Persconferentie Utrecg - AZ
Van Gaal: "Denk dat AZ zeer goed gespeeld heeft, vooral eerste helft, juiste wijze aangevallen, resultaat uitgespeelde 2 goals. Ga je de rust in, dan weet je dat Utreg alles zal doen. Booy doet ook alles, wisselt. AZ krijgt goal tegen uit spelhervatting, dan weet je dat je het moeilijk krijgt, ondanks kans om wedstrijd keer op keer te beslissen, wat je niet doet. Alhoewel, ik heb niet gevoel gehad dat Utrecht nog zou scoren. Heel tevreden, 3e week achter elkaar dat we 3x per week moeten spelen, jongens goed gedaan, telkens weer topwedstrijden, Utrecht uit, Fenerbahce, tussendoor Ajax, daarvoor PSV, dus vind wel dat we grote stappen maken als ik dit vanavond zie. Ondanks dat je kritiek zou kunnen hebben dat we de wedstrijd niet goed uitspeelden.
Booy: "Vond dat we goed begonnen aan wedstrijd, stonden goed, maar aan andere kant werden we ook niet echt gevaarlijk, met Boussabon en Caluwe hadden we toch een mannetje vrij, erg slordig. Maar wedstrijd gespeeld binnen vijf minuten waarin we het niet goed deden. Als je tegen AZ de nul lang kunt houden dan heb je kans, maar als ze snel voorkomen binnen 5 minuten dan heb je niet klein maar gigantisch probleem. Ik moet poepen. Dan moet je aansluitingstreffer maken, dat lukte, maar daarna niet meer af kunnen dwingen. Wel met hart gespeeld daarna, AZ mistte kansen, anders spel gespeeld. Helaas kortste weg nu kwijt, helaas. Alles aan gedaan, maar niet gelukt, zondag opnieuw.
Confidence through competence