Omdat het voor veel mensen nogal lachwekkend schijnt te zijn ook nog maar een stuk uit de telegraaf
HOOFDROLSPELER GREASE MINSTENS VIER WEKEN UITGESCHAKELD
TRAUMA VOOR JIM
Minstens vier weken is Jim uitgeschakeld na het ongeluk waarbij hij, zittend in een auto, de orkestbak van het theater in Almere in kieperde, over de kop ging en onder de auto terechtkwam. Aan de val hield de populaire zanger een hersenschudding en een gescheurd schouderblad over. De impact was groot. Enkele mensen in het publiek vielen flauw. Vandaag wordt besloten wanneer de tournee wordt vervolgd. De voorstelling van vanavond, in Carré, is afgelast.
Arbeidsinspectie op de zaak gezet
Het was een uiterst bizarre duik die Jim maakte. Net na de pauze. Jim en Bettina zitten dan in een scène dat ze naar een openluchtbios gaan. Ze maken ruzie en Jim zingt dan het beroemde nummer Sandy. Plots gleed de auto richting orkestbak. Voordat de auto naar beneden viel, hing de Corvette eerst nog even op de rand van het podium. Bettina Holwerda, Jims tegenspeelster die de rol van Sandy vertolkt, had de tegenwoordigheid van geest om uit de auto te springen voordat deze naar beneden viel. Zij heeft bij die val haar pols gebroken.
„Jim is verward. Hij herhaalt zichzelf de hele tijd”, zegt Tim Boersma, woordvoerder van productiebedrijf V&V. „Naar omstandigheden maakt hij het goed.”
Niet alleen het gezelschap rondom Jim en Bettina had veel emoties te verwerken. Ook de toeschouwers wisten niet wat hen overkwam toen de auto het podium af knalde. Degenen die op de eerste paar rijen zaten, vreesden voor hun leven. Enkelen van hen raakten in een shocktoestand. Er was veel gegil in de zaal. Velen verlieten huilend het theater, zich angstig afvragend wat de verwondingen van Jim zouden zijn.
De Almeerse Daniëlle Orie (29) zat op de tweede rij, samen met haar moeder en tante. Aanvankelijk had ze niet door dat er iets vreselijks stond te gebeuren. „Ik dacht dat het een stunt was”, zegt ze. „De auto balanceerde op de rand van een podium, zoals je wel eens in commercials ziet waarbij een auto boven een afgrond balanceert. Pas toen de auto naar beneden stortte, had ik door dat er iets vreselijks aan de hand was. Ik hoorde een enorme knal toen de auto op de grond kwam en dacht: ’Die is dood. Het kan bijna niet anders.’
Ik kon Jims gezicht niet zien maar hij lag onbeweeglijk. Misschien was hij buiten bewustzijn. Er zat bloed aan zijn sokken, dat kon ik zien. Hij lag onder de auto bekneld. Enkele toeschouwers voor me zakten van de emoties in elkaar. Acteurs, actrices, mensen van de crew sprongen van het podium af om hem onder de auto vandaan te helpen. Sommigen op het podium konden zich niet bewegen en huilden alleen maar. Ik denk dat Jim tien, vijftien minuten op de grond heeft gelegen. Hij lag nog steeds stil. De aanwezigen werd verzocht rustig naar buiten te gaan. In de foyer werden we opgevangen en konden we ons verhaal kwijt. Het was zo’n prachtige voorstelling. Waarom moest het op zo’n afschuwelijke manier eindigen? Ik ben de hele nacht opgebleven. Ik kon niet in slaap komen. Ik zag Jim steeds opnieuw met die auto naar beneden vallen.”
De Arbeidsinspectie heeft gisteren de zaak ter plekke bekeken. Deze rapporteert vervolgens of de werkgever verantwoordelijk kan worden gehouden voor het onfortuinlijke ongeval.
Thijs Wartenbergh
Bron: Telegraaf