quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 02:18 schreef marlieske het volgende:Er word inderdaad een leuke nieuwe wijk uit de grond gestampt, mijn man is er al vanaf de start hoofd uitvoerder dus ik word iedere nacht 2x wakker gepiept door het alarm dat afgaat en dan meteen een signaal naar zijn mobieltje doorgeeft

nu net weer vandaar de late nachtelijke reactie.
Nu rijd er inmiddels iedere dag en nacht bewaking rond die permanent op de bouw aanwezig is, en dat geeft hier toch wat rust.
Maar onttopic, leuke wijk mooie huizen qua stijl, kleur en materiaalkeuze alleen de buurt vind ik als niet eindhovenaar wat minder en dan doel ik op de omliggende wijk die behoorlijk verpaupert is en de kampbewoners een eindje verderop. Deze wijk heeft minister Vogelzang hard nodig
De bouw heeft diverse malen te kampen gehad met wat probleempjes van mensen uit de buurt die wat problemen hadden met de bouw dit heeft er ook voor gezorgd dat de bouw voor aanvang al vaker uitgesteld werd telkens werd er bezwaar aangetekend door een wethouder uit Eindhoven, resultaat van de andere problemen is 2x de bouwkeet afgebrand en ik meen 1x een vereiker of hoe zo'n ding ook heeft een soort kraan/til geval.
De kosten liepen zo hoog op dat er is overwogen géén bouwkeet meer te plaatsen de verzekering werd het namelijk een beetje beu. Vandaar de 24/7 bewaking.
Foto is even van een site afgehaald maar we waren er bij, dit was kort na het starten van de bouw, toen eenmaal de nieuwe keet er stond ging die wederom de hens in.
[
afbeelding ]
Inmiddels worden de eerste huizen opgeleverd en is van fase 2 nog niet alles verkocht, of de 3de fase ooit start is naar mijn weten niet helemaal duidelijk omdat tja logisch natuurlijk de huizenmarkt nu redelijk stil ligt. Wij hopen iig dat ook die fase straks kan starten want dan werkt manlief de komende tijd lekker dicht bij huis
Ik wens je veel woon genot in jullie nieuwe woning.
Nouja die buurt ernaast, dat is Eindhoven. De ene straat kapitale villa's, de volgende weer pauper en dan weer gewoon modaal. Als echte Eindhovenaar hoor je dat te weten.

En
mijn hele wijk wordt dus geen pauper.
Kampbewoners waren ook voor een groot deel de ellende, het bekende Doolplein. Blijft niets meer vanover. ja, een 12 (oid) chaletwoningen ergens in de hoek van het kanaal en het spoor, meer niet. De tijden van lekker kabels stoken zijn definitief voorbij. Nooit veroordeeld, maar zijn waren wel de verdachten van enkele van die fikkies. Want het kamp moest weg, maar de sportvelden kwamen terug. Bedreigen vande Burgemeester krijg je de cel voor, dus dan steken we de kantine maar in de fik.
Kanaaldijk wacht overigens zelf ook een flinke opknapbeurt, daar zijn enkele miljoenen voor uitgetrokken. kanaal wordt breder voor recreatie, plys twee fietsersbruggen, ook wel noodzakelijk om goed aan te sluiten op de fietspaden van naar Helmond en via Geldrop richting Heeze zeg maar. De weg zelf langs het kanaal wordt geen asfalt, dan kan blijkbaar niet vanwege alle kabels die eronder liggen.
Plannen zijn inderdaad lang vertraagd, maar ook toen de bouw van start kon door ene LJ Lindeman. Een beroepsklager die zelf klaagde over geluidsoverlast in het PSV stadion, vijf kilometer verderop. Al zijn klachten zijn keer op keer ongegrond verklaard. Vrouw schijnt bij 'm weg te zijn om dit, omdat ie maar bezig bleef met bezwaarschriften en zij er op aan werd gesproken bij de tannis.

Ik stel me hem voor als een oud mannetje wat met een hondje zijn bezwaar op een donkere nacht zelf in de brievenbus van het stadhuis deponeert. Want onderdeel van een van de beoordelingen van zijn bezwaar kwam er op neer, dat hij niet kon aantonen dat hij zijn bezwaar op de uiterste termijn in de brievenbus had gegooid toen alle ambtenaren al naar huis waren. Daar staat ie ook om bekend, dat hij pas op de laatste dag van de termijn bezwaar indient. Puur en alleen dus om het proces te vertragen, waarschijnlijk in de hoop dat ze hem afkopen.

Onze fase liep storm, de daaropvolgende iets minder en de derde erg slecht naar mijn weten. De tweede doordat de huizen nu eenmaal duurder zijn, de derde puur omdat de prijzen duurder zijn. Zie je het verschil? Dere fase zijn ook 'gewoon' rijtjeshuizen, maar enkele tienduizenden duurder dan de eerste fase. Omdat er aan warmtewinning oid wordt gedaan. Heel leuk, maar die extra kosten willen mensen die voor dat type huizen gaan niet betalen. Dat is een compleet scheve verhouding. Heeft dus eigenlijk niets te maken met die instorting. Overigens vind ik dat we dat ons nu zelf aanpraten. Klote als je spaargeld weg is, balen dat de rente nu weer wat hoger is, maar vergeleken met voorheen is het nog niks.