wat hebben nederlandse scheidsrechters met het internationale niveau van Ajax te makenquote:Op zondag 25 februari 2007 15:48 schreef Lubbert het volgende:
Ik roep al jaren dat we internationaal niet mee tellen op voetbalgebied. Vanmiddag bleek dat weer eens te meer. Het ligt zeker niet aan de voetbalkwaliteiten van onze voetballer, laat ik dat voorop stellen. Onze spelers zijn juist beter dan de buitenlandse spelers vooral op technisch en tactisch gebied. Fysiek komen we te kort dat blijkt altijd weer maar dat heeft een oorzaak. Die oorzaak ligt in het Nederlandse scheidsrechterskorps, die steeds maar weer de regels veel te strikt naleven. De overtredingen die in Engeland, Spanje, Italie en Duisland als lachertjes worden gezien, worden hier meteen bestraft met geel of rood. Voorbeeldje: de 2e gele kaart van Davids tegen AZ, wat gebeurde daar nou? Ik heb niks gezien. Nu wil ik niet meteen alles op Ajax betrekken want je ziet het ook in andere wedstrijden. Hierdoor komen we te kort in internationale wedstrijden. Onze spelers durven niet ''scherp'' te spelen omdat ze bang zijn tegen een kaart op te lopen. het wordt tijd dat daar iets aan gedaan wordt. Mannen met invloed zoals, Hugo Borst, Johan Derksen en anderen zouden dat eens vaker aan de kaak moeten stellen als ze om een mening wordt gevraagd.
quote:Op zondag 25 februari 2007 15:50 schreef Nashje het volgende:
Hoeveel zou Jan Wegereef ervoor hebben gekregen van Zheyun Ye? D. Scheringa
Verbeek zou zeggen: "Leek mij niet terecht maar kon het niet goed zien"quote:Op zondag 25 februari 2007 15:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Elke coach zou zo reageren.
De kaarten waren gewoon belachelijk, zeker als je net een anderhalf seizoen in Engeland heb gespeeld verwacht je dit nietquote:Op zondag 25 februari 2007 15:54 schreef Suijk het volgende:
Henk moet niet zo huilen en zorgen dat zijn team gewoon 3x scoort en Davids duidelijk maken wat er onder fel het duel aangaan wel kan en wat niet.
Alsof hij in Engeland geen kaarten kreeg! Natuurlijk was Wegereef dramatisch, maar Ajax ook niet zo goed dat we blijkbaar konden winnen van AZ. Dan had Babel moeten scoren, was er weinig aan de hand geweest.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:55 schreef BadRabbit het volgende:
[..]
De kaarten waren gewoon belachelijk, zeker als je net een anderhalf seizoen in Engeland heb gespeeld verwacht je dit niet![]()
Die misselijke de zeeuw jaquote:Op zondag 25 februari 2007 15:54 schreef toma het volgende:
stekelenburg op de radio
Hey een realist, zit jij wel bij de goede club jongeman?quote:Op zondag 25 februari 2007 15:54 schreef Suijk het volgende:
Henk moet niet zo huilen en zorgen dat zijn team gewoon 3x scoort en Davids duidelijk maken wat er onder fel het duel aangaan wel kan en wat niet.
Ik geloof niet dat jij over realisme moet oordelen.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Hey een realist, zit jij wel bij de goede club jongeman?![]()
quote:Op zondag 25 februari 2007 15:55 schreef BadRabbit het volgende:
[..]
De kaarten waren gewoon belachelijk, zeker als je net een anderhalf seizoen in Engeland heb gespeeld verwacht je dit niet![]()
Ach kom. Bij die eerste kaart raakt ie hem niet eens! Die tweede is een twijfelgeval, er wordt gesuggereerd dat hij Dembele een vrije doortocht naar Stekelenburg ontneemt. Als dat het geval is, is het rood. Buiten de vraag of dit nu echt een overtreding was, kun je stellen dat Wegereef deze situatie dus niet goed beoordeelt. Verder schijnen scheidsrechters regelmatig over hun hart te strijken als een speler reeds een kaart heeft gehad. Waarom nu niet dan? Doe dat dan NOOIT of ALTIJD. Maar dat is het probleem bij de Nederlandse arbitrage, het is vreselijk inconsequent allemaal.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:54 schreef Suijk het volgende:
Kortom: voor de zoveelste keer dit seizoen (wta zeg ik ,de afgelopen seizoenen) niet professioneel gespeeld.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:54 schreef Suijk het volgende:
Consequentie bestaat niet. En als je al geel hebt (ook al is het onterecht) stel je daar je spel op in. Ik zeg ook dat Wegereef slecht was (is), maar daar had Ajax beter mee om moeten gaan.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ach kom. Bij die eerste kaart raakt ie hem niet eens! Die tweede is een twijfelgeval, er wordt gesuggereerd dat hij Dembele een vrije doortocht naar Stekelenburg ontneemt. Als dat het geval is, is het rood. Buiten de vraag of dit nu echt een overtreding was, kun je stellen dat Wegereef deze situatie dus niet goed beoordeelt. Verder schijnen scheidsrechters regelmatig over hun hart te strijken als een speler reeds een kaart heeft gehad. Waarom nu niet dan? Doe dat dan NOOIT of ALTIJD. Maar dat is het probleem bij de Nederlandse arbitrage, het is vreselijk inconsequent allemaal.
Hij was nuchter, zei weinig maar maakte ondertussen wel duidelijk dat de schuld bij de scheids lag.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:59 schreef Max-Westerman het volgende:
Wat zei die?
Nee, de KNVB moet daar eens beter mee omgaan, niet de teams zelf. We roepen al jaren dat het niveau belabberd is, maar er wordt niets aan gedaan. Van Gaal zegt het eigenlijk wel goed:quote:Op zondag 25 februari 2007 16:01 schreef Suijk het volgende:
[..]
Consequentie bestaat niet. En als je al geel hebt (ook al is het onterecht) stel je daar je spel op in. Ik zeg ook dat Wegereef slecht was (is), maar daar had Ajax beter mee om moeten gaan.
quote:In het algemeen wil ik wel iets over de arbitrage
zeggen. Scheidsrechters worden door de KNVB altijd beoordeeld. Wij
horen daar nooit iets van. Die beoordeling zou openbaar gemaakt
moeten worden.
mooie theoriequote:Op zondag 25 februari 2007 15:48 schreef Lubbert het volgende:
Ik roep al jaren dat we internationaal niet mee tellen op voetbalgebied. Vanmiddag bleek dat weer eens te meer. Het ligt zeker niet aan de voetbalkwaliteiten van onze voetballer, laat ik dat voorop stellen. Onze spelers zijn juist beter dan de buitenlandse spelers vooral op technisch en tactisch gebied. Fysiek komen we te kort dat blijkt altijd weer maar dat heeft een oorzaak. Die oorzaak ligt in het Nederlandse scheidsrechterskorps, die steeds maar weer de regels veel te strikt naleven. De overtredingen die in Engeland, Spanje, Italie en Duisland als lachertjes worden gezien, worden hier meteen bestraft met geel of rood. Voorbeeldje: de 2e gele kaart van Davids tegen AZ, wat gebeurde daar nou? Ik heb niks gezien. Nu wil ik niet meteen alles op Ajax betrekken want je ziet het ook in andere wedstrijden. Hierdoor komen we te kort in internationale wedstrijden. Onze spelers durven niet ''scherp'' te spelen omdat ze bang zijn tegen een kaart op te lopen. het wordt tijd dat daar iets aan gedaan wordt. Mannen met invloed zoals, Hugo Borst, Johan Derksen en anderen zouden dat eens vaker aan de kaak moeten stellen als ze om een mening wordt gevraagd.
Ze gaan echt niet de stand terugdraaien naar 0-1 en Ajax alsnog 3 punten toekennen. Wij hebben er niets aan, we hadden tijdens de wedstrijd wat moeten doenquote:Op zondag 25 februari 2007 16:02 schreef Shreyas het volgende:
Het was vandaag echt UNlucky Ajax. De scheidsrechter was niet best, over die kaarten kun je gaan discussiëren, maar daar kan ik nog wel mee leven. Echter die goal, die had natuurlijk NOOIT goedgekeurd mogen worden. Ik ben benieuwd wat de KNVB hieraan gaat doen. Ze zouden zich volkomen belachelijk maken als ze dit laten voor wat het is, want dit kan echt niet.
In wel meer wedstrijden hebben we het gewoon weggegeven. Als er een jaar was waar we 'gewoon' over PSV hadden kunnen gaan (ook met slechte scheidsrechters) was het dit jaar.quote:We moeten nu alleen niet gaan denken dat we het Kampioenschap hier hebben verspeeld, eigenlijk hadden we dat vorige week al tegen Excelsior gedaan, als je in deze fase van de competite daar (door slecht spel) punten verspeeld moet je nu niet gaan zeggen dat het steeds aan de scheidsrechter ligt, want wat wel is gebleken dit seizoen, als we er moeten staan, als het echt kritisch wordt, dan laten we het steeds afweten.
Wat wellicht zal resulteren in een net-niet seizoen, maar wel eentje zonder prijzen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |