abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46663506
Hallo

Ik heb net zelf met onderdelen een PC geassembleerd.

Alles schijnt goed te werken, hij start wel op, geeft beeld, maar na 10 seconden of soms iets minder, valt ie spontaan uit.
Heb eerst alles uitgesloten wat het zou kunnen zijn door alles los te halen. (Hdd, dvd,floppy, frontaudio,frontusb, en zelfs de videokaart) nu staat t op on board video.

Dacht eerst dat het kortsluiting was, maar dit is volgens mij niet het geval.

wilde alleen weten, geheugen en processor kan het eigelijk ook niet zijn toch? hij geeft heel even beeld en dan valt ie uit.
bij fout met geheugen en of processor, zou hij volgens mij geen beeld moeten laten zien zover ik weet.
Stekkers gecontroleerd, voeding stekkers op t bord. (een 24 pins aansluiting, en een 4 pins aansluiting) zitten goed.
Voeding is een van cooler master, 400 watt, dus de voeding zelf is ook prima, en niet zon slap ding van sweex ofzo van 2 kwartjes.

enige wat ik me kan bedenken is dat de CPU warm word en uitvalt, maar de cpufan loopt gewoon vrolijk te blazen, dus denk dat ook niet.

heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd kan hebben gezien?
B.V.D
pi_46663543
hij valt niet steeds op hetzelfde punt uit?

edit:

een hoor je ook piepjes en valt hij daarna uit, of hoor je niks?
Hajeto!
pi_46663551
Wel koelpasta gebruikt
pi_46663566
Start ook eens op met minimaal geheugen.
  zondag 25 februari 2007 @ 17:57:30 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_46663581
Zou best wel eens een geheugenfout kunnen zijn.
So we just called him Fred
pi_46663594
heb je de cpu fan op het goede plugje gestoken?
Hou de losgeslagen mod's "in check"!!
  zondag 25 februari 2007 @ 17:58:04 #7
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_46663608
Geheugen, koeling, voeding, kan allemaal.
2000 light years from home
pi_46663657
draait je cpu fan, en heb je koelpasta gebruikt?
pi_46663696
dooie CPU, helaas
pi_46663780
Draait de koeler wel? Klinkt als een thermische beveiliging.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_46663843
Maakt je CPU koeler wel contact met de CPU? Of zit die er scheef op?
pi_46663895
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:57 schreef endemion het volgende:
heb je de cpu fan op het goede plugje gestoken?
Dat zou ook nog kunnen.
Krijg je nog foutmeldingen te zien voordat hij uit gaat?
  zondag 25 februari 2007 @ 18:19:35 #13
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_46664458
Vaak zit er een plakkertje op een koelblok die er eerst afgehaald moet worden.

Heb je de powerknop wel goed op het moederbord aangesloten? De schakelaar geeft een pulsje en de voeding schakelt aan. Ik heb vroeger pc's gehad waar de powerknop ingedrukt bleef, dus contact bleef maken.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  zondag 25 februari 2007 @ 18:43:12 #14
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_46665313
powerknop goed checken idd. helpt het als je bijvoorbeeld 2x achter elkaar de knop indrukt, dus zeg maar een voor m aanzetten en de 2e x om m te locken
HERE I AM, WHAT ARE YOUR OTHER 2 WISHES
pi_46665511
kan je wel in je bios komen?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_46665686
- Is de pc wel geaard?
- Staat de CPU-ventilator wel hard genoeg? of is deze niet aan te passen? Bij sommige Zalman-koelers gaat de bios/mobo trippen als ie onder de 1200rpm komt .
pi_46666165
Passen de onderdelen wel bij elkaar?

Welke spullen heb je?
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_46666793
Als je de pc net zo hebt "geassembleerd" als je avatar dan wens ik je veel succes, cheap shot
Eigen brokjes eerst.
pi_46666820
Is idd wel makkelijk om te vertellen welk moederbord, geheugen, cpu etc hebt. Zo is het moeilijk te achterhalen wat er aan de hand is ....
Who is it?
pi_46666990
probeer voor de zekerheid ook eens een andere voeding, haal de softpower-connector los en start 'm even handmatig door de softpower-switch even kort te sluiten
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 25 februari 2007 @ 19:26:28 #21
165032 MeerZienDanAnders
Icon pimped by Toma
pi_46667014
TS heeft zichzelf opgeblazen.
pi_46668190
Afstandsbusjes tussen moederbord en kast ertussen?
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_46668820
Blijft je powerknop niet hangen als je m aan zet? Heb dat zelf weleens gehad...
Where facts are few, experts are many.
pi_46689984
Als je een fatsoenlijk mobo hebt zit er een bracket bij met lampjes. Deze lampjes geven aan in welke status je mobo zit. CPU test, geheugen test etc. Kun jij kijken bij welke procedure hij uit valt.

Krijg je wel beeld?

PS Fijn dat je ook meeleest in je eigen topic
  maandag 26 februari 2007 @ 12:11:53 #25
165032 MeerZienDanAnders
Icon pimped by Toma
pi_46690152
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:04 schreef B1OO het volgende:
PS Fijn dat je ook meeleest in je eigen topic
pi_46690168
klinkt als een typisch koeler probleem.
pi_46690519
Zit de stekker wel in het stopcontact?
pi_46690639
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:26 schreef Palomar het volgende:
Zit de stekker wel in het stopcontact?
Start jouw pc op zonder stroom?
pi_46690666
nee
pi_46691389
Dat een PC na 10 seconden uitvalt, komt 99 van de 100x omdat de processeur te warm wordt en het moederbord de boel uitgooit om schade te voorkomen.

- Controleer of de fan van de processor draait. Zo ja:
- Haal de koeler van de processor en haal vervolgens de processor uit het socket. Maak deze allebei schoon met een beetje wasbenzine. Het gaat allicht om de oppervlakken waar koeler en processor elkaar raken.
- Stop de processor terug op het moederbord
- Doe wat nieuwe koelpasta op de processor, verdeel het gelijkmatig over het oppervlak met een stukje karton. Als dat is gebeurd, doe dan de koeler er opnieuw op. Zorg ervoor dat dit in één keer goed gaat. (Note: koelpasta met zilver FTW. Kun je halen bij elke computerboer)

Nou, opstarten en kijken of 't weer gebeurt.
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_46694164
ik heb hier een kaartje wat in een ISA en PCI slot kan met een LED display. die geeft hexidecimaal aan in welke status het BIOS verkeerd. het kan namelijk ook een BIOS probleem zijn.

controlleer het moederbord visueel op beschadigingen, staan de elco'tjes helemaal bol, beginnen ze al te lekken ? is een veel voorkomend probleem bij MSI moederborden
pi_46694559
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
controlleer het moederbord visueel op beschadigingen, staan de elco'tjes helemaal bol, beginnen ze al te lekken ? is een veel voorkomend probleem bij MSI moederborden
ja, 6 jaar geleden was dat een eenmalig incident met een lading elco's met een productiefout, waarbij het ook nog een paar jaar duurde voordat de symptomen optraden. Moederborden van nu (getuige de 24pins powerconnector) ondervinden daar ondertussen geen hinder meer van

Maak de TS nou niet teveel in de war. Mijn advies is om het moederbord weer uit de kast te halen en hem zo minimaal mogelijk te testen. Dus met 1 geheugenreepje en zonder drives aangesloten (uiteraard wel de voeding aansluiten ). Je kunt de PC aanzetten door de pinnetjes van de powerswitch even kort te sluiten met een schroevendraaier. Als het dan nog niet werkt dan een andere voeding proberen (ouder exemplaar kan ook wel met 20pins power connector). Als dat nog niet werkt moet je maar terug naar de winkel met je mobo+cpu+geheugen (tenzij je nog reservehardware hebt liggen om het zelf te kunnen testen).

[edit] en over die bracket waar bovenstaande het over heeft. Meestal geeft je mobo ook gewoon piepjes als foutcode. Dus verzeker je ervan dat de pc-speaker is aangesloten en luister of je ook een bepaald patroon piepjes hoort.

En wat me nog te binnen schiet. Check ook goed of de poweswitch niet blijft hangen. Dan gaat je PC nl. ook na (meestal) 4 seconden weer uit. Verwijder dus alle aansluitingen voor het frontpanel (resetknop, ledjes etc.) en desnoods ook de powerswitch en start de PC door de pinnetjes van de powerswitch met een schroevendraaier te kortsluiten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Palomar op 26-02-2007 14:29:31 ]
  dinsdag 27 februari 2007 @ 00:58:33 #33
10710 gday
propria cures
pi_46719866
Volgens mij is het geen dringend probleem, gezien de afwezigheid van TS ...
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_46719928
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:58 schreef gday het volgende:
Volgens mij is het geen dringend probleem, gezien de afwezigheid van TS ...
Die zit zich vanwege 1 of andere stomme fout met 't inbouwen zich nu diep te schamen in een hoek ergens.
pi_46720051
Nah de computer valt nu sneller uit dan de 10 seconden waarin hij voorheen Windows startte, firefox/IE opende en dit topic startte
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_46720116
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 01:08 schreef trancethrust het volgende:
Nah de computer valt nu sneller uit dan de 10 seconden waarin hij voorheen Windows startte, firefox/IE opende en dit topic startte
Niet waarschijnlijk maar mogelijk.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 02:23:57 #37
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_46721019
@TS : Wat heb je voor een spullen gekocht ?

Sluit 't spul anders eens aan .. (buiten een kast)

• Mobo + Voeding + procc -> Piept ?
  • Mobo + Voeding + Procc + GraKa -> Piept ?
  • Mobo + Voeding + Procc + GraKa + Mem -> Piept ?

En ga zo maar door
  • Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
    pi_46721107
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 02:23 schreef wimmel_1 het volgende:
    @TS : Wat heb je voor een spullen gekocht ?

Sluit 't spul anders eens aan .. (buiten een kast)

• Mobo + Voeding + procc -> Piept ?
  • Mobo + Voeding + Procc + GraKa -> Piept ?
  • Mobo + Voeding + Procc + GraKa + Mem -> Piept ?

En ga zo maar door
  • Tsja het begint al met de jumpers. Ook geheugen ff upgraden met nieuw reepje is vaak lachen.

Dan hebben ze de ouderwetse bleuscreens weer indien de PC niet op auto restart staat.
    pi_46721148
    Vandaag ook gelachen met PC van een buurman. Ding deed raar dus hij naar mij.
    Ik ff testen en alles leek goed alleen OS was wat dingen kwijt.
    ff boot CD erin en PC crashed, ik kijken, zit op de Celeron 2.1 de koeler niet aangesloten.

morgen komt de buurman krat bier brengen , PC draait weer perfect.
    pi_46740641
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 02:39 schreef schvvmert het volgende:

Vandaag ook gelachen met PC van een buurman. Ding deed raar dus hij naar mij.
    Ik ff testen en alles leek goed alleen OS was wat dingen kwijt.
    ff boot CD erin en PC crashed, ik kijken, zit op de Celeron 2.1 de koeler niet aangesloten.

morgen komt de buurman krat bier brengen , PC draait weer perfect.
    Die gaat niet vanzelf los Waarschijnlijk heeft ie zelf zitten kutten?

Zijn altijd leuke verdiensten, pc problemen oplossen. De baas van mijn vader op de zaak heeft vaak zat problemen met de pc die ik op kan lossen. Dat betaalt altijd goed
    Who is it?
    pi_46742497
    quote:
    ja, 6 jaar geleden was dat een eenmalig incident met een lading elco's met een productiefout, waarbij het ook nog een paar jaar duurde voordat de symptomen optraden. Moederborden van nu (getuige de 24pins powerconnector) ondervinden daar ondertussen geen hinder meer van
    is dat zo. de mobo's met geplofte elco's zie ik anders nog te vaak, ook bij nieuwe planken. welliswaar niet de duurste, maargoed
      dinsdag 27 februari 2007 @ 23:04:55 #42
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_46754139
    Mag ik jullie voor de slowchat verwijzen naar:
    [Slowchat #167] Waar alle digibeten & -nerds samenkomen

@TS: als je nog interesse hebt in de oplossing... geef dan een teken van leven
    So we just called him Fred
      woensdag 28 februari 2007 @ 08:30:57 #43
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_46762051
    Had zelf hetzelfde met mijn eerste zelfbouw pc, cooler zat scheef op de cpu, waardoor die na 5 seconden 90 graden werd en zichzelf uitschakelde.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 28 februari 2007 @ 08:42:49 #44
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_46762198
    Ts zit zo in een hoekje en durft niet meer te reageren...
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')