abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46815309
Dat 'we' kan wel kloppen, als je het specificeert. Moordenaars en mensen zoals ik behoren niet tot hen.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_46815446
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:20 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Dat 'we' kan wel kloppen, als je het specifeert. Moordenaars en mensen zoals ik behoren niet tot hen.
Óók moordenaars. Alleen zijn die niet in zulke grote aantallen en weegt hun mening niet echt mee in de "algmene" publieke opinie.

Alhoewel ... oorlogen en de doodstraf ....
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:32:59 #78
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_46815727
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:17 schreef Puzzelaar het volgende:
Leg uit.
Kinderen weten wanneer ze iets doen wat niet de bedoeling is... Je weet t dondersgoed als je
iemand pijn doet of alleen al iets doet wat iemand niet graag heeft of simpelweg niet wil...
Zelfreflectie is hierbij een aangeboren hulpmiddel...

En als je genoeg gruwelijke dingen ziet dan zit daar niet voor niets een traumatische ervaring
aan vast... Ons lichaam en ons bewustzijn is gemaakt op een bepaalde omgang... Wordt deze
grens fors overschreden dan zitten daar consequencies aan vast...

Als je in staat bent dingen te begrijpen die je ziet, ben je in staat om te oordelen ofdat dat goed
of slecht (in jouw ogen) is, ofdat je t daarna nou probeert te rechtvaardigen of niet...
Tenzij je een chemische onbalans hebt die dingen zodanig in de war gooit dat je dat niet meer
kan beseffen kan je dus heel goed weten wat goed of slecht is...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_46815816
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:32 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Kinderen weten wanneer ze iets doen wat niet de bedoeling is... Je weet t dondersgoed als je
iemand pijn doet of alleen al iets doet wat iemand niet graag heeft of simpelweg niet wil...
Zelfreflectie is hierbij een aangeboren hulpmiddel...
Allicht, maar weten ze ook of het slécht is.
pi_46815878
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:23 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Óók moordenaars. Alleen zijn die niet in zulke grote aantallen en weegt hun mening niet echt mee in de "algmene" publieke opinie.

Alhoewel ... oorlogen en de doodstraf ....
Dan: ik behoor niet tot hen

Goed en slecht zijn te subjectief om universele of zelfs maatschappelijke afspraken over te maken waarmee iedereen het eens is. Dat die afspraken, waarover de meerderheid het eens is, er wel komen, heeft natuurlijk wel voordelen. Die voordelen zijn waarschijnlijk in veel gevallen ook groter dan de nadelen.
Goede muziek luisteren?
KLIK
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:39:59 #81
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_46815918
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:35 schreef Puzzelaar het volgende:
Allicht, maar weten ze ook of het slécht is.
Niet goed = slecht... Als je andere dingen aandoet waarbij je zelf zoiets hebt van, tering
ik zou niet graag hebben dat iemand dat bij mij zou doen weet je dat je verkeerd bezig bent...

Door veel naar jonge kinderen te kijken leer je veel over de psyche en hoe vroeg dat bewust-
zijn al aanwezig is...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_46816511
Hmmm als ik naar kinderen kijk zie ik ze ook wel eens iets doen wat niet mag, puur uit nieuwsgierigheid. Wat als zo'n kind het gevoel dat ze daarbij krijgen wel fijn vindt?

Stel je voor dat een kind stenen gooit op een kip en dat wel "vermakelijk" vindt is dat dan ook een duistere kant later die daar zijn oorsprong terugziet?
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
pi_46817510
Mijn duistere kant komt boven als ik simpelweg chaggie ben en van me eigen leventje baal etc.
Wel leuk als iemand die ik niet mag beroofd wordt en er een trauma aan overhoudt ofzo.
Knappe arrogante mensen mogen van mij best een lelijk litteken in het gezicht oplopen of zoiets. Ik zie graag gebrekken bij mensen om soms mijn eigen beter te voelen. Gaat dus over mensen waar ik het niet mee kan vinden. Das mijn duistere kant in een chaggie bui of een kutperiode als ik met mezelf zit. Jaloerzie zal dat wel zijn. Oh well, secret is save with me, en hier.
Soms ben ik gewoon een bitch.
pi_46821447
Ik druk mijn duistere kant zo veel mogelijk de kop in. Dat komt denk ik ook een beetje door mijn 'als ik slechte dingen zeg/doe word ik daar snel voor gestraft'-filosofie. Het gaat dan zo van: 'Kan die achterlijke kuthoer nou niet éen keer andere mensen irriteren?' Waar achter gelijk een irritant politiek correct stemmetje komt: 'Je bent gewoon jaloers op haar, als jij je altijd zo op blijft stellen komt er nooit verbetering' enz. enz. enz.
Best wel raar eigenlijk.
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:21:23 #85
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_46822195
In stresstoestand heb ik ook wel eens het beeld dat ik een bekende vermoord...per ongeluk en dan raak ik nogal in paniek omdat ik bang ben om het echt te doen. Ik vertel het wel altijd aan diegene die naast me in bed ligt als ik dat droom denk of beeld zie over hem.
KISSSSSSSSSSS
pi_46829878
Als mensen mij irriteren of heel erg boos maken dan komt mijn duistere kant echt naar boven. In mijn gedachtes zie ik mezelf hen dan ook echt mishandelen.
Soms schrik ik er zelfs van hoe "echt" die drang voelt om ze gewoon zo erg pijn te doen, dat ik mezelf moet beheersen om iemand niet werkelijk van het dak af te gooien.
pi_46837412
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:38 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:

[..]

Dan: ik behoor niet tot hen

Goed en slecht zijn te subjectief om universele of zelfs maatschappelijke afspraken over te maken waarmee iedereen het eens is. Dat die afspraken, waarover de meerderheid het eens is, er wel komen, heeft natuurlijk wel voordelen. Die voordelen zijn waarschijnlijk in veel gevallen ook groter dan de nadelen.
Goed en slecht zijn niet te subjectief. Het idee! alleen al
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 10:16:06 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46837853
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Goed en slecht zijn niet te subjectief. Het idee! alleen al
Goed en slecht zijn zeker wel te subjectief. Ze zijn subjectief aan het volk wat de regels opstelt. Een Europiaan heeft een heel andere gedachte over 'goed/fout' dan dat een Aziaat het heeft, of een Amerikaan zelfs. Het 'goed/fout' gevoel is wel onderhevig aan maatschappelijke afspraken maar iedereen kan kiezen om die te negeren. Het is maar hoe men zijn/haar acties in zichzelf goed kan praten voor zover het nodig is voor diegene.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_46837929
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 10:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Goed en slecht zijn zeker wel te subjectief. Ze zijn subjectief aan het volk wat de regels opstelt. Een Europiaan heeft een heel andere gedachte over 'goed/fout' dan dat een Aziaat het heeft, of een Amerikaan zelfs. Het 'goed/fout' gevoel is wel onderhevig aan maatschappelijke afspraken maar iedereen kan kiezen om die te negeren. Het is maar hoe men zijn/haar acties in zichzelf goed kan praten voor zover het nodig is voor diegene.
Jammer genoeg wel Dit zou een boel schelen zeg pfft.
Zolang een volk de maatschappelijke afspraken niet schend mogen ze alle goede of slechte dingen wat ze willen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')