abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46726563
quote:
'Kamer muilkorft Wilders'
Door MARK VAN DER WERF

DEN HAAG - Fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) wordt door politiek Den Haag ‘gedemoniseerd’...

Geert Wilders. FOTO EPA..en ‘monddood’ gemaakt.

Dat vindt hoogleraar staatsrecht Twan Tak van de Universiteit Maastricht.

,,Het minste dat je kunt zeggen, is dat het daar verdacht veel op lijkt,’’ meent Tak. ,,Wilders krijgt een stempel op zijn hoofd gedrukt: ‘Die man deugt niet’. Inhoudelijk wordt hij compleet genegeerd zodat er niet naar zijn kritiek hoeft te worden geluisterd. Dat is het stomste dat je kunt doen.’’

Tak doet zijn uitlatingen na felle kritiek van politici op Wilders. Aanleiding is een motie van wantrouwen die de PVV overmorgen indient tegen de PvdA-staatssecretarissen Albayrak en Aboutaleb. Wilders vindt het onaanvaardbaar dat zij een dubbele nationaliteit hebben.

‘Platte politiek’, oordeelt het CDA en vice-premier Rouvoet stelt dat Wilders ‘buiten de parlementaire fatsoensnormen’ treedt.

VVD’er Henk Kamp doet Taks opmerkingen af als ‘gelul’. ,,Ik heb die jongen (Wilders, red.) vaak gesteund. Zo ben ik het met hem eens dat boerka’s moeten worden verboden. Maar ik vind niet dat je twee uiterst succesvol geïntegreerde politici die staatssecretaris worden zo moet aanpakken.’’

Rouvoet wilde gisteren niet reageren.

CDA’er Mirjam Sterk stelt dat zij Wilders helemaal niet demoniseert. ,,Ik ben het niet met hem eens en dat mag ik zeggen.’’

Tak vindt dat Wilders op dezelfde manier wordt behandeld als Filip Dewinter van het Vlaams Belang in België. Hij wijst er op dat Kamervoorzitter Verbeet Wilders’ fractie onlangs het woorde dreigde te ontnemen over de kwestie. ,,Bijna was de microfoon uitgedraaid, dat kan echt niet,’’ stelt Tak. Volgens hem kaart Wilders de dubbele nationaliteit van Albayrak (Turkse afkomst) en Aboutaleb (Marokkaans) terecht aan.

http://www.ad.nl/binnenland/article1128123.ece
Ik vind het wel erg ver gezocht van die hoogleraar...... Wie immers kaatst kan de bal terug verwachten. Dus ook Geert Wilders. Een motie van wantrouwen jegens 2 staatsecretarissen die nog niet eens hebben gesproken of hebben kunnen verdedigen vraagt natuurlijk wel om een storm van kritiek.....De vijandigheid van Wilders (tegen Islamieten) gaat hele vervelende vormen aannemen en vraagt dus zelf om niet al te vriendelijke reacties.....
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:46:15 #2
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_46726748
Yep; ik kan ook wel een pratij met achterlijke denkbeelden oprichten en vervolgens gaan lopen huilen dat 'men mij probeert te muilkorfen / demoniseren. Zeker wanneer je zoals Wilders nou zelf niet bepaald uitnodigt tot discussie en relativeringsvermogen vind ik niet dat je het recht hebt om te zeiken dat men bij jou min of meer hetzelfde doet.

Met argumenten als: ze hebben een dubbel paspoort en zijn dus niet betrouwbaar geschikt.
Of: We moeten de Islamisering van NL aanpakken omdat 1 op de 5 Marokkanen in het criminele circuit verkeert' lijkt het me dat Geertje toch eerst ff de schuld bij zichzelf mag zoeken...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_46726829
Geweldig - die meneer Tak bellen wij ook altijd als we een wat afwijkend en meestal nogal rechts geluid willen
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:53:55 #4
163930 2ndSky
bedek je poepkop
pi_46727004
En zo hoort 't
vertrouw heel die wilders niet
wat een gladjanus
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:57:12 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46727112
Een Marokkaan met een dubbel paspoort is een discipel van Allah en moet dood, maar als iemand tegen Wilders zegt dat ie moet dimmen dan wordt ie gedemoniseerd .
pi_46727151
Eerst gek doen en dan raar opkijken dat je gek gevonden wordt. Wilders is een gothic en een leernicht in één.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:04:09 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_46727309
Gedemoniseerd? Gaan we weer
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:04:18 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_46727314
Wie haalt Volkert even uit de cel?
pi_46727330
En Wilders maar blij zijn met zijn slachtofferrol. De Limburgse paria, schoppend tegen het establishment, weet hoe hij sympathie moet creëren.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_46727344
`Heel goed.
  Donald Duck held dinsdag 27 februari 2007 @ 12:08:06 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46727424
wilders is democratisch verkozen, daar hebben ze maar mee te leven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:09:22 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46727458
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:57 schreef Slarioux het volgende:
Een Marokkaan met een dubbel paspoort is een discipel van Allah en moet dood, maar als iemand tegen Wilders zegt dat ie moet dimmen dan wordt ie gedemoniseerd .
Whehehe, that sums it up.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_46727497
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:04 schreef Aurelianus het volgende:
En Wilders maar blij zijn met zijn slachtofferrol. De Limburgse paria, schoppend tegen het establishment, weet hoe hij sympathie moet creëren.
Ik vrees dat hij het bewust doet..... Proberen de underdog te worden en op die manier veel aanhang te winnen....Hij weet nog goed hoe die uitapraak over de tsunami van de Islamisering geen windeieren lag...

Hoe dom een electoraat kan zijn, dat daar steeds weer intrapt..
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:11:31 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46727506
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:08 schreef __Saviour__ het volgende:
De staatssecretarissen zijn volgens de wet benoemd, daar moet hij maar mee leren leven.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_46727523
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Net als Hitler dus.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_46727540
De enige terechte kritiek is die op Verbeet m.i. Die mag als kamervoorzitter wel wat terughoudender zijn. Verder krijgt Wilders harde kritiek op harde uitspraken. Als je wilt uitdelen moet je ook kunnen incasseren, maar dat lijkt Geert nog niet helemaal door te hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:13:01 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46727553
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vrees dat hij het bewust doet..... Proberen de underdog te worden en op die manier veel aanhang te winnen....Hij weet nog goed hoe die uitapraak over de tsunami van de Islamisering geen windeieren lag...

Hoe dom een electoraat kan zijn, dat daar steeds weer intrapt..
Hij gaat op de Pim-tour dus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_46727646
Niet zo heel verwonderlijk, meneer hoogleraar heeft zelf ook een nogal duidelijke mening over dubbele nationaliteit, zie bijv. dit interview
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_46727660
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:13 schreef jogy het volgende:

[..]

Hij gaat op de Pim-tour dus.
Inderdaad......
pi_46727676
Ik vind dat die hoogleraar staatsrecht wel verdomd weinig staatsrechtelijks te melden heeft, steeds.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:17:18 #21
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46727694
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:46 schreef descendent1 het volgende:
Yep; ik kan ook wel een pratij met achterlijke denkbeelden oprichten en vervolgens gaan lopen huilen dat 'men mij probeert te muilkorfen / demoniseren.
Precies.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:19:06 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_46727755
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:11 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Net als Hitler dus.
Godwin 1 - Aurelianus 0
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:20:15 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46727794
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:16 schreef sigme het volgende:
Ik vind dat die hoogleraar staatsrecht wel verdomd weinig staatsrechtelijks te melden heeft, steeds.
Wat ik veel enger vind is dat een hoogleraar staatsrecht dit soort onzin ook in de collegezalen verkondigt. En dus toekomstige rechtsgeleerden vertelt dat het oke is om de huidige wet opzij te zetten voor een toekomstige misschien nog aan te nemen wet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_46727796
Ik word echt stront- en strontziek van het woord demoniseren
Dat is toch echt het meest belachelijke modewoord van dit decennium hoor

Jan en alleman voelt zich tegenwoordig gedemoniseerd. Nu is Wilders weer het 'slachtoffer' van demonisering. Welke term moeten we dan gebruiken wanneer je de betrouwbaarheid en loyaliteit van staatssecretarissen ter discussie stelt, alleen omdat ze twee nationaliteiten hebben?

Ik heb wel een suggestie: demonisering...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2007 12:20:42 ]
pi_46727817
Wilders is een demoon! Heb je z'n kapsel gezien?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')