quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:48 schreef kleinzusje het volgende:[..]
Heb ik nooit gedaan, sorry, dat niveau heb ik niet.
Het is respectloos om een tv programma te maken rond een vrouw die haar kinderen zo slecht heeft behandeld en er nu alle schijn wordt opgehouden dat dit normaal is.
Een man met respect voor normen en waarden krijgt een lullig afscheid en het wordt toegelaten dat een Rat een meisje misbruikt op een zeer nare vrouw onvriendelijke manier.
Ik open een topic ( deel 1) om vragen te stellen en krijg geen of bijna geen antwoord en mensen worden voorgetrokken omdat alles voor de kijkcijfers gaat.
Huub wordt uitgemaakt voor alcoholist en vriendelijk verzocht zich te gedragen, terwijl hij de enige is die altijd lief is geweest voor haar kinederen.
Genoeg ?
Of lach je me nu uit ?
Prima
Lief klein zusje... Je bent een grote lieve zus hoor! Ik ben het helemaal met je eens!
Als ze zo doorgaan ga ik er in ieder geval wel echt iets van denken en ik denk niet echt heel gauw in termen van judgement.
Maar als we altijd buffers krijgen en een beetje respectloos als kijkvee worden behandeld? Onze mond moeten houden terwijl ik denk dat het erg bedreigend is als een totale geesteszieke vrouw met een doldrieste familie en haar kleine kinderen expres naar beneden gaan om een slapende en door anderen verkleede bewoner uit te lachen? Dat dat dan normaal iis? Dat we daar niets van moeten vinden? Een bewoonster die een hoer besteld voor de zeer karige en magere verjaardag van medebewoner Huub waarna ze het gevoerde voer misbruikt om de bewoner voor hoerenloper uit te maken op de nederlandse televisie? Dat die geesterszieke vrouw die er geen punt van maakt om haar gezin geestelijk te mishandelen moet blijven zitten? Ja, dan neem IK de DGK een heel stuk minder serieus.
Ik heb me daarbij altijd keurig gedragen. Of dat zo blijft is maar de vraag. Want wie een programma maakt voor een ander.... moet het de ander niet verwijten als die daar dan wat bij voelt?