abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46740865
Iemand gezien??

Nu ben ik niet helemaal objectief...

Maar toch.

In de uitzending:

1) - een lesbische jonge vrouw, in conflict met haar familie omdat ze niet geaccepteerd zou worden zoals ze is.
2) - Een mijnheer die vroeger als homo leefde, zelfs homohoerrrrr was en daarna tot inkeer is gekomen en uiteindelijk zelfs priester is geworden
3) - Twee ouders die zich zorgen maken om hun zoontje: is hij homo?? Hij draagt graag hoge hakken, speelt niet met jongensspeelgoed en doet vaak alsof hij een meisje is.

Ad. 1: de moeder van die vrouw was, zoals we dat in Nederland zouden noemen, het prototype gereformeerde. Kinderen kort aangelijnd en God heeft een belangrijke rol in hun levens. Nu accepteer ik alles wat maar met religie te maken heeft, hoe streng ook. Wanneer iemand daar dan bewust voor gekozen heeft. Echter is mijn ervaring dat homo's en lesbiennes die streng christelijk zijn opgevoed, heel erg moeite hebben met het zijn wie ze zijn. En dan word je OF een kasplantje, OF je ontspoort en ligt als jongen elk weekend weer voor een ander met je kont omhoog. De jonge vrouw in dit item was duidelijk van het tweede soort, aangezien haar uiterlijk tegen alles in ging, wat haar moeder en haar tevens aanwezige zus uitstraalden.

Mijn punt van aandacht op dit item: de benadering en het opdrukken van religieuze overtuigingen door vooral de moeder werd volkomen genegeerd. Het gesprek richtte zich uiteindelijk op de mening van mijnheer Phill dat de lesbo in kwestie van haar geaardheid een issue maakte, en dat ze zich niet moest aanstellen maar tot zich moest laten doordringen dat haar familie heus wel van haar houdt. Dan denk ik als leek: dan heb je als psycholoog toch heel wat gemist in het gesprek.

Ad. 2: een oudere man die dus vertelt dat hij ervan overtuigt is dat God je kan genezen van homoseksualiteit. En hij kon het weten, want hij was jarenlang openlijk homoseksueel geweest, zelfs hoer geweest dus, en na veel bidden en zich overleveren aan God is hij hetero geworden. Het publiek applaudiseert. En hij heeft geen partner (vrouw/kinderen), omdat hij priester is geworden. Een andere jongen die ook is uitgenodigd, verwerpt de woorden van deze man. Deze jongen is namelijk opgegroeid in een christelijk gezin, geen gescheiden ouders, en is toch homo en gelukkig met wie hij is, en heeft een bijzonder goede relatie met zijn familie. De oudere man vertelt nog eens hoe hij tot inkeer is gekomen, en het publiek laat weer van zich horen.

Ad. 3: twee ouders, vooral de moeder, maken zich zorgen over het feit dat hun zoontje van vier (!!) zich niet met jongenszaken bezighoudt. Hij had De Kleine Zeemeermin gezien, en sindsdien ging het fout. Hij wilde hakken dragen en deed zijn t-shirt over zijn hoofd om te doen alsof hij lang haar had. De jongen vroeg ook vaker waarom hij geen meisje was (aan zijn moeder). Daarop kocht de vader wat Action Heroes voor zijn zoon, en werd het meisjesspeelgoed weggepakt. Maar het zoontje speelt niet met de Action Heroes. De ouders kregen als opdracht alle sekse-gebonden speelgoed weg te halen en alleen nog "neutraal" speelgoed te geven. Even een jaartje aanzien en wanneer het zoontje nog naar meisjesspullen verlangde, zou Phill iemand regelen die hij dan weer goed kent, die dat jongetje kan behandelen.

Even een schetsje gemaakt dus, over de inhoud van het programma. Nu gaat het mij niet zo om gedetailleerde inhoud of wat die mensen ervan vinden, ik ben alleen heel erg verbaasd over de houding en de mening van die Phill en ik neem aan de producers van dat programma! Er zit ook gewoon klapvee in die zaal, en substantiele zaken werden gewoon genegeerd. Er werd niet ingegaan op het "vormen" van mensen, ipv het zich "laten ontwikkelen" van mensen, zoals ik tenminste het verschil in opvoeding altijd probeer te verklaren.

Ik weet wel dat religie erg belangrijk is in de USA voor veel mensen, en dat er op zijn zachtst gezegd nog altijd met een schuin oog wordt gekeken naar alles dat homo- en biseksueel is, maar ik vond dit toch wel een enorm indoctrinerende aflevering! Nogmaals: niet dat ik die religie zou verafschuwen, maar vooral omdat punten die fundamenteel zijn voor een persoonlijkheid, en die de bron van het probleem zijn, volkomen werden genegeerd. Ik ben daar erg verbaasd over...

Iemand gezien??

Dat is eigenlijk de enige uiteindelijke vraag, ik geloof dat ik gewoon even mijn ei kwijt moest...

Dit was voor mij iig de eerste keer dat ik heb gezien dat het programma erg manipulatief is op het gebied van maatschappelijke kwesties...

Morgenmiddag de herhaling op RTL4 iig...
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:30:46 #2
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46741041
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:25 schreef Waxxer het volgende:
Even een jaartje aanzien en wanneer het zoontje nog naar meisjesspullen verlangde, zou Phill iemand regelen die hij dan weer goed kent, die dat jongetje kan behandelen.
Christ, je zou 'm toch een frigging tumor toewensen hè?

Morgen maar even zien dus, ik hou wel van tenenkrommende televisie.
Ik ga naar huis.
pi_46741110
Die klapvee bij die priester, ongelovelijk. alsof je iemand die homo is even kan genezen van het homo zijn. Het is niet genezen, maar het negeren van het homo zijn
pi_46741205
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:32 schreef StephanL het volgende:
Die klapvee bij die priester, ongelovelijk. alsof je iemand die homo is even kan genezen van het homo zijn. Het is niet genezen, maar het negeren van het homo zijn
Dat is jou opvatting, vrijheid betekent dat een ander er anders over mag denken, anders beperk je een ander in die vrijheid.
pi_46741220
Oeh dit wil ik morgenmiddag wel even zien .
ijs_beer fan!
pi_46741276
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:35 schreef JoopK het volgende:

[..]

Dat is jou opvatting, vrijheid betekent dat een ander er anders over mag denken, anders beperk je een ander in die vrijheid.
Ik zeg niet dat die ergens tegen mag zijn. Maar het homo zijn is geen ziekte, dus ook niet te gezen.
pi_46741298
oow...ok ...dus als je zoontje op je hoge hakken gaat lopn is hij zowiezo homo... en dus als je dochter met autotjes speelt wordt zij dus automatisch lesbo.... mowa...mijn kids zijn dus allebei gay... SO WHAT?????? ze blijven mijn kinderen..no matter what...en ik ga me er niet druk om makn... als ze maar gelukkig worden....
pi_46741313
Ik heb het gezien ja en ik vond de houding van Phil op zijn zachtst gezegd dubieus. Inderdaad, in plaats van dat ie die ouders vertelt dat ze hun kind in zijn waarde moeten laten, zegt ie dat ie wel een therapeutje weet mocht hij zich zo door blijven ontwikkelen
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_46741372
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:38 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik heb het gezien ja en ik vond de houding van Phil op zijn zachtst gezegd dubieus. Inderdaad, in plaats van dat ie die ouders vertelt dat ze hun kind in zijn waarde moeten laten, zegt ie dat ie wel een therapeutje weet mocht hij zich zo door blijven ontwikkelen
typisch Amerikaans.....
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:41:07 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46741407
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:35 schreef JoopK het volgende:
Schrijf je eventjes een disclaimer die we allemaal in onze signature kunnen plaatsen?
Ik ga naar huis.
pi_46741424
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:25 schreef Waxxer het volgende:Ad. 2: een oudere man die dus vertelt dat hij ervan overtuigt is dat God je kan genezen van homoseksualiteit. En hij kon het weten, want hij was jarenlang openlijk homoseksueel geweest, zelfs hoer geweest dus, en na veel bidden en zich overleveren aan God is hij hetero geworden. Het publiek applaudiseert. En hij heeft geen partner (vrouw/kinderen), omdat hij priester is geworden. Een andere jongen die ook is uitgenodigd, verwerpt de woorden van deze man. Deze jongen is namelijk opgegroeid in een christelijk gezin, geen gescheiden ouders, en is toch homo en gelukkig met wie hij is, en heeft een bijzonder goede relatie met zijn familie. De oudere man vertelt nog eens hoe hij tot inkeer is gekomen, en het publiek laat weer van zich horen.
Ik heb ook een gedeelte gezien, hoe walgelijk bekrompen allemaal. Vorige keer ging het over een meisje met veel tattoos, en toen ging Dr Phil eens even goed uitleggen dat dat zo niet langer kan, en dat mensen haar altijd zullen beoordelen

En die 'genezen' homoseksueel, kom op nou!! Een beetje promoten dat je je hele leven moet liegen tegen jezelf, kijk eens, ik ben getrouwd met een vrouw!
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_46741425
quote:
dat komt er toch niet door bij die narrow-minded amerikanen
pi_46741470
Is er eik iemand die anders had verwacht van Dr Phill?
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn waar de man voor staat.
ijs_beer fan!
pi_46741488
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:42 schreef NanKing het volgende:
Is er eik iemand die anders had verwacht van Dr Phill?
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn waar de man voor staat.
Nou, ik kijk niet erg vaak maar vond hem altijd wel een nuchtere man, waardoor ik dit niet had verwacht nee...
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_46741537
Z'n shows zijn van dezelfde kwaliteit als z'n acteerprestaties in Scary Movie 4 ....
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:45:24 #16
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_46741561
Je wilt zeker niet weten hoe Phill denkt over Arabieren, Arubanen en activisten tegen de oorlog in Irak?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_46741567
quote:
zijn vrienden moeten ook eten he
pi_46741568
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:43 schreef KinkyGiraf het volgende:

Nou, ik kijk niet erg vaak maar vond hem altijd wel een nuchtere man, waardoor ik dit niet had verwacht nee...
Ik vond hem ook altijd wel nuchter, maar nadat hij zich toen met die Natalie Holloway zaak ging bemoeien, en opriep tot een Aruba-boycot was ik wel genezen. Dat Aruba een of ander hellhole is die onschuldige Amerikaantjes opslokt.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_46741616
Ik heb het ook gezien en verbaasde me er ook over. Ik zat vooral bij het laatste item (ik was daar voor te druk met koken om goed op te letten) eigelijk te wachten op de opmerking in de trant als: 'maar stel uw kind blijkt toch homofiele gevoelens te hebben, dan zult u daar toch goed mee om moeten gaan en het kind accepteren zoals het is.' Want meestal is mijnheer Phill wel zo snugger.. toch??

Overigens lijkt het me erg grappig als over 20 jaar blijkt dat het jongetje niet homofiel blijk te zijn, maar transsexueel.. zal die doos van een moeder van hem leren!

Ach ja.. ik hoop maar voor de bevolking van de VS dat ze hun maatschappelijke achterstand op de rest van het 'westen' een beetje in gaan lopen. We zijn er hier in nederland en europa ook nog láng niet, helaas is het respect voor 'anders zijn' bij velen nog ver te zoeken, maar zo ziekelijk bekrompen als veel groeperingen daar denken zijn we hier gelukkig al een aantal decennia voor het grootste deel kwijt!
pi_46741618
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:43 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Ik heb 't ook niet vaak gezien maar op mij komt hij niet echt als een nuchtere vent over.
Het is een uiterst conservatieve man die het gezin als hoeksteen van de samenleving ziet met hem aan 't hoofd .
ijs_beer fan!
pi_46741658
Hij heeft wel gelijk, homofilie is een afwijking.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_46741688
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:48 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Moeten we nu allemaal happen?
pi_46741748
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:49 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Moeten we nu allemaal happen?
Neuh, ik wacht wel op de uitzonderingen.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:50:59 #24
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_46741752
Ben het overigens wel mee eens dat homoseksualiteit een psychische aandoening is, en niet zijn basis vindt in de genetica. Derhalve moet het ook zo behandeld worden. Hoewel, mocht het toch ooit uitkomen dat de genetische homo bestaat, dan zal daarop geanticipeerd moeten worden met de dan inmiddels beproefde gentherapie . Als de homo's in kwestie natuurlijk dat willen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_46741784
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:48 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Idd, net als mensen die een Fiat Multipla rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')