abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:46:02 #201
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_46780595
Ik kan aardappelen schillen en pannenkoeken bakken (wel met het recept erbij).
pi_46780816
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:38 schreef Viking84 het volgende:
biefstukverhaal
Niet gaar is juist goed!
Gewoon hoog vuur, qua vet is eigenlijk een combinatie van boter en olie het beste, maar goed, dat is voor fijnproevers. Geen zout of peper erop, en niet erin prikken. Paar minuten (3 ofzo totaal? Ik gok altijd gewoon, hangt er ook vanaf hoe dik je biefstuk is...) op hoog vuur bakken, en dan zou ik hem al opeten, maar als je hem iets gaarder wilt hebben zet je het vuur iets lager en maak je hem zo gaar als je wilt. Je kunt voelen aan hoe hard het ding 'veert', hoe gaar ie is.
Zo doe ik het tenminste altijd, maar ik doe het meer op gevoel dan op de kookwekker, dus ik weet niet of je er iets aan hebt
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_46780841
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

want bruine bonen is geen groente?
Uhm nee toch? Ik plaats dat altijd in de categorie aardappels/pasta/rijst/bruine bonen. Als je het zo bekijkt zijn aardappels ook groente.

Ik vond trouwens ook van mezelf dat ik niet kon koken, maar nu ik een paar jaar op kamers woon blijk ik het best te kunnen. Geen culinaire hoogstandjes (dat gaat nooit goed), maar wel gewoon avondeten.
Aardappels, groente en vlees, of iets uit de wok. Ik gebruik wel veel pakjes en potjes, zoals wereldgerechten en chicken tonight, en dan is het best simpel eigenlijk!
pi_46780893
Koken is helemaal niet moeilijk, je moet het alleen wel doen
Gewoon beginnen, de eerste 3x mislukt het, en daarna wordt het steeds lekkerder
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_46780909
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:54 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Uhm nee toch? Ik plaats dat altijd in de categorie aardappels/pasta/rijst/bruine bonen.
dat dacht ik ook
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:27:00 #206
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46782000
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:53 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Niet gaar is juist goed!
Gewoon hoog vuur, qua vet is eigenlijk een combinatie van boter en olie het beste, maar goed, dat is voor fijnproevers. Geen zout of peper erop, en niet erin prikken. Paar minuten (3 ofzo totaal? Ik gok altijd gewoon, hangt er ook vanaf hoe dik je biefstuk is...) op hoog vuur bakken, en dan zou ik hem al opeten, maar als je hem iets gaarder wilt hebben zet je het vuur iets lager en maak je hem zo gaar als je wilt. Je kunt voelen aan hoe hard het ding 'veert', hoe gaar ie is.
Zo doe ik het tenminste altijd, maar ik doe het meer op gevoel dan op de kookwekker, dus ik weet niet of je er iets aan hebt
Nou, die van mij was nog donkerrood en koud van binnen na 2 minuten. Dus ik denk dat dat een beetje teveel 'niet gaar' is . Ik ga het volgende keer weer iets anders aanpakken, misschien 1 minuut hoog vuur voor beide kanten en dan nog een minuut wat lager vuur.
Bedankt voor je tips iig .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:28:15 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46782045
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:54 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Uhm nee toch? Ik plaats dat altijd in de categorie aardappels/pasta/rijst/bruine bonen. Als je het zo bekijkt zijn aardappels ook groente.

Ik vond trouwens ook van mezelf dat ik niet kon koken, maar nu ik een paar jaar op kamers woon blijk ik het best te kunnen. Geen culinaire hoogstandjes (dat gaat nooit goed), maar wel gewoon avondeten.
Aardappels, groente en vlees, of iets uit de wok. Ik gebruik wel veel pakjes en potjes, zoals wereldgerechten en chicken tonight, en dan is het best simpel eigenlijk!
Ja, zo kan ik het ook .
Maar ik vermijd pakjes en potjes, want volgens mij zitten er enorm veel calorieën in Chicken Tonight (ook afh. van welke saus je neemt natuurlijk hè).
Niet meer actief op Fok!
pi_46782235
Chicken tonight is redelijk qua calorieën hoor, niks om op te bezuinigen iig . Ik heb eens gezocht naar sauzen voor pasta die weinig calorieën bevatten, en kwam toen o.a bij Chicke Tonight uit (is geen pastasaus, maar beetje creatief zijn).
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:39:12 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46782468
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:33 schreef shiNinG_staR het volgende:
Chicken tonight is redelijk qua calorieën hoor, niks om op te bezuinigen iig . Ik heb eens gezocht naar sauzen voor pasta die weinig calorieën bevatten, en kwam toen o.a bij Chicke Tonight uit (is geen pastasaus, maar beetje creatief zijn).
Ik zie het (op site van Knorr). Het verschilt ook nogal per saus: van 50 tot 210 kcal per 100 ml. Misschien toch maar weer eens doen dan, ik eet toch al te weinig rijst .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:40:34 #210
157031 roosjeroosje1988
pi_46782526
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik kan aardappelen schillen en pannenkoeken bakken (wel met het recept erbij).
Dat kwam er ook wel stom uit eigenlijk. Volgens mij kan iedereen dat wel.
pi_46782535
Gewoon lekker zelf pastasaus maken met verse tomaten, tonijn, kappertjes en basilicum
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:43:06 #212
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46782646
Ik maak niet altijd saus bij pasta. Wat ik enorm lekker vind is farfalle met champignons, courgette, paprika en spinazie. Vervolgens een klein (zo'n goedkoop blikje) tomatenpuree erdoorheen, Italiaanse kruiden en bestrooien met Parmezaanse kaas.

Echt, zó goddelijk lekker. En ik kan er zo 2 borden van eten en dan val ik nog af ook . Er zit wel een halve kilo groenten in per persoon .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:49:26 #213
157031 roosjeroosje1988
pi_46782870
Weet iemand misschien hoeveel calorieen ik vandaag heb gegeten? Ik kan dat echt niet inschatten.
pi_46783049
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:49 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Weet iemand misschien hoeveel calorieen ik vandaag heb gegeten? Ik kan dat echt niet inschatten.
ff googlen op eetmeter. Met dat programma kun je het heel makkelijk zelf uitrekenen en zie je ook of je voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt.
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:57:04 #215
157031 roosjeroosje1988
pi_46783175
De site doet het niet: http://www.eetmeter.nl/eetmeter.php3
pi_46783539
Misschien moet je ff iets meer moeite doen dan 3 minuten zoeken.
Die site is het sowieso niet.
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:06:37 #217
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46783575
_Boo_, het is mij ook niet duidelijk welke site je bedoelt, hoor. Ik trof een Eetmeter aan op de site van het Voedingscentrum, maar daar moet je voor betalen, dus dat bedoel je vast niet .
Niet meer actief op Fok!
pi_46783711
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:06 schreef Viking84 het volgende:
_Boo_, het is mij ook niet duidelijk welke site je bedoelt, hoor. Ik trof een Eetmeter aan op de site van het Voedingscentrum, maar daar moet je voor betalen, dus dat bedoel je vast niet .
Ik wilde al reageren maar toen was je reactie al aangepast Gewoon ff eetmeter intikken op google. Vierde linkje moet goed zijn denk ik. Ik heb hem zelf al een hele tijd dus weet niet of ze nog werken, maar staat vast wel ergens op het internet.
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:13:06 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46783828
Ik hoef hem zelf (nog) niet, maar dan zet ik de link voor het gemak even hier neer :

http://rapidshare.de/files/12015326/Eetmeter.rar.html
Niet meer actief op Fok!
pi_46784123
Deze is van het voedingscentrum
Niet dat ik het voedingscentrum zo lief vind, maar dat is een ander verhaal. Calorieen in een lijstje zetten zullen ze vast wel kunnen
pi_46784584
Ik heb in een ver verleden eens alles bijgehouden in een programmaatje van www.overgewicht.nl, daar werd uitgerekend hoeveel calorieen en hoeveel vet je per dag mocht binnenkrijgen (afhankelijk van je start/streefgewicht en lichaamsbeweging), en werd er ook naar de individuele maaltijden gekeken. (teveel vet 's avonds, te weinig calorieen 's ochtends, dat soort dingen) dat werkte eigenlijk wel goed (als je het ook netjes en eerlijk bijhield ). Maar ik zie dat die site niet meer online is, jammer.

Voorlopig houd ik het maar even bij mijn eetdagboekje, ik kijk tegenwoordig af en toe wel op de verpakking hoeveel erin zit en ik houd het wel een beetje ruim bij, maar echt iedere dag tellen zie ik (nog) niet zitten.
pi_46785036
Die link van Alcarin gebruik ik ook, vind het hartstikke handig! Even voor de beginnende koks onder ons: Je moet eens een kijkje nemen bij CUL hier op FOK. Je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben er wel een topic over. Zeker over hoe je een goeie biefstuk bakt. Maar ook over stoofpeertjes, zelf pasta maken, enfin, noem maar op. Heb net gesport en voel me direct een stuk beter. Heb bij de AH een biologisch groente en fruitpakket gehaald, (een grote doos voor 9,95) ga nu kijken of het wat is.
pi_46785046
Becel heeft ook een voedingsmeter op hun site:
http://becel.testsite.nu/becel-vmeter/frame.jsp

Je moet dus alleen even wat minder acht slaan op het advies meer Becel boter te eten...
Trust me, I know what I'm doing.
pi_46791757
Ik kon ook helemaal niet koken toen ik op kamers ging, maar al doende leert men en ik kan ook geen culinaire hoostandjes maken, maar een gezonde normale maaltijd dat lukt me wel Alleen gebruik ik wel veel pakjes en potjes, maar meestal valt het nog wel mee hoe ongezond die zijn

Op woensdag schiet het normale eten er alleen vaak bij in, moet ik eerst 's middags hele middag naar het riagg en 's avonds meestal naar mn vader in het verpleeghuis. Werd vandaag ook pas om 12 uur wakker, dus alleen 2 sneeen brood met smeerkaas en avondeten ( Hokkien mie) gegeten en verder niks. Nu net weer thuis en zo nog maar ff bak met sla maken, want barst van de honger.
pi_46793491
Ik wilde niet echt een nieuw topic openen, maar ik moet toch even mijn ei kwijt:

Net bij "Jansen op jacht" was er een item over de voedselbank. Een bezoeker had 'maar 25 tot 35 euro per week' over voor eten. Hij was alleen en om de week kwam zijn dochter bij hem. Beelden bij hem thuis toonden een overvolle koelkast en een voorraadkast/kamer waar de halve supermarkt stond... "Ja, aan die pakjes heb je niks, want daar moeten allemaal dure dingen bij." Afbakbroodjes tot het plafond gestapeld...

Ik heb 10 tot 15 euro voor eten per week, en die luie hond maar hamsteren en klagen Een week bij vrienden eten, zodat hij zijn voedselpakket op kon sparen voor wanneer zijn dochter er is. Eten ze de hele dag door ofzo?

Mij lukt het met een beetje budgetteren en creativiteit ook, hoewel mijn spaargeld steeds verder op raakt. Ik weet ook van Sylvana dat ze het financieel niet makkelijk heeft. Wij proberen het in elk geval zelfstandig op te lossen, ipv makkelijk een handje op te houden.

Sorry, maar ik werd even pissig van die volle kasten van die klagende pisvlek.

Bedankt dat ik hier even kan zeuren
pi_46793584
Ik heb daar pas ook een reportage over gezien, over de voedselbank, wel elke week zo;n pakket voedsel ophalen, maar wel een dure flatscreen pc

Ik heb ook meestal maar zo'n 20 euro in de week om boodschappen van te doen, en ik probeer het idd ook zelf op te lossen, en in het ergste geval ga ik in plaats van 1 dag in de week een heel weekend in de week naar mn ouders ( van vrijdagmiddag tot maandagochtend) maar verder zoek ik het zelf wel gewoon uit, liever een week lang nasi eten dan mn hand ophouden

Ik kan me ook erg kwaad om zulke mensen maken ja
  donderdag 1 maart 2007 @ 00:41:45 #227
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_46794407
25 euro is best weinig !

20 boterhammen in een brood, 10 per dag.
2-3 broden pw x 2 = 5 euro

nog 20 over..

vlees is ook niet echt goedkoop, 2 euro p.d. sowieso = 14
nog 6 euro over...

nog 6 euro voor
beleg, aardappelen, groente, fruit, melk, enz

wow
veni vidi gebanned
pi_46794606
Ik eet gelukkig dan geen 10 boterhammen op een dag, dus heb aan 1 brood in de week wel genoeg maar het is idd elke week weer flink puzzelen en echt gevarieerd eten zoals ik graag zou willen lukt dus niet altijd.
  Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 06:48:08 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_46797032
maar dat kan ook bijna niet, als je alleen bent èn goedkoop wilt eten. dan moet je van alles kleine porties en dat is duurder.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_46797154
als je op de markt je groente en fruit haalt, ben je meestal een stuk goedkoper uit heb ik het idee hoor.. Dus misschien dat je daar nog wat aan hebt?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_46797294
Ik haal alles bij de AH, en toch ben ik per weer ook maar zo'n dikke 15 euro kwijt. Mijn week heeft trouwens maar 5 dagen, de andere 2 kookt mn moeder weer voor me.
Maar toch, het is gemakkelijk te doen. Van stamppot kan ik 2 keer eten, van nasi en pasta zelfs wel 3 keer. Gezond hoeft niet duur te zijn. En let op de bonus natuurlijk he? Euroshopper is ook goedkoop trouwens. Verder eet ik best veel diepvriesgroente, omdat ik maar in mijn uppie ben. Ik proef geen verschil met verse groente, behalve dat het vaak goedkoper is.
Oja en die meter van het Voedingscentrum gebruik ik ook wel eens, handig ding!
  donderdag 1 maart 2007 @ 08:15:37 #232
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46797372
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 07:40 schreef teigan het volgende:
als je op de markt je groente en fruit haalt, ben je meestal een stuk goedkoper uit heb ik het idee hoor.. Dus misschien dat je daar nog wat aan hebt?
ik heb slechte ervaringen met fruit van de markt. Heb het drie keer gedaan en elke keer was het minder lekker dan fruit uit de supermarkt. Half bedorven of gewoon smakeloos.

Groenteboer kan ik wel eens proberen. Zou dat ook schelen in kwaliteit en prijs? (in vgl met supermarkt). Ik hoef hier gelukkig niet op een houtje te bijten, maar ik maak het ook wel eens wat te bont. Toch geef ik geen geld uit aan dingen die ik niet nodig heb. Chips en snoep hoef ik iig niet meer te kopen (niet dat dat ooit wel moest, maar je snapt me wel ), maar in plaats daarvan ben ik wel meer geld kwijt aan mijn avondeten, omdat ik niet zo vaak met pakjes en potjes kook. Toch zitten daar wel vaak dezelfde basisingrediënten in (knoflook, ui, verschillende kruiden) en die heb ik dan al wel in huis, dus dat scheelt dan weer.
Vanavond maar weer eens een potje Chicken Tonight voor het eerst sinds een jaar (!). Ga er even één met een lage caloriewaarde uitzoeken .
En voor morgen heb ik nog aardappels die ik wil voorkoken, in schijfjes snijden en dan in de oven doen.

Ik heb nog schnitzels van begin januari in de vriezer liggen. Zouden die nog goed zijn? Ik heb een hele goede koelkast, dus zou in principe moeten kunnen? Als ik me niet vergis, is vlees 3 maanden houdbaar in de vriezer, klopt dat?
Niet meer actief op Fok!
pi_46797639
Chicken Tonight Hawai heeft weinig kcal..

Je moet op de markt altijd even opletten, ik loop altijd alle kramen langs voordat ik wat koop, en op een gegeven moment weet je welke je wel en niet moet hebben..
Maar dan gaat het nog wel eens mis... Vorige week nectarines gekocht die enorm melig waren, niet te eten! Maarja, dat is het risico dan..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_46798772
Ik vind 25 tot 35 euro per week voor boodschappen ook helemaal niet zo weinig hoor. Mijn vriend en ik doen voor ongeveer 30/35 euro boodschappen en daar doen we een hele week mee. (soms is het iets meer, als ik waspoeder nodig heb ofzo, van die extra dingetjes) Ik moet wel zeggen dat we allebei best krenterig zijn Van de meeste dingen (rijst, pasta's enzo) nemen we gewoon het goedkoopste merk, omdat we dat verschil toch niet proeven. In plaats van sultana bisquitjes neem ik gewoon het huismerk, smaakt even lekker. Vlees in de aanbieding, we vriezen het gewoon in Alleen met brood ben ik wel wat kieskeuriger, ik vind dat eurobrood veel te slap en het lijkt wel of dat veel minder vult dan 'gewoon' bruinbrood. Omdat we allebei werken hebben we 's avonds niet zo heel veel zin en tijd om uren in de keuken te staan, doordeweeks gebruiken we dan wel vaker potjes en pakjes, misschien dat dat veel scheelt.
pi_46798825
Haha, 25 euro per week weinig? Ik heb wel eens een hele maand gegeten voor 40 euro..
Tja, als je elke dag biefstuk en kant-en-klare salades wilt haal je dat inderdaad niet. Arme man
  donderdag 1 maart 2007 @ 09:57:33 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_46798861
Nou, ik ben aan boodschappen ook minstens wel 50 euro kwijt per week.
Ik geef toe dat ik best gul ben voor meneer appie, maar daar kom je veel sneller aan dan je denkt.
En ik eet echt niet elke dag biefstuk en zelf een lekkere salade maken is vaak duurder dan kant-en-klare salades halen
disclaimer
pi_46798939
Ik geef nu ook wel meer uit, omdat ik nu gewoon meer heb. Maar ik weet wel dat je kunt leven van 10 euro per week. En dat is inclusief wasmiddel, shampoo, wc-papier, gewoon alles wat je bij de supermarkt kunt halen.
Nu sponsor ik AH ook best wel enthousiast, met mn biologische spullen enzo
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:06:10 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_46799027
Nou, dat is me dus echt nog nooit gelukt, van 10 euro per week. Zelfs niet als ik alleen maar Euroshopper eet
Je zult best overleven, maar ik denk niet dat je er erg gelukkig van wordt.
disclaimer
pi_46799367
Bah, bah, bah ben 1,1 kilo aangekomen, waarschijnlijk wel een groot gedeelte omdat ik ongesteld ben, maar ik haat het! Doe je zo je best. Werkt erg demotiverend.

Over dure boodschappen: toen ik nog studeerde (way back in het gulden tijdperk) Had ik ook echt bijna geen geld. ik geloof 25 gulden in de week (week had wel maar 5 dagen omdat ik in het weekend bij m'n vader at) Ik at toen ook heel veel nasi en andijviestamppot (ook heel lekker als je het opbakt) e.d. Ik kon er prima van leven. Nu heb ik veel meer te besteden en dat doe ik dan ook, weet niet precies hoeveel. Toch let ik nog steeds op aanbiedingen enzo, maar tegelijkertijd kan ik bv. asperges kopen als die nog 6 euro zijn. Maar ik vind het wel een fijn idee om te weten dat ik met veel minder ook kan rondkomen mocht het ooit nog eens nodig zijn.
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:26:37 #240
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46799427
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:23 schreef conleche het volgende:
Bah, bah, bah ben 1,1 kilo aangekomen, waarschijnlijk wel een groot gedeelte omdat ik ongesteld ben, maar ik haat het! Doe je zo je best. Werkt erg demotiverend.
ik ken het . Ik kwam ook 1,2 kg aan dik 2 weken geleden en het is er nog steeds niet helemaal af .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:57:53 #241
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_46800110
Ik heb gisteren "Ideaal Gewicht" thee van Zonnature gedronken. Ben er zo aan gewend dat hun producten nogal mild en redelijk gezond zijn. Ik hoopte dat het opwekkend zou zijn, want ik hou wel van caffeine enzo.
Maar deze troep is doodordinair laxeermiddel en ik heb de hele avond stekende buikkrampen en race gehad.
Kan ik beter pruimen eten en die zijn lekkerder ook.
Dat spul gaat mooi de tuin in om compost te worden!

Nou maar weer lekker aan de koffie. Zwart met een snuifje cacao en een scheutje vanille-aroma.
Ik was vanochtend gefrust dat ik ondanks netjes gegeten en bewogen te hebben nog steeds geen vooruitgang zie op de weegschaal en het meetlint. Maar misschien ben ik wat te ongeduldig.
Ik wil zo graag weer in mijn oude jeans passen!
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_46802531
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:57 schreef Spacehamster het volgende:
Ik heb gisteren "Ideaal Gewicht" thee van Zonnature gedronken. Ben er zo aan gewend dat hun producten nogal mild en redelijk gezond zijn. Ik hoopte dat het opwekkend zou zijn, want ik hou wel van caffeine enzo.
Maar deze troep is doodordinair laxeermiddel en ik heb de hele avond stekende buikkrampen en race gehad.
Ai, dat is minder. Ik wandel altijd heel snel langs de Zonnaturadingen, zijn die niet hartstikke duur?

Ohjee, ik moet even uit de buurt van de Kruidvat blijven: Oldtimersdrop is in de aanbieding en ik vind die Stoofpeertjesdrop zo lekker!

Ik zag wel een andere aanbieding waar ik voor ben gezwicht: bij 2 Doveproducten krijg je nu een fles Sunshine Bodylotion mee. Iedere keer als ik die reclame zie denk ik: mwah, misschien eens proberen. Maar de goedkoopste fles is 6 euro en dat vind ik echt het risico van het proberen niet waard Dus nu heb ik 2 deo's gekocht voor 1 euro nogwat per stuk en daar kreeg ik hem gratis bij Ze zeggen wel eens dat je slanker lijkt als je bruiner bent en alle optische illusie helpt
pi_46803178
Ik heb nog een fles Sunshine Lotion van vorig jaar staan. Eigenlijk wil ik hem wel weer gebruiken, maar ik vind mijn rug zo lastig om te doen in je eentje. Vorig jaar deed mijn vriendje dat iedere dag voor mij (vond hij niet erg), maar nu is hij verhuisd naar Eindhoven...
pi_46804146
Vraagje: hoeveel cal verbrand je ongeveer met gewoon wakker zijn, zitten en lopen en beetje huishoudelijk werk doen als afwassen enzo?

Want ik sport dan wel 3 keer in de week, op die 1,5 uur per keer na doe ik eigenlijk de hele dag weinig anders dan tot het eind van de ochtend/begin van de middag slapen, achter de computer zitten en afwassen, boodschappen doen ( 2 minuten lopen|) en eten koken. Dus kan dat het zijn dat ik niet afval, ook al heb ik een gezond eetpatroon en sport ik 3 keer per week, dat ik nog niet meer calorieen verbrand dan dat ik binnen krijg?
  donderdag 1 maart 2007 @ 13:11:14 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_46804210
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:09 schreef Sylvana het volgende:
Vraagje: hoeveel cal verbrand je ongeveer met gewoon wakker zijn, zitten en lopen en beetje huishoudelijk werk doen als afwassen enzo?

Want ik sport dan wel 3 keer in de week, op die 1,5 uur per keer na doe ik eigenlijk de hele dag weinig anders dan tot het eind van de ochtend/begin van de middag slapen, achter de computer zitten en afwassen, boodschappen doen ( 2 minuten lopen|) en eten koken. Dus kan dat het zijn dat ik niet afval, ook al heb ik een gezond eetpatroon en sport ik 3 keer per week, dat ik nog niet meer calorieen verbrand dan dat ik binnen krijg?
In rust verbruikt je lichaam ongeveer 0,9 tot 1,1 kcal per kilo lichaamsgewicht per uur
Huishoudelijk werk is wel iets meer, evenals hard studeren en denksport.
disclaimer
pi_46804333
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

In rust verbruikt je lichaam ongeveer 0,9 tot 1,1 kcal per kilo lichaamsgewicht per uur
Huishoudelijk werk is wel iets meer, evenals hard studeren en denksport.
Das bij mij dus zeg maar 55 cal per uur, dus 660 in de tijd dat ik wakker ben ( slaap wel zo'n 12 uur per dag), en als ik slaap dan verbrand ik natuurlijk ook wel gewoon calorieen.

Dan nog huishoudelijk werk enzo erbij en af en toe de stad in en dus 3 keer per week sporten, dan moet ik toch wel meer verbranden dan dat ik eet lijkt me. Maar waarom ik dan niet afval is me een raadsel
  donderdag 1 maart 2007 @ 13:19:52 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_46804539
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Das bij mij dus zeg maar 55 cal per uur, dus 660 in de tijd dat ik wakker ben ( slaap wel zo'n 12 uur per dag), en als ik slaap dan verbrand ik natuurlijk ook wel gewoon calorieen.

Dan nog huishoudelijk werk enzo erbij en af en toe de stad in en dus 3 keer per week sporten, dan moet ik toch wel meer verbranden dan dat ik eet lijkt me. Maar waarom ik dan niet afval is me een raadsel
Ik las laatst een post van Isabeau in het dieetclubtopic, dat je ongeveer 7000 kcal moet verbranden om 1 kilo vet weg te krijgen.
Als jij bijvoorbeeld 200 kcal per dag minder binnenkrijgt dan je verbruikt, doe je er dus een ruime maand over.
disclaimer
pi_46804595
volgens mij is dat vet op mn buik wel 5 kg, dus zou ik er 5 maanden over doen

jeetje, das wel lang zeg
  donderdag 1 maart 2007 @ 13:22:57 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_46804651
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:21 schreef Sylvana het volgende:
volgens mij is dat vet op mn buik wel 5 kg, dus zou ik er 5 maanden over doen
Nou, mijn rekensom is maar een voorbeeld he
Misschien verbrand je wel een stuk meer, dat weet ik niet.
Plus dat je spiermassa aanmaakt door het sporten, dus het kan best zijn dat je helemaal niks afvalt terwijl je buikvet toch verdwijnt
disclaimer
pi_46804737
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, mijn rekensom is maar een voorbeeld he
Misschien verbrand je wel een stuk meer, dat weet ik niet.
Plus dat je spiermassa aanmaakt door het sporten, dus het kan best zijn dat je helemaal niks afvalt terwijl je buikvet toch verdwijnt
dan hoop ik dat maar, wil toch wel met slank de zomer in klaar zijn, en niet ook nog met slank de herfst mee moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')