Nouja, dat Berker zat erin vanuit de bouw. Ik heb net dus twee dimmers geplaatst, een speciaal voor trafo en ik vind 70, 80 euro dan best veel. Maar Vonkenboer heb gelijk, er zijn nog duurdere merken idd. Ik ben wel minder happy met hoe op sommige plekken de kabels zijn getrokken. In die doos was nou, misschien vijf cm draad over. Gekloot dus met in de dimmer krijgen. Gelukkig waren het wel dozen met zo'n uitdrukbaar plaatje aan de zijkant, zodat ik van de linkse, waar zowel het lichtpunt in de keuken als boven de eettafel zat, die van de eettafel kon verplaatsen naar de rechterdoos, waar de schakelaar zat van het lichtpunt in de woonkamer. En die gaan we dus niet gebruiken.

![]()
Tada. Voorheen dus zoals de foto hierboven met die chinese kast.
En de lamp boven de eettafel die eraan zit:
![]()
Toch maar zo'n lamp met kap zoals redelijk de trend. Maar verder was het echt of koud staal (chroom) of ledjes en dat was helemaal niks. En eigenlijk vinden we 'm ook gewoon mooi. Dan maar een keer meewaaien met de trend.

Onder de lamp de 'verboden' tafel die nagemaakt is van een echt ontwerp.
![]()
Het bewijs dat we 'm echt mooi vonden: Ook als staande lamp.

Kastje van de TV is tijdelijke oplossing, dus niet op letten. TV misschien ook tijdelijke oplossing, ik hoor M. al drie dagen lang over een Ambilight. Ja, we hebben de oude flat dus verkocht met winst.

![]()
Die zijn we van plan in de nok op zolder.

Meer dan een meter doorsnee, groot en vooral groot. Meteen die ruimte goed gevuld. Ruimte zelf is dik zes bij bijna 6 meter met een puntdak, dus dat kan makkelijk. Waarschijnlijk wordt dit 'm dus, al issie er in drie maten en drie kleuren. Bevestiging waarschijnlijk met katrol.
Bouwvocht, wat is dat? Althans met dit winterweer is de luchtvochtigheid echt net 30%. Dat gaat dus wel omhoog met zo'n luchtbevochtiger. Nieuw, alleen lekt ie en dus kan ik zaterdag weer terug naar de Makro. Zucht.
En nog meer slecht nieuws: de molshoop voor de deur is nog niet weg en het is nu een vijvertje. Afhankelijk van hoeveel we douchen.

Da's dus bijna drie weken dat we het gemeld (schriftelijk en mondeling) hebben dat de Wc borrelde en de mannetjes van de bouw meteen kwamen graven. Probleem lag verder in de straat, zij zouden de gemeente bellen, waar een ander onderdeel van Ballast-Nedam de riolering deed. Dat zou dus goedkomen!
Niemand gezien en eerste kerstdag kwam het water omhoog en 27 december Ballast-Nedam gebeld. Die zouden een noodnummer bellen en een klusman langssturen. Niemand geweest. Schandalig. Vanmorgen stond het water bijna tot de rand en hebben we weer gebeld. Nee, de klusman had gezegd dat hij er toch niets aan kon doen, maar dat was dus niet aan ons gemeld. Gek he, als er niemand is geweest... Dat zou dus pas later in januari worden. Op de vraag of zij dan kon garanderen dat er niets zou gebeuren, zei ze nee. Op de vraag of Ballast-Nedam de eventuele schade zou vergoeden, zei ze nee.

Op dit moment is in feite al drie weken ons huis onbewoonbaar. Beneden WC gebruiken we niet, omdat het water daar erg traag zakt. Wasmachine durven we niet. Bad ook niet. Douchen wel, alleen kijken we dan wel even hoe hoog het water staat. Kortom de riolering is niet in orde, dus is de woning is niet 100% opgeleverd en we tekenen bezwaar aan bij de notaris tegen de betaling van de laatste termijn. Toen werd ze aan de andere kant van de lijn een beetje pissed blijkbaar, maar op de vraag of zij anders garant wilde staan voor eventuele schade na bijna drie weken overlast, durfde ze weer niets te zeggen.
Vanavond even polsen bij de buren. Er zijn er meer met last, misschien is het handiger om gezamelijk te klagen. Mocht iemand hier ervaring mee hebben, hoor ik het graag. Het liefste heb ik gewoon dat het direct wordt opgelost, maar blijkbaar laat Ballast-Nedam er liever vier weken overheen gaan zonder zich ook maar een beetje verantwoordelijk te voelen.