quote:Auto in orkestbak: Jim Bakkum gewond
ALMERE - Musicalster en Idols-finalist Jim Bakkum is zondagavond gewond geraakt toen hij met de auto die in de musical Grease wordt gebruikt tijdens de voorstelling, in de Schouwburg van Almere van het podium de orkestbak in reed. Ook zijn tegenspeelster Bettina Holwerda is gewond geraakt. Beide spelers zaten in de auto.
Jim heeft een hersenschudding, aldus producent Albert Verlinde zondagavond. Bettina heeft een blessure aan haar arm. Geen van de musici raakten gewond, omdat de auto op een plek in de orkestbak terechtkwam waar niemand zat. Verlinde: ,,Gelukkig lijkt het relatief mee te vallen. Het had, zowel voor Jim en Bettina, als voor de musici, veel erger kunnen zijn.''
Jim speelt de rol van Danny Zuko, Bettina speelt Sandy. Beide spelers zijn naar het ziekenhuis gebracht. Het incident vond plaats tijdens de musicalscène waarin Danny en Sandy in de drive-in bioscoop naar een film kijken en ruzie krijgen. Jims karakter zingt daarna het lied 'Sandy', waar John Travolta, die de rol van Danny in de film Grease speelde, een grote hit mee scoorde.
Verlinde kon nog niets zeggen over de oorzaak van het ongeval. De auto is een carrosserie van een oldtimer met de motor van een golfwagentje. ,,Zo'n ding rijdt weliswaar niet hard, maar als het aan het voertuig ligt, dan stoppen we daarmee en laten we twee technici desnoods dat ding het podium opduwen.''
De producent weet nog niet wat het ongeluk betekent voor de rest van de voorstellingen. Grease zou vanaf dinsdag in Theater Carré staan. Maandag wordt hierover een beslissing genomen.
Twee anderen, waarschijnlijk toeschouwers, raakten onwel, vermoedelijk door het zien van het ongeval. Een groot aantal toeschouwers is flink geschrokken en opgevangen in de foyer van het theater.
(ANP)
mag ik jouw slaanquote:Op maandag 26 februari 2007 00:56 schreef ma_jojo het volgende:
Twee anderen, waarschijnlijk toeschouwers, raakten onwel, vermoedelijk door het zien van het ongeval. Een groot aantal toeschouwers is flink geschrokken en opgevangen in de foyer van het theater.
Crisis, wat een huilies.
Oh ja, swentibold, maak me gek endezo..quote:
Goed dat ie niet in Jesus Christ Superstar zit, anders was Jim vast uit t kruis gelazerdquote:Op maandag 26 februari 2007 01:59 schreef Monidique het volgende:
Wel, de audities voor een rijbewijs zou hij niet lang mogen meemaken, waarschijnlijk.
Wel voor zn understudyquote:Op maandag 26 februari 2007 02:00 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, ik lees dat-ie een hersenschudding heeft. Is niet leuk.
dank je.quote:Op maandag 26 februari 2007 02:00 schreef Monidique het volgende:
my god wat denken sommigen door...quote:Op maandag 26 februari 2007 02:21 schreef cerror het volgende:
Wel ironisch dat hij gelijk voor de muzikanten ging.
Oké, deze is leukquote:Op maandag 26 februari 2007 02:00 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Goed dat ie niet in Jesus Christ Superstar zit, anders was Jim vast uit t kruis gelazerd
quote:Now, this car could be system-matic. It could be hydro-matic, ultra-matic. Why, it could be greased lightning!
James Dean got nuttin' on mequote:Op maandag 26 februari 2007 10:31 schreef RedFever007 het volgende:
Gaat lekker met Jim z'n nieuwe carriere na het geflopte idols-avontuur![]()
Kan iemand die foto ff linken? Ik kom hier op de een of andere manier niet op die site.quote:Op maandag 26 februari 2007 10:27 schreef Frutsel het volgende:
op de telegraafsite staat een wazige foto...
op de radio hadden ze het over 'vier meter' wat ze naar beneden vielen, maar dat lijkt me geen vier meter...![]()
CSI Almerequote:Op maandag 26 februari 2007 11:52 schreef detulp050 het volgende:
Mag ik vragen waarom er politie op het podium staat? Is er een vermoedelijk JimBakkumindeorkestbakcomplot? Is de dirigent met het vriendinnetje van Jim naar bed geweest en denkt de politie dat het een moordaanslag was? Of gaan ze Jim een boete geven voor het niet dragen van een gordel?
Nee dat is inderdaad écht niet leuk, eerder wonderbaarlijk.quote:Op maandag 26 februari 2007 02:00 schreef Monidique het volgende:
Uitstekende bak(kum).quote:Op maandag 26 februari 2007 18:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Eerst maar op een bak(kum)fiets leren rijden dus.
-quote:Op maandag 26 februari 2007 13:20 schreef Sammetje het volgende:
Arme Jim
![]()
En het is zo'n fantastische voorstelling. Heb 'm in Nijmegen gezien en toen dacht ik al: stel je toch eens voor......je snapt eigenlijk niet hoe het kan gebeuren.....of laat ik het anders zeggen.....dit moet je toch zien te voorkomen door beveiligen?
Ja, want die grappen liggen natuurlijk niet voor de hand.quote:Op maandag 26 februari 2007 08:52 schreef veldmuis het volgende:
Een paar van de grapjes werden net opeens door mister DJ op Caz gemaakt! Toevallig!!!!!!!
Moet een aardige klap geweest zijnquote:
Crashing with the stars, dat ze daar nog niet eerder opgekomen zijnquote:Op maandag 26 februari 2007 18:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
Volgens mij verkoopt het ook veel beter als jim gewoon elke week voor een uitzinnig publiek weer een nieuwe mooie auto de vernieling inhelpt door 'm van de rand van de wereld af te karren.
Bakkum erin ofzo.
Goud geld!
Ik viel flauw tijdens het lezen van het verhaalquote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:09 schreef marky het volgende:
Omdat het voor veel mensen nogal lachwekkend schijnt te zijn ook nog maar een stuk uit de telegraaf
HOOFDROLSPELER GREASE MINSTENS VIER WEKEN UITGESCHAKELD
TRAUMA VOOR JIM
Thijs Wartenbergh
Bron: Telegraaf
Altijd jammer dat er weer mensen moeten zijn die ´leuk´ willen zijn ten koste van een ander.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:09 schreef marky het volgende:
Omdat het voor veel mensen nogal lachwekkend schijnt te zijn ook nog maar een stuk uit de telegraaf
HOOFDROLSPELER GREASE MINSTENS VIER WEKEN UITGESCHAKELD
Bron: Telegraaf
Beter, hij is 20 minuten buiten bewustzijn geweest, en is nu al thuis. 4 weken uitgeschakeld.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Jammer. Veel lullige reacties. Dit is echt niet leuk.
Het lijkt wel lullig als Jim die auto de orkestbak instuurt, maar vraag hier dan niemand zich af dat die zwaar gemodificeerde auto wel in orde was......Geen kortsluiting of remmen die het niet deden oid....
Weet iemand hoe het nu met Jim gaat?
Thanks. Hopelijk houdt hij er niets aan over....quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:59 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Beter, hij is 20 minuten buiten bewustzijn geweest, en is nu al thuis. 4 weken uitgeschakeld.
Hij herhaalt soms nog dingen de afgelopen dagen, maar dat is over gelukkig.
http://www.nu.nl/news/992378/1203/Once_upon_a_time_in_Almere.htmlquote:Once upon a time in Almere
Fantastisch nieuws deze week. Jim Bakkum is verongelukt. Een heel klein beetje maar. Hij is in Almere, tijdens een opvoering van de musical Grease, met een speelgoedauto de orkestbak ingereden. In deze ene zin zit eigenlijk alle ellende van het hele universum samengebald. Door Nico Dijkshoorn
'Musical Grease' is natuurlijk al om te huilen. Hoezo musical? Hou daar eens mee op, die vermusicalisering van de Nederlandse samenleving. Als dit zo doorgaat is binnenkort alles mogelijk. ´Pim Fortuyn de musical´, met een sterke rol van Thijs Römer als Volkert van der G. Ik kan de recensies op voorhand al dromen.
Kontlik-scene
"Pim Fortuyn de musical komt wat langzaam op gang. De kontlik-scène met vier jonge Marokkanen haalde nogal de vaart uit de voorstelling en oud politievoorlichter Klaas Wilting, bekend van het ijsdansen, was wat ongelukkig gecast als de terminale Marcel van Dam. Na de pauze maakte Thijs Römer, ongeschminkt en zeer naturel spelend, veel indruk als een intense Volkert van der G. Rondom hilarisch was het dansnummer 'Het was veel erger voor mij, want ik zag het gebeuren" gezongen door Ruud de Wild zelf.'
Is dat echt nodig, overal een musical van maken? The Godfather, met Peter Faber als Marlon Brando. Met twee pingpongballetjes in zijn mond doet hij een vrolijk dansje om zijn dode zoon heen. Twin Towers, the musical, met Frits Barend in de hoofdrol, schreeuwend om zijn goede vriend Henk in een nagemaakt brandend flatgebouwtje op het toneel van cultureel centrum De Wilde Wingerd in Borculo.
Opgefokt musicalgedoe
Vreselijk vind ik het, dat rare opgefokte musicalgedoe. Ik zeg, wees dan flink en trek dat door naar het normale leven. Loop vanmiddag maar eens een slagerij binnen en antwoord op de vraag: 'wat mag het wezen' met een bulderend gezongen. 'Tartaaaaaaarrrrtje, Tartaaaaaarrrrrrrrrtje, ik wil graag gewoon een tartaaaaaaartje' op de wijs van 'Maria' uit West Side Story. Eens kijken wat er dan gebeurt.
Ja, nee, zeggen de liefhebbers, het is een vlucht uit de werkelijkheid. Even wegdromen bij een musical. Genieten van de techniek, het spelplezier. Je moet er helemaal in kunnen geloven'. Maar als Jim Bakkum dan in een opgevoerd golfwagentje de orkestbak in dondert dan is dat weer té realistisch. Hoe echt wil je het hebben! Die hele film gaat over autoracen. Rijdt de hoofdrolspeler een keer heel Rock' n Roll het podium af, is het wéér niet goed.
Miss Saigon
Je kon er natuurlijk op wachten dat het een keer mis ging. Steeds gekker worden de constructies in het theater. Joop van den Ende liet tijdens Miss Saigon een helikopter op het podium landen. Dat had toen ook zomaar mis kunnen gaan. Helikopter zakt door zijn landingsgestel, valt zijdelings in Carré en met drie omwentelingen van de rotorbladen worden er 34 hoofden van abonnementhouders afgeslagen.
De hele afdeling Brood en Banket van de Hema, lekker weg om de onderlinge sfeer op de afdeling te verbeteren, in één keer weggevaagd. De chef Verse Sandwiches komt met de schrik vrij.
Almere
'In Almere', dat maakt het bericht nog mooier. Desolater kan het niet. Wat een beeld. Grease in Nederland, dat is al erg. Nederlandse oetlullen die net doen alsof ze Amerikanen zijn, voor een zaal vol hoogbejaarde abonnementhouders.
Jim Bakkum moet opkomen in een omgewerkt golfwagentje. Triest. Een echte man zou dat weigeren. Gewoon eisen dat hij in een customized Chevrolet met 120 km per uur het podium op mag spinnen en hem met zijn kontje tegen de coulissen aan mag parkeren.
De auto schijnt nog even op de rand van het podium te hebben gehangen. Sandy kwam met de schrik vrij, Bakkum zweefde zo het harmonieorkest tegemoet. Hersenschudding en een gebroken schouder. Weet hij ook eens hoe wij ons voelen als we een uurtje naar hem hebben zitten te luisteren.
Verlinde
Albert Verlinde, de producent, sprak in RTL-Boulevard zalvende woorden. Ja, het was helemaal niet belangrijk dat Carré niet doorging. Het ging nu even om Jim Bakkum en alle andere mensen en hij hoopte dat ze de kracht zouden vinden om ooit weer door te kunnen leven.
Inmiddels had Verlinde al lang vervangers gevonden voor zijn musical. Alles draait gewoon door. Maar wat zou ik Albert graag hebben gezien toen hij het nieuws vernam. Zingend in zijn onderbroek, midden in de kamer. Hoofd in zijn nek, huilend. 'Carrééééééé, Carréééééééééé, dit kost een miljoentje of tweeeeeeee!!!"
hoezo drama queenquote:hij hoopte dat ze de kracht zouden vinden om ooit weer door te kunnen leven.
Ja, Nederland barst van de sterren.quote:
Jaloers jochie?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:34 schreef Ellatjuh het volgende:
neej jim is zeker geen ster imo.
zingen kan ie niet om over de rest nog maar te zwijgen
Ik was na Idols geen Jim fan en zeker niet van zijn stem. Ben paar weken geleden naar 'Grease' in Nijmegen geweest en moet eerlijke bekennen dat ik hem qua zang absoluut vooruit gegaan vindt. Ook het dansen was supergoed (met denk aan het Dancing with the stars....of hoe het ook alweer heette) dus ik ben er absoluut over te spreken, maar denk idd dat hij zich wel bij musicals moet houden.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:42 schreef Badabingea het volgende:
Wou je zeggen dat Jim geen ster is?
neej ben een vrouw.quote:
Meisje toch danquote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:20 schreef Ellatjuh het volgende:
[..]
neej ben een vrouw.
en zingen kan ie niet,tenzij je van katten gejammer houd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |