abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2008 @ 15:59:40 #101
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64378845
Frodo? Die naam hoor je wel vaker. Maar moet je je voorstellen dat je daar als postbode loopt. Een brief voor de gandalf, de gimli, de elendil, valandil & faramir en dan via de boromir en de fili naar de denethor. Aaargh!

Ga nu een rondje foto's maken met de to-do's, om dit topic weer wat meer ot te krijgen.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_64385788
Die andere hobbit, Merijn. .

Ik ben er maanden niet langs gekomen, maar het is nu wel echt een wijk geworden, nu er hier en daar al licht brand. Gaat er ook nog iets van openbaar groen/bomen komen om de zaak aan te kleden? Dat oude laantje is natuurlijk al wel een geweldige start wat dat betreft.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zaterdag 27 december 2008 @ 11:38:37 #103
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64395947

Te doen:
- Veel licht. Enkele al ge lukt zoals je ziet.
- Verlichting buiten voldouwen met kit.
- Plinten in de hal
- Afdekplaatje van de telefoon voorzien van fatsoenlijke schroef.
- Ontluchtingsgaten voor de knieschotten op zolder. Zoals je ziet, is de stroom lekker degelijk verstopt in PVC. Best fijn aan zo'n nieuw huis, alles is geaard.
- Droogloopmat in de hal
- Draadloos internet hang in te meterkast en trekt het net niet tot zolder. Kortom, dat wordt gebruik maken van de loze leiding naar de slaapkamer. UTP plus telefoonlijn trekken dus.
- Berging opruimen, kortom twee opbergrekken plaatsen.

En de molshoop voor de deur was een leuke verrassing... Twee weken (!)Ballast- Nedam meteen ingelicht op maandagochtend en dezelfde ochtend stonden een paar mannetjes al te graven. Goed nieuws: de fout zat niet in ons huis of direct daarvoor. Slechte nieuws: dus verder in de straat en dat was de verantwoordelijkheid van de gemeente. Die zouden ze bellen, was een ander onderdeel van Ballast Nedam die daarvoor aan de lat stond. Maar we konden alles gewoon doen.

Op eerste kerstdag met logees bleek echter het gat zich te vullen met water. Lekker dus. Echt een fijn gevoel als je nog ehm, gewoon wil leven in je eigen huis. Straks stroomt het echt over, gaat de vloer. Natuurlijk geen alarm of noodnummer, alles dicht ivm feestdagen. Dat wordt dus maandag wee alles aflopen.

Ben benieuwd of daar een vergoeding voor is, want in feite is ons huis nu onbewoonbaar. Ja, we kunnen douchen et cetera, maar echt fijn voelt dat niet. En we zetten de wasmachine maar even niet aan.
pi_64396280
Het bestaat nog, nieuwbouwhuizen met karakter. Ze zien er een beetje jaren '30 uit, tof.
  zondag 28 december 2008 @ 12:06:54 #105
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64424967
@ Frezer: Geen idee hoe het precies wordt qua groen, maar geloof wel dat ze daar flink wat an gaan werken. Naast onze hofjes heb je inderdaad dat laantje, dat blijft. Aan de andere kant in elk geval heel 2008 wadi's voor water bij veel regen. Alleen apart, want de straat daarnaast ligt lager dan onze woningen. Nou ben ik geen afgestudeerd ingenieur, maar zonder plastic ed lijkt me dat dat water makkelijk door die hoogstens twee meter zwart zand heen sijpelt, mooi de tuintjes in van die woningen daar. Er zijn wat pleintjes voor kinderen ingetekend, en boompjes naast de fietspaden, dus het zal wel goed komen. De volgende fasen zijn nog lang niet 100% ingetekend, dus zeker nu er minder woningverkoop is, kan dat alleen maar meer groen betekenen. Aantal bungalows zijn al vervallen.

Dat laantje met bomen, daar gaan trouwens ook aparte verhalen over... Volgens de makelaar bj het verkooppraatje bleven die staan om meteen echt wat sfeer te hebben. Niks mis mee. Toen hoorden we echter het verhaal dat de mennekes van de bouw te laat waren met kappen, en doordat er vogeltjes inzaten ed, mocht dat niet meer. Lijkt me wat ver gezocht, maar als het waar is....
  zondag 28 december 2008 @ 12:19:36 #106
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_64425267
Hier op de hoek hebben ze tijdens broedseizoen een hele strook groen weggekapt.
Dus als ze willen doen ze echt niet moeilijk over wat vogeltjes in bomen .
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:48:05 #107
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64508001
quote:
Op zondag 28 december 2008 12:19 schreef bleiblei het volgende:
Hier op de hoek hebben ze tijdens broedseizoen een hele strook groen weggekapt.
Dus als ze willen doen ze echt niet moeilijk over wat vogeltjes in bomen .
Hier zitten hele bijzondere vogeltjes dan! Van het soort dat kit uit de kozijnen pulkt.

Eksters dus.

Enfin:

Dressoir gekocht! Toch nog iets chinees. Plan was eerst zo'n grote chinese bruidsschat kast, maar toch wel blij dat we daarvan zijn afgeweken.

Verder met het klussen:

Draadloze verbinding van meterkast tot zolder bleek niet te gaan. Gelukkig hebben we een loze leiding laten aanleggen van meterkast naar slaapkamer. Je wist immers nooit of die nog van pas zou komen. Twee van die 8 polige internetkabels getrokken en netjes in het belachelijk dure inbouwspul van Berker (zoals in de rest van het huis aanwezig) verwerkt. En eentje (met dank aan de tips van Artic & Mex) van d etwee aansluitingen gebruikt voor de telefoon. Gewoon het stekkertje vervangen door een RJ45, met dus maar twee draadjes erin.

En de MEEST SPANNENDE FOTO:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Een van de twee kabels dus gewoon aangesloten op een telefoonstekker. Niet de meest elegante oplossing, maar die had ik nog liggen. Telefoonsnoer van modem naar kastje, op dat kastje twee telefoonstekkers. De ene dus via de internetkabel naar boven, de ander naar de aansluiting in de woonkamer. Je weet ooit nooit of die nodig is met spoed. De kabel in gebruik voor internet uiteraard rechtstreeks in het modem. Gekke stekker op het stopcontact was tijdelijk, omdat ik immers even wat meer stroom nodig had voor licht, boren en stopzuigen.
  Nerd met benen woensdag 31 december 2008 @ 09:19:24 #108
18073 miss_bleu
pi_64524211
Dude lekker bezig
pi_64524527
hey gr8w8, iemand bij jou om de hoek heeft ook een mooie meterkast, die heeft en maar meteen een serverruimte van gemaakt...

en berker is niet zo heel duur, gewoon bij hagemeyer gaan halen... je moet wel je adresjes weten he...

ik heb trouwens bij die maat van mij die bij jou om de hoek woont overal coax en utp in elke loze leiding getrokken en daar het combinatie-outlet met cai en rj45 aansluiting gemaakt, moet je wel effe solderen voor de netwerk want hij had alle 8 aders nodig... maar uiteindelijk werkt alles, elke kamer nu cai en utp, sommige kamers zelfs meer... altijd makkelijk....
  woensdag 31 december 2008 @ 11:11:40 #110
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64526090
Klinkt erg strak! Voor ons weer iets teveel van het goede. Op de slaapkamer hebben we wel cai laten leggen trouwens, dat het ieg ergens op de eerste ook zat.
  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 12:20:26 #111
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_64528402
Berker schakelmateriaal valt in prijs hard mee hoor !

Kijk maar eens wat hetzelfde schakelmateriaal maar dan van Peha of Busch en Jaeger kost
Ziet er verder netjes uit, alleen had ik in de meterkast eerst een buisje van 16 of 19 mm vastgespijkerd en daar vervolgens de kabels door heen halen (maar dat is nu vrij onmogelijk nu de stekkertjes er al aanzitten )
  woensdag 31 december 2008 @ 14:18:07 #112
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64532292
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Berker schakelmateriaal valt in prijs hard mee hoor !

Kijk maar eens wat hetzelfde schakelmateriaal maar dan van Peha of Busch en Jaeger kost
Ziet er verder netjes uit, alleen had ik in de meterkast eerst een buisje van 16 of 19 mm vastgespijkerd en daar vervolgens de kabels door heen halen (maar dat is nu vrij onmogelijk nu de stekkertjes er al aanzitten )
Klopt. Daar had ikw el aan gedacht, maar ik twijfelde nog of ik het modem hoger wilde hangen. Maar dat maakt dus geen zak uit en dus was een extra PVC buisje netter geweest.

Op de slaapkamer staat de router en de telefoon nu ook nog midden in d'n hert. Het is nog even wachten op de levering van het nieuwe bed. Vervolgens nachtkastjes uitzoeken. Past het daarin, hop, en anders verdwijnen ze bovenop de kledingkast. Waarom niet meteen bovenop de kast dan? Ik wil er nog makkelijk bij kunnen.

Volgend klusje is weer eenvoudig van aard en haast het melden niet waard: Dubbele schakelaar vervangen door een dubbele dimmer in de kamer, voor de lamp in de keuken en boven de eetkamertafel.
Alhoewel, het is die van de bovenstaande foto met dat chinese kastje. Het is een dubbele doos. Linker is een dubbele schakelaar, rechts enkel. En die enkele rechts is van het lichtpunt midden in de kamer, die we niet gaan gebruiken. Kan er natuurlijk ook nu meteen twee fatsoenlijke dimemrs op zetten en die schakelaar wegdoen.

Maar wie weet wat we nog ooit van plan zijn. Hmz....
  woensdag 31 december 2008 @ 15:22:01 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_64534539
het wordt echt heel mooi
disclaimer
  woensdag 31 december 2008 @ 16:59:21 #114
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_64538106
Ziet er okee uit! .
Wij hebben Gira schakelmateriaal. Vond ik al duur zat. Praxis spul komt er iig niet meer in hier. Blijft een gekloot om stekkers in stopcontacten te douwen en het is uiteindelijk maar iets goedkoper dan fatsoenlijk spul. Nadeel van schakelmateriaal is dat 1 stopcontactje prima te doen is. Helaas heb je 20 stopcontacten, 5 schakelaars, dimmertje hier, dimmertje daar, en hoppetee, je zit op 400 euro aan schakelspul .
  woensdag 31 december 2008 @ 17:36:24 #115
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64539358
Nouja, dat Berker zat erin vanuit de bouw. Ik heb net dus twee dimmers geplaatst, een speciaal voor trafo en ik vind 70, 80 euro dan best veel. Maar Vonkenboer heb gelijk, er zijn nog duurdere merken idd. Ik ben wel minder happy met hoe op sommige plekken de kabels zijn getrokken. In die doos was nou, misschien vijf cm draad over. Gekloot dus met in de dimmer krijgen. Gelukkig waren het wel dozen met zo'n uitdrukbaar plaatje aan de zijkant, zodat ik van de linkse, waar zowel het lichtpunt in de keuken als boven de eettafel zat, die van de eettafel kon verplaatsen naar de rechterdoos, waar de schakelaar zat van het lichtpunt in de woonkamer. En die gaan we dus niet gebruiken.

Tada. Voorheen dus zoals de foto hierboven met die chinese kast.

En de lamp boven de eettafel die eraan zit:

Toch maar zo'n lamp met kap zoals redelijk de trend. Maar verder was het echt of koud staal (chroom) of ledjes en dat was helemaal niks. En eigenlijk vinden we 'm ook gewoon mooi. Dan maar een keer meewaaien met de trend. Onder de lamp de 'verboden' tafel die nagemaakt is van een echt ontwerp.

Het bewijs dat we 'm echt mooi vonden: Ook als staande lamp. Kastje van de TV is tijdelijke oplossing, dus niet op letten. TV misschien ook tijdelijke oplossing, ik hoor M. al drie dagen lang over een Ambilight. Ja, we hebben de oude flat dus verkocht met winst.

Die zijn we van plan in de nok op zolder. Meer dan een meter doorsnee, groot en vooral groot. Meteen die ruimte goed gevuld. Ruimte zelf is dik zes bij bijna 6 meter met een puntdak, dus dat kan makkelijk. Waarschijnlijk wordt dit 'm dus, al issie er in drie maten en drie kleuren. Bevestiging waarschijnlijk met katrol.

Bouwvocht, wat is dat? Althans met dit winterweer is de luchtvochtigheid echt net 30%. Dat gaat dus wel omhoog met zo'n luchtbevochtiger. Nieuw, alleen lekt ie en dus kan ik zaterdag weer terug naar de Makro. Zucht.

En nog meer slecht nieuws: de molshoop voor de deur is nog niet weg en het is nu een vijvertje. Afhankelijk van hoeveel we douchen. Da's dus bijna drie weken dat we het gemeld (schriftelijk en mondeling) hebben dat de Wc borrelde en de mannetjes van de bouw meteen kwamen graven. Probleem lag verder in de straat, zij zouden de gemeente bellen, waar een ander onderdeel van Ballast-Nedam de riolering deed. Dat zou dus goedkomen!

Niemand gezien en eerste kerstdag kwam het water omhoog en 27 december Ballast-Nedam gebeld. Die zouden een noodnummer bellen en een klusman langssturen. Niemand geweest. Schandalig. Vanmorgen stond het water bijna tot de rand en hebben we weer gebeld. Nee, de klusman had gezegd dat hij er toch niets aan kon doen, maar dat was dus niet aan ons gemeld. Gek he, als er niemand is geweest... Dat zou dus pas later in januari worden. Op de vraag of zij dan kon garanderen dat er niets zou gebeuren, zei ze nee. Op de vraag of Ballast-Nedam de eventuele schade zou vergoeden, zei ze nee.

Op dit moment is in feite al drie weken ons huis onbewoonbaar. Beneden WC gebruiken we niet, omdat het water daar erg traag zakt. Wasmachine durven we niet. Bad ook niet. Douchen wel, alleen kijken we dan wel even hoe hoog het water staat. Kortom de riolering is niet in orde, dus is de woning is niet 100% opgeleverd en we tekenen bezwaar aan bij de notaris tegen de betaling van de laatste termijn. Toen werd ze aan de andere kant van de lijn een beetje pissed blijkbaar, maar op de vraag of zij anders garant wilde staan voor eventuele schade na bijna drie weken overlast, durfde ze weer niets te zeggen.

Vanavond even polsen bij de buren. Er zijn er meer met last, misschien is het handiger om gezamelijk te klagen. Mocht iemand hier ervaring mee hebben, hoor ik het graag. Het liefste heb ik gewoon dat het direct wordt opgelost, maar blijkbaar laat Ballast-Nedam er liever vier weken overheen gaan zonder zich ook maar een beetje verantwoordelijk te voelen.
pi_64551525
maat van mij heeft ook al problemen met zijn huis alleen niet met zijn riolering daar... daar zijn ze ook nogal laks met en oplossing blijkbaar... tot ergernis van de bewoners uiteraard....
  zaterdag 3 januari 2009 @ 08:33:11 #117
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64606694
  zondag 11 januari 2009 @ 20:14:39 #118
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64925719
Laatste riool-update: Mannetjes van de bouw zijn geweest. "Tja, zo te zien is er nog niemand geweest he." Ze stuurden ieg de monteur nog langs deze week, om te kijken of ieg gezorgd kon worden dat het water niet omhoog kwam. Zodra de vorst weg is, kon er dan verder worden gegraven. Vermoedelijk gaat de hele straat open, afgaande op de verhalen van andere buren...
pi_64928976
aah, die eettafel!!!
  zondag 11 januari 2009 @ 21:44:53 #120
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64929576
Oja, helemaal vergeten! Ons bed is binnen!

Helaas zijn de foto's geheel waardeloos, iets misgegaan met de belichting. Daarom even volstaan met een foto uit het boekje:

Boxspring, maar we vonden deze juist mooi omdat het geen standaard 'blok' boxspring is. Net een klein beetje ornamenten, zonder dat het echt kitsch wordt. Die van ons heeft donkerder & bruiner hout, het stof is ook iets donkerder.
pi_64930358
Me in with your bed...

*zucht...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_64930781
Die kast staat geweldig bij dat behang. Sjiek hoor.
pi_64984820
quote:
Waar kun je zo'n grote doeken/behang/wat het ook is bestellen?
pi_64985180
zag van de week er een poster van bij de IKEA iig leek er wel heel sterk op. (maar was 't niet)
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:54:57 #125
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64986434
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:17 schreef marlieske het volgende:
zag van de week er een poster van bij de IKEA iig leek er wel heel sterk op. (maar was 't niet)
Klopt, daar hebbennze 'de kus' op een soort vitrage-gordijn. Zal het vanavond even aan de baas in huis vragen. Design for Delight, uit m'n hoofd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')