abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:33:37 #1
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46763039
Daar gaan we wonen. Vanaf april nog een 260 werkbare dagen. Da's dus nog even. Zijn er nog meer mensen die daar ingeloot zijn? Tuurlijk, kan ook in STA, maar ik heb zo;n idee dat er nogal wat geklus gaat volgen, buiten het uitzoeken van keuken en vloer.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 4 maart 2007 @ 10:18:40 #2
167723 sanni
Acima de seu
pi_46898966
Okay,leuk heb je nog iets van beeld hoe alles eruit ziet. Kunnen de reageerders in dit topic
gaandeweg mischien wat tips geven .
  zondag 4 maart 2007 @ 12:26:51 #3
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46901283
Tuurlijk. De mensen die er ook komen te wonen, hebben dat beeld natuurlijk al. Maar voor meer details dus: hier is de website, leuk promopraatje en ingetekende plattegronden. Het ligt ongeveer precies tussen station Geldrop en Eindhoven in, qua bereikbaarheid eigenlijk redelijk goed, buitengebied en stadcentrum binnen loop/fietsbereik. Wij hebben een Zilverberk type A, middenwoning met tuin op het westen. In het totaal komen er nog vier fases met in totaal 900 woningen. Wij waren ingeloot voor onze eerste keus.

Eerste tegenvaller is ook binnen. De start van de bouw was/is licht vertraagd vanwege het rondkrijgen van de GIW garantie ed. Én de bouw duurt niet 200 werkbare dagen, maar 260 dagen. Ach, dan hebben we gewoon meer tijd voor de inrichting te bepalen. Ook een positief nieuwtje: Het plan is op waar nu voetbal en tennisvelden zijn. Daartussen zijn rijen bomen, die blijven staan. Meteen groen dus.
pi_46948191
Wij hadden ons ook ingeschreven en ingeloot op onze eerste keuze. Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om het niet te doen. Met bouwrente en alle kosten die je nog kwijt bent voor de inrichting (keuken, muren, vloeren, tuin aanleggen e.d.) ben je zo rond de 3 ton kwijt.. (voor dat geld kunnen we een 2 onder 1 kap kopen...)
Daarnaast zit je toch vlakbij het dierenasiel en het spoor. Het bestemmingsplan was tijdens de verkoopfase nog niet goedgekeurd. Er zijn dus ook nog geen bouwvergunningen verleend. Om het bestemmingsplan goedgekeurd te krijgen is een hogere geluidsgrenswaarde aangevraagd voor de woningen dan normaal acceptabel is.. maar anders kunnen uiteindelijk geen bouwvergunningen verleend worden.

Veder is het wel een mooie wijk zoals het er nu uit ziet. Mooie woningen, en die mooie bomenlaan naast de tennisbaan blijft inderdaad staan Het zijn ook ruime woningen trouwens.

Maar zijn ze inmiddels allemaal verkocht? Het zou leuk zijn als je ons hier een beetje op de hoogte houdt. Als je keuken e.d. bijvoorbeeld uit gaat zoeken Altijd leuk om mee te lezen van iemands aankomende woonplezier
  maandag 5 maart 2007 @ 21:49:57 #5
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46957613
Vandaag de koopovereenkomst en men zei dat er 70% verkocht was. 60% was de grens voordat de bouw zou starten, dus dat is in elk geval in orde. Die bouwvergunningen, dat klopt inderdaad. GIW is rond, milieuvergunningen enzo ook, alleen nu nog hopen dat er geen kikkers in de grond zitten. Met de bouw van de sociale voorzieningen ( De Toeloop) zijn ze al mee gestart dacht ik. Over geluid maak ik me niet zo'n zorgen verder, we hebben vroeger allebei praktisch langs het spoor gewoond in Geldrop, zonder geluidswal. Die komt er nu wel, betere isolatie dan die huisjes daar en niet wat verder.
Wat ook meespeelde, is dat er niet zoveel ruimte meer over is in E-town voor zulke projecten. De Picus start straks, maar dat zal ook niet goedkoop zijn. Strijp S heb ik zo mijn twijfels bij of dat echt wat wordt. We staan/stonden daar verder wel voor ingeschreven overigens, dus als het dit niet was geweest.

Op de rode X komt ons plekje dus. Bomenrij daarboven blijft staan. Dat asiel is dus een dikke twee tennisbanen verder. Die gaan dus ook nog weg en komen links onder. Kamp gaat nog weg. Voetbalvelden komen rechtsonder drie terug. Het enige wat ik me nog wel afvraag, is of er nog een brug komt over het kanaal, bij het spoor ofzo. Alleen voor fietsers en voetgangers is al best.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:24:41 #6
91233 Dhr.Swinckels
Het is De Heer voor jou!
pi_47340871
zoals je kan zien is het kamp al voor de helft opgeruimd... Leuk om te horen dat er iemand in de buurt woont.... Ikzelf woon bij de campinabrug...(niet op de foto trouwens...)

Vertrouwend u hiermede naar behoren geïnformeerd te hebben verblijf ik,
met vriendelijke groet,
Dhr. Swinckels
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:28:50 #7
91233 Dhr.Swinckels
Het is De Heer voor jou!
pi_47340998
Trouwens enig idee wanneer het opruimen van de voetbal velden enzo zal beginnen ???
met vriendelijke groet,
Dhr. Swinckels
pi_47361529
Ons huis is wel te zien op de luchtfoto, maar dan op die van gr8w8 (dus dat kan nog overal zijn )

De voetbalvelden gaan pas weg als de nieuwe klaar zijn, evenals de tennisbanen. Maar eerst moet het bestemmingsplan nog goedgekeurd worden. Eerder kan er niets verplaatst worden.
De eerste fase wordt gebouwd tussen de tennisbanen en de voetbalvelden, daar hoeft dus niets voor verplaatst te worden.

Enne swinckels, ik zal naar je zwaaien als ik 's ochtens naar m'n werk ga
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:44:56 #9
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_47365203
Wij hebben nog wat foto's liggen van de voorlichtingsmiddag. Even kijken of ik wat zal uploaden.
Trotse mamma :)
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:55:57 #10
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_47365532
Komen ze. Ze zijn niet super maar misschien wel leuk voor sommige..

Deze kaart staat niet op de site, dus als je in de eerste fase hebt gekocht, dan zit je hier:

Zilverberk (deze heb ik in het groot voor liefhebbers, PM):

zondag 18 maart 2007 @ 22:59:45 #11
91233 Dhr.Swinckels
Het is De Heer voor jou!
pi_47417902
Leuk!
quote:
Enne swinckels, ik zal naar je zwaaien als ik 's ochtens naar m'n werk ga
Hoelaat moet ik op welke auto letten ??
met vriendelijke groet,
Dhr. Swinckels
pi_47451702
haha, 306 ergens tussen 7 en half 9
Maar ik ben wel benieuwd wanneer ze gaan bouwen. Ondanks dat we er niet gekocht hebben is het toch leuk om bij te houden hoe dat het vorderd, het is tenslotte om de hoek

De infodag was ook best leuk. Vooral de makette gaf een hele goede indruk van hoe de wijk eruit gaat zien. Over 10 jaar wonen daar veel mensen op dat stukje grond!
  maandag 26 maart 2007 @ 17:01:43 #13
91233 Dhr.Swinckels
Het is De Heer voor jou!
pi_47677968
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:27 schreef Nirak het volgende:
haha, 306 ergens tussen 7 en half 9
Oej, ik ken veel mensen met een Peug. 306... Woon je in de (directe) buurt?
met vriendelijke groet,
Dhr. Swinckels
pi_47720861
een vriend en vriendin van mij gaan ook in fase 1 wonen hoorde ik vandaag, natuurlijk hebben ze mij weer nodig om een en ander aan te passen

maar goed, weet begod niet hoe het er allemaal uit komt te zien...
  zaterdag 28 april 2007 @ 18:35:16 #15
15869 gr8w8
Better by design.
pi_48810844
Zo, de eerste stappen van de keuken zijn ook gezet. We hebben twee keukenboeren bezocht en gewoon gezegd dat we een minimaal budget hadden. Eens kijken waar ze mee kwamen. En allebei uiteraard net iets boven dat budget, maar toch met meer mogelijkheden dan je vooraf denkt te hebben. En toch weet je dan nooit zeker dat je niet genept wordt. Oja, we hebben niets getekend oid, dat heb ik hier al opgepikt.

Probleem is dat de voorkant van het huis wel bijna 4 meter breed is, maar daar dus ruim 3 meter ook meteen raam van. En in de hoek koken, neen. De optie die we nu in ons hoofd hebben zitten:

Greeploos, wit, ABS-blad. Breedte 'eiland' 210x90, me vijfpits fornuis. Beetje zoiets dus:

Alleen hebben we de zijkanten ook wit en geen bovenkastjes. En fatsoenlijke krukken ipv blokken. Maar, model 2006. Alsof me dat iets boeit. Model 2007 is het model 2006 van 2008, zeg maar.
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:19:44 #16
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48811828
Ga ook eens langs bij Groenen in Veldhoven voor een offerte. Aanrader.
  zaterdag 28 april 2007 @ 20:08:42 #17
15869 gr8w8
Better by design.
pi_48813290
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:19 schreef Faithz het volgende:
Ga ook eens langs bij Groenen in Veldhoven voor een offerte. Aanrader.
Die naam heb ik eerder gehoord, doen we.
  maandag 25 juni 2007 @ 12:27:52 #18
15869 gr8w8
Better by design.
pi_50816316

De stenen in het echt.

De straatnamen:
quote:
1 Houtblazer, lopende van Quinten Matsyslaan naar Orkest;
2 Fagot, lopende van Quinten Matsyslaan naar Houtblazer;
3 1-lobo, lopende van Quinten Matsyslaan naar Houtblazer;
4 Hoorn, lopende van Quinten Matsyslaan naar Houtbiazer;
5 Klarinet, lopende van Quinten Matsyslaan naar Houtblazer;
6 Piccolo, lopende van Quinten Matsyslaan naar Houtblazer;
7 Blokfluit lopende van Quinten Matsyslaan naar Houtblazer;
8 Dwarsfluit, lopende van Quinten Matsyslaan naar Houtblazer;
9 Viool, lopende van Quinten Matsyslaan naar Jozef lsraelslaan;
10 Cello, lopende van Quinten Matsyslaan naar Quinten Matsyslaan;
11 Contrabas, lopende van Quinten Matsyslaan naar Koperblazer;
12 Gitaar, lopende van Quinten Matsyslaan naar Contrabas;
13 Altviool, lopende van Quinten Matsyslaan naar Koperblazer;
14 Trombone, lopende van Qulnten Matsyslaan naar Koperblazer;

15 Trompet, lopende van Trombone naartrombone;
16 Tuba, lopende van Trompet naar Trompet;
17 Xylofoon, lopende van Koperblazer naar Klavecimbel;
18 Triangel, lopende van Xylofoon naar Symfonie;
19 Koperblazer, lopende van Dirigent naar Symfonie;
20 Klavecimbel, lopende van Jozef lsraèlslaan naar Xylofoon;
21 Pauken, lopende van Klavecimbel naar Klavecimbel;
22 Tamboerijn, lopende van Klavecimbel naar Koperblazer;
23 Bekkens, lopende van Klavecimbel naar Klavecimbel;
24 Piano, lopende van Jozef lsraëlslaan naar Symfonie;
25 Harp, lopende van Piano naar Symfonie;
26 Dirigentplein, rondlopend van Jozef israëls laan naar Jozef Israëlslaan;
27 Symfonie, lopende van Quinten Matsyslaan naar Piano;
28 Orkest, lopende van Houtbiazer naar Symfonie.
pi_50850899
De stenen zien er mooi uit. Er is de laatste paar dagen iedere dag weer iets veranderd op het terrein, het grondwerk is volop aan de gang gegaan.
Ondanks dat wij er niet gaan wonen houden we het natuurlijk wel goed in de gaten, want het is hartstikke leuk om te zien hoe zo'n wijk wordt opgebouwd
pi_50868148
heb gehoord dat de bouw is uitgesteld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')