Je moet alle snaren een halve stap naar beneden stemmenquote:Op maandag 26 februari 2007 19:12 schreef ioko het volgende:
meteen ff een vraagje, ik ben bezig met een nummer van Live - Insomnia and the hole in the universe. In de tab staat dat het een halve stap naar beneden moet worden gestemd, maar dat klinkt voor geen meter..... Iemand een tip hoe ik netjes een halve stap naar beneden stem, misschien doe ik iets fout (Ik stem de E naar beneden zoals ik dat bij Drop D ook altijd doe, alleen dan nu maar 1 stap, ipv 2)
of gewoon Eb Ab Db Gb Bb Eb natuurlijk.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:15 schreef SNArky het volgende:
[..]
Je moet alle snaren een halve stap naar beneden stemmen.
Dan krijg je dus (van laag naar hoog): D#G#C#F#A#D#
Dat doe ik volgens mij ook, maar het klinkt nietquote:Op maandag 26 februari 2007 19:15 schreef SNArky het volgende:
[..]
Je moet alle snaren een halve stap naar beneden stemmen.
Dan krijg je dus (van laag naar hoog): D#G#C#F#A#D#
heb je geen stemapparaat dan?quote:Op maandag 26 februari 2007 19:18 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat doe ik volgens mij ook, maar het klinkt niet
Wel een stemapparaat, maar niet naar B of #. En het klinkt niet met het nummer, gitaar zelf is ok.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:20 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
heb je geen stemapparaat dan?
en wat klinkt er niet?, de gitaar niet, of klinkt het niet als je met het nummer meespeelt ?
Mierenneukerquote:Op maandag 26 februari 2007 19:18 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
of gewoon Eb Ab Db Gb Bb Eb natuurlijk.
yup.quote:
ik weet niet of ik voor ongelooflijk hard scheurend en beukend wil met EMG'squote:Op maandag 26 februari 2007 19:50 schreef TeleluvR het volgende:
Ik vind de TT tamelijk stom...
Ontopic:
Seymour Duncans, want daar zit tenminste emotie en karakter in! Neem nou een '59 of een JB, schitterende pickups!
Ik zonder meer dat laatste.... Maar met een JB bijv. kun je dat eerste ook wel...quote:Op maandag 26 februari 2007 19:53 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik weet niet of ik voor ongelooflijk hard scheurend en beukend wil met EMG's
of een vette distortion uit je amp, maar toch mooie tone met SD's![]()
EMG!quote:Op maandag 26 februari 2007 19:48 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
yup.
laten we weer zo'n nutteloze vraag stellen:
EMG's of Seymour Duncans ?
en waarom, uiteraard.
Ja, uit EMG komt zonder goede amp en pedalen een prima scheurgeluid?quote:Op maandag 26 februari 2007 20:17 schreef VASND het volgende:
[..]
EMG!
Veel minder afhankelijk van amp en pedalen voor een goed en mooi scheurgeluid.
nee, maar van dat je dan gewoon met EMG's zoeen Randall op full gain erop gooit en dan keihard scheuren.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, uit EMG komt zonder goede amp en pedalen een prima scheurgeluid?![]()
Articu-watte?quote:Op maandag 26 februari 2007 20:28 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, maar van dat je dan gewoon met EMG's zoeen Randall op full gain erop gooit en dan keihard scheuren.
of dat je bijv. met SD's toch wat minder distortion doet en betere articulatie hebt.
ik zei articulatie![]()
Hé, een kenner!quote:Op maandag 26 februari 2007 20:35 schreef ioko het volgende:
Ik speel zelf met Seymour Duncans, ik zou niet meer zonder willen (al heb ik niet veel andere elementen geprobeerd). Ik vind dat er erg veel karakter inzit, zowel acoustisch als met distortion.
Akoestisch heb je vrij weinig aan je elementen volgens mijquote:Op maandag 26 februari 2007 20:35 schreef ioko het volgende:
Ik speel zelf met Seymour Duncans, ik zou niet meer zonder willen (al heb ik niet veel andere elementen geprobeerd). Ik vind dat er erg veel karakter inzit, zowel acoustisch als met distortion.
Ik ben lekker al voorzien...quote:Op maandag 26 februari 2007 20:52 schreef Cynic het volgende:
woei, de jacht op versterkers is begonnen!
Wat heb jequote:Op maandag 26 februari 2007 20:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik ben lekker al voorzien...![]()
In ieder geval tot het moment dat ik voor 1000+ mensen zal gaan spelen (maw 2033)
Ben ook al wel voorzien, maar het is tijd voor wat anders.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik ben lekker al voorzien...![]()
In ieder geval tot het moment dat ik voor 1000+ mensen zal gaan spelen (maw 2033)
Alles wat ik momenteel nodig heb.quote:
ik hoop dat mijn versterker er donderdag is want dan gaan we oefenen met de band en dan zit ik tot met zondag in nijmegen en als die amp er dan nog niet is zit ik 1: met een kut-amp te oefenen en 2: zonder toffe amp te oefenen. !quote:Op maandag 26 februari 2007 20:52 schreef Cynic het volgende:
woei, de jacht op versterkers is begonnen!
quote:Op maandag 26 februari 2007 21:06 schreef Dribbel_ het volgende:
zo vandaag m'n eerste 50 euro verdient op weg naar een nieuwe amp![]()
H&K matrix 100 top?quote:Op maandag 26 februari 2007 21:07 schreef ibaneX het volgende:
wat voor n amp dribs? DEMO?
quote:
Valveking stack zit ik mee in m'n kop maar ik wil em eerst nog testen, en ken geen zaak hier die em heeft, en feedback heeft em binnekort pas weer.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:07 schreef ibaneX het volgende:
wat voor n amp dribs? DEMO?
Mmm, ben bang dat ik geen echte kenner ben. De American strat. die ik een aantal jaren geleden kocht had ze er standaard inzitten, en ik kan niet echt ergens terugvinden wat de setup is, maar wat ik lees is jou setup de meest logische, die ik ook bij Fender terugvind, al kan ik mijn gitaar in het boekje dan weer niet vinden. Maar ik ben er iig erg tevreden mee!quote:Op maandag 26 februari 2007 20:36 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Hé, een kenner!
Mag ik vragen welke pickups?
(Gebruik zelfs de JB in de brug en '59 bij de hals in een SG, killersound!)![]()
Hehe, ja ik was even vergeten dat ECHTE gitaristen dat altijd clean noemenquote:Op maandag 26 februari 2007 20:45 schreef SNArky het volgende:
[..]
Akoestisch heb je vrij weinig aan je elementen volgens mij.
Echt aan de Satch hè?quote:Op maandag 26 februari 2007 21:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
[..]
Valveking stack zit ik mee in m'n kop maar ik wil em eerst nog testen, en ken geen zaak hier die em heeft, en feedback heeft em binnekort pas weer.
http://www.guitare-villag(...)/valvekingFamily.jpg
Die gitaar ís ook wel geil.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
en dat terwijl ik écht helemaal niks met die gozer heb![]()
quote:Op maandag 26 februari 2007 23:14 schreef VASND het volgende:
[..]
Die gitaar ís ook wel geil.
Pas nog op gespeeld, hij hangt in de Feedback in Utrecht.
Vind mijne toch lekkerder.
Mja, die Feedback mensen stellen hun gitaren niet eens af, JEM met 0,7 cm actie
.
Zeg je er iets van: "Jaaa, jij houd van een lage actie, maar niet iedereen". Echt zovan, tis geen akoestische gitaar.
Ja klopt he tmerendeel van de gitaren die er hangen staat gaar afgesteld, heb ook niet echt vertrouwen in die afstelmensjes van feedbackquote:Op maandag 26 februari 2007 23:14 schreef VASND het volgende:
[..]
Die gitaar ís ook wel geil.
Pas nog op gespeeld, hij hangt in de Feedback in Utrecht.
Vind mijne toch lekkerder.
Mja, die Feedback mensen stellen hun gitaren niet eens af, JEM met 0,7 cm actie
.
Zeg je er iets van: "Jaaa, jij houd van een lage actie, maar niet iedereen". Echt zovan, tis geen akoestische gitaar.
spannend hequote:Op maandag 26 februari 2007 23:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja klopt he tmerendeel van de gitaren die er hangen staat gaar afgesteld, heb ook niet echt vertrouwen in die afstelmensjes van feedback
toen ik em daar heb gekocht heb ik em ook maar direct helemaal goed laten nakijken en afstellen bij de lokale gitaarboer, 2ehands blijft 2ehands dus ff zekere voor onzekere
Wat voor 1 is die van jou nou?
Peaupheaufd!quote:Op maandag 26 februari 2007 23:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja klopt he tmerendeel van de gitaren die er hangen staat gaar afgesteld, heb ook niet echt vertrouwen in die afstelmensjes van feedback
toen ik em daar heb gekocht heb ik em ook maar direct helemaal goed laten nakijken en afstellen bij de lokale gitaarboer, 2ehands blijft 2ehands dus ff zekere voor onzekere
Wat voor 1 is die van jou nou?
gevonden:quote:Op maandag 26 februari 2007 23:23 schreef VASND het volgende:
[..]
Peaupheaufd!
Staat in het vorige topic!
Ik zoek wel ff een linkje dan![]()
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:50 schreef VASND het volgende:
2x EMG 81
Walnut/Maple 5stuks Wizard II hals
Neck Thru.
Jaaahaaaa heb ik gezien, maar geen zin om terug te bladeren welk type het isquote:Op maandag 26 februari 2007 23:23 schreef VASND het volgende:
[..]
Peaupheaufd!
Staat in het vorige topic!
Ik zoek wel ff een linkje dan
quote:
Plat?quote:Op maandag 26 februari 2007 23:26 schreef imported_sphinx het volgende:
ohja, die geile ibanez
edit: heeft die ook zo'n vlakke hals? dat ie zo plat aan de achterkant is?
want bij mij op school hangt ook een goedkope ibanez, en die heeft een platte hals en dat zuigt aarsch.
Niks, maar VOX is gewoon spuug en spuug lelijkquote:Op maandag 26 februari 2007 18:59 schreef imported_sphinx het volgende:
wat boeit het nou hoe je amp eruit ziet![]()
Bedankt voor de tips (ook de post van herr sphinx)! Dat Edirol gekut klonk achteraf gezien echt nergens naar. Ik ga eens even een paar... trialversies zoekenquote:[b]Op maandag 26 februari 2007 14:33 schreef --H-I-M-- het volgende:[/b
Vienna Symphonic Library is veeeeeeel beter!
wel weer 4500 euro....
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
TVP en schaamteloze spam: ik heb de derde movement van Moonlight Sonata voorzien van drums. Hier te vinden
Ezdrummer + Drumkit from hell uitbreiding + Cubase.
[..]
Bedankt voor de tips (ook de post van herr sphinx)! Dat Edirol gekut klonk achteraf gezien echt nergens naar. Ik ga eens even een paar... trialversies zoeken
Garritan Personal Orchestra wordt op het moment bezorgd.![]()
ik heb een 10W kutamp.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:50 schreef VASND het volgende:
bôh.
Meer Vox over voor de fans dusquote:Op maandag 26 februari 2007 23:39 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Niks, maar VOX is gewoon spuug en spuug lelijk![]()
Nee hoorquote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:21 schreef Broekpaling het volgende:
Maar hoe neem je dan gitaarwerk op?
Als je via Gitaar --> effect -->P.A ingaat heb je niet 't geluid van je versterker.
Maar als je een mic voor je versterker zet krijg je toch een gigantische feedback waar je bang van word?![]()
amps horen erbij, niet zeikenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:03 schreef Sloggi het volgende:
Misschien kunnen we dit topic voortaan het AMP-topic gaan noemen.
wel als je de amp heeel hard zet en dan de mic ook heeel hard zet en de gitaar dan op vol volume zo laten doorklinken met slechte pickups.quote:
Dan zou het nog niet moeten gaan feedbacken als je opneemt, alleen overstuurt de microfoon dan en gaat die kraken. Feedback zou je krijgen als je het signaal dat binnenkomt via die mic ook weer gaat uitsturen via de PA ofzo. Daarom gaat een zangmicrofoon namelijk fluiten als je die te dicht bij de monitor houdt.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:24 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wel als je de amp heeel hard zet en dan de mic ook heeel hard zet en de gitaar dan op vol volume zo laten doorklinken met slechte pickups.![]()
Ervaringsdeskundigequote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:24 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wel als je de amp heeel hard zet en dan de mic ook heeel hard zet en de gitaar dan op vol volume zo laten doorklinken met slechte pickups.![]()
toneport (Y)quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:21 schreef Broekpaling het volgende:
Maar hoe neem je dan gitaarwerk op?
Als je via Gitaar --> effect -->P.A ingaat heb je niet 't geluid van je versterker.
Maar als je een mic voor je versterker zet krijg je toch een gigantische feedback waar je bang van word?![]()
Ervoor zorgen dat het signaal de juiste sterkte heeft voor de input en niet overstuurt.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:25 schreef Gitarist het volgende:
Vraagje: wat is het nut van een DI-box?
350/450. Die vent vraagt 700quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:42 schreef Jorikjet het volgende:
reviews check harmony central, en samples... als het in je stad is kun je er toch zo ff langs gaan? en ik zou iets van 350/450 bieden
Ik heb al sinds ik begonnen ben een 10W squier ampjequote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:05 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik heb een 10W kutamp.
waarmee ik weer moet oefenen als mijn nieuwe head er donderdag niet is
dat vind ik helemaal niet leuk![]()
Die heb ik nou al zovaak gezien.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:42 schreef SNArky het volgende:
Iemand toe aan een nieuwe uitdaging?
Wat dachten jullie van 4 nekken, 42 snaren in totaal?
[afbeelding]
http://www.oddmusic.com/gallery/om23350.html
Wow, speel en zing jij dit?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:59 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Ben een beetje aan het kutten met open stemmingen en heb daarbij als groot voorbeeld Geoff Muldaur genomen
Daar is dit uitgerold:
Trouble Will Soon Be Over
Ik nietquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:43 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Die heb ik nou al zovaak gezien.![]()
zelfde verhaal hier. maar als je de andere gitarist van de band een Randall 4x12" Halstack heeft.. en de mijne ernaast.. dan krijg je gewoon een acuut minderwaardigheidscomplex man.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:18 schreef VASND het volgende:
[..]
Ik heb al sinds ik begonnen ben een 10W squier ampje.
Nu heb ik een dikke gitaar, maar mn amp is nog steeds ruk.
Ach, ik krijg er best een geluid uit met mn pedaaltjes eigenlijk.
Respectquote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:59 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Ben een beetje aan het kutten met open stemmingen en heb daarbij als groot voorbeeld Geoff Muldaur genomen
Daar is dit uitgerold:
Trouble Will Soon Be Over
ja, beide, het is niet echt hoge kwaliteit, meer omdat ik gewoon niet de beschikking heb over geweldige aparatuurquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wow, speel en zing jij dit?
![]()
Heel mooi. Qua opname vind ik de zang wel erg 'direct', zeg maar, maar afgezien daarvan heel mooi.
Ken je trouwens de site www.sellaband.com?
Lijkt me wel iets voor jou / jullie.
'Redelijk cheap' misschien nog, maar verder...quote:Op woensdag 28 februari 2007 02:59 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Redelijk en cheap gaat wat wah betreft niet echt samen denk ik... de enige cheape wah die ik ooit heb gezien is een Behringer en Behringer is alles behalve 'redelijk'.
Heb inmiddels mn bandje aangemeldquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wow, speel en zing jij dit?
![]()
Heel mooi. Qua opname vind ik de zang wel erg 'direct', zeg maar, maar afgezien daarvan heel mooi.
Ken je trouwens de site www.sellaband.com?
Lijkt me wel iets voor jou / jullie.
Dat is dus geen wah...quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:41 schreef ibaneX het volgende:
Digitech whammy is een vet wah pedaal ¤210
Cool!quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:06 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Heb inmiddels mn bandje aangemeld
http://www.sellaband.com/berightback
Hee jullie ken ik!quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:06 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Heb inmiddels mn bandje aangemeld
http://www.sellaband.com/berightback
whammy is geen wah, maar dat als je erop trapt je toon omhoog vliegt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:41 schreef ibaneX het volgende:
Digitech whammy is een vet wah pedaal ¤210
Ik vind de toon te digitaal naar mijn smaak (alhoewel dat bij het origineel minder was, en voornamelijk een probleem van de reissues lijkt te zijn).quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:50 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
whammy is geen wah, maar dat als je erop trapt je toon omhoog vliegt.
Ik vind het een apart iets dat sellabandquote:Op woensdag 28 februari 2007 12:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Cool!
Jullie zijn echt goed, zeker voor jullie leeftijd. Dat klinkt heel oubollig, maar toen ik 17 was, klonk mijn bandje toch wel iets ehm... rommeliger.![]()
En nu believers gaan verzamelen.Ik ga nog even goed luisteren, en dan wil ik wel een paar parts hebben.
Tof!quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:50 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Hee jullie ken ik!Ik woon ook in Hoorn! Men
![]()
Klopt...quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik vind de toon te digitaal naar mijn smaak (alhoewel dat bij het origineel minder was, en voornamelijk een probleem van de reissues lijkt te zijn).
Leuk voor sommige dingen (zeker Morello is er een meester in om het creatief te gebruiken), maar niet geschikt voor waar ik een pitch shifter voor zou willen.
bestaan die ook in het blauw?quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:31 schreef cappp het volgende:
[afbeelding]
Sinds vandaag is deze van mij![]()
Ik ben verder gitaren!
Comfortabel model inderdaad. Ik heb de ES 335 dot in blanke lak.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:31 schreef cappp het volgende:
[afbeelding]
Ik ben verder gitaren!
Fantastische gitaar hoor! Daar ga je veel plezier van hebben!quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:31 schreef cappp het volgende:
[afbeelding]
Ik ben verder gitaren!
Not the river in Egypt, I suppose.quote:
quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Not the river in Egypt, I suppose.
Neequote:Op woensdag 28 februari 2007 15:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Not the river in Egypt, I suppose.
kruising tussen een SG en Strat, heeft wel iets.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:43 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Fantastische gitaar hoor! Daar ga je veel plezier van hebben!
Oh ja, ondanks het niet hebben van GAS:
[afbeelding]
(DENIAL!
)
Nu ben ik in de war... Het is wel een Fender, hè, die behoor jij structureel lelijk te vinden...quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:49 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
kruising tussen een SG en Strat, heeft wel iets.
Ik ben op een zwarte strat begonnen, een heel klein plekje in mijn hart kan het niet opbrengen om keihard over alle fenders heen te kotsen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:52 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nu ben ik in de war... Het is wel een Fender, hè, die behoor jij structureel lelijk te vinden...![]()
quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:54 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Ik ben op een zwarte strat begonnen, een heel klein plekje in mijn hart kan het niet opbrengen om keihard over alle fenders heen te kotsen.
![]()
Mijn grootvader was dé Frans Fender....quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:59 schreef mini-lellan het volgende:
Iemand die hier het versterkermerk KEn Koch kent? Was gister bij een meisje uit me klas thuis en blijkbaar is haar vader dus dé Ken Koch!!
ik ging net kotsen op single-coils.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:03 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
![]()
Ze hebben ook een humbuckerversie, ook erg leuk, veel schakelingen (7 stuks):
[afbeelding]
Was ik even net op tijd...quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:06 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik ging net kotsen op single-coils.
quote:
Ik speel op een Koch Twintone, erg lekkere versterker idd.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:01 schreef Cynic het volgende:
Koch versterkers worden gemaakt door Dolf Koch geloof ik.... Dat zijn hele goede versterkers. Ken Koch heb ik nog nooit van gehoord.
Dan is de toon minder zodat de bassist meer speelruimte krijgt.quote:
quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan is de toon minder zodat de bassist meer speelruimte krijgt.
Ow dan is het goedquote:Op woensdag 28 februari 2007 19:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan is de toon minder zodat de bassist meer speelruimte krijgt.
whaah hou eens op die fout te maken, heel Fok! doet dat ineensquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:16 schreef vannilesoep het volgende:
Is een beginnent basser hier ook welkom?
Tevens ook iets-minder-beginnent gitarist![]()
Wat is er mis met bassers?quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:23 schreef Falcon4ever het volgende:
pff basser... zit vaderjacob z'n homies hier naar toe te halen
Sawwy :< Ik post nauwelijks op fok, maar als ik post vallen er ook foutjesquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:25 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
whaah hou eens op die fout te maken, heel Fok! doet dat ineens![]()
Tevens = ook , niet dubbelop zeggen dus.
Ik heb m'n post nog niet af of je bashed alweerquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:28 schreef Falcon4ever het volgende:
tis een bassist wat verwacht je?
(shit zit ik bassisten te bashen)
Aanstormend basstalent for you >: Dquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:31 schreef Falcon4ever het volgende:
Whehe, nou ik doe netalsof ik het bas gedeelte niet heb gelezen
Welkom gitarist
hier ben ik het als gitarist zijnde wel mee eens! ook dat bassisten under rated zijn!quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:28 schreef vannilesoep het volgende:
Wat is er mis met bassers?Gitaristen zijn overrated
Niet te verwarren met een siamese hernia.quote:
Hoe zou je schakelen tussen de twee gitaren?quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:46 schreef Jorikjet het volgende:
oja, check dit
[afbeelding]
staan trouwens wel coole gitaren omheen geloof ik, check die tele daarboven afgeragd zijn
niet.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:58 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Hoe zou je schakelen tussen de twee gitaren?![]()
Slinkies of Power! Muhahahaha!!quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:54 schreef allsystemshalt het volgende:
mijn snaren zijn daud
![]()
En ik heb geen nieuw settje liggen![]()
Morgen effe langs dirk witte voor power slinky's![]()
Thank you!!quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:45 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
hier ben ik het als gitarist zijnde wel mee eens! ook dat bassisten under rated zijn!
quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Slinkies of Power! Muhahahaha!!
.012 is ook best zwaar. Alhoewel drop C dan nog wel scheelt. Die Beefy Slinkies zien er op zich wel goed uit, binnenkort eens proberen (zit nu een setje D'Addario .011's op in standaard E).quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:12 schreef imported_sphinx het volgende:
ik ga de Beefy slinkies proberen, de Not Even slinkies zijn toch een beetje overkill voor Drop C![]()
kan op de hogere snaren niks meer benden![]()
Oef.quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Bassist die je flightcase op de grond laat kankeren en dat er dan een scheur in zitbassisten
![]()
wtfquote:Op donderdag 1 maart 2007 00:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Bassist die je flightcase op de grond laat kankeren en dat er dan een scheur in zitbassisten
![]()
ja kijk, voor de laagste C snaar is het goed, maar de hoogste snaren staan dan gewoon te strakquote:Op donderdag 1 maart 2007 00:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
.012 is ook best zwaar. Alhoewel drop C dan nog wel scheelt. Die Beefy Slinkies zien er op zich wel goed uit, binnenkort eens proberen (zit nu een setje D'Addario .011's op in standaard E).
Awwwwwwwquote:Op donderdag 1 maart 2007 00:26 schreef Dribbel_ het volgende:
En godverdekankertyfes precies bij het handvat
ja. maar nachtbagger hequote:Op donderdag 1 maart 2007 00:53 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja lijmenenig idee wat zo'n koffer weegt
Stond Hackett ook niet onstage met zo'n ding tijdens z'n Genesis periode?quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet te verwarren met een siamese hernia.
Ik vond die not even Slinkies voor C standard al wat teveel eigenlijk.quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:23 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja kijk, voor de laagste C snaar is het goed, maar de hoogste snaren staan dan gewoon te strak![]()
en 0.10 vind ik tot nu toe wel genoeg voor E![]()
Hackett zat het merendeel van de tijd op een krukje. Michael Rutherford daarentegen stond nog wel eens met zo'n apparaat (voornamelijk voor de twaalfsnarige gitaarpartijen).quote:Op donderdag 1 maart 2007 01:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Stond Hackett ook niet onstage met zo'n ding tijdens z'n Genesis periode?
hmmquote:Op donderdag 1 maart 2007 00:53 schreef Dribbel_ het volgende:
ik weet het niet
Ik weet wel dat als m'n gitaar iets had, we op zoek konden naar een nieuwe bassist
quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:25 schreef fraubitch het volgende:
[..]
hmm
ik denk dat ik me gitaar toch maar inruil voor een bas
Homies, gastquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:23 schreef Falcon4ever het volgende:
pff basser... zit vaderjacob z'n homies hier naar toe te halen
Ik heb ook een gitaarquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:19 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ga ff jullie eigen topic vervuilen met die lage frequenties![]()
Daar zou een goede flightcase dus gewoon tegen moeten kunnen...quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:19 schreef Dribbel_ het volgende:
![]()
Ja hij is er vast zelf op gaan zitten, en heeft toen de bassist de schuld gegeven.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Daar zou een goede flightcase dus gewoon tegen moeten kunnen...![]()
Een goede flightcase is bassist-proof!quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:49 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja hij is er vast zelf op gaan zitten, en heeft toen de bassist de schuld gegeven.
Het is een complot![]()
Dus we zijn het erover eens dat hij niet Dribbelproof is?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Een goede flightcase is bassist-proof!![]()
Die plops kun je wel uitvlakken met een muziek edeting programma? Ik vind het wel gaaf klinken, ik wou dat ik zoiets kon spelequote:Op donderdag 1 maart 2007 23:10 schreef ssebass het volgende:
Ik kom ook altijd pas in de topics als ze bijna vol zijn
Vandaag even nieuwe spullen gekocht om vocalen op te nemen en ook maar eens mijn gitaar direct in de audio interface gestopt met hier het resultaat:
Gitaarriedel
Weet iemand hier hoe ik die plops e.d. eruit kan krijgen. Ik gebruik een tascam us-112l. Gitaar direct ingeplugt totaal zonder effecten of te stemmen![]()
Little Wingquote:Op donderdag 1 maart 2007 23:10 schreef ssebass het volgende:
Ik kom ook altijd pas in de topics als ze bijna vol zijn
Vandaag even nieuwe spullen gekocht om vocalen op te nemen en ook maar eens mijn gitaar direct in de audio interface gestopt met hier het resultaat:
Gitaarriedel
Weet iemand hier hoe ik die plops e.d. eruit kan krijgen. Ik gebruik een tascam us-112l. Gitaar direct ingeplugt totaal zonder effecten of te stemmen![]()
hey ik heb niks uit m'n poten laten kankerenquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dus we zijn het erover eens dat hij niet Dribbelproof is?
Inclusief bassist met blauw oogquote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
hey ik heb niks uit m'n poten laten kankeren
Zometeen bandfoto's maken![]()
zvex Fuzzfactory vind ik een geweldige fuzz!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:55 schreef Maaark het volgende:
iemand nog fuzzpedaal-recommendations?
Oh en ik heb dus een Marshall Bluesbreaker en een multi-effectenpedaal... wat is nou echt een betaalbare waardevolle toevoeging als ik vooral bluesrock speel op een hollowbody?
Ik wil die ElectroHarmonix POG... maar dat ding is te duur
die heb ik!!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:41 schreef LennartCM het volgende:
[..]
zvex Fuzzfactory vind ik een geweldige fuzz!
hmm misschien een ehx big muff dan.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:18 schreef Maaark het volgende:
die is nog best duur voor mijn budget
Maar van wat ik nu heb gezien heb je hele vage onbetrouwbare maar wel vette fuzz (zoals de MXR Blue Box) en hele nette fuzz (de samples van de fuzzfactory). Ik zoek iets wat beide kan ofzo.
Ik heb een Boss-fuzzje, is prima voor een lekkere britpop Fuzz (Blur)quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:18 schreef Maaark het volgende:
die is nog best duur voor mijn budget
Maar van wat ik nu heb gezien heb je hele vage onbetrouwbare maar wel vette fuzz (zoals de MXR Blue Box) en hele nette fuzz (de samples van de fuzzfactory). Ik zoek iets wat beide kan ofzo.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:30 schreef Jorikjet het volgende:
big muff is niet echt een mooi fuzz geluid..
ja maarquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:45 schreef LennartCM het volgende:
[..]
fuzz hoort ook niet mooi te zijn!
fuzz moet smerig zijn![]()
voor mooie vervorming heb je tubescreamers enzo
Reservoir Dogs...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:00 schreef ibaneX het volgende:
bezig met het oefen van scooby snacks, Pulp ficion![]()
Doen! Schijnen echt super te zijn...!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:03 schreef allsystemshalt het volgende:
Heb nog staan kijken naar een cremekleurige Squier tele met P90's![]()
Was nog redelijk betaalbaar ook![]()
Hmmmmmmmm .............
Duh...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:11 schreef ibaneX het volgende:
fun lovin criminals
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door TeleluvR op 02-03-2007 20:35:35 ]Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Geen idee, zal wel een promo zijn (alles voor de centjes he!quote:
'een fender'quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:23 schreef Jorikjet het volgende:
ik ga morgen een fender ophalen trouwens!
Nu weet ik nog niks...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:39 schreef Jorikjet het volgende:
precies, nee een versterker. ik maak morgen wel ff een fototje enzo!
Volgende week ga ik in de pauze een beetje pingelen erop om te kijken of de tele bij me past ( ben nog Telemaagdquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Doen! Schijnen echt super te zijn...!
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:27 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Volgende week ga ik in de pauze een beetje pingelen erop om te kijken of de tele bij me past ( ben nog Telemaagd)
Homo!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:30 schreef Jorikjet het volgende:
[[url=http://img159.imagevenue.com/loc238/th_28904_DSC01335_Small_122_238lo.JPG]afbeelding][/URL]
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:30 schreef Jorikjet het volgende:
[[url=http://img159.imagevenue.com/loc238/th_28904_DSC01335_Small_122_238lo.JPG]afbeelding][/URL]
Is dat voor thuis niet nog steeds overkill? Ik heb hier 12 watt en die kan al niet eens opengooien...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:20 schreef Jorikjet het volgende:
hij kan dus schakelen naar 25 watt!
Relax, meer dan 1 noot aanslaan per maat, beetje slappen, dan denkt iedereen gelijk dat je een wereldbassist bentquote:Op donderdag 1 maart 2007 22:36 schreef vannilesoep het volgende:
[..]
![]()
Dus... welbekend basser op fok hmm?
Leer mij eens bassenik ben niet zo goed
![]()
klopt, dan zet ik hem niet eens hoger dan 3, en dat gaat al super hard. maar is ideaal voor in de band!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Is dat voor thuis niet nog steeds overkill? Ik heb hier 12 watt en die kan al niet eens opengooien...![]()
Pure nieuwsgierigheid!![]()
Yep, in een bandsituatie ideaal. Voor thuis niet echt dus... Ik stel de aanschaf nog wel even uit...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:44 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
klopt, dan zet ik hem niet eens hoger dan 3, en dat gaat al super hard. maar is ideaal voor in de band!
Owja als we volgende week weer in de vernieuwde melkweg spelen stroomt het geld weer binnenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:45 schreef Falcon4ever het volgende:
*kuch* *kuch* ach Dribbel_, dan koop je toch van het bandbudget een nieuwe koffer ;P
Oe, is stagediven toegestaanquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Owja als we volgende week weer in de vernieuwde melkweg spelen stroomt het geld weer binnen![]()
Als je nou effe had geroepen dat die beveiliger achter me stondquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Op het podium klimmen is 1, er nog vanaf komen is 2 he![]()
!
![]()
Dat lukte niet van het lachenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:24 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Als je nou effe had geroepen dat die beveiliger achter me stond
Wij nemen alles zelf opquote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:36 schreef ibaneX het volgende:
dribbel is die demo nou nog niet klaar :S (andere studio zoeken!!)
Je kan toch geen demo maken met een gebroken flightcase, snap dat danquote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:36 schreef ibaneX het volgende:
dribbel is die demo nou nog niet klaar :S (andere studio zoeken!!)
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je kan toch geen demo maken met een gebroken flightcase, snap dat dan.
Why notquote:Op zondag 4 maart 2007 00:05 schreef Falcon4ever het volgende:
http://youtube.com/watch?v=CG7uOA01Pf4 <-![]()
![]()
"look around you, you see girls.... you don't jump on girls..."
idd wel ff posten ja!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Wij nemen alles zelf op![]()
het is heel veel gekut en dingen proberen en opnieuw doen, maar dat is het in een echte studio ook.
binnenkort post ik wss wel wat het geworden is![]()
van afgelopen donderdag tot morgen nog bezig met dingen opnemen en mixen.
voor 3 nummersmaar het eerste nummer kinkt wel super tof
![]()
Dat wil ik best geloven...quote:Op zondag 4 maart 2007 11:18 schreef Jorikjet het volgende:
gisteren de twin in de oefenruimte even lekker open getrokken, joepie, ik ben een blij man
Geinig ding is dat, maar ik ga toch voor de Twin van Jorikjet...quote:
Ik heb al een Deville, Twin is wel leuk, maar voor mij heeft het niks extra's wat ik ga gebruikenquote:Op zondag 4 maart 2007 13:35 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Geinig ding is dat, maar ik ga toch voor de Twin van Jorikjet...![]()
Pandora is echt geweldig, in een kastje wat iets groter is dan een tuner van Korg zitten gewoon allemaal effect, cabinet & versterker simulaties. En, er zit een rhythme & jam functie op, dat wil zeggen, er zitten complete beats in, van blues, pop, rock, jazz, metal, regea, funk en nog veel meer. Daarover kun je 4 maten spelen, en daarweer overheen jammenquote:
Ja joh, geef nog een trap na...quote:Op zondag 4 maart 2007 15:08 schreef Jorikjet het volgende:
[[url=http://img5.imagevenue.com/loc208/th_17282_DSC01338_Small_122_208lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img156.imagevenue.com/loc255/th_17284_DSC01339_Small_122_255lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img18.imagevenue.com/loc219/th_17289_DSC01337_Small_122_219lo.JPG]afbeelding][/URL]
ik dacht, ik maak eventjes wat fototjes
Niet echt mijn stijl, dus moelijk commentaar op te geven. Klinkt voor mij wat houterig, maar kan bij de stijl horen... Kortom, al 1000x beter dan wat ik aan geluid produceer...quote:Op zondag 4 maart 2007 15:18 schreef Shredaholic het volgende:
Yo!
Myspace
Ik moet het nog wel es echt goed inspelen. Alles is geprogrammeerd behalve gitaar =)
Mooi ding hoorquote:Op zondag 4 maart 2007 15:08 schreef Jorikjet het volgende:
[[url=http://img5.imagevenue.com/loc208/th_17282_DSC01338_Small_122_208lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img156.imagevenue.com/loc255/th_17284_DSC01339_Small_122_255lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img18.imagevenue.com/loc219/th_17289_DSC01337_Small_122_219lo.JPG]afbeelding][/URL]
quote:Op zondag 4 maart 2007 15:48 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk een TS808 d'r bij kopen
Daarvoor wil ik nog steeds een midboost in mijn strat...quote:Op zondag 4 maart 2007 15:56 schreef guitarist.nl het volgende:
Ja, ik heb een beetje extra drive nodig voor in refreintjes, en de moredrive functie lijkt ook wat meer volume te geven
mooi ding! maareh wah ná je ts?quote:Op zondag 4 maart 2007 15:08 schreef Jorikjet het volgende:
als we dan allemaal versterkersetupjes gaan posten............. fotootje van januariquote:Op zondag 4 maart 2007 15:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja joh, geef nog een trap na...
Mooi versterkertje hoor!![]()
EDIT: Nog steeds je jag niet kwijt?![]()
Mijn versterkersetup is thuis momenteel als volgt:
afbeelding
Die SG....hier....nu....quote:Op zondag 4 maart 2007 16:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
als we dan allemaal versterkersetupjes gaan posten............. fotootje van januari
[afbeelding]
Tsja, voor mij persoonlijk komt het omdat akoestische gitaren mij niet zoveel doen en ook cabinets mij niet zoveel zeggen. Een echte SG met vibrola staat al een eeuwigheid op mijn lijstje. Het is dat ze niet los te krijgen zijn, anders zat er al een op mijn -epi- SG!quote:Op zondag 4 maart 2007 17:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
Weet je wat zo frappant is...........iedere keer als mensen een foto zien en die SG staat ergens op de foto of op de achtergrond of whatever, iedereen begint opmerkingen te maken over die SG ipv waar het onderwerp op de foto over gaat!
Ik bedoel, niemand maakt ooit een opmerking over die akoestische gibson ernaast die veel zeldzamer is (1500 van gemaakt), of van de royer 121 die voor mn vetta hangt. de vetta komt trouwens ook wel es aan bod.
Ik ben trouwens wel erg blij met de SG. Heb ik destijds met iets van 45% korting nieuw kunnen kopen. Het is een '61 reissue.
Hoe kan je em dan op je pc aansluiten ?quote:Op zondag 4 maart 2007 13:54 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb al een Deville, Twin is wel leuk, maar voor mij heeft het niks extra's wat ik ga gebruiken
[..]
Pandora is echt geweldig, in een kastje wat iets groter is dan een tuner van Korg zitten gewoon allemaal effect, cabinet & versterker simulaties. En, er zit een rhythme & jam functie op, dat wil zeggen, er zitten complete beats in, van blues, pop, rock, jazz, metal, regea, funk en nog veel meer. Daarover kun je 4 maten spelen, en daarweer overheen jammenSuper leuk allemaal. En je kan hem ook heel makkelijk op de computer aansluiten.
[afbeelding]
Kan de beste overkomenquote:Op zondag 4 maart 2007 18:00 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Met de verkeerde acount ingelogt?
Nee, ik prop 'm gewoon in de line in.
Okeequote:
Die is stock.quote:Op zondag 4 maart 2007 17:14 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tsja, voor mij persoonlijk komt het omdat akoestische gitaren mij niet zoveel doen en ook cabinets mij niet zoveel zeggen. Een echte SG met vibrola staat al een eeuwigheid op mijn lijstje. Het is dat ze niet los te krijgen zijn, anders zat er al een op mijn -epi- SG!![]()
Heb je die vibrola er later op gezet of is dat stock?
[afbeelding]
Mijn grote voorbeeld...![]()
Ik heb er voor gewerkt bij de gitaarwinkel (17 uurtjes)quote:Op zondag 4 maart 2007 18:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Okee
clean, overdrive, distortion aub als het kanben erg benieuwd
wat heb je er btw voor moeten betalen ?
Pff, nog maar even doorsparen, 2700 euro...quote:
Yep, daar ben ik geestelijk nog niet aan toe...quote:Op zondag 4 maart 2007 19:42 schreef Jorikjet het volgende:
poe, hoop geld voor een gitaar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |