abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46740865
Iemand gezien??

Nu ben ik niet helemaal objectief...

Maar toch.

In de uitzending:

1) - een lesbische jonge vrouw, in conflict met haar familie omdat ze niet geaccepteerd zou worden zoals ze is.
2) - Een mijnheer die vroeger als homo leefde, zelfs homohoerrrrr was en daarna tot inkeer is gekomen en uiteindelijk zelfs priester is geworden
3) - Twee ouders die zich zorgen maken om hun zoontje: is hij homo?? Hij draagt graag hoge hakken, speelt niet met jongensspeelgoed en doet vaak alsof hij een meisje is.

Ad. 1: de moeder van die vrouw was, zoals we dat in Nederland zouden noemen, het prototype gereformeerde. Kinderen kort aangelijnd en God heeft een belangrijke rol in hun levens. Nu accepteer ik alles wat maar met religie te maken heeft, hoe streng ook. Wanneer iemand daar dan bewust voor gekozen heeft. Echter is mijn ervaring dat homo's en lesbiennes die streng christelijk zijn opgevoed, heel erg moeite hebben met het zijn wie ze zijn. En dan word je OF een kasplantje, OF je ontspoort en ligt als jongen elk weekend weer voor een ander met je kont omhoog. De jonge vrouw in dit item was duidelijk van het tweede soort, aangezien haar uiterlijk tegen alles in ging, wat haar moeder en haar tevens aanwezige zus uitstraalden.

Mijn punt van aandacht op dit item: de benadering en het opdrukken van religieuze overtuigingen door vooral de moeder werd volkomen genegeerd. Het gesprek richtte zich uiteindelijk op de mening van mijnheer Phill dat de lesbo in kwestie van haar geaardheid een issue maakte, en dat ze zich niet moest aanstellen maar tot zich moest laten doordringen dat haar familie heus wel van haar houdt. Dan denk ik als leek: dan heb je als psycholoog toch heel wat gemist in het gesprek.

Ad. 2: een oudere man die dus vertelt dat hij ervan overtuigt is dat God je kan genezen van homoseksualiteit. En hij kon het weten, want hij was jarenlang openlijk homoseksueel geweest, zelfs hoer geweest dus, en na veel bidden en zich overleveren aan God is hij hetero geworden. Het publiek applaudiseert. En hij heeft geen partner (vrouw/kinderen), omdat hij priester is geworden. Een andere jongen die ook is uitgenodigd, verwerpt de woorden van deze man. Deze jongen is namelijk opgegroeid in een christelijk gezin, geen gescheiden ouders, en is toch homo en gelukkig met wie hij is, en heeft een bijzonder goede relatie met zijn familie. De oudere man vertelt nog eens hoe hij tot inkeer is gekomen, en het publiek laat weer van zich horen.

Ad. 3: twee ouders, vooral de moeder, maken zich zorgen over het feit dat hun zoontje van vier (!!) zich niet met jongenszaken bezighoudt. Hij had De Kleine Zeemeermin gezien, en sindsdien ging het fout. Hij wilde hakken dragen en deed zijn t-shirt over zijn hoofd om te doen alsof hij lang haar had. De jongen vroeg ook vaker waarom hij geen meisje was (aan zijn moeder). Daarop kocht de vader wat Action Heroes voor zijn zoon, en werd het meisjesspeelgoed weggepakt. Maar het zoontje speelt niet met de Action Heroes. De ouders kregen als opdracht alle sekse-gebonden speelgoed weg te halen en alleen nog "neutraal" speelgoed te geven. Even een jaartje aanzien en wanneer het zoontje nog naar meisjesspullen verlangde, zou Phill iemand regelen die hij dan weer goed kent, die dat jongetje kan behandelen.

Even een schetsje gemaakt dus, over de inhoud van het programma. Nu gaat het mij niet zo om gedetailleerde inhoud of wat die mensen ervan vinden, ik ben alleen heel erg verbaasd over de houding en de mening van die Phill en ik neem aan de producers van dat programma! Er zit ook gewoon klapvee in die zaal, en substantiele zaken werden gewoon genegeerd. Er werd niet ingegaan op het "vormen" van mensen, ipv het zich "laten ontwikkelen" van mensen, zoals ik tenminste het verschil in opvoeding altijd probeer te verklaren.

Ik weet wel dat religie erg belangrijk is in de USA voor veel mensen, en dat er op zijn zachtst gezegd nog altijd met een schuin oog wordt gekeken naar alles dat homo- en biseksueel is, maar ik vond dit toch wel een enorm indoctrinerende aflevering! Nogmaals: niet dat ik die religie zou verafschuwen, maar vooral omdat punten die fundamenteel zijn voor een persoonlijkheid, en die de bron van het probleem zijn, volkomen werden genegeerd. Ik ben daar erg verbaasd over...

Iemand gezien??

Dat is eigenlijk de enige uiteindelijke vraag, ik geloof dat ik gewoon even mijn ei kwijt moest...

Dit was voor mij iig de eerste keer dat ik heb gezien dat het programma erg manipulatief is op het gebied van maatschappelijke kwesties...

Morgenmiddag de herhaling op RTL4 iig...
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:30:46 #2
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46741041
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:25 schreef Waxxer het volgende:
Even een jaartje aanzien en wanneer het zoontje nog naar meisjesspullen verlangde, zou Phill iemand regelen die hij dan weer goed kent, die dat jongetje kan behandelen.
Christ, je zou 'm toch een frigging tumor toewensen hè?

Morgen maar even zien dus, ik hou wel van tenenkrommende televisie.
Ik ga naar huis.
pi_46741110
Die klapvee bij die priester, ongelovelijk. alsof je iemand die homo is even kan genezen van het homo zijn. Het is niet genezen, maar het negeren van het homo zijn
pi_46741205
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:32 schreef StephanL het volgende:
Die klapvee bij die priester, ongelovelijk. alsof je iemand die homo is even kan genezen van het homo zijn. Het is niet genezen, maar het negeren van het homo zijn
Dat is jou opvatting, vrijheid betekent dat een ander er anders over mag denken, anders beperk je een ander in die vrijheid.
pi_46741220
Oeh dit wil ik morgenmiddag wel even zien .
ijs_beer fan!
pi_46741276
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:35 schreef JoopK het volgende:

[..]

Dat is jou opvatting, vrijheid betekent dat een ander er anders over mag denken, anders beperk je een ander in die vrijheid.
Ik zeg niet dat die ergens tegen mag zijn. Maar het homo zijn is geen ziekte, dus ook niet te gezen.
pi_46741298
oow...ok ...dus als je zoontje op je hoge hakken gaat lopn is hij zowiezo homo... en dus als je dochter met autotjes speelt wordt zij dus automatisch lesbo.... mowa...mijn kids zijn dus allebei gay... SO WHAT?????? ze blijven mijn kinderen..no matter what...en ik ga me er niet druk om makn... als ze maar gelukkig worden....
pi_46741313
Ik heb het gezien ja en ik vond de houding van Phil op zijn zachtst gezegd dubieus. Inderdaad, in plaats van dat ie die ouders vertelt dat ze hun kind in zijn waarde moeten laten, zegt ie dat ie wel een therapeutje weet mocht hij zich zo door blijven ontwikkelen
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_46741372
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:38 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik heb het gezien ja en ik vond de houding van Phil op zijn zachtst gezegd dubieus. Inderdaad, in plaats van dat ie die ouders vertelt dat ze hun kind in zijn waarde moeten laten, zegt ie dat ie wel een therapeutje weet mocht hij zich zo door blijven ontwikkelen
typisch Amerikaans.....
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:41:07 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46741407
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:35 schreef JoopK het volgende:
Schrijf je eventjes een disclaimer die we allemaal in onze signature kunnen plaatsen?
Ik ga naar huis.
pi_46741424
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:25 schreef Waxxer het volgende:Ad. 2: een oudere man die dus vertelt dat hij ervan overtuigt is dat God je kan genezen van homoseksualiteit. En hij kon het weten, want hij was jarenlang openlijk homoseksueel geweest, zelfs hoer geweest dus, en na veel bidden en zich overleveren aan God is hij hetero geworden. Het publiek applaudiseert. En hij heeft geen partner (vrouw/kinderen), omdat hij priester is geworden. Een andere jongen die ook is uitgenodigd, verwerpt de woorden van deze man. Deze jongen is namelijk opgegroeid in een christelijk gezin, geen gescheiden ouders, en is toch homo en gelukkig met wie hij is, en heeft een bijzonder goede relatie met zijn familie. De oudere man vertelt nog eens hoe hij tot inkeer is gekomen, en het publiek laat weer van zich horen.
Ik heb ook een gedeelte gezien, hoe walgelijk bekrompen allemaal. Vorige keer ging het over een meisje met veel tattoos, en toen ging Dr Phil eens even goed uitleggen dat dat zo niet langer kan, en dat mensen haar altijd zullen beoordelen

En die 'genezen' homoseksueel, kom op nou!! Een beetje promoten dat je je hele leven moet liegen tegen jezelf, kijk eens, ik ben getrouwd met een vrouw!
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_46741425
quote:
dat komt er toch niet door bij die narrow-minded amerikanen
pi_46741470
Is er eik iemand die anders had verwacht van Dr Phill?
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn waar de man voor staat.
ijs_beer fan!
pi_46741488
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:42 schreef NanKing het volgende:
Is er eik iemand die anders had verwacht van Dr Phill?
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn waar de man voor staat.
Nou, ik kijk niet erg vaak maar vond hem altijd wel een nuchtere man, waardoor ik dit niet had verwacht nee...
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
pi_46741537
Z'n shows zijn van dezelfde kwaliteit als z'n acteerprestaties in Scary Movie 4 ....
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:45:24 #16
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_46741561
Je wilt zeker niet weten hoe Phill denkt over Arabieren, Arubanen en activisten tegen de oorlog in Irak?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_46741567
quote:
zijn vrienden moeten ook eten he
pi_46741568
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:43 schreef KinkyGiraf het volgende:

Nou, ik kijk niet erg vaak maar vond hem altijd wel een nuchtere man, waardoor ik dit niet had verwacht nee...
Ik vond hem ook altijd wel nuchter, maar nadat hij zich toen met die Natalie Holloway zaak ging bemoeien, en opriep tot een Aruba-boycot was ik wel genezen. Dat Aruba een of ander hellhole is die onschuldige Amerikaantjes opslokt.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_46741616
Ik heb het ook gezien en verbaasde me er ook over. Ik zat vooral bij het laatste item (ik was daar voor te druk met koken om goed op te letten) eigelijk te wachten op de opmerking in de trant als: 'maar stel uw kind blijkt toch homofiele gevoelens te hebben, dan zult u daar toch goed mee om moeten gaan en het kind accepteren zoals het is.' Want meestal is mijnheer Phill wel zo snugger.. toch??

Overigens lijkt het me erg grappig als over 20 jaar blijkt dat het jongetje niet homofiel blijk te zijn, maar transsexueel.. zal die doos van een moeder van hem leren!

Ach ja.. ik hoop maar voor de bevolking van de VS dat ze hun maatschappelijke achterstand op de rest van het 'westen' een beetje in gaan lopen. We zijn er hier in nederland en europa ook nog láng niet, helaas is het respect voor 'anders zijn' bij velen nog ver te zoeken, maar zo ziekelijk bekrompen als veel groeperingen daar denken zijn we hier gelukkig al een aantal decennia voor het grootste deel kwijt!
pi_46741618
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:43 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Ik heb 't ook niet vaak gezien maar op mij komt hij niet echt als een nuchtere vent over.
Het is een uiterst conservatieve man die het gezin als hoeksteen van de samenleving ziet met hem aan 't hoofd .
ijs_beer fan!
pi_46741658
Hij heeft wel gelijk, homofilie is een afwijking.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_46741688
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:48 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Moeten we nu allemaal happen?
pi_46741748
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:49 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Moeten we nu allemaal happen?
Neuh, ik wacht wel op de uitzonderingen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:50:59 #24
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_46741752
Ben het overigens wel mee eens dat homoseksualiteit een psychische aandoening is, en niet zijn basis vindt in de genetica. Derhalve moet het ook zo behandeld worden. Hoewel, mocht het toch ooit uitkomen dat de genetische homo bestaat, dan zal daarop geanticipeerd moeten worden met de dan inmiddels beproefde gentherapie . Als de homo's in kwestie natuurlijk dat willen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_46741784
quote:
Idd, net als mensen die een Fiat Multipla rijden.
pi_46741816
dr phil wordt hier door intelligente mensen genegeerd.... en natuurlijk zit er klapvee in de zaal.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_46741907
Maar idd, ik zie het ook niet erg vaak, maar imo was (is?) het ook een nuchter persoon die e.e.a. kan relativeren. Ik heb een goede opvoeding en een goede jeugd gehad, een compleet gezin met goede onderlinge verstandhoudingen... ik zou in mijn persoonlijke geval echt niet weten waar het mis zou moeten zijn gegaan...

En ik kan het niet zo 1-2-3 opgooglen, maar de informatie die ik in mijn hoofd heb is dat het wel genetisch is bepaald... Maargoed, het was een bizarre uitzending...
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:55:25 #28
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_46741919
quote:
Mee eens.

Hoe ruimdenkend we hier in Nederland ook moge zijn, ik blijf homofilie toch altijd als smerig, onnatuurlijk en als afwijking zien.

Persoonlijk begrijp ik ook niet dat het soms zelfs zowat "overgewaardeerd" wordt hier. Alles moet maar kunnen en mogen. Aan mij niet besteed.
Ik vind het gewoon walgelijk. Sorry.
pi_46741935
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:55 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

[..]

Mee eens.

Hoe ruimdenkend we hier in Nederland ook moge zijn, ik blijf homofilie toch altijd als smerig, onnatuurlijk en als afwijking zien.

Persoonlijk begrijp ik ook niet dat het soms zelfs zowat "overgewaardeerd" wordt hier. Alles moet maar kunnen en mogen. Aan mij niet besteed.
pi_46741942
je mo4et toch zelf weten of je homo wilt zijn
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:55:58 #31
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_46741945
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:38 schreef juon_jacket1 het volgende:
oow...ok ...dus als je zoontje op je hoge hakken gaat lopn is hij zowiezo homo... en dus als je dochter met autotjes speelt wordt zij dus automatisch lesbo.... mowa...mijn kids zijn dus allebei gay... SO WHAT?????? ze blijven mijn kinderen..no matter what...en ik ga me er niet druk om makn... als ze maar gelukkig worden....
waarom praat jij steeds in het engels? so what, gay, kids, no matter what

Dr. Phill is gewoon een mongool die zegt wat iedereen kan zeggen.. behalve die domme amerikaanse huismiepen
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_46742023
quote:

[..]

Mee eens.

Nou het is dat je sorry zegt anders was ik nu heel erg beledigt geweest hoor .
ijs_beer fan!
pi_46742298
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:58 schreef NanKing het volgende:

[..]

Nou het is dat je sorry zegt anders was ik nu heel erg beledigt geweest hoor .
Inderdaad, dit zijn juist de types waarvan jij goedkeuring verlangt
pi_46742325
Even voor de duidelijkheid: ik zie dit programma's echt sporadisch en ik val er zeg maar middenin...

Maar... Oprah lijkt in haar programma juist andermans ogen min of meer te willen openen, door het onderwerp serieus te bespreken, door gasten uit te nodigen die het er over hebben en vertellen dat als je jezelf blijft en met beide benen op de grond blijft, er niets anders aan is dan aan het hetero zijn.

Dan is dit natuurlijk het tegenovergestelde. Maar het wordt wel door Harpo (= bedrijf van Oprah) geproduceerd... Beetje krom. Maargoed, ik ben zelf persoonlijk net zo bang om uit de kast te komen in Amerika als in Egypte ofzo...
pi_46742341
quote:

[..]

Mee eens.

Geeft niet hoor, er is vast een Gristenenpraatgroepje voor je
pi_46742378
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:51 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Idd, net als mensen die een Fiat Multipla rijden.
Nee, die zijn ziek.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:09:32 #37
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_46742481
Blijkbaar valt het met dat "only in America" ook wel weer mee aangezien er ook Nederlanders zijn die het met Phil eens zijn...

Dit soort dingen vallen of staan met goede voorlichting en daar schort het ook in Nederland nog wel eens aan.

Ik krijg al kriebels van die vent z'n stem dus als het op tv komt, zap ik snel weg. Dan heb ik toch net iets liever Oprah, al kan die ook behoorlijk kortzichtig zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_46742591
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:55 schreef bijdehand het volgende:
je mo4et toch zelf weten of je homo wilt zijn
Mja maar dat is ook een punt... want daar zeg je wat.

Je kiest er niet voor, je bent het. Voorbeeldje:

Je bent een vent en hetero. En ook nog blank. Dan kun je natuurlijk, net als de overgrote meerderheid, op blanke vrouwen vallen. Maar het kan ook zijn dat iemand anders helemaal gaat voor een vrouw met een donkere huid. Die persoon heeft niks met hoogblonde vrouwen. Daar heeft diegene echt niet voor gekozen, alsof het van de menukaart van een Chinees restaurant komt. Zo simpel zie ik het eigenlijk ook wat het geslacht betreft

Maargoed, mijn punt was dus dat ik nooit had verwacht dat Dr. Phill een tunnelvisie als deze had en dat zo mag etaleren in een programma dat door miljoenen mensen over de hele wereld wordt bekeken. Opeens lijkt de Christenunie hartstikke ruimdenkend.
pi_46742595
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:09 schreef wonderer het volgende:
Blijkbaar valt het met dat "only in America" ook wel weer mee aangezien er ook Nederlanders zijn die het met Phil eens zijn...

Dit soort dingen vallen of staan met goede voorlichting en daar schort het ook in Nederland nog wel eens aan.

Ik krijg al kriebels van die vent z'n stem dus als het op tv komt, zap ik snel weg. Dan heb ik toch net iets liever Oprah, al kan die ook behoorlijk kortzichtig zijn.
Nederland denkt heel ruimdenkend te zijn. De praktijk is vaak anders
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
pi_46742651
Punt is: idioten worden in Amerika serieuzer geworden, want ze zijn met meer. Meningen die je hier slechts hoort in zeer marginale clubjes, zijn in Amerika redelijk breed gedragen. De mensen die dat soort meningen hebben zitten in verenigingen, schrijven boeken en komen op tv.

Aan de andere kant zijn er ook altijd heel veel mensen die het tegenovergestelde vinden.

Dat is dus geweldig voor het publieke debat. Daarom is Dr. Phill ook leuker om te naar te kijken dan Rondom 10.

En over de uitzending van vanmiddag:
- Die pot was ook irritant. Vermoedelijk is ze lesbo geworden om zich tegen haar moeder af te zetten. Niet geheel onbegrijpelijk in haar geval, maar wel strontvervelend.
- Die priester was een freak. Vreemd dat hij wat bijstand uit het publiek kreeg inderdaad.
- De ouders van dat kind dienen opgesloten te worden. Dit vond ik tevens het enige moment waarop Phill niet goed was, omdat hij de nadruk legt op 'het gaat wel over' in plaats van op 'wat boeit het'.
pi_46742774
Och, zo stond een keer een huisgenoot voor me, pinkstergemeente-type, die zei dat als ik wilde, God mij kon genezen en of ik het raar vond dat hij dat dacht ik zei dat ik het er niet mee eens was, maar dat hij vooral moest denken wat hij wilde. Hij was dermate geinteresseerd in mijn geaardheid, echt bijna dagelijks inhoudelijk vragen stellen en zelf een houding hebben die mij allerminst aan heteroseksualiteit deed denken, dat ik mijn vermoedens had dat hij met e.e.a. worstelde.

,,Wat zielig!!!!", is ook een reactie van een meisje dat via-via hoorde dat Waxxer een afwijking heeft (zij heeft overigens weer een directe Baptisten-link). Maar een directe, neagtieve confrontatie heb ik iig nooit gehad.
pi_46742789
quote:

[..]

Mee eens.

Whehe, en wij maar denken dat alleen die 'gekke bekrompen Amerikanen' zo denken
pi_46743054
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:14 schreef GvanDroogenbroeck het volgende:
Punt is: idioten worden in Amerika serieuzer geworden, want ze zijn met meer. Meningen die je hier slechts hoort in zeer marginale clubjes, zijn in Amerika redelijk breed gedragen. De mensen die dat soort meningen hebben zitten in verenigingen, schrijven boeken en komen op tv.

Aan de andere kant zijn er ook altijd heel veel mensen die het tegenovergestelde vinden.

Dat is dus geweldig voor het publieke debat. Daarom is Dr. Phill ook leuker om te naar te kijken dan Rondom 10.

En over de uitzending van vanmiddag:
- Die pot was ook irritant. Vermoedelijk is ze lesbo geworden om zich tegen haar moeder af te zetten. Niet geheel onbegrijpelijk in haar geval, maar wel strontvervelend.
- Die priester was een freak. Vreemd dat hij wat bijstand uit het publiek kreeg inderdaad.
- De ouders van dat kind dienen opgesloten te worden. Dit vond ik tevens het enige moment waarop Phill niet goed was, omdat hij de nadruk legt op 'het gaat wel over' in plaats van op 'wat boeit het'.
Mja wat betreft die pot ( ) denk ik, dat zij lang geworsteld heeft met haar geaardheid, maar dat ze doordat ze dus "vormend" is opgevoed ipv "ontwikkelend" is opgevoed, heeft ze niet op een normale manier kunnen groeien in haar persoonlijkheid. Uiteindelijk komt ze uit de kast en dan komt ook alles tegelijk eruit, en daarbij weten ze dan niet hoe ze ermee om moeten gaan. Heb dat al vaker zien gebeuren met homo's uit bijv. Staphorst en Genemuiden. Geloof me, als je vervolgens daadwerkelijk de ouders ziet (foto/film/irl), dan valt het kwartje. En daar had Dr. Phill het eens over moeten hebben...
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:27:59 #44
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46743261
wat mij opviel was dat Dr Phil bij dat jongetje van vier tegen de ouders zei dat er nog wel wat aan te doen was. En dat homosexualiteit pas later gevormd werd o.i.d. Dat druist echt tegen alle wetenschappelijke opvattingen in geloof ik.
Of ik heb niet goed opgelet.

Vreselijk knipgedrag trouwens. Een braaf klappend publiek bij de geestelijke die zei dat homosexualteit af te leren was, net als bij alcoholisme. Als je maar echt wilt.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_46743306
Dr Phill neemt ook in andere afleveringen vaak in de mond wat "normaal" en wat "niet normaal" is.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:29:14 #46
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_46743340
Hm, morgen zit ik nog op school als de herhaling komt.

Nou ja, dan zeg ik wel zonder te kijken dat Phil stom doet .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_46743372
Overigens, dit is de organisatie die hier in Nederland opereert om homo's, lesbo's en travestieten te "genezen": http://www.different.nl/cms/index.php?option=com_frontpage&Itemid=123
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:30:03 #48
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46743380
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:28 schreef Puzzelaar het volgende:
Dr Phill neemt ook in andere afleveringen vaak in de mond wat "normaal" en wat "niet normaal" is.
Mmm, ik kijk het niet zo vaak, maar dat vind ik toch wel heel kwalijk eigenlijk...
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:31:41 #49
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46743452
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:29 schreef Puzzelaar het volgende:
Overigens, dit is de organisatie die hier in Nederland opereert om homo's, lesbo's en travestieten te "genezen": http://www.different.nl/cms/index.php?option=com_frontpage&Itemid=123
Alleen al dat er homofiel staat, zegt al wat.
pi_46743503
quote:
Worstelen met homofiele gevoelens
Tot een jaar geleden wist niemand er iets van. Tot Niels (20) het aan een paar vrienden en vlak daarna aan zijn ouders vertelde: ,,Ik val niet op meisjes, maar op jongens.’’ Eerder had Niels er nooit over gepraat. ,,Ik heb altijd gedacht: ‘Dit klopt niet. Het mag niet’.’’

Door Linda Stelma

Niels is een jaar of dertien als hij het vermoeden krijgt dat hij homofiel is. ,,Op die leeftijd ga je van alles ontdekken. Ik kwam erachter dat ik seksuele gevoelens had voor jongens.’’ Niels houdt zijn ontdekking voor zichzelf. ,,Je wilt aan een bepaald verwachtingspatroon voldoen, namelijk dat jongens op meisjes vallen. Ik was bang om afgewezen te worden als het anders zou zijn.’’

Donker
Afgelopen jaar verandert er iets in Niels. ,,Ik zat in de auto en was heel erg met God bezig. Ik voelde dat hij tegen me zei: ‘Niels, Ik wil dat je een keus voor me maakt. Ik wil je voor een groter doel gaan gebruiken.’ Er zijn zoveel plekjes in mijn hart die zo donker zijn dat ik God daar niet toe wil laten. Ik heb geworsteld en ben er mee aan de slag gegaan. Een maand lang heb ik last gehad van constante spanning. Ik kon mijn draai niet vinden. En toen op een dag ging ik naar een vriendin om iets op te halen. Ik kon haar niet aankijken. We raakten in gesprek. Uiteindelijk heb ik het verteld, aan haar en een goede vriend die er ook bij kwam. God zegende echt die openheid. In Jacobus staat ook dat openheid genezing brengt. Mijn vrienden hebben me niet afgewezen. Onze vriendschap is juist heel goed geworden.’’

Huilen
Niet veel later vertelt Niels het ook aan zijn ouders. ,,In april was ik bij mijn ouders thuis. Ik zat niet lekker in mijn vel. Goede Vrijdag ging als het ware langs me heen. Na werktijd vluchtte ik dan ook naar boven, achter mijn computer. Mijn vader kwam boven en vroeg wat er aan de hand was. Ik zei echt helemaal uit het niets: ‘Ik moet jullie iets vertellen.’ Ik had het helemaal niet gepland. Maar toen heb ik het verteld. Mijn moeder zei: ‘Wat erg voor je.’ En ze moest wel even huilen. Mijn vader was eerst stil. Daarna vroeg hij of ik het wel zeker wist. Ik ben namelijk ook verliefd geweest op meisjes. Maar seksueel voel ik me aangetrokken tot jongens. Het lijkt alsof het niet zo erg was, maar het lag heel diep.’’

Niels wordt constant heen en weer getrokken. Aan de ene kant heeft hij zijn seksuele gevoelens voor jongens en aan de andere kant wil hij God volgen. Niels is homofiel, maar geen homoseksueel: hij denkt dat het niet goed is zijn gevoelens in de praktijk te brengen. ,,De Bijbel is er duidelijk over. Er zijn teksten die zeggen dat het een gruwel is in Gods ogen. Bovendien denk ik dat homofi lie niet in je genen zit. Er is niet zoiets als een homogen, een bepaalde eigenschap die ervoor zorgt dat je homofi el bent. Dat is ook nog nooit aangetoond. Ik geloof niet dat iemand ermee geboren wordt. Ergens in mijn leven is scheefgroei ontstaan. En mocht er ooit uitkomen dat er wel een homogen is, dan is dat nog geen reden om het te praktiseren. Dat is het probleem van deze maatschappij. Het voelt goed, dus dan moet je het maar doen. Ik denk dat je verstandelijk moet uitzoeken, samen met God, wat goed is."

Stopzetten
Nadat Niels openheid heeft gegeven over zijn homofi ele gevoelens, besluit hij er iets aan te gaan doen. Hij neemt contact op met Different, een organisatie voor christenen met homofiele gevoelens. Nu gaat Niels daar regelmatig naartoe. Zowel in een-op-eengesprekken als in een groep praat hij over zijn homofilie. ,,Je praat over je gevoelens en dat gaat heel diep. We proberen erachter te komen waar de oorzaken liggen van mijn homofi ele gevoelens. Daarnaast kijk je Bijbels, medisch en psychologisch naar homofilie en naar jezelf. Ik vind het fi jn. Vooral in het begin. Je hebt niet meer constant het gevoel dat je anders bent.’’ Niels merkt dat zijn homoseksuele gevoelens geleidelijk minder worden. ,,Het gaat al veel beter. Dat komt door een combinatie van factoren: vriendschap, gesprekken en vooral God die dat door mij heen tot stand brengt. Ik heb steeds minder behoefte om naar andere jongens te kijken. En ik leer hoe ik bepaalde gedachtes kan stopzetten.’’

Over de ‘scheefgroei’ in Niels eigen leven wil hij alleen in het algemeen wat zeggen. ,,De homobeweging is heel erg aan het groeien. Dat heeft volgens mij te maken met vaders die geen bevestiging geven aan hun kinderen. Ze omhelzen hun zonen niet. Het kan dan gebeuren dat een zoon, die bijvoorbeeld ook nog eens gepest wordt, homofi ele gevoelens krijgt, door onderbevestiging. Dat komt ook weer doordat onze vaders niet bevestigd zijn. In Maleachi 4:6 (Vertaling 1951) staat ‘Hij zal het hart der vaderen terugvoeren tot de kinderen en het hart der kinderen tot hun vaderen, opdat Ik niet kome en het land treffe met de ban.’ Ik heb het idee dat dat nu gebeurt. Problemen worden nu eindelijk benoemd."

Grapjes
‘Homo’ vindt hij overigens een vervelend woord. ,,Ik noem mezelf geen homo. Ik zie mezelf als iemand met homofi ele gevoelens. ‘Homo’ heeft zo’n negatieve bijklank. Dat vind ik passen bij iemand die praktiserend is.’’ Over homo’s worden vaak grapjes gemaakt. Ook onder christenen. Het woord ‘homo’ wordt vaak als scheldwoord gebruikt. Niels baalt daar wel eens van. ,,Als iemand uit het niets grappen maakt over homo’s, dan denk ik: ‘Waar oordeel je over? Je weet helemaal niet hoe die mensen zich voelen!’.’’

Niels gelooft dat hij van de homofilie zal ‘genezen’. ,,Ik geloof dat ik in de toekomst een vrouw krijg en misschien kinderen. En als ik er niet afkom, denk ik niet dat ik het heel erg vind. Ik wil wel afkomen van de pijn en de eenzaamheid die ik vaak voel. Maar als je een relatie met God opbouwt, dan maakt het niet uit of je alleen blijft of getrouwd bent.’’
uit het überchristelijke Nederlands Dagblad.
pi_46743530
Jeuzus wat een kutsite .
ijs_beer fan!
pi_46743658
quote:
Lijden jullie niet aan homofobie?

Homofobie is ‘vrees of haat ten opzichte van homoseksuelen’. Wij zijn niet bang voor homoseksuele mensen en haten hen niet. We geloven dat God iedere persoon de vrijheid geeft zijn/haar leven te leiden volgens eigen inzichten. We respecteren deze vrijheid.

We respecteren het ook dat sommige homoseksuele en lesbische mensen geen homo of lesbienne willen zijn. Er zijn een heleboel mensen die zich aangetrokken voelen tot het eigen geslacht maar die zichzelf niet beschouwen als homo of lesbienne. We zijn er voor al deze mensen en bieden hen onze ondersteuning aan op hun reis met als doel de personen te worden die ze willen zijn.

Onze critici beweren dat onze houding bijdraagt aan homofobie. Het is belangrijk op te merken dat deze critici vaak personen zijn die zelf nooit homo of lesbienne waren of homoseksuele personen die geen verandering hebben ervaren in hun seksuele gerichtheid en dit ook nooit hebben verlangd. Degenen die hulp hebben ontvangen en verandering hebben ervaren vertellen dat ze als homoseksueel ongelukkig waren, met name na de aanvankelijke opluchting die hun coming out met zich meebracht. We hebben de neiging om meer gewicht toe te kennen aan wat zij zeggen, zij hebben immers beide kanten gezien.
Triest.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:36:46 #53
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46743676
ik kwam ooit iemand tegen die zei dat hij "praktiserend homosexueel" was.
Ik had echt zo iets van "ja, natuurlijk, je gaat er toch niet niks mee doen???"
Maar dat blijkt meer voor te komen....
pi_46743761
quote:
Niels gelooft dat hij van de homofilie zal ‘genezen’. ,,Ik geloof dat ik in de toekomst een vrouw krijg en misschien kinderen. En als ik er niet afkom, denk ik niet dat ik het heel erg vind. Ik wil wel afkomen van de pijn en de eenzaamheid die ik vaak voel. Maar als je een relatie met God opbouwt, dan maakt het niet uit of je alleen blijft of getrouwd bent.’’
En als 'Hij' net zo goed zou zijn als men ons wil laten geloven zou het ook niet uit maken of dat trouwen met een man of vrouw is..
(jammer dat dat vrouwtje geen mannetje is of andersom..)
pi_46743778
En nog meer van die crap:
http://www.onzeweg.nl
http://www.onderweg.nu
http://www.eleos.nl
http://www.chris.nl
http://www.conpas.nl

Maar goed, beetje offtopic misschien?
pi_46744049

Wat een guitig homofoob telefoontje.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:47:49 #57
71919 wonderer
pi_46744223
Ik moet eerlijk zeggen ik het wel goed vind dat als er mensen zijn die er echt mee worstelen en ongelukkig mee zijn, er ook iets is waardoor ze misschien geholpen kunnen worden. Ik weet niet in hoeverre mensen gelukkiger worden van zo'n hersenspoelkamp, maar als iemand er vrijwillig heengaat, vind ik niet dat wij daar over mogen oordelen. Voor sommigen is het gewoon een vloek.

En als je emotieloze soldaten kan trainen, kun je homoseksualiteit er ook wel uitslaan denk ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_46744251
Zeg Puzzelaar, wie wil je depressief krijgen?

Blijkt het in Nederland dus net zo erg te kunnen zijn... Nu alleen nog een Hennie Huisman die er een programma aan wijdt...
pi_46744305
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:48 schreef Waxxer het volgende:
Zeg Puzzelaar, wie wil je depressief krijgen?
Niemand hoor.
pi_46745214
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:49 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Niemand hoor.
Die opmerking was ook niet serieus hoor

Maar het is iig typisch dat je met een paar klikken op het internet zelfs binnen Nederland zulke organisaties tegenkomt! Het schijnt ook dat de EO medewerkers die uit de kast komen, richting Different sturen...
pi_46745416
Hoera voor ons nieuwe kabinet, overwegend gggristen
Dr. Phil is precies wat nanking zegt.
En Amerika is sowieso een idioot land, met idiote opvattingen en talkshows
pi_46745420
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:09 schreef Waxxer het volgende:

[..]
Het schijnt ook dat de EO medewerkers die uit de kast komen, richting Different sturen...
Arme Andries Knevel.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:15:51 #63
71919 wonderer
pi_46745502
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:14 schreef Bluezz het volgende:
Europa ook.
pi_46745529
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:14 schreef Bluezz het volgende:
Amerika is een vrij land, Nederland is een liberaal land
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:17:10 #65
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_46745563
Amerika vrij? Sinds wanneer?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_46745595
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Amerika vrij? Sinds wanneer?
Ik moest ook lachen
pi_46745710
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:16 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Amerika is een vrij land,
Nederland is een liberaal land

Wat een vrij land is 't.
Waar je de cel in moet omdat je aan polygamie doet
Waar je niet geaccepteerd wordt om je geaardheid
Waar je opgepakt wordt tegen een minister zegt dat je het niet met hem eens bent
Waarom 60 miljoen mensen honger hebben
Waar telefoonlijnen preventief afgetapt mogen worden

Nee, echt een vrij land yupyupyup
ijs_beer fan!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:22:41 #68
71919 wonderer
pi_46745800
Wanneer gaan jullie je realiseren dat "Amerika" een verzameling staten is waar dus ook heel verschillende wetten gelden? Of denken jullie echt dat een boer uit het midden westen dezelfde opvattingen heeft als een yup in new york of een afro-amerikaan in Chicago?
pi_46746049
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:20 schreef NanKing het volgende:

[..]

Wat een vrij land is 't.
Waar je de cel in moet omdat je aan polygamie doet
Waar je niet geaccepteerd wordt om je geaardheid
Waar je opgepakt wordt tegen een minister zegt dat je het niet met hem eens bent
Waarom 60 miljoen mensen honger hebben
Waar telefoonlijnen preventief afgetapt mogen worden

Nee, echt een vrij land yupyupyup
dat zou in een liberaal land niet geaccepteerd worden (laatste punt overigens wel want dat is hier al praktijk), in Amerika kan dat wel, daarin worden mensen en overheden in vrijgelaten, al verschilt dat per staat en stad natuurlijk, je hebt er ook (groene) gemeenten bv. waar de politie speciaal wordt opgeleid via cursussen om transseksuelen niet te discrimineren bv.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:28:56 #70
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_46746104
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:30 schreef nietzman het volgende:

[..]

Christ, je zou 'm toch een frigging tumor toewensen hè?

Morgen maar even zien dus, ik hou wel van tenenkrommende televisie.
Ik zag het staartje toen ik thuiskwam, met dat jonge jochie. Die moeder die riep dat ze een homoseksueel kind niet zou kunnen verdragen omdat ze homofoob is. NERGENS een seconde een poging van die Phil om dat ter sprake te brengen, niks van 'als iemand homo is, wat is daar erg aan?' Nergens ook maar een hint van 'homo's zijn niet eng'.
Alleen maar: 'hoe kunnen we homo's veranderen'

WALGELIJK.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:30:22 #71
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46746161
Alleen wijven kijken naar Dr. Phil dacht ik
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:33:59 #72
136 V.
pi_46746320
Mijn vriendin zat het te kijken. Ik neem aan dat je het over 'vrouwen' hebt?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:40:39 #73
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46746627
dat je dat neemt..
pi_46746748
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:40 schreef Aoristus het volgende:
dat je dat neemt..
dat? z'n vriendin?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:45:57 #75
136 V.
pi_46746869
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:40 schreef Aoristus het volgende:
dat je dat neemt..
'wat' neem

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46747027
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

'wat' neem

V.
je vriendin
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:51:17 #77
136 V.
pi_46747085
Mijn vriendin is geen 'dat' en ik neem geen DAT. Ik hang mijn lul altijd in de DVD-speler

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46747147
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:51 schreef Verbal het volgende:
Mijn vriendin is geen 'dat' en ik neem geen DAT. Ik hang mijn lul altijd in de DVD-speler

V.
O.

Is dat de DVD-speler in je pc of die bij je tv?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:54:20 #79
136 V.
pi_46747208
Die bij de tv op de slaapkamer natuurlijk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:58:47 #80
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46747404
Wat is dit nou weer voor emo-uitbarsting Ik bedoel te zeggen, dat je dat neemt dat je vriending dr Phil gaat zitten kijken als je allebei thuis bent

't is voor jou óók dinsdagmiddag
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:09:18 #81
136 V.
pi_46747905
Emo-uitbarsting

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46748839
Vee
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:26:17 #83
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_46748891
Ik heb 'm ook gezien, die aflevering, echt belachelijk! Sindsdien neem ik Dr. Phil met een flinke schep zout (maar lach ik me nog steeds krom om te problemen van mensen ).
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:30:38 #84
136 V.
pi_46749133
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:25 schreef Bluezz het volgende:
Vee
Bee

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46752615
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:37 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat die ergens tegen mag zijn. Maar het homo zijn is geen ziekte, dus ook niet te gezen.
Dat zeg jij... Wat is een "ziekte" precies? Zie wikipedia:

1. Ziekte van een mens is een ongewenste verstoring van de normale situatie.
2. "Een ziekte" als een abstract woord voor een complex van eigenschappen die zieken kunnen vertonen is een naam die ook betekenis kan hebben zonder dat er een 'lijder' aan te pas komt. Een 'kwaal'.

Ik vind dat punt 1 ook betrekking heeft op homofilie. Het is tegen de natuur in. Ben je evolutionist zou je dat met me eens moeten zijn, ben je anderszins religieus dan heeft jou religie ws. ook wel een positie tegenover homofilie welke iig een afwijking laat zien van hetrofilie.
pi_46752873
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:36 schreef JoopK het volgende:

[..]

Dat zeg jij... Wat is een "ziekte" precies? Zie wikipedia:

1. Ziekte van een mens is een ongewenste verstoring van de normale situatie.
2. "Een ziekte" als een abstract woord voor een complex van eigenschappen die zieken kunnen vertonen is een naam die ook betekenis kan hebben zonder dat er een 'lijder' aan te pas komt. Een 'kwaal'.

Ik vind dat punt 1 ook betrekking heeft op homofilie. Het is tegen de natuur in. Ben je evolutionist zou je dat met me eens moeten zijn, ben je anderszins religieus dan heeft jou religie ws. ook wel een positie tegenover homofilie welke iig een afwijking laat zien van hetrofilie.
Internetten is meer tegen de natuur in dan homoseksualiteit ooit zal zijn.

Daarbij heeft punt 1 helemaal geen betrekking op homoseksualiteit. Het is voor veel homo's helemaal niet ongewenst. En de evolutie heeft er al helemaal niks mee te maken.
pi_46753992
Die Amerikanen ook.

Wat maakt het nou uit als iemand homo is ?
Als het maar een fatsoendelijk persoon is dan maakt het niet uit als je zwart, wit, geel, hetero of homo bent.
pi_46762966
quote:

[..]

Mee eens.

Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
pi_46772055
Tweede deel van de herhaling volgt zo.... (RTL 4) Voor de liefhebbers.
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:10:12 #90
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46773163
Ik kan me in ieder geval bij die lesbische vrouw wel voorstellen dat die familie een beetje gek van d'r werd, dat leek me nou net zo'n flamboyant typ die daadwerkelijk nergens anders over kan lullen. Heet bar weinig met het niet accepteren van homoseksualiteit te maken. Als een van m'n vrinden alleen maar kan lullen over meiden zou ik ook gestoord van 'm worden.
Ik ga naar huis.
pi_46776933
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:10 schreef nietzman het volgende:
Ik kan me in ieder geval bij die lesbische vrouw wel voorstellen dat die familie een beetje gek van d'r werd, dat leek me nou net zo'n flamboyant typ die daadwerkelijk nergens anders over kan lullen. Heet bar weinig met het niet accepteren van homoseksualiteit te maken. Als een van m'n vrinden alleen maar kan lullen over meiden zou ik ook gestoord van 'm worden.
Die vergelijking gaat niet op, dat is totaal anders. Heterosexualiteit is algemeen geaccepteerd, dus wat die zus van die lesbische vrouw zei sloeg ook nergens op, "Ik laat toch ook niet de hele tijd zien dat ik op mannen val', nee, dat is toch logisch? Het is niet alsof wij hetero's zo gediscrimineerd en onderdrukt worden. En met zo'n familie zou ik het inderdaad alleen nog maar meer laten zien.
pi_46847803
Nu een jongen die 11.000 calorieen per dag eet... mijn god!
Nothing takes the past away like the future!
pi_46847881
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:18 schreef Hapertje het volgende:
Nu een jongen die 11.000 calorieen per dag eet... mijn god!
ik vind dit ronuit kinder mishandeling.....!!!!!!!!!!!!!!
pi_46848026
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:20 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

ik vind dit ronuit kinder mishandeling.....!!!!!!!!!!!!!!
Idd, dat zo iemand gewoon bij eten kan(alhoewel naar de koelkast lopen is al redelijk wat )
pi_46848074
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:23 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Idd, dat zo iemand gewoon bij eten kan(alhoewel naar de koelkast lopen is al redelijk wat )
en dan die moeder die daarna, als haar zoon bijna ontploft mede door haar schud, zo zielig gaat doen....
pi_46848293
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:25 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

en dan die moeder die daarna, als haar zoon bijna ontploft mede door haar schud, zo zielig gaat doen....
Ach ja domme-niet-willen-leren-mensen
pi_46869709
Dr. Phil
pi_46884632
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 02:43 schreef anuspiraat het volgende:
Dr. Phil
indeed....waarom kijkt Europa naar deze Amerikaanse washed-out footballplayer die avondcollege psychologie heeft gedaan. kansloos net als merendeel van VS.
白馬非馬也
善夢非夢也
美女非女也
你非夢也
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:15:15 #99
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_46888297
Dr. Phil is ooit eens verdacht van een relatie met een patient van 19. hij heeft nooit bekend maar waar rook is is vuur. (toen die nog niet bekend was, dus geen aandachtsgeil wijf)

hij heeft er ook een handje van om zogenaamd "spontaan" een filmpje stop te zetten waardoor het lijkt alsof hij nobel handelt. bijv bij een filmpje over pedofilie waar een man uitlegt wat hij met kinderen doet. of een filmpje over de man die Bumfights gemaakt heeft (en dan zelfs wegstuurt van het podium) . allemaal geplanned om zichzelf in een goed daglicht te zetten.

http://www.youtube.com/watch?v=CNPvdsJS-qE
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:45:23 #100
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_47381770
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:32 schreef StephanL het volgende:
Inderdaad.
Ze passen hun gedrag aan en claimen vervolgens door gebedsgenezing niet meer homoseksueel te zijn. Typisch gevalletje van (nieuw)aangeleerd gedrag in combinatie met ontkenning

Ik vond het een heftige aflevering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')