abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 11:29:53 #151
155227 crew  Guppy
dus
pi_46765761
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Alles kan. Of onze medemens daar gelukkiger van wordt is een tweede
dat vind ik niet uitmaken, het gaat erom dat je jezelf er goed in voelt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:31:58 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_46765834
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

dat vind ik niet uitmaken, het gaat erom dat je jezelf er goed in voelt.
Ja, dat vind ik ook
disclaimer
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:37:09 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46765997
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook
Maar als mensen raar naar je loeren word je niet gelukkiger, ook al stond je thuis voor de spiegel nog zo te glunderen .
Niet meer actief op Fok!
pi_46766011
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Nouja, alsof je vnauit de dieetclub niet in bikini kan ofzo
Ik vind dat er wel een grens is ja (en die ligt natuurlijk niet precies bij de dieetclub dat snap jij ook wel).
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:39:54 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_46766080
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar als mensen raar naar je loeren word je niet gelukkiger, ook al stond je thuis voor de spiegel nog zo te glunderen .
Mensen loeren toch wel raar, bovendien moet je wel heel erg blubberig zijn willen mensen echt wat van je denken hoor, met de gewichten die mensen in dit topic hebben is dat sowieso geen issue
Meestal zit het meer tussen de oren, het idee dat mensen raar naar je kijken
disclaimer
pi_46766140
Natuurlijk is een bikini voor ons geen gezicht. Bikini's zijn voor anorexia-patienten! Datweetjetoch..

Dat meetlint gedoe is idd niet eenvoudig he... Volgens aanwijzingen van diverse bronnen moet je het smalste gedeelte van je taille meten.........maar wat nou als je geen taille hebt! Ik ben helaas gezegend met een appelbuikje. Bij mij zit het smalste gedeelte waar ongeveer de ribben al zijn begonnen.
Dus ik doe zo van "screw de officiele metingen" en meet ongeveer over mijn navel heen en zo heb ik dan iig een vast punt om te meten en zie ik ook of er echt wat afgaat. Momenteel zit ik in uitgeademde toestand (zonder buik in te houden!) op 31 inch en ingeademd op 32.
Nog een paar weken zo door gaan en ik pas weer in mijn 30" broeken!
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:43:09 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46766168
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mensen loeren toch wel raar, bovendien moet je wel heel erg blubberig zijn willen mensen echt wat van je denken hoor, met de gewichten die mensen in dit topic hebben is dat sowieso geen issue
Meestal zit het meer tussen de oren, het idee dat mensen raar naar je kijken

deze hebben niet echt een bikini-figuur . Bij mij mag mijn buik in ieder geval niet over het broekje heen hangen als ik sta / loop. Bij zitten vormen zich bij iedereen wel lichte rolletjes, dus dat is niet zo erg .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:43:41 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_46766184
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:42 schreef Spacehamster het volgende:
Natuurlijk is een bikini voor ons geen gezicht. Bikini's zijn voor anorexia-patienten! Datweetjetoch..

Dat meetlint gedoe is idd niet eenvoudig he... Volgens aanwijzingen van diverse bronnen moet je het smalste gedeelte van je taille meten.........maar wat nou als je geen taille hebt! Ik ben helaas gezegend met een appelbuikje. Bij mij zit het smalste gedeelte waar ongeveer de ribben al zijn begonnen.
Dus ik doe zo van "screw de officiele metingen" en meet ongeveer over mijn navel heen en zo heb ik dan iig een vast punt om te meten en zie ik ook of er echt wat afgaat. Momenteel zit ik in uitgeademde toestand (zonder buik in te houden!) op 31 inch en ingeademd op 32.
Nog een paar weken zo door gaan en ik pas weer in mijn 30" broeken!
Bij de meeste mensen zit de taille ook vlak onder de ribben volgens mij, dus je bent niet abnormaal
disclaimer
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:44:37 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_46766209
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

[afbeelding]

deze hebben niet echt een bikini-figuur . Bij mij mag mijn buik in ieder geval niet over het broekje heen hangen als ik sta / loop. Bij zitten vormen zich bij iedereen wel lichte rolletjes, dus dat is niet zo erg .
Wat ik al zei... deze zijn inderdaad wel heel erg blubberig
Er is niemand in dit topic noch in dieetclub die er zo bij loopt
disclaimer
pi_46766222
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:14 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Ik zie rare dingen! Nee hoor grapje. Het ziet er goed uit, op een paar details na:
- Cruesli bevat veel suiker, beter is muesli of cruesli light (ofzo, jeweetwel, dat dure spul).
- Pindakaas is erg vet, af en toe kan best, als je het maar niet elke dag eet. Maar dat wist je denk ik wel.

Die maaltijdsalade klinkt erg lekker! *opschrijft*
Klopt dat cruesli veel suiker bevat, maar ik vind het gewoon lekker . En eet er niet al teveel van, bovendien heb ik 'gezonde' versie met noten, dus het vult lekker en krijg er meteen veel energie van.
Pindakaas eet ik wel bijna elke dag . Maar ik smeer het niet dik op en ook pindakaas levert veel energie. Ben trouwens niet echt heel hard bezig om af te vallen, want dat is vorig jaar al gebeurd. Maar wil gewoon graag gezond eten, 2 kilo kwijt en dan op gewicht blijven, dus hoef niet superstreng voor mezelf te zijn.
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:46:41 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46766266
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat ik al zei... deze zijn inderdaad wel heel erg blubberig
Er is niemand in dit topic noch in dieetclub die er zo bij loopt
nummer 4 valt nog wel mee, vergeleken met de rest dan. Maar een bikini is bij alle vier absolutely not done.
Niet meer actief op Fok!
pi_46766327
Oef..
En toen was de lift stuk!
* Alcarin rende zojuist van de 0e naar de 12e verdieping, 26 trappen!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:49:17 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46766360
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:48 schreef Alcarin het volgende:
Oef..
En toen was de lift stuk!
* Alcarin rende zojuist van de 0e naar de 12e verdieping, 26 trappen!
*applaudiseert*

Ik hoef maar 6 trapjes op om boven te komen .
Niet meer actief op Fok!
pi_46767429
Het was wel heel toevallig, ik had gisteravond net besloten dat ik voortaan maar gewoon met de trap moest gaan, als ik geen fiets oid bij me had. Maar natuurlijk had ik daar allang geen zin meer in toen ik vanochtend thuiskwam, gelukkig was de lift gewoon stuk!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  woensdag 28 februari 2007 @ 12:50:00 #165
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_46768250
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:55 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Zonder spekrandjes de zomer in
Heel leuk maar het valt nog mee hoor.

07:15/07:20: 1 boterham met kipfilet en 1 boterham met alleen boter
12:35/12:40: 2 boterhammen met weinig pindakaas
pi_46768563
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:50 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Heel leuk maar het valt nog mee hoor.

Ok even serieus: ben je echt van plan de hele tijd boterhammen te tellen? Zeker op jouw (en mijn) leeftijd is dat vragen om een jojo-effect.
Als je blijvend wilt afvallen moet je gewoon je eetpatroon voorgoed aanpassen, in plaats van 2 maanden op water en brood leven en daarna weer 'normaal' eten, en ik vermoed dat je dat van plan bent. Als je gewoon eet, veel groente en fruit, en geen taart, snoep of wat dan ook, val je ook wel af hoor. Zonder de hele dag aan eten te hoeven denken. Als je nu te zwaar bent tenminste. Het zal geen crashdieet worden, maar daarvan val je ook niet blijvend af. Gewoon gezond eten, dan krijg je vanzelf een gezond gewicht, en voel je je geweldig
Begin aub niet met streng lijnen en jojo-en, op die manier zit je voorgoed aan dieten vast
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:02:06 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_46768599
Val dat kind toch niet steeds zo aan zeg
Iedereen post hier constant wat hij/zij eet, en worden daar ook niet zo fel op afgerekend.
disclaimer
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:08:45 #168
157031 roosjeroosje1988
pi_46768836
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:01 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ok even serieus: ben je echt van plan de hele tijd boterhammen te tellen? Zeker op jouw (en mijn) leeftijd is dat vragen om een jojo-effect.
Als je blijvend wilt afvallen moet je gewoon je eetpatroon voorgoed aanpassen, in plaats van 2 maanden op water en brood leven en daarna weer 'normaal' eten, en ik vermoed dat je dat van plan bent. Als je gewoon eet, veel groente en fruit, en geen taart, snoep of wat dan ook, val je ook wel af hoor. Zonder de hele dag aan eten te hoeven denken. Als je nu te zwaar bent tenminste. Het zal geen crashdieet worden, maar daarvan val je ook niet blijvend af. Gewoon gezond eten, dan krijg je vanzelf een gezond gewicht, en voel je je geweldig
Begin aub niet met streng lijnen en jojo-en, op die manier zit je voorgoed aan dieten vast
Ik ben niet te zwaar hoor en ik eet ook wel fruit maar dat doe ik 's middags en groenten 's avonds. Ik krijg alleen zo'n zin in chocolade, taart, pannenkoeken etc. Maar later kan dat toch wel weer? Ja ik begrijp wel dat ik dan niet in een keer een paar repen chocolade, een hele zak chips, een bak ijs etc. naar binnen moet werken maar nooit meer lekker snoepen lijkt me echt niks. (lees: verschrikkelijk )
pi_46769161
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:08 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben niet te zwaar hoor
Daarom juist! Dan hoef je toch niet heel streng elke boterham bij te houden?Als je de 'troep' even schrapt en meer beweegt moet het toch ook wel lukken?
quote:

en ik eet ook wel fruit maar dat doe ik 's middags en groenten 's avonds. Ik krijg alleen zo'n zin in chocolade, taart, pannenkoeken etc. Maar later kan dat toch wel weer? Ja ik begrijp wel dat ik dan niet in een keer een paar repen chocolade, een hele zak chips, een bak ijs etc. naar binnen moet werken maar nooit meer lekker snoepen lijkt me echt niks. (lees: verschrikkelijk )
Natuurlijk kun je wel snoepen, je merkt vanzelf wel wanneer je te vaak snoept, en dan doe je weer rustig aan. Zolang je wilt afvallen kun je dus beter niet snoepen, maar ja, we zijn nu eenmaal geen logische machientjes, dus volgens mij snoept iedereen nog wel eens .

Over dat aanvallen: het was niet als aanval bedoeld hoor, ging ook niet alleen over die ene post met de boterhammen, maar ik heb het idee dat roosjeroosje1988 een beetje bang wordt gemaakt/ iets te hard wordt 'gemotiveerd' En met motivatie is niets mis natuurlijk, maar je mag heus nog wel een paar boterhammen eten
pi_46769343
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 07:25 schreef Quinazoline het volgende:
Wat voor fruit eten jullie momenteel trouwens, dat lekker en betaalbaar is. Ik ben een beetje een zeur met fruit, lus het alleen als het echt lekker is. Maar volgens mij is het momenteel niet echt fruit-tijd, wel?
Ik neem nu 's middags op mijn stage een pakje sultanas, want we lunchen om 12 uur maar om 18 uur eten zit er zeker niet in, maar eigenlijk zou ik liever lekker fruit pakken dan (ook minder koolhydraten).
ik eet op het moment veel appels, paprika, cherrytomaatjes, komkommer, gewone tomaat
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:41 schreef Alcarin het volgende:
Ok screw de weegschaal! Ik zie mijn buik platter worden, voel me 10x beter, kan zonder zweten naar de trein rennen, maar de weegschaal ziet het niet
Dus ik geloof het ding gewoon niet meer. Ik ga er in april wel weer op staan, 1x per maand lijkt me wel genoeg.
Dat heb ik dus ook, ik woog vanochtend juist weer 3 ons meer dan afgelopen keer, ik snap er echt niks van
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:35:48 #171
139770 Miasan
Roemer has it
pi_46769802
Toch maar eens even posten hier.
Ik lijn nu ook al een maandje mee en ben inmiddels 4,4 kilo afgevallen . Het verbaast me alleen een beetje hoe de anderen hier lijnen. Er wordt strict gekeken naar calorien e.d. Mijn manier is als volgt:
- niet meer snoepen (ik snoepte altijd veel, heul veel)
- 2x per week DDR spelen (Uitleg op wikipedia, is vergelijkbaar met fitness denk ik.)
En dat is alles! Daarnaast had ik vorig weekend koorts, dus dat schoot extra op . De kilo's lijken eraf te vliegen! Mijn broek begint nu zelfs af te zakken, ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn. En ik twijfel of ik misschien maar tot 64/65 kilo moet gaan (ipv de beoogde 60 kilo) omdat ik straks anders helemaal niets meer pas en ik heb niet veel geld voor nieuwe kleren XD.

Nog een vraagje: Ik denk de hele dag aan snoepen Kan ik straks, als ik mijn streefgewicht heb gehaald weer verder snoepen? En wat moet ik eigenlijk doen om op gewicht te blijven en niet verder af te vallen (of misschien zelfs aankomen... maar dat gebeurt me eigenlijk nooit. Ik ben best stabiel qua eten en aankomen )
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_46769987
Lijkt me logisch: niet TE VEEL snoepen. Af en toe kan best.
pi_46773628
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:35 schreef Miasan het volgende:
- 2x per week DDR spelen (Uitleg op wikipedia, is vergelijkbaar met fitness denk ik.)
Men, dat is geweldig, zo'n ding wil ik ook!
quote:
Mijn broek begint nu zelfs af te zakken, ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn. En ik twijfel of ik misschien maar tot 64/65 kilo moet gaan (ipv de beoogde 60 kilo) omdat ik straks anders helemaal niets meer pas en ik heb niet veel geld voor nieuwe kleren XD.
Koop een riem
pi_46774002
Ik heb vorig jaar voor het eerst een bikini gekocht. Dat durfde ik eerder nooit. Ik ben nooit dik gewees ofzo, maar wel een beetje onzeker. Het is toch wel leuk om wat meer te durven qua kleding enzo...
Trust me, I know what I'm doing.
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:17:24 #175
157031 roosjeroosje1988
pi_46775732
quote:

[..]

Aanvulling:

Voor 2en een banaan (Weet niet precies meer hoelaat.)
14:45: 6 (kleine) stukjes appel (Bij elkaar 1 appel.)

En nu maar wachten op het avondeten. Ik snap alleen niet waarom ik niet afval. Het is net alsof ik het tegendeel bewezen heb. Minder eten en meer bewegen en je komt aan. Toen ik nog alles at en nooit stepte was ik lichter dan nu. Ik kijk het nog wel een tijdje aan en ik zie wel wat ik dan doe.
pi_46775814
Ik zou het inderdaad nog even aankijken. Je lichaam heeft tijd nodig om zich aan je nieuwe voedingspatroon aan te passen. Of je nou afvalt of niet, wat je nu eet is in elk geval een stuk gezonder!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_46776163
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:43 schreef Viking84 het volgende:
[afbeelding]
Die hebben wel heel veel paaseitjes gegeten!

Wie zo dik wil worden moet vooral doorgaan met smachten naar chocolaatjes, ijsjes en taartjes.
Daar wordt je pas een grote meid van!

Zo en nu ga ik als een speer naar fitness!
Vandaag ff lekker met gewichten sjorren.
pi_46776321
quote:
Nog een vraagje: Ik denk de hele dag aan snoepen Kan ik straks, als ik mijn streefgewicht heb gehaald weer verder snoepen?
Waartoe heeft snoepen je gebracht?
Zet het uit je hoofd! Snoepobsessies zijn voor vetzakken en boulemia-patienten!
Slanke mensen snoepen zelden.
Fotomodellen en actrices poseren alleen maar met lekkere dingen maar eten/drinken ze niet want anders zouden ze hun slanke lijntje zo kwijt zijn.
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:35:31 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_46776492
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:30 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Waartoe heeft snoepen je gebracht?
Zet het uit je hoofd! Snoepobsessies zijn voor vetzakken en boulemia-patienten!
Slanke mensen snoepen zelden.
Fotomodellen en actrices poseren alleen maar met lekkere dingen maar eten/drinken ze niet want anders zouden ze hun slanke lijntje zo kwijt zijn.
Verder gaat het wel?
disclaimer
pi_46776678
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:30 schreef Spacehamster het volgende:
Ik zag eens een aflevering van sex & the city, waarin ze pizza aan het 'eten' waren. Ze hadden de hele scene een hele punt pizza in hun handen... Maar goed, misschien is dat meer voor de continuiteit handig.

Je kunt heus nog wel een beetje snoepen af en toe hoor, als je daarvan houdt is het toch waanzin om jezelf dat je hele leven te ontzeggen!
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:47:51 #181
157031 roosjeroosje1988
pi_46776976
quote:
Nog een vraagje: Ik denk de hele dag aan snoepen Kan ik straks, als ik mijn streefgewicht heb gehaald weer verder snoepen? En wat moet ik eigenlijk doen om op gewicht te blijven en niet verder af te vallen (of misschien zelfs aankomen... maar dat gebeurt me eigenlijk nooit. Ik ben best stabiel qua eten en aankomen )
Ik denk ook de hele dag aan snoepen. Chocolade, slagroomtaart, appeltaart, koekjes, wafels..... Als dat nou gezond was.
pi_46777083
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:47 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Chocolade, slagroomtaart, appeltaart, koekjes, wafels...
Ik las 'suiker, suiker, suiker, suiker, suiker..'

* Alcarin knabbelt intussen op worteltjes. Ze zijn er weer! En ze zijn lekker zoet!
pi_46778459
Wat ik gegeten heb vandaag:
Ontbijt: 250 ml halfvolle biogarde met 4 eetlepels All Bran (+ suiker....)
Tussendoor: Niks
Lunch: 2 volkorenboterhammen met kipfilet (andere dagen ook wel eens 3, of met kaas)
Tussendoor: appel, banaan, tomaat, 2 Wasa light crackers philadelfia
Avondeten: Kip, boontjes en woksaus uit de wok met zilvervliesrijst, als toetje zo'n vitalinea ding.
's Avonds: 2 mandarijnen

Ziet iemand hier rare dingen tussen? Zoekt naar bevestiging van goed eetpatroon
Op zich heb ik vrij veel tussendoor gegeten vanmiddag, normaal ik dat meestal een plakje ontbijtkoek of 1 cracker. Maar ik had zo'n trek! MIsschien moet ik toch maar weer naar 3 stuks brood tussen de middag.
En ja, ik ben tentamens aan het leren (en Fokken he), en dan realiseer ik me sneller dat ik trek heb. Maar op zich is dit wel aardig representatief voor wat ik op een dag eet.
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:40:57 #184
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46778780
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:51 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik las 'suiker, suiker, suiker, suiker, suiker..'

* Alcarin knabbelt intussen op worteltjes. Ze zijn er weer! En ze zijn lekker zoet!
Ik las SUIKER!
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 17:43:12 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_46778858
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:40 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik zag eens een aflevering van sex & the city, waarin ze pizza aan het 'eten' waren. Ze hadden de hele scene een hele punt pizza in hun handen... Maar goed, misschien is dat meer voor de continuiteit handig.
maar ècht eten en dan die scene 8 keer over moeten doen is ook niet alles
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:44:18 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46778897
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:31 schreef Plukie86 het volgende:
Wat ik gegeten heb vandaag:
Ontbijt: 250 ml halfvolle biogarde met 4 eetlepels All Bran (+ suiker....)
Tussendoor: Niks
Lunch: 2 volkorenboterhammen met kipfilet (andere dagen ook wel eens 3, of met kaas)
Tussendoor: appel, banaan, tomaat, 2 Wasa light crackers philadelfia
Avondeten: Kip, boontjes en woksaus uit de wok met zilvervliesrijst, als toetje zo'n vitalinea ding.
's Avonds: 2 mandarijnen

Ziet iemand hier rare dingen tussen? Zoekt naar bevestiging van goed eetpatroon
Op zich heb ik vrij veel tussendoor gegeten vanmiddag, normaal ik dat meestal een plakje ontbijtkoek of 1 cracker. Maar ik had zo'n trek! MIsschien moet ik toch maar weer naar 3 stuks brood tussen de middag.
En ja, ik ben tentamens aan het leren (en Fokken he), en dan realiseer ik me sneller dat ik trek heb. Maar op zich is dit wel aardig representatief voor wat ik op een dag eet.
Ik zie een goed eetpatroon .
En idd: ik zou dan idd een boterham extra nemen tussen de middag. Doe ik zelf ook. Ik eet zelf meestal wasa crackers (die met veel vezels zijn zó ontzettend lekker ). Ik eet dan tussendoor eigenlijk alleen maar een eierkoek en soms drink ik een halve liter vers geperst vruchtensap of een smoothie van de AH en doe net alsof daar geen calorieën in zitten .
Niet meer actief op Fok!
pi_46779048
Nou, daar gaan we dan: na heel wat weekjes en heel wat topics mee te hebben gelezen heb ik me vandaag dan toch eindelijk echt aangemeld. (ik heb een account gemaakt op de dieet-website, mijn plan gemaakt én een update gedaan, daarna Troel een PM gestuurd, en dat was het he?)

Ik ben 1.68 en heb de laatste paar jaren altijd boven de 70 kilo gebungeld, op mijn zwaarst heb ik zo'n 72 kilo gewogen. Niet extreem zwaar, maar ik had wel duidelijk overgewicht (erg plaatselijk ook ) Ik heb wel eens af en toe pogingen gedaan om die paar extra kilootjes kwijt te raken, maar ik had nooit echt een vast plan of genoeg zelfdiscipline om het langer dan 2 weken vol te houden. Achteraf gezien wist ik eigenlijk ook helemaal niet waar ik mee bezig was, het enige wat ik toen dacht was: 'ik moet gewoon minder eten.' Ik at wanneer ik daar zin in had, waar ik zin in had, erg fout weet ik nu!

Zo heb ik een beetje aangerommeld tot ik ineens eind vorig jaar een keer zomaar op de weegschaal ging staan en plots 69.1 kilo woog. Het was heel lang geleden dat ik die 6 voor het laatst gezien had en op een of andere manier was dat ineens een gigantische motivatie om het nu eens echt goed op te pakken. (vanaf toen ongeveer ben ik begonnen met meelezen hier) Dat heb ik heel eventjes volgehouden, maar toen kwam kerst...en nieuwjaar...en dit feestje...en dat feestje En langzaam zag ik mijn discipline weer verslappen. Dus ik heb eind januari (de 22e, nu mijn officiele startdatum (68.8 kilo toen) mezelf eens grondig aangepakt en een haalbaar plan voor mezelf geschreven. 'En nu écht, verdorie! '

Ik hou nu ook al 6 weken een eetdagboekje bij, zo kan zien waar het vaak misgaat (in het weekend, dan ben ik uit mijn ritme en staat de koelkast de hele dag voor me klaar ) en het helpt ook heel goed als schuldgevoelopwekker: 'als ik die zak drop eet moet ik dat in mijn eetdagboekje schrijven...toch maar niet dan'

Ik durfde me nog niet direct aan te melden, maar nu ik al wat weekjes verder ben en ik nog steeds gedisciplineerd en gemotiveerd ben vond ik het tijd om lekker mee te kletsen Ik weeg nu 65.6 kilo (dat is al 3,2 kilo eraf in 6 weken, gaat niet supersnel, maar wel zeker ) en mijn streefgewicht heb ik op 60 kilo staan (BMI van 21). Dat gewicht is eigenlijk een beetje een gok, ik wil graag wat vet van mijn buik, billen en bovenbenen af, misschien ben ik daar met 62 kilo ook wel tevreden mee, maar dat zien we tegen die tijd wel

Jeetje, normaal ben ik echt niet zo'n kletsmajoor hoor Maar ik wilde mezelf gewoon even fatsoenlijk voorstellen
pi_46779058
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:44 schreef Viking84 het volgende:
Ik eet dan tussendoor eigenlijk alleen maar een eierkoek en soms drink ik een halve liter vers geperst vruchtensap of een smoothie van de AH en doe net alsof daar geen calorieën in zitten .
In mijn hoofd zitten daar ook geen calorieen in!
Nou ja, in mijn hoofd bestaan calorieen niet. Er is goed eten en slecht eten. Fruit is goed eten
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:52:13 #189
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46779143
Welkom Mezel.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46779212
Haha dat fatsoenlijk voorstellen is goed gelukt hoor Mezel Welkom hier en veel succes
pi_46779554
Ben weer thuis en ga zo direct naar de sportschool, lesje bodyshape. Ben ongesteld en dan heb ik zo'n behoefte aan zoet (lijk Roosjeroos wel ) Heb ook behoorlijk vaak een beetje gesmokkeld deze afgelopen dagen en dus ook niet gesport sinds afgelopen donderdag. Morgen de weegschaal misschien maar even links laten liggen. Even nog over dat bikini versus badpak gedoe: ik ben helemaal vóór een bikini, ook al ben je iets te dik. In een badpak zie je er heus niet beter uit, die glimmende stof accentueert die rondingen en rolletjes alleen maar en bovendien als je door de eerste dagen heen bent: een bruin bol lijfje staat heel wat mooier dan een wit. Niet dat wij met z'n allen bolle lijven hebben als het zomer wordt, dat natuurlijk niet....
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:13:43 #192
157031 roosjeroosje1988
pi_46779772
quote:

[..]

quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:17 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Aanvulling:

Voor 2en een banaan (Weet niet precies meer hoelaat.)
14:45: 6 (kleine) stukjes appel (Bij elkaar 1 appel.)
En net: Bruine bonen, rijst en een dikke groetenburger (nog nooit eerder gehad zo'n dikke) en nog een stukje groentenburger (En goh, ik heb eens een keertje een vol gevoel, komt vast door die groentenburger.)
pi_46779840
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

[..]

En net: Bruine bonen, rijst en een dikke groetenburger (nog nooit eerder gehad zo'n dikke) en nog een stukje groentenburger (En goh, ik heb eens een keertje een vol gevoel, komt vast door die groentenburger.)
Nee dat komt omdat je én bruine bonen, én rijst heb gegeten. Dat vult behoorlijk. Waar waren de groentes? (Behalve in de groenteburger dan he).
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:17:59 #194
157031 roosjeroosje1988
pi_46779882
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:16 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Nee dat komt omdat je én bruine bonen, én rijst heb gegeten. Dat vult behoorlijk. Waar waren de groentes? (Behalve in de groenteburger dan he).
Eh we hadden vandaag geen groentes. Maar morgen eten we lof.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:21:15 #195
157031 roosjeroosje1988
pi_46779938
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:49 schreef Mezel het volgende:
Dus ik heb eind januari (de 22e, nu mijn officiele startdatum (68.8 kilo toen) mezelf eens grondig aangepakt en een haalbaar plan voor mezelf geschreven. 'En nu écht, verdorie! '
Hee wat toevallig, sinds de 22e zet ik hier mijn dagelijkse eetpatroon neer.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:36:16 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46780327
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:16 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

want bruine bonen is geen groente?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:38:52 #197
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46780387
. Ik heb net 2 biefstukken gebakken. Achter elkaar, want als het bij de eerste fout ging, kon ik het bij de 2e anders aanpakken .

Eerste heb ik volgens het boekje gedaan. Flink wat boter in de pan (kan het eigenlijk niet gewoon met olijfolie??), 3 minuten gebakken aan beide kanten en toen nog op heel laag vuur even laten nasudderen. Hij was na 2 minuten al nét niet aangebrand en hij was helemaal doorbakken en nogal taai.

Dus ik wilde het bij de volgende poging anders aanpakken:

lager vuur en 2 ipv 3 minuten. Maar dit keer was het niet eens gaar.

Bah. Biefstuk is zó lekker, maar je moet wel weten hoe je het klaar moet maken. Weet iemand hier wat ik nu fout heb gedaan? Volgende keer 3 minuten op iets lager vuur en mét olijfolie?
Niet meer actief op Fok!
pi_46780417
ik heb vandaag een kinderkookboek gekocht
ik kan helemaal niet koken maar hier stonden hele leuke recepten in en volgens mij moet ik dat toch ook wel kunnen als het voor kinderen is
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:43:13 #199
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46780500
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:40 schreef Miss_S het volgende:
ik heb vandaag een kinderkookboek gekocht
ik kan helemaal niet koken maar hier stonden hele leuke recepten in en volgens mij moet ik dat toch ook wel kunnen als het voor kinderen is
Als je niet kunt koken, hoe tover je dan elke avond een gezonde maaltijd op tafel? .

Tegelijk gekscherend en serieus bedoeld . Eén van de redenen dat ik te zwaar ben geworden is dat ik 1) een heleboel 'normaal' eten niet lust en 2) niet voldoende verstand had van koken en eten om iets te maken wat ik wél lustte. Dus ik had een beperkt repertoire en daar varieerde ik elke week mee: elke week burrito's, kiphamrolletjes, pasta met groenten... nu heb ik gelukkig alweer wat meer keus, maar ik zou toch nog meer alternatieven willen hebben, zodat ik alles maar hooguit 1 keer per maand hoef te eten.
Niet meer actief op Fok!
pi_46780536
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je niet kunt koken, hoe tover je dan elke avond een gezonde maaltijd op tafel? .

Tegelijk gekscherend en serieus bedoeld . Eén van de redenen dat ik te zwaar ben geworden is dat ik 1) een heleboel 'normaal' eten niet lust en 2) niet voldoende verstand had van koken en eten om iets te maken wat ik wél lustte. Dus ik had een beperkt repertoire en daar varieerde ik elke week mee: elke week burrito's, kiphamrolletjes, pasta met groenten... nu heb ik geluk alweer wat meer keus, maar ik zou toch nog meer alternatieven willen hebben, zodat ik alles maar hooguit 1 keer per maand hoef te eten.
mijn moeder kookt voor ons
daarom moet ik inderdaad ook wel zelf leren koken
maar ik ben meestal pas rond half 7 thuis dus te laat om mee te koken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')