quote:Op maandag 26 februari 2007 12:52 schreef slakkie het volgende:
Ik ben momenteel een bezig om een custom live CD te maken.
Ik heb http://www.atworkonline.it/~bibe/ubuntu/custom-livecd.htm als uitgangspunt gebruikt, en dit werkt nu unattended (weggescript).
Ik heb nu een tweetal issues:
1) Ik wil niet dat mijn Ubuntu liveCD opstart met de default ubuntu user (passwordless user) maar met mijn eigen user die wel een password heeft.
2) Ik wil mijn data op de CD encrypted hebben. Ik heb meerdere documenten gelezen die allemaal uitgaan van het feit dat je je HDD encrypt. Hoewel ik de lijnen voor een groot deel kan doortrekken naar een CD twijfel ik nog over hoe ik dit precies moet doen.
1) Waar definieert de liveCD van Ubuntu (Kubuntu in mijn geval) dat ie inlogt als de ubuntu user?
2) Ik denk dat ik een unencrypted root moet hebben, en later 1 of meerdere filesystems (gewone files die een .ext2 en/of ext3 filesystem zijn als je ze mount via een loop device). Al denk ik dat je ook een volledige encrypted root moet kunnen hebben - als het kan met filesystems op je HDD moet je dit, lijkt me, ook kunnen doen op een CD. Heeft iemand hier ervaring mee en/of documenten die uitleggen hoe je dit moet aanpakken?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | There are 2 alternatives which provide `centrale-linuxtopic'. Selection Alternative ----------------------------------------------- *+ 1 /topic/971188 2 /topic/986878 Press enter to keep the default[*], or type selection number: 2 Using `/topic/986878' to provide `centrale-linuxtopic'. whoops@forum.fok.nl:~$ |
Je kan sowieso proberen met een aantal boot parameters te kijken of je de boel aan de praat krijgt...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:42 schreef G.Fawkes het volgende:
Is er iemand die denkt ubuntu op mijn laptop te kunnen te krijgen? Ik ben bereid ervoor te betalen (niet teveel)
Inderdaad. En dan de hele regel die daar staat weghalen en er zoiets neerzetten:quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:14 schreef G.Fawkes het volgende:
kun je dat bij de install van ubuntu 6.10 neerzetten? En waar dan? Is dat onder F6?
Ik heb hier zonder problemen(met uitzondering van het aan de gang krijgen van mijn wireless kaart...) ubuntu 6.10 geinstalleerd op mijn laptop.quote:Op maandag 26 februari 2007 16:50 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik ga eens even bedenken welke ik wil gebruiken![]()
edit: Ik heb zowel Ubuntu als Kubuntu nu geprobeerd maar kom op mijn laptop niet verder dat het startscherm. Ik kies voor de optie: Boot cd en dan gaat ie laden, net voordat ie klaar is krijg ik dan een paar rare strepen door het scherm en dan stopt ie ermee.Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Mijn laptop is een Fujitsu Siemens Amilo M1437G
Dell D500quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:31 schreef G.Fawkes het volgende:
safe mod vga geprobeerd, lukt ook. Welke laptop heb jij dan?
Die regel houdt in dat je je cd in live mode wil opstarten, en die parameters hebben te maken met het uitschakelen van het powermanagement voor zover ik weet... Heb je dit al geprobeerd?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:18 schreef G.Fawkes het volgende:
en wat betekend die regel dan precies?
too many fingers on keyboard error?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:39 schreef G.Fawkes het volgende:
VFS: Cannot open root device"<NULL>" or unknown block(8,3)
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic - not syncing: VFS : Unable to mount root fs unknown-block(8,3)
Deze fout geeft ie nu...
een raidcontroller in je laptop... dat is erg onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:46 schreef G.Fawkes het volgende:
whats that supposed to mean?
er zit overigens een raidcontroller in mijn laptop. Maar volgens de help van ubuntu moet het gewoon werken met mijn laptop...
Probeer het eens door die parameters achter de huidige regel te zetten? Dus zonder het bestaande commando weg te halen?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:39 schreef G.Fawkes het volgende:
VFS: Cannot open root device"<NULL>" or unknown block(8,3)
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic - not syncing: VFS : Unable to mount root fs unknown-block(8,3)
Deze fout geeft ie nu...
Oke, het lijkt er op dat het aan je grafische kaart ligt dus... Je zou de alternate CD kunnen downloaden, die heeft een textonly installer. Je zal dan na de tijd waarschijnlijk wel weer wat moeten doen om je grafische omgeving draaiend te krijgen... Das vervelend...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:30 schreef G.Fawkes het volgende:
Hmm er gaat weer iets fout Bovenste deel van scherm is niet te lezen maar onder staat: It is likely that it is not set up correctly. Would you like to view the X server output to diagnose the problem?
En dan kom er een commandline met bullshit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |