Je moet alle snaren een halve stap naar beneden stemmenquote:Op maandag 26 februari 2007 19:12 schreef ioko het volgende:
meteen ff een vraagje, ik ben bezig met een nummer van Live - Insomnia and the hole in the universe. In de tab staat dat het een halve stap naar beneden moet worden gestemd, maar dat klinkt voor geen meter..... Iemand een tip hoe ik netjes een halve stap naar beneden stem, misschien doe ik iets fout (Ik stem de E naar beneden zoals ik dat bij Drop D ook altijd doe, alleen dan nu maar 1 stap, ipv 2)
of gewoon Eb Ab Db Gb Bb Eb natuurlijk.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:15 schreef SNArky het volgende:
[..]
Je moet alle snaren een halve stap naar beneden stemmen.
Dan krijg je dus (van laag naar hoog): D#G#C#F#A#D#
Dat doe ik volgens mij ook, maar het klinkt nietquote:Op maandag 26 februari 2007 19:15 schreef SNArky het volgende:
[..]
Je moet alle snaren een halve stap naar beneden stemmen.
Dan krijg je dus (van laag naar hoog): D#G#C#F#A#D#
heb je geen stemapparaat dan?quote:Op maandag 26 februari 2007 19:18 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat doe ik volgens mij ook, maar het klinkt niet
Wel een stemapparaat, maar niet naar B of #. En het klinkt niet met het nummer, gitaar zelf is ok.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:20 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
heb je geen stemapparaat dan?
en wat klinkt er niet?, de gitaar niet, of klinkt het niet als je met het nummer meespeelt ?
Mierenneukerquote:Op maandag 26 februari 2007 19:18 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
of gewoon Eb Ab Db Gb Bb Eb natuurlijk.
yup.quote:
ik weet niet of ik voor ongelooflijk hard scheurend en beukend wil met EMG'squote:Op maandag 26 februari 2007 19:50 schreef TeleluvR het volgende:
Ik vind de TT tamelijk stom...
Ontopic:
Seymour Duncans, want daar zit tenminste emotie en karakter in! Neem nou een '59 of een JB, schitterende pickups!
Ik zonder meer dat laatste.... Maar met een JB bijv. kun je dat eerste ook wel...quote:Op maandag 26 februari 2007 19:53 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik weet niet of ik voor ongelooflijk hard scheurend en beukend wil met EMG's
of een vette distortion uit je amp, maar toch mooie tone met SD's![]()
EMG!quote:Op maandag 26 februari 2007 19:48 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
yup.
laten we weer zo'n nutteloze vraag stellen:
EMG's of Seymour Duncans ?
en waarom, uiteraard.
Ja, uit EMG komt zonder goede amp en pedalen een prima scheurgeluid?quote:Op maandag 26 februari 2007 20:17 schreef VASND het volgende:
[..]
EMG!
Veel minder afhankelijk van amp en pedalen voor een goed en mooi scheurgeluid.
nee, maar van dat je dan gewoon met EMG's zoeen Randall op full gain erop gooit en dan keihard scheuren.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, uit EMG komt zonder goede amp en pedalen een prima scheurgeluid?![]()
Articu-watte?quote:Op maandag 26 februari 2007 20:28 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, maar van dat je dan gewoon met EMG's zoeen Randall op full gain erop gooit en dan keihard scheuren.
of dat je bijv. met SD's toch wat minder distortion doet en betere articulatie hebt.
ik zei articulatie![]()
Hé, een kenner!quote:Op maandag 26 februari 2007 20:35 schreef ioko het volgende:
Ik speel zelf met Seymour Duncans, ik zou niet meer zonder willen (al heb ik niet veel andere elementen geprobeerd). Ik vind dat er erg veel karakter inzit, zowel acoustisch als met distortion.
Akoestisch heb je vrij weinig aan je elementen volgens mijquote:Op maandag 26 februari 2007 20:35 schreef ioko het volgende:
Ik speel zelf met Seymour Duncans, ik zou niet meer zonder willen (al heb ik niet veel andere elementen geprobeerd). Ik vind dat er erg veel karakter inzit, zowel acoustisch als met distortion.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |