Grote onzin uiteraard. Het is alleen maar om aan te geven dat ik mensen die in dat soort steden zijn opgegroeid over het algemeen niet zo prettig vind als mensen die uit normalere steden komen.quote:
Amsterdam is zoiets als utrecht of amersfoort, maar dan heel lelijk aangepast voor de toeristen.quote:
Uhu, dat ik dit nog over mijn eigen stad zou zeggen...quote:Op zondag 25 februari 2007 17:03 schreef Fredo24 het volgende:
Roosendaal.
Wat is er dan zo anders aan de grachten in amsterdam? Naast het feit dat ze in utrecht soms dubbele lage kades hebben, zodat films die zich in amsterdam op of aan de grachten afspelen vaak in Utrecht gefilmd worden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:23 schreef knnth het volgende:
Amsterdam iets als utrecht of amersfoort? Like, wtf? Amsterdam is toch 'n vrij unieke stad in Nederland. Buiten het directe centrum heb je best mooie wijken, mooie grachten, enzovoort. Het zit alleen vol met mensen die met zo'n naar accent spreken
Zo uniek dat ik het geen Nederland wil noemen. Amsterdam is een kermis, de rest van Nederland niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:23 schreef knnth het volgende:
Amsterdam iets als utrecht of amersfoort? Like, wtf? Amsterdam is toch 'n vrij unieke stad in Nederland. Buiten het directe centrum heb je best mooie wijken, mooie grachten, enzovoort. Het zit alleen vol met mensen die met zo'n naar accent spreken
Amsterdam is net utrecht, maar dan verbouwd voor toeristen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zo uniek dat ik het geen Nederland wil noemen. Amsterdam is een kermis, de rest van Nederland niet.
Dat denk ik toch echt niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Amsterdam is net utrecht, maar dan verbouwd voor toeristen.
't is soms net of iemand z'n psychedelische blokkendoos ondersteboven heeft gekeerd jaquote:
Dan heb je niet de hele stad gezien:quote:Op zondag 25 februari 2007 14:46 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Steden die niet zo mooi zijn:
- Enschede
Nee, niet Tilburg!quote:Op zondag 4 maart 2007 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zit te denken aan Tilburg, Nijmegen en Apeldoorn.
Helemaal mee eens, heb zelf in Utrecht en in Adam gewoond, en zo is het precies. Het provinciale straalt van Utrecht af en bij Adam helemaal niet. (niet negatief bedoeld trouwens hoor tov Utrecht)quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat denk ik toch echt niet.
Utrecht is buiten het centrum een overduidelijke provinciestad. In tegenstelling tot A'dam, r'dam en zelfs den haag.
Eindhoven is inderdaad met recht de vijfde stad van het land. Het is gewoon een completere stad dan Tilburg. Als Tilburger ben ik het er mee eens dat mijn stad niet echt fraai is. Tóch denk ik dat enkele nuanceringen wel op zijn plaats zijn.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Van al die steden doet Eindhoven het niet slecht vind ik. Met recht de vijfde stad van het land qua uitstraling. Ga je echter naar Tilburg kijken (nr. 6) dan zie je iets heel anders ondanks de wolkenkrabbers (die Eindhoven ook heeft trouwens):
Klopt. Maar Tilburg is in ontwikkeling, en met het project 'Spoorzone' zal het centrum straks groter worden.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
een relatief klein centrum
Maar wél stedelijk!quote:Op zondag 25 februari 2007 18:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
architectonische miskleun rond het Koningsplein
Het dorpse is juist waar Tilburg om bekend staat. De stad is gebouwd op de oude fundamenten; de herdgangen en linten.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
de dorpsstraatjes die al beginnen zodra je het spoor over gaat
Zo'n wijk heeft íedere stad wel, denk ik.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
een complete flatwijk in Tilburg-Noord
Het eerder genoemde gebied rond het Koningsplein en Tilburg-Noord zijn óók stedelijk. Verder zie je aan de Ringbanen steeds meer torentjes verschijnen. Wat de Spoorlaan betreft, daar zijn inderdaad afschuwelijke gebouwen tussen de oude herenhuizen en villa's gezet. Maar ga eens in Binnenstad-West kijken. Dat gebied is zelfs buitengewoon fraai te noemen, met vele monumentale panden in vaak nog wél onaangetaste historische straten. En straten met dergelijke allure vind je in Eindhoven gegarandeerd niet!quote:Op zondag 25 februari 2007 18:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het enige wat Tilburg nog een beetje stads maakt is de Spoorlaan (waar overigens verschrikkelijke gebouwen zijn neer gezet naast historische panden (ANWB, IJssalon, Direct Wonen, Hypotheker enz) en het station van Tilburg is ontworpen en niet neergepland.
Gelukkig niet álle historische panden dus. Maar wat had Tilburg mooi kunnen zijn zonder die slooppraktijken! Het oude stadhuis, de paleistuin, oud-Hollandse trapgevels, straten vol met oude herenhuizen, enz.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Verder heeft Eindhoven het meeste wel mee. Moet gezegd worden dat Tilburg lang een burgemeester heeft gehad die dacht dat alle historische panden maar beter gesloopt konden worden door moderne gebouwen. Op oude foto's ziet Tilburg er compleet anders uit. Rotterdam had de nazi's. Tilburg die burgemeester.
ach, dat zijn de Feyenoordhooligans. Andersom nomineren de Ajaxhooligans Rotterdam.quote:
De oude binnenstad valt eigenlijk best mee, maar daarbuiten is echt erg.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:29 schreef brander1981 het volgende:
definetely Delfzijl, pff wat een rukstad, ziet er niet uit en er is niks te doen
Nee hoor, alleen de grachten zijn beetje het zelfde. Maar Amsterdam is totaal anders het is best een wereldstad heeft veel dingen voor iedereen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Amsterdam is net utrecht, maar dan verbouwd voor toeristen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |