abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 februari 2007 @ 19:05:38 #1
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46666224
Iedereen heeft een duistere kant van zijn/haar persoonlijkheid Hiermee bedoel ik ook een echt slechte kant die je zorvuldig verborgen houdt voor andere mensen

Hiermee bedoel ik bvb de moord fantasieen die bijna iedereen heeft

Wat ik me nou afvraag is waneer komt die kant bij julie naar boven Is dat al naar een simpele provocatie of duurt dat een tijdje Heb je sneller de neiging om iemand iets aan te doen als het uiterlijk van diegene je niet aanstaat Of ligt het meer aan hoe je je op dat moment voelt Als je iemand al een loser vind dan is heb je de minder problemen mee om diegene te vermoorden of niet ?? En hebben julie schaamte gevoelens naar zulke gedachtes of iets anders En komt jou duistere kant altijd naar boven als je ergens last van hebt ??
En hoe denk je over jezelf nadat je alles nog eens rustig overdenkt

Als voorbeeld in m,n stamkroeg zit altijd iemand waar ik echt een hekel aan heb In m,n fantasie heb ik die zielige kneus al tig maal de hersens ingeslagen Ik zou geen medelijde met hem hebben als hij bvb erg ziek is e.d
De einige rede waarom ik hem niet iets aan doe is dat ik geen zin heb om in de gevangenis te zitten

Dat is een stuk van m,n slechte duitsere kant die in dit geval na lange tijd "naar boven komt"

Veel mensen zullen ontkennen dat ze een slechte kant hebben En na het lezen van het bovenste stukje mij heel raar vinden en reageren met bvb psycho

Iedereen heeft een slechte kant bij de een is ie alleen wat meer aanwezig als bij iemand anders
pi_46666524
Iedereen heeft een slechte kant... maar wanneer komt die naar boven? Simpel. Hetzelfde als fatsoen....Wat is fatsoen? Fatsoen is hoe je je gedraagt als je alleen bent. Dus.....niemand heeft fatsoen.
Je slechte kant komt naar boven als je alleen bent, met niemand rekening hoeft te houden en je je aan niemand hoeft te verantwoorden.
  zondag 25 februari 2007 @ 19:14:12 #3
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46666570
quote:
Hiermee bedoel ik bvb de moord fantasieen die bijna iedereen heeft
Ik heb wel een duistere kant maar moord fantasieen heb ik toch echt niet.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 25 februari 2007 @ 19:17:07 #4
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46666683
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:13 schreef Beelzebub85 het volgende:
Iedereen heeft een slechte kant... maar wanneer komt die naar boven? Simpel. Hetzelfde als fatsoen....Wat is fatsoen? Fatsoen is hoe je je gedraagt als je alleen bent. Dus.....niemand heeft fatsoen.
Je slechte kant komt naar boven als je alleen bent, met niemand rekening hoeft te houden en je je aan niemand hoeft te verantwoorden.
Euh je slechte kant kan ook als je niet alleen bent naar boven komen En fantsoen is iets anders
  zondag 25 februari 2007 @ 19:17:50 #5
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46666718
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:14 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Bijna iedereen........
  zondag 25 februari 2007 @ 19:18:17 #6
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46666735
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:17 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Bijna iedereen........
En hoe kom je aan die wijsheid?
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_46666743
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:17 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Euh je slechte kant kan ook als je niet alleen bent naar boven komen En fantsoen is iets anders
Het was een vergelijking.

Dat komt zeker naar boven als je met meerderen bent.... Maar de gedachte die er dan naar boven komt, is bedacht toen je alleen was en je jezelf niet schuldig hoefde te voelen over die gedachten.
  zondag 25 februari 2007 @ 19:19:13 #8
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_46666767
Hmmm... ik heb wel een slechte en agressieve kant, die naar boven komt als ik boos of bang ben.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  zondag 25 februari 2007 @ 19:19:53 #9
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46666789
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:18 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

En hoe kom je aan die wijsheid?
Wijsheid komt uit een boek Ik heb het niet zelf verzonnen
pi_46666810
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:19 schreef boekenworm het volgende:
Hmmm... ik heb wel een slechte en agressieve kant, die naar boven komt als ik boos of bang ben.
Maar je duistere kant? De echte duistere jij?
  zondag 25 februari 2007 @ 19:20:39 #11
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46666822
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:19 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Wijsheid komt uit een boek Ik heb het niet zelf verzonnen
Oh
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 25 februari 2007 @ 19:21:39 #12
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46666854
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:18 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Het was een vergelijking.

Dat komt zeker naar boven als je met meerderen bent.... Maar de gedachte die er dan naar boven komt, is bedacht toen je alleen was en je jezelf niet schuldig hoefde te voelen over die gedachten.
  zondag 25 februari 2007 @ 19:21:45 #13
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_46666857
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:20 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Maar je duistere kant? De echte duistere jij?
Mwa... als de neiging iemand te vernederen, te slaan en bang te maken duister is wel. Maar ik slik die heel vaak in.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  zondag 25 februari 2007 @ 19:23:40 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46666924
Het hangt er bij mij echt vanaf hoe ik me voel. De laatste tijd ben ik vrij rustig en relaxed, maar er zijn ook echt perioden geweest dat ik gewoon op zoek was naar dingen waar ik me aan kon ergeren en naar redenen om mensen uit te schelden op straat. Best wel ernstig als ik er nu over nadenk . Maar dit is niet helemaal wat je bedoelt, denk ik .

Ik heb er in het verleden serieus mee geworsteld om een bepaald iemand iets aan te doen, maar ik werd steeds heen en weer geslingerd door 'wel', 'niet', 'wel', 'niet'. Ik had het alleen gedaan als ik het zo bont had kunnen maken om direct voor de rest van mijn leven de gevangenis in te gaan. Ik wist dat mijn leven niets meer waard zou zijn als ik eruit zou komen en zelfmoord plegen durfde ik ook niet. Verder bleef er nog altijd een sprankje hoop voor een betere toekomst en zou ik de kinderen van mijn zussen niet zien opgroeien als ik het zou doen. Dat leek me heel erg. Ze hebben me ervoor opgesloten in een gesloten inrichting en toen ik daar 2 dagen zat, was ik van die dwanggedachte af en is het ook niet meer in die mate teruggekomen.

Wat ik er nu nog over kan en wil zeggen is dat het uitermate beangstigend is als je bij jezelf constateert dat je bereid bent een bepaalde grens te overschrijden. Fantaseren is 1, maar echt voorbereidingen treffen om het te doen is 2 en als je van jezelf weet dat je de grens tussen 1 en 2 niet kunt overschrijden, kun je er lekker op los fantaseren, maar zodra je dat wel hebt gedaan, kun je jezelf nooit meer vertrouwen.
Niet meer actief op Fok!
pi_46666930
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:21 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Jaaaaahaaa, ook wijsheid uit een boek, kameraad.
  zondag 25 februari 2007 @ 19:25:10 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46666970
Ik heb geen moordfantasieen eigenlijk. Ik kan wel heel manipulatief zijn, maar daar maak ik slechts gebruik van bij mensen die het verdienen.
pi_46667000
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:25 schreef Alicey het volgende:
Ik heb geen moordfantasieen eigenlijk. Ik kan wel heel manipulatief zijn, maar daar maak ik slechts gebruik van bij mensen die het verdienen.
Dan lijken we een beetje op elkaar. Laten we het erop houden dat het een soort van gave is.....
  zondag 25 februari 2007 @ 19:27:44 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46667062
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:23 schreef Viking84 het volgende:

kun je jezelf nooit meer vertrouwen.
Ultimo kun je jezelf nooit vertrouwen. Kijk alleen maar naar bijvoorbeeld hoeveel mensen oorlogsmisdaden begaan (Ik denk zelf dat het aandeel dat het begaat nog vele mate groter is dan het aantal dat er uiteindelijk voor veroordeeld wordt). Wanneer zekerheid en stabiliteit van welke aard dan ook onderuit geschopt worden ga je automatisch je grenzen verleggen om (schijn)zekerheid of -stabiliteit te behouden of opnieuw te verkrijgen.

Het Standford Prison experiment is trouwens ook een interessante in dit licht.
pi_46667105
Om eerlijk te zijn, zo'n duisteren kant als jij beschrijft kan ik in mezelf niet terug vinden... Hoe graag ik het ook zou willen toegeven, waar komt die haat eigenlijk vandaan?

Iemand de kop willen inrammen is toch gewoon agressie(f)? Daar is toch niet veel duisters aan? Of snap ik je nu gewoon niet?

Door mensen die hun duistere/slechte kant niet kunnen beheersen, verloederd onze maatschappij, ja echt .

Ach het zal wel aan mij liggen .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  zondag 25 februari 2007 @ 19:29:01 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46667130
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:26 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Dan lijken we een beetje op elkaar. Laten we het erop houden dat het een soort van gave is.....
Laten we dat maar doen, dan blijf ik tenminste lief en onschuldig.
pi_46667217
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:27 schreef Alicey het volgende:
Wanneer zekerheid en stabiliteit van welke aard dan ook onderuit geschopt worden ga je automatisch je grenzen verleggen om (schijn)zekerheid of -stabiliteit te behouden of opnieuw te verkrijgen.
Je zoekt naar iets bekends, vertrouwds, en iets wat je altijd gehad hebt maar nu moet missen. Is het niet de angst voor iets nieuws? Is het niet je geest/gedachte die een loopje met je neemt? Of is het werkelijk de échte kant van jezelf? De ware-ik?
  zondag 25 februari 2007 @ 19:33:11 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46667280
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:31 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Je zoekt naar iets bekends, vertrouwds, en iets wat je altijd gehad hebt maar nu moet missen. Is het niet de angst voor iets nieuws? Is het niet je geest/gedachte die een loopje met je neemt? Of is het werkelijk de échte kant van jezelf? De ware-ik?
Ik denk dat het niet de echte kant van iemand is, maar een aspect van jezelf. Wanneer je zekerheid verliest gaan instincten een belangrijkere rol spelen. Het is denk ik niet zo zeer de angst voor iets nieuws, maar eerder de angst om iets vertrouwds te verliezen wat daartoe drijft.
pi_46667437
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet de echte kant van iemand is, maar een aspect van jezelf. Wanneer je zekerheid verliest gaan instincten een belangrijkere rol spelen. Het is denk ik niet zo zeer de angst voor iets nieuws, maar eerder de angst om iets vertrouwds te verliezen wat daartoe drijft.
Is het menselijk instinct dan slecht? Volgens mij niet. Zou angst je dan slecht maken? Of zou het niet kunnen omgaan, en plaatsen van gevoelens iemand slecht maken?
  zondag 25 februari 2007 @ 19:38:22 #24
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46667466
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:28 schreef poepeneesje het volgende:
Om eerlijk te zijn, zo'n duisteren kant als jij beschrijft kan ik in mezelf niet terug vinden... Hoe graag ik het ook zou willen toegeven, waar komt die haat eigenlijk vandaan?

Iemand de kop willen inrammen is toch gewoon agressie(f)? Daar is toch niet veel duisters aan? Of snap ik je nu gewoon niet?

Door mensen die hun duistere/slechte kant niet kunnen beheersen, verloederd onze maatschappij, ja echt .

Ach het zal wel aan mij liggen .
Iemand willen vermoorden is kan ook door iets anders komen dan agressie... En vind het toch een vrij slechte gedachte iemand iets aan doen
  zondag 25 februari 2007 @ 19:54:04 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46668113
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:37 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Is het menselijk instinct dan slecht? Volgens mij niet. Zou angst je dan slecht maken? Of zou het niet kunnen omgaan, en plaatsen van gevoelens iemand slecht maken?
Of iets goed of slecht is hangt af van je referentiekader, de natuur kent geen goed of slecht. Zo is het ook met instincten. Naar maatstaven die we nu hanteren gelden veel van die instincten als slecht. Dat we ze slecht vinden betekent nog niet dat ze slecht zijn.
  zondag 25 februari 2007 @ 20:00:05 #26
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46668382
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:23 schreef Viking84 het volgende:
Het hangt er bij mij echt vanaf hoe ik me voel. De laatste tijd ben ik vrij rustig en relaxed, maar er zijn ook echt perioden geweest dat ik gewoon op zoek was naar dingen waar ik me aan kon ergeren en naar redenen om mensen uit te schelden op straat. Best wel ernstig als ik er nu over nadenk . Maar dit is niet helemaal wat je bedoelt, denk ik .

Ik heb er in het verleden serieus mee geworsteld om een bepaald iemand iets aan te doen, maar ik werd steeds heen en weer geslingerd door 'wel', 'niet', 'wel', 'niet'. Ik had het alleen gedaan als ik het zo bont had kunnen maken om direct voor de rest van mijn leven de gevangenis in te gaan. Ik wist dat mijn leven niets meer waard zou zijn als ik eruit zou komen en zelfmoord plegen durfde ik ook niet. Verder bleef er nog altijd een sprankje hoop voor een betere toekomst en zou ik de kinderen van mijn zussen niet zien opgroeien als ik het zou doen. Dat leek me heel erg. Ze hebben me ervoor opgesloten in een gesloten inrichting en toen ik daar 2 dagen zat, was ik van die dwanggedachte af en is het ook niet meer in die mate teruggekomen.

Wat ik er nu nog over kan en wil zeggen is dat het uitermate beangstigend is als je bij jezelf constateert dat je bereid bent een bepaalde grens te overschrijden. Fantaseren is 1, maar echt voorbereidingen treffen om het te doen is 2 en als je van jezelf weet dat je de grens tussen 1 en 2 niet kunt overschrijden, kun je er lekker op los fantaseren, maar zodra je dat wel hebt gedaan, kun je jezelf nooit meer vertrouwen.
Slik je nu ook medicatie tegen die dwanggedachtes
pi_46668426
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Of iets goed of slecht is hangt af van je referentiekader, de natuur kent geen goed of slecht. Zo is het ook met instincten. Naar maatstaven die we nu hanteren gelden veel van die instincten als slecht. Dat we ze slecht vinden betekent nog niet dat ze slecht zijn.
In Blood Diamond zat een mooie quote: "De mens is van nature niet goed of slecht, het zijn de dingen die ze doen." Vrij vertaald...
  zondag 25 februari 2007 @ 20:03:32 #28
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46668501
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:01 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

In Blood Diamond zat een mooie quote: "De mens is van nature niet goed of slecht, het zijn de dingen die ze doen." Vrij vertaald...
Dat denk ik ook wel, al is dan nog steeds niet bepaald wat goede dingen of slechte dingen zijn om te doen..
pi_46668719
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel, al is dan nog steeds niet bepaald wat goede dingen of slechte dingen zijn om te doen..
De dingen die door de 'maatschappij' als goed en slecht worden gezien...
  zondag 25 februari 2007 @ 20:09:51 #30
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46668756
Als je nou 2 mensen hebt Die bvb alle 2 geen empathie hebben Een bepaald gedeelte van de hersens niet goed ontwikkeld hebben Het stuk wat je agressie en impulsen controleert En nog wat anti-sociale trekjes hebben Deze 2 krijgen een kind zou deze dan ondanks een normale opvoeding een slecht persoon worden Door wat hij van z,n ouders heeft overgenomen ??
  zondag 25 februari 2007 @ 20:12:01 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46668855
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:08 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

De dingen die door de 'maatschappij' als goed en slecht worden gezien...
Ah, kj.
  zondag 25 februari 2007 @ 20:13:12 #32
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_46668912
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:05 schreef skippy22 het volgende:
Iedereen heeft een duistere kant van zijn/haar persoonlijkheid Hiermee bedoel ik ook een echt slechte kant die je zorvuldig verborgen houdt voor andere mensen heb ik niet

Hiermee bedoel ik bvb de moord fantasieen die bijna iedereen heeft heb ik niet

Wat ik me nou afvraag is waneer komt die kant bij julie naar boven Is dat al naar een simpele provocatie of duurt dat een tijdje Heb je sneller de neiging om iemand iets aan te doen als het uiterlijk van diegene je niet aanstaat Of ligt het meer aan hoe je je op dat moment voelt Als je iemand al een loser vind dan is heb je de minder problemen mee om diegene te vermoorden of niet ?? En hebben julie schaamte gevoelens naar zulke gedachtes of iets anders En komt jou duistere kant altijd naar boven als je ergens last van hebt ??
En hoe denk je over jezelf nadat je alles nog eens rustig overdenkt

Als voorbeeld in m,n stamkroeg zit altijd iemand waar ik echt een hekel aan heb In m,n fantasie heb ik die zielige kneus al tig maal de hersens ingeslagen Ik zou geen medelijde met hem hebben als hij bvb erg ziek is e.d
De einige rede waarom ik hem niet iets aan doe is dat ik geen zin heb om in de gevangenis te zitten
lijkt me echt kut om iemand te haten of toe te staan mij te irriteren.

Dat is een stuk van m,n slechte duitsere kant die in dit geval na lange tijd "naar boven komt"

Veel mensen zullen ontkennen dat ze een slechte kant hebben En na het lezen van het bovenste stukje mij heel raar vinden en reageren met bvb psycho

Iedereen heeft een slechte kant bij de een is ie alleen wat meer aanwezig als bij iemand anders --> bij de meeste mensen wellicht, maar de meeste mensen zijn dom /generalisatie.
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
  zondag 25 februari 2007 @ 20:13:39 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46668938
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:09 schreef skippy22 het volgende:
Als je nou 2 mensen hebt Die bvb alle 2 geen empathie hebben Een bepaald gedeelte van de hersens niet goed ontwikkeld hebben Het stuk wat je agressie en impulsen controleert En nog wat anti-sociale trekjes hebben Deze 2 krijgen een kind zou deze dan ondanks een normale opvoeding een slecht persoon worden Door wat hij van z,n ouders heeft overgenomen ??
Dat hangt er denk ik van af of het gebrek aan empathie erfelijk is en tot uiting komt.
pi_46669049
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:09 schreef skippy22 het volgende:
Als het kind niet beter weet en de intenties goed zijn, waarom zou het dan een slecht kind zijn?
  zondag 25 februari 2007 @ 20:20:46 #35
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_46669253
goed en kwaad zijn relatief
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
  zondag 25 februari 2007 @ 20:24:11 #36
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46669454
Door dat hij de "slechte genen" van z,n ouders heeft over genomen De achtergrond van bvb dahmer is heel anders dan die van veel andere seriemoordenaars
pi_46669903
Iedereen heeft wat slechts in zich, en kan zijn duistere kant al dan niet in bedwang houden. Kijk maar naar de oorlog in Joegoslavië ( of wat daar van over is ) . Moslim vrouwen kregen in een gevangenenkamp ( concentratiekamp) in Servië een embryo van een hond in zich geimplanteerd, zodat ze kunnen voelen hoe de kampbewakers over hun dachten. Needles to say dat ze miskramen kregen, maar de embryo's waren als zodanig te herkennnen.
Duitsers in de tweede wereldoorlog is ook een goed voorbeeld, maar de "bevrijders" ook. Het is niet zo bekend, maar het blijkt dat duitsers die in Nederland gevangen genomen, werden gearmd over een strand gejaagd, ter hoogte van Zandvoort geloof ik, en als ze NIET op een mijn stapte, waren ze vrij. En als je dat wil doet, dan is het jammer, het is toch een NSB-er. Daar werd zo over gedacht.
De Rode Khmer ( zo heet dat toch ?) had de killingfields, de Jappanners hebben de troostmeisjes ook niet zo goed behandeld, tussen stammen in Ruwanda gaat het ook niet zo goed en vrouwen verkrachten in Afrika is het ideale wapen om het moraal van je tegenstander te onderwerpen.

Zolang je in mijn ogen in een stabiele situatie zit, zal dit niet in je opkomen. Maar ik vraag me dat toch af hoe het kan dat er mensen zijn die, wanneer ze die macht hebben, dit soort dingen in hun hoofd halen om uit te voeren. Zoals Heatwave al een keer zei om iets kleins over de tram: Kan je je ouders nog recht in hun ogen aan kijken en vertellen wat je gedaan hebt? Dat is de vraag dat op dat moment niet gesteld word. Het is een psychologisch iets wat je niet kan bevatten totdat je er zelf instaat. Tenzij je in je stamkroeg staat en iemand een ernstige ziekte toe wenst natuurlijk...
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_46670057
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:33 schreef zwaaibaai het volgende:
Maar ik vraag me dat toch af hoe het kan dat er mensen zijn die, wanneer ze die macht hebben, dit soort dingen in hun hoofd halen om uit te voeren.
Omdat het kan. Ze kunnen ermee wegkomen. Niemand die iets vraagt, niemand die iets 'gezien' heeft, en niemand die eraan denkt er ooit over te spreken.
pi_46670165
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:37 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Omdat het kan. Ze kunnen ermee wegkomen. Niemand die iets vraagt, niemand die iets 'gezien' heeft, en niemand die eraan denkt er ooit over te spreken.
totdat het bekend wordt. Als je zo iets in je hoofd haalt komt het vroeg of laat er uit, kijk maar naar landen zoals Servië, Chili, Cambodja, Vietnam etc
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_46670248
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:40 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

totdat het bekend wordt. Als je zo iets in je hoofd haalt komt het vroeg of laat er uit, kijk maar naar landen zoals Servië, Chili, Cambodja, Vietnam etc
Precies, maar hoeveel oud-Nazi's zijn niet vervolgt omdat ze bejaard waren? En de mensen die het strijden voor een bepaald doel, belangrijker vinden dan te leven?
pi_46670385
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:43 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Precies, maar hoeveel oud-Nazi's zijn niet vervolgt omdat ze bejaard waren? En de mensen die het strijden voor een bepaald doel, belangrijker vinden dan te leven?
Dat is juist mijn vraag..
burgerweeshuis
pi_46670972
Skippy, lees eens wat over Freud, dat zal je vast interesseren.

Het is niet zozeer een duistere kant als gewoon het natuurlijk mensig beestje, dat door cultuur, normen en waarden "beter" wordt voorgesteld dan het is. Mensen zijn goed en perfect en fantastisch en special en superieur enzo
pi_46671396
Ik heb wel eens van die ernstige gedachten, als het even financieel tegenzit of met name in de liefde, en je hoort van iemand anders dat het slecht gaat met z'n relatie of dat het uit is; dat je toch weer een lichtpuntje ziet, van 'kijk, andere mensen hebben het ook niet zo goed...'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:33:10 #44
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46672682
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:59 schreef Moonlith het volgende:
Skippy, lees eens wat over Freud, dat zal je vast interesseren.

Het is niet zozeer een duistere kant als gewoon het natuurlijk mensig beestje, dat door cultuur, normen en waarden "beter" wordt voorgesteld dan het is. Mensen zijn goed en perfect en fantastisch en special en superieur enzo
Heb al het een en ander over freud gelezen
  zondag 25 februari 2007 @ 22:19:21 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46675190
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:00 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Slik je nu ook medicatie tegen die dwanggedachtes
nee, want ze zijn bij mij vanzelf overgegaan, gelukkig. Is ook al een jaar of 5 geleden hoor dat ik het voor het laatst had.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 25 februari 2007 @ 22:36:29 #46
81237 releaze
best of both worlds
pi_46675977
mwah, ik heb vooral moordfantasieen in mn dromen, dus frustraties die ik niet anders kan botvieren dan alleen daar.

voor de rest valt het allemaal wel mee. als ik moe druk chagerijnig bent dan gooi ik in mn hoofd wel verwensingen naar jan en alleman maar dat is verre van rationeel, meen ik ook totaal niet maar is gewoon een manier om met de stress van dat moment om te gaan.
pi_46675994
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:14 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Gelukkig, ik was al bang dat ik de enige was die dat niet had...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_46676240
Het enige echt duistere dat ik kan verzinnen, is als iemand me echt onrecht heeft aangedaan. Dan ga ik een beetje nare streken verzinnen om het iemand betaald te zetten. Allemaal redelijk onschuldige dingen trouwens. Maar ik heb er nog nooit iets van uitgevoerd. Daar ben ik gewoon te lief voor...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_46680121
Het is pas echt erg als je je donkere zijde inzet om mensen doelbewust pijn te gaan doen.
pi_46680315
Ik heb weleens de neiging iemand een mep te verkopen ja, maar dat verdwijnt redelijk snel. Wat me meer irriteert is dat ik veel vaker de neiging heb mezelf wat aan te doen.
  maandag 26 februari 2007 @ 00:26:05 #51
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_46680713
Mijn duistere kant is vreemd genoeg eerder te zien dan mijn zonnige zijde.
Frappant eigenlijk.

Eerst laat de alcoholist zien en dan pas de kalme lieve ik.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_46682438
Ik heb op dagelijkse basis de meest bizarre gedachten ('ik denk dat het me weinig zou doen als er nu beneden een gasexplosie is, die alleen ik overleef.', en dat nog menen ook ), en heb geleerd dat die precies daar gehouden moeten worden waar ze zijn: in mijn hoofd, waar ik ze gelijk kan relativeren en ze geen eigen leven gaan leiden.

Zoals gezegd: er is niks mis met het erkennen van je 'andere kant'. Alles heeft een keerzijde. Het wordt pas een ander verhaal als je die duistere karaktertrekjes tegen anderen gebruikt. Dan overschreidt je namelijk alles waar onze beschaving op gebaseerd is.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_46682939

[ Bericht 25% gewijzigd door Eliminator20 op 26-02-2007 09:07:12 ]
pi_46684586
Hmm ik weet dat ik alle beheersing zou verliezen als iemand mijn naasten iets zou aandoen. Ik denk op zo een moment niet na over de consequenties alleen iemand pijn doen tolt in mn hoofd rond. Is dat dan mijn duistere kant? Ik weet niet of dat nou zo sinister is misschien alleen de blik die ik in mn ogen heb.
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
pi_46684750
Overigens heb ik dat soort fantasieen ERG veel Naast een facinatie voor massamoord, massavernietiging en martelingen.
pi_46687002
Onrecht, hoe klein ook. Kan ik behoorlijk heftig op reageren.

Verder golf ik zachtjes heen en weer tussen zachtaardige, met de medemens begane jongeman en gefrustreerde, haatdragende conflict-fetishist.

Is dat een woord? Zo niet, bij deze.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_46687230
Herkenbaar.

Ik had ooit gigantisch zin om in Klagenfurt (Oostenrijk) zo'n vrouwtje te overvallen die zojuist rond de 20.000 euro gepind had. Moest me toen echt beheersen maar idd die gevangenisgedachte weerhield me ervan.
JOHNNY HEITINGA
pi_46687258
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
Onrecht, hoe klein ook. Kan ik behoorlijk heftig op reageren.

Verder golf ik zachtjes heen en weer tussen zachtaardige, met de medemens begane jongeman en gefrustreerde, haatdragende conflict-fetishist.

Is dat een woord? Zo niet, bij deze.
Onrecht

Praat me er niet over.
Ik had net mn rijbewijs. Rij ik ffies weg, kom ik terug. Jah tank je hem ook vol???

Mn zusje nu al 20 weken elke vrijdag de auto mee en hoort het nooit.
Jah want ik verdien en zij niet. Ga toch fietsen, dan moet ze op zaterdag niet naar dr verzorgpaard gaan maar ECHT werk zoeken
JOHNNY HEITINGA
pi_46688312
Ik zou zo'n breezah wel eens wat aan willen doen.. maar het blijft dan gewoon fantasie.
Vooral muziek beïnvloed mijn gedachten wel eens. En als ik erover na denk, denk ik gestoord te zijn maar het blijkt dus dat een groot deel van de mensen wel eens moord gedachtes heeft.. Zelf denk ik vooral wel eens hoe ik een moord zou plegen en waar je dan op gaat letten enzo.. een soort perfect geplande moord of iets anders. Natuurlijk zou ik het NOOIT doen. Zou ik niet eens kunnen en willen..
Ook denk ik wel eens na over hoe het zou zijn als ik nu dood ging, in een ongeluk ofzo. Hoe mensen daar op reageerden.. en of mijn contacten het wel te horen krijgen op msn, of dat ze gewoon nooit meer iets van me horen.
Echt eng opzich..
  maandag 26 februari 2007 @ 11:03:23 #60
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46688350
Ik heb wel een duistere kant ja maar die neem ik niet serieus, wel leuk om in je hoofd iemand helemaal uit elkaar te scheuren terwijl je met een nette glimlach die persoon te woord staat. Alleen de binnenpretjes gooien weleens roet in het eten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_46699607
Dat een moord in een maatschappij zoals die in Nederland ongewenst is, wil niet zeggen dat het slecht is.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_46700179
Veel mensen hebben het hier over een duistere kant in de vorm van gedachten, maar ik heb dat in een gevoel. Zo heb ik eens een stukje geschreven wat dit gevoel weergeeft:

"Lange paden, alleen door het bos.
kijk om me heen.
Enge takken hangen over mijn weg.
een macabere vertoning van duister.
gezichten van mist, vertrokken met het ochtend licht.
Door rennen en niet achterom kijken, hoe fijn dan ook die illusie van rust zou zijn.
Tot eindelijk die poel word bereikt
Voel aan het water, en betrokken in zijn beweging.
Sta ik er dan, maar voor heel even"

Vaak heb ik dit gevoel als het donker is en niemand meer wakker is. Zo'n rust dat het me opjaagd een opgefokt en agressief gevoel geeft, wat ik ook doe ik kom dan ook niet meer uit dat gevoel tot het weer ochtend is of dat ik in elkaar stort van vermoeidheid. Had dit vroegah heel vaak. Misschien toch iets te veel geslikt.

Qua moordgedachtes: Iedereen in mijn omgeving is op de meest brute manieren al eens doodgegaan op de meest spectaculaire wijze... Van vliegtuig die van 10000 meter naar beneden stort en zich precies in de betreffende persoon stort, tot enorme manga achtige zwaarden waarmee troepjes mensen afgeslacht worden omdat ze in de weg staan.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2007 17:16:12 ]
pi_46700257
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:57 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Dat een moord in een maatschappij zoals die in Nederland ongewenst is, wil niet zeggen dat het slecht is.
Explain?
  maandag 26 februari 2007 @ 17:20:24 #64
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46700439
quote:
Op maandag 26 februari 2007 04:13 schreef Moonlith het volgende:
Overigens heb ik dat soort fantasieen ERG veel Naast een facinatie voor massamoord, massavernietiging en martelingen.
En je zou het ook wel een keer willen uitvoeren
pi_46700765
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Explain?
Mensen willen zich goed voelen. Wie dat bereikt door een moord, is dus op weg naar zijn geluk. Dat is positief. Voor de nabestaanden is het niet prettig en op de samenleving kan het negatieve gevolgen hebben als veel mensen op deze manier hun geluk willen bereiken, dat is zo. Maar dat maakt de daad niet tot iets duisters of slechts voor degene die die verricht.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_46701800
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:28 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:

[..]

Mensen willen zich goed voelen. Wie dat bereikt door een moord, is dus op weg naar zijn geluk. Dat is positief. Voor de nabestaanden is het niet prettig en op de samenleving kan het negatieve gevolgen hebben als veel mensen op deze manier hun geluk willen bereiken, dat is zo. Maar dat maakt de daad niet tot iets duisters of slechts voor degene die die verricht.
Te veel silent of the lambs gekeken?
pi_46701895
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:58 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Te veel silent of the lambs gekeken?
Een keer, heel lang geleden... Lijkt het erop?
Goede muziek luisteren?
KLIK
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:56:34 #68
161413 xswords
Professionele Kaas Schaaf
pi_46790761
hmm, moordfantasieën die heb ik ook wel eens, heb zelfs wel eens nagedacht over de perfecte moord.
Gek genoeg hebben al mijn vrienden een beetje hetzelfde, laten we het er maar op houden dat het goed is dat er regels bestaan
Only facts matter...
pi_46798409
quote:

[..]

Nee, want diegene die het doet is ziek in zijn hoofd en kan niet rationeel meer nadenken.
Ik vind het een beetje een raar punt dat je maakt..
Er worden meer mensen ongelukkig dan gelukkig bij een moord, zelfs al zou die moordenaar zich beter voelen..
Maar die gaat dan waarschijnlijk nog meer mensen vermoorden, want dat blije gevoel blijft ook niet voor altijd..
pi_46799792
Ik heb maar één kant en die is duister
Iedereen moet dood!
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:16:00 #71
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_46800588
Ik denk ook dat iedereen wel ergens een monstertje heeft zitten... Als je dat monstertje niet
af en toe de kost geeft wordt deze ontevreden... Dat kan heel goed met entertainment...
En niet alle monstertjes zijn hetzelfde...

Hoewel ik heel erg van het, leven en laten leven en vrijheid/blijheid ben, vind ik het heerlijk om
af en toe eens een aggressief spelletje te spelen of naar aggressief/duister klinkende muziek te
luisteren... Ik ben een fan van duistere animatie en comics...

Ook heb ik tijdens het trippen soms donkere en duistere gevoelens en gedachtens... Ipv me
daar slecht door te voelen vind ik het interessant en krijg ik er soms een zelfs goed gevoel bij,
en tovert het automatisch een grijns op mn gezicht die er niet snel vanaf gaat... k Weet niet
wat dat is, maar ik heb er nog nooit iemand kwaad mee gedaan...

heheh
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_46814637
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 09:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, want diegene die het doet is ziek in zijn hoofd en kan niet rationeel meer nadenken.
Ik denk dat als wat jij zegt klopt, dat de daad niet tot iets slechts maakt. Een verliefde kan soms ook niet meer als gewoon rationeel nadenken, de avances van die persoon naar de door hem beminde worden er doorgaans niet slecht door. De enige reden om moorden slecht te noemen zijn de gevolgen die het kan hebben, maar als een moordenaar geen problemen met die gevolgen heeft, doet hij niet iets slechts. Het enige slechte is dat waar je zelf slechter van wordt. Maar dat wie moordt ziek in zijn hoofd is en niet meer rationeel kan nadenken is natuurlijk een twijfelachtige stelling.
quote:
Ik vind het een beetje een raar punt dat je maakt..
Het is niet altijd even normaal
quote:
Er worden meer mensen ongelukkig dan gelukkig bij een moord, zelfs al zou die moordenaar zich beter voelen..
Maar die gaat dan waarschijnlijk nog meer mensen vermoorden, want dat blije gevoel blijft ook niet voor altijd..
Dat eerste ben ik met je eens, dat tweede is wederom twijfelachtig.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_46815138
quote:

[..]

Natuurlijk vindt de moordenaar het leuk. Anders zou hij het toch niet doen? De verschillen tussen 'goed' en 'slecht'' is iets wat we onderling afspreken.
pi_46815180
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:14 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Natuurlijk vindt de moordenaar het leuk. Anders zou hij het toch niet doen? De verschillen tussen 'goed' en 'slecht'' is iets wat we onderling afspreken.
Niet waar.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_46815221
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:15 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:

[..]

Niet waar.
Leg uit.
pi_46815309
Dat 'we' kan wel kloppen, als je het specificeert. Moordenaars en mensen zoals ik behoren niet tot hen.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_46815446
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:20 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Dat 'we' kan wel kloppen, als je het specifeert. Moordenaars en mensen zoals ik behoren niet tot hen.
Óók moordenaars. Alleen zijn die niet in zulke grote aantallen en weegt hun mening niet echt mee in de "algmene" publieke opinie.

Alhoewel ... oorlogen en de doodstraf ....
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:32:59 #78
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_46815727
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:17 schreef Puzzelaar het volgende:
Leg uit.
Kinderen weten wanneer ze iets doen wat niet de bedoeling is... Je weet t dondersgoed als je
iemand pijn doet of alleen al iets doet wat iemand niet graag heeft of simpelweg niet wil...
Zelfreflectie is hierbij een aangeboren hulpmiddel...

En als je genoeg gruwelijke dingen ziet dan zit daar niet voor niets een traumatische ervaring
aan vast... Ons lichaam en ons bewustzijn is gemaakt op een bepaalde omgang... Wordt deze
grens fors overschreden dan zitten daar consequencies aan vast...

Als je in staat bent dingen te begrijpen die je ziet, ben je in staat om te oordelen ofdat dat goed
of slecht (in jouw ogen) is, ofdat je t daarna nou probeert te rechtvaardigen of niet...
Tenzij je een chemische onbalans hebt die dingen zodanig in de war gooit dat je dat niet meer
kan beseffen kan je dus heel goed weten wat goed of slecht is...
B-FliP Youtube Channel
pi_46815816
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:32 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Kinderen weten wanneer ze iets doen wat niet de bedoeling is... Je weet t dondersgoed als je
iemand pijn doet of alleen al iets doet wat iemand niet graag heeft of simpelweg niet wil...
Zelfreflectie is hierbij een aangeboren hulpmiddel...
Allicht, maar weten ze ook of het slécht is.
pi_46815878
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:23 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Óók moordenaars. Alleen zijn die niet in zulke grote aantallen en weegt hun mening niet echt mee in de "algmene" publieke opinie.

Alhoewel ... oorlogen en de doodstraf ....
Dan: ik behoor niet tot hen

Goed en slecht zijn te subjectief om universele of zelfs maatschappelijke afspraken over te maken waarmee iedereen het eens is. Dat die afspraken, waarover de meerderheid het eens is, er wel komen, heeft natuurlijk wel voordelen. Die voordelen zijn waarschijnlijk in veel gevallen ook groter dan de nadelen.
Goede muziek luisteren?
KLIK
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:39:59 #81
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_46815918
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:35 schreef Puzzelaar het volgende:
Allicht, maar weten ze ook of het slécht is.
Niet goed = slecht... Als je andere dingen aandoet waarbij je zelf zoiets hebt van, tering
ik zou niet graag hebben dat iemand dat bij mij zou doen weet je dat je verkeerd bezig bent...

Door veel naar jonge kinderen te kijken leer je veel over de psyche en hoe vroeg dat bewust-
zijn al aanwezig is...
B-FliP Youtube Channel
pi_46816511
Hmmm als ik naar kinderen kijk zie ik ze ook wel eens iets doen wat niet mag, puur uit nieuwsgierigheid. Wat als zo'n kind het gevoel dat ze daarbij krijgen wel fijn vindt?

Stel je voor dat een kind stenen gooit op een kip en dat wel "vermakelijk" vindt is dat dan ook een duistere kant later die daar zijn oorsprong terugziet?
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
pi_46817510
Mijn duistere kant komt boven als ik simpelweg chaggie ben en van me eigen leventje baal etc.
Wel leuk als iemand die ik niet mag beroofd wordt en er een trauma aan overhoudt ofzo.
Knappe arrogante mensen mogen van mij best een lelijk litteken in het gezicht oplopen of zoiets. Ik zie graag gebrekken bij mensen om soms mijn eigen beter te voelen. Gaat dus over mensen waar ik het niet mee kan vinden. Das mijn duistere kant in een chaggie bui of een kutperiode als ik met mezelf zit. Jaloerzie zal dat wel zijn. Oh well, secret is save with me, en hier.
Soms ben ik gewoon een bitch.
pi_46821447
Ik druk mijn duistere kant zo veel mogelijk de kop in. Dat komt denk ik ook een beetje door mijn 'als ik slechte dingen zeg/doe word ik daar snel voor gestraft'-filosofie. Het gaat dan zo van: 'Kan die achterlijke kuthoer nou niet éen keer andere mensen irriteren?' Waar achter gelijk een irritant politiek correct stemmetje komt: 'Je bent gewoon jaloers op haar, als jij je altijd zo op blijft stellen komt er nooit verbetering' enz. enz. enz.
Best wel raar eigenlijk.
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:21:23 #85
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_46822195
In stresstoestand heb ik ook wel eens het beeld dat ik een bekende vermoord...per ongeluk en dan raak ik nogal in paniek omdat ik bang ben om het echt te doen. Ik vertel het wel altijd aan diegene die naast me in bed ligt als ik dat droom denk of beeld zie over hem.
KISSSSSSSSSSS
pi_46829878
Als mensen mij irriteren of heel erg boos maken dan komt mijn duistere kant echt naar boven. In mijn gedachtes zie ik mezelf hen dan ook echt mishandelen.
Soms schrik ik er zelfs van hoe "echt" die drang voelt om ze gewoon zo erg pijn te doen, dat ik mezelf moet beheersen om iemand niet werkelijk van het dak af te gooien.
pi_46837412
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:38 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:

[..]

Dan: ik behoor niet tot hen

Goed en slecht zijn te subjectief om universele of zelfs maatschappelijke afspraken over te maken waarmee iedereen het eens is. Dat die afspraken, waarover de meerderheid het eens is, er wel komen, heeft natuurlijk wel voordelen. Die voordelen zijn waarschijnlijk in veel gevallen ook groter dan de nadelen.
Goed en slecht zijn niet te subjectief. Het idee! alleen al
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 10:16:06 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46837853
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Goed en slecht zijn niet te subjectief. Het idee! alleen al
Goed en slecht zijn zeker wel te subjectief. Ze zijn subjectief aan het volk wat de regels opstelt. Een Europiaan heeft een heel andere gedachte over 'goed/fout' dan dat een Aziaat het heeft, of een Amerikaan zelfs. Het 'goed/fout' gevoel is wel onderhevig aan maatschappelijke afspraken maar iedereen kan kiezen om die te negeren. Het is maar hoe men zijn/haar acties in zichzelf goed kan praten voor zover het nodig is voor diegene.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_46837929
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 10:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Goed en slecht zijn zeker wel te subjectief. Ze zijn subjectief aan het volk wat de regels opstelt. Een Europiaan heeft een heel andere gedachte over 'goed/fout' dan dat een Aziaat het heeft, of een Amerikaan zelfs. Het 'goed/fout' gevoel is wel onderhevig aan maatschappelijke afspraken maar iedereen kan kiezen om die te negeren. Het is maar hoe men zijn/haar acties in zichzelf goed kan praten voor zover het nodig is voor diegene.
Jammer genoeg wel Dit zou een boel schelen zeg pfft.
Zolang een volk de maatschappelijke afspraken niet schend mogen ze alle goede of slechte dingen wat ze willen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')