Dit bevestigt mijn vermoeden dat vrouwen een man willen die naar ze luistert en dan orde schept in de chaos.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De vrouwen die zeggen dat ze een man willen die tegengas kan geven, bedoelen niet wat jij bedoelt.
Aan tegengas geven gaat wel iets vooraf, namelijk kunnen luisteren.![]()
Wauw.... *sil is.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:50 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Tegengas vragen is wat mij betreft het onvermogen om je eigen vrijheid te accepteren en de chaos die daarmee gepaard gaat. De rode lijn door dit hele topic is dat ik er van overtuigd ben dat vrouwen moeite hebben met chaos, en dus met vrijheid!
Maar REALISEER je, dat ORDE in de kern nog steeds CHAOS is. De "sterke" man die door zijn WIL en EIGEN MENING de illusie wekt dat de CHAOS GEORDEND is, en daarmee aantrekkelijk is voor vele vrouwen, houdt zichzelf en zijn omgeving voor de gek.
Ja, dat had ik ook al geconstateerd, dat jij in alles wel een bevestiging van je eigen ideeën weet te vinden.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:55 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Dit bevestigt mijn vermoeden dat vrouwen een man willen die naar ze luistert en dan orde schept in de chaos.
Wanneer je de (onbewuste) neiging hebt om je als een ongeleid projectiel te gedragen is het bijzonder prettig wanneer je zo nu en dan weer even netjes met beide beentjes op de grond wordt gezet.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:17 schreef brooklynzoo het volgende:
Het valt me op dat er nogal wat vrouwen zijn die graag willen dat hun partner ze "afremt" of " in toom houdt" in een relatie. Ik vind dat een merkwaardige behoefte, wat is precies het nut van een ander "tegengas" geven?
Waarom hebben vrouwen deze behoefte? Wat levert het ze op?
Jij gaat er vanuit dat het een vaststaand gevolg van je zwakheden tonen in een relatie met een persoon, is dat je ook op de rest van de planeet en in alle denkbare situaties zwak zult zijn. Dat bestrijd ik.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:53 schreef jaoka het volgende:
[..]
Mogelijke antwoorden van je:
-Goh, nou je het zegt.
-Je hebt gelijk
-Wauw, dank voor deze nieuwe inzichten en antwoorden op mijn vraag![]()
![]()
WIE BEPAALT DIE KADERS?quote:Op zondag 25 februari 2007 17:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer je de (onbewuste) neiging hebt om je als een ongeleid projectiel te gedragen is het bijzonder prettig wanneer je zo nu en dan weer even netjes met beide beentjes op de grond wordt gezet.
Ik zat al een hele puntige reactie te dichten, maar het was al niet meer nodig zag ik..quote:Op zondag 25 februari 2007 17:54 schreef milagro het volgende:
[..]
goed, hè, uitgeluld, opgelost, slotje
nu ja, hij mag nog ff nasputteren, nog wat verder de leidende lijdende man uithangen, ter vermaeck.
Be my guestquote:Op zondag 25 februari 2007 17:56 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Wauw.... *sil is.
Mag ik je quoten?
Goh, dus je begreep toch wat ik bedoeldequote:Op zondag 25 februari 2007 17:57 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat het een vaststaand gevolg van je zwakheden tonen in een relatie met een persoon, is dat je ook op de rest van de planeet en in alle denkbare situaties zwak zult zijn. Dat bestrijd ik.
Iedereen zegt juist van wel.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:00 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Ik vraag me af. Worden mannen ook evenzoveel niet begrepen door vrouwen?
Zonee, zit er dan niet idd. een wereld van verschi in verhouding tusen mannen en vrouwen
(al zegt iedereen van niet?)
Wat ik wel weet is dat TS net zo goed in het Chinees had kunnen pratenquote:Op zondag 25 februari 2007 18:00 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Zonee, zit er dan niet idd. een wereld van verschi in verhouding tusen mannen en vrouwen
Zolang mannen dingen doen als topics openen met een vraag, maar een heel ander doel hebben dan slechts het krijgen van en bediscuseren van de antwoorden, zullen ze net zo min begrepen worden door vrouwen als vrouwen begrepen worden door henquote:Op zondag 25 februari 2007 18:00 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Je bent meteen ook weer levend 'proof' hiervoor:quote:Op zondag 25 februari 2007 18:03 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Ik heb het! Je moet je als jongen gewoon als een negert gedragen.
Ik weet dat het in begin wat moelijk is en dat je jezelf bewust gaat tegenwerken.
Maar uiteindelijk werkt dat t beste..Je als een lul gedragen en afentoe opmerkingen maken die blijk van empathie geven. En ze staan in de rij voor je ....
Ik ga het es proberenProof is in the pudding praktijk.
Maar succes met leren dansen als een neger't', he?quote:Op zondag 25 februari 2007 16:03 schreef jaoka het volgende:
Of is dit weer zo'n verkapt: vrouwen willen alleen klootzakken en omdat ik een slappe hap ben, willen zij mij niet (en daarom haaaaaaatik ze ) topic?
hey honquote:Op zondag 25 februari 2007 18:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Caps lock mag uit hoor.![]()
Wat bedoel je precies met je vraag? Welke kaders heb je het over?
quote:Op zondag 25 februari 2007 17:50 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Tegengas vragen is wat mij betreft het onvermogen om je eigen vrijheid te accepteren en de chaos die daarmee gepaard gaat. De rode lijn door dit hele topic is dat ik er van overtuigd ben dat vrouwen moeite hebben met chaos, en dus met vrijheid!
Maar REALISEER je, dat ORDE in de kern nog steeds CHAOS is. De "sterke" man die door zijn WIL en EIGEN MENING de illusie wekt dat de CHAOS GEORDEND is, en daarmee aantrekkelijk is voor vele vrouwen, houdt zichzelf en zijn omgeving voor de gek.
jullie zeggen precies hetzelfde.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer je de (onbewuste) neiging hebt om je als een ongeleid projectiel te gedragen is het bijzonder prettig wanneer je zo nu en dan weer even netjes met beide beentjes op de grond wordt gezet.
Het gaat er niet om dat we hetzelfde zeggen, het gaat mij er om WAAROM vrouwen behoefte hebben om door een man van de status "ongeleid projectiel" afgeholpen te worden. Whatever that may be.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:06 schreef moelan0e het volgende:
[..]
[..]
jullie zeggen precies hetzelfde.
waarom nog dat gemekker? TS wilt niet toegeven? TS vind het niet kunnen dat vrouwen om leiding vragen? Maar mannen willen graag leiding hebben over hun vrouw dus er is hier toch geen enkel probleem? Dat is immers watik mannen heb horen zeggen en op hun datingsite profiel.
![]()
Kwestie van ervaring. Op de lange termijn heeft het zelden voldoening gebracht. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald dan toch.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:06 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
hey hon
Alweer een bevestiging: je gaat er vanuit dat je "als een ongeleid projectiel gedragen" nadelig voor je zal zijn.
Ik roep niet om een man die me muteert tot een geleid projectiel. Het enige wat nodig is dat hij me met beide benen op de grond zet wanneer ik contact met de grond verlies. Het vermogen om dat te beoordelen ligt vooral in gezond verstand en mensenkennis/enigszins weten hoe ik in elkaar zit (Ik zeg met opzet weten en niet begrijpen).quote:Je roept vervolgens om een man die jou "muteert tot een geleid projectiel". Waarop baseer jij het vermogen van die man om de geleidheid van jouw projectiel te beoordelen?
Ik raad TS aan mennkes met succes bij vrouwen te gaan analyseren, vrije associatie etc. En dan de bevindingenquote:Op zondag 25 februari 2007 18:03 schreef jaoka het volgende:
[..]
Zolang mannen dingen doen als topics openen met een vraag, maar een heel ander doel hebben dan slechts het krijgen van en bediscuseren van de antwoorden, zullen ze net zo min begrepen worden door vrouwen als vrouwen begrepen worden door hen![]()
Maar liefje toch. Er is geen DAAROMquote:Op zondag 25 februari 2007 18:10 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat we hetzelfde zeggen, het gaat mij er om WAAROM vrouwen behoefte hebben om door een man van de status "ongeleid projectiel" afgeholpen te worden. Whatever that may be.
En hoe ze in godsnaam vaststellen welke man daar wel en niet geschikt voor is.
Mijn verklaring is dat vrouwen niet om kunnen gaan met chaos en dus niet met vrijheid, Alicey bevestigt alleen maar dat ze door een man met beide voetjes (sexy voetjes dat wel) op de aarde geplant wil worden.
WAAROM hebben vrouwen die behoefte? Jullie geven geen antwoord!
Voor een deel. Ik heb niet de indruk dat we helemaal op dezelfde lijn zitten.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:06 schreef moelan0e het volgende:
[..]
[..]
jullie zeggen precies hetzelfde.
Ik zie ook het probleem niet echt, maar het is toch zondagmiddagavond, dus mag er voor vandaag toch best een probleem van gemaakt worden?quote:waarom nog dat gemekker? TS wilt niet toegeven? TS vind het niet kunnen dat vrouwen om leiding vragen? Maar mannen willen graag leiding hebben over hun vrouw dus er is hier toch geen enkel probleem? Dat is immers watik mannen heb horen zeggen en op hun datingsite profiel.
![]()
Die is mischien heel makkelijk. Stoere zakkerige mannen zijn onberkenbaar en dus interessant?quote:Op zondag 25 februari 2007 18:10 schreef brooklynzoo het volgende:
En hoe ze in godsnaam vaststellen welke man daar wel en niet geschikt voor is.
Je eerste alinea is waardevol voor alle andere vrouwen in dit topic.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kwestie van ervaring. Op de lange termijn heeft het zelden voldoening gebracht. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald dan toch.
[..]
Ik roep niet om een man die me muteert tot een geleid projectiel. Het enige wat nodig is dat hij me met beide benen op de grond zet wanneer ik contact met de grond verlies. Het vermogen om dat te beoordelen ligt vooral in gezond verstand en mensenkennis/enigszins weten hoe ik in elkaar zit (Ik zeg met opzet weten en niet begrijpen).
Vrouwen zijn nooit goede (be)rekenaars geweest. Dus dit gaat niet op.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:14 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Die is mischien heel makkelijk. Stoere zakkerige mannen zijn onberkenbaar en dus interessant?
Iemand die zou zeggen: 'zonde van je tijd en energie'.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:16 schreef moelan0e het volgende:
Oh, ik ontvang problemen met open armen! ik wou dat er iemand was die zei dat ik me hier niet mee moest inlaten
Misschien omdat vrouwen nu eenmaal anders in elkaar zitten en daardoor in een man compensatie voor hun tekortkomingen zoeken (en de man compenseren in zijn tekortkomingen).quote:Op zondag 25 februari 2007 18:10 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat we hetzelfde zeggen, het gaat mij er om WAAROM vrouwen behoefte hebben om door een man van de status "ongeleid projectiel" afgeholpen te worden. Whatever that may be.
Ik heb niet de indruk dat ik een probleem heb met chaos of vrijheid. Misschien is het probleem eerder dat ik er teveel van gebruik als ik de kans krijg en dat een overdosis van wat dan ook ongezond is is weer een vrij bekend feit.quote:Mijn verklaring is dat vrouwen niet om kunnen gaan met chaos en dus niet met vrijheid, Alicey bevestigt alleen maar dat ze door een man met beide voetjes (sexy voetjes dat wel) op de aarde geplant wil worden.
Heb je iets aan deze post?quote:WAAROM hebben vrouwen die behoefte? Jullie geven geen antwoord!
Misschien loopt er nog een nuchtere man met een dosis gezond verstand door je straat. Moet je wel ff snel opstaan van je computertje.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Iemand die zou zeggen: 'zonde van je tijd en energie'.
Och gut.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:18 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Misschien loopt er nog een nuchtere man met een dosis gezond verstand door je straat. Moet je wel ff snel opstaan van je computertje.
Iemand moet dat niet bepalen, maar doorhebben/aanvoelen/weten/whatever.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:15 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Je eerste alinea is waardevol voor alle andere vrouwen in dit topic.
En "Gezond Verstand", laat me niet lachen. Iemand anders moet bepalen hoe JIJ in elkaar zit?
Tuurlijk, maar dat kan voldoende zijn.quote:Besef je je niet dat die andere persoon slechts een beeld van jou heeft?
Je moet en zal tot die conclusie komen he?quote:En waarom laat je die andere persoon op basis van zijn beeld van jou bepalen wat goed voor je is? Ah, wacht, kun je soms niet omgaan met vrijheid?
- "Tekortkomingen". Daar is geen maatstaf voor. We leven in een relatieve wereld lieverd.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien omdat vrouwen nu eenmaal anders in elkaar zitten en daardoor in een man compensatie voor hun tekortkomingen zoeken (en de man compenseren in zijn tekortkomingen).
[..]
Ik heb niet de indruk dat ik een probleem heb met chaos of vrijheid. Misschien is het probleem eerder dat ik er teveel van gebruik als ik de kans krijg en dat een overdosis van wat dan ook ongezond is is weer een vrij bekend feit.
[..]
Heb je iets aan deze post?
Ik ben je een beetje zat aan het worden nu. Als je mensen aan gaat lopen vallen puur en alleen omdat je de posts niet wil begrijpen is de lol er snel van af.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:18 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Misschien loopt er nog een nuchtere man met een dosis gezond verstand door je straat. Moet je wel ff snel opstaan van je computertje.
ik denk juist dat het een vorm van vrijheid is als je op basis van een beeld die je zelf gevormd hebt een waarheid kan maken.quote:En waarom laat je die andere persoon op basis van zijn beeld van jou bepalen wat goed voor je is? Ah, wacht, kun je soms niet omgaan met vrijheid?
Iets hoeft niet kwantitatief vastgesteld te kunnen worden om zich te kunnen manifesteren.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:20 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
- "Tekortkomingen". Daar is geen maatstaf voor. We leven in een relatieve wereld lieverd.
Wanneer ik de vrijheid neem om anderen die vrijheid te ontnemen is dat een stukje teveel.quote:- Hoe bereken jij of je een overdaad van vrijheid consumeert? Waar meet jij hoeveelheden chaos aan af?
quote:- Nee. Financieel ben je sterker
Ik ga een conclusie trekken:quote:Op zondag 25 februari 2007 18:20 schreef moelan0e het volgende:
Ja, maar waarom zou ik dat doen?
En wederom zit je er zo hard naast dat ik niet weet of ik moet huilen of lachen.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:23 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Ik ga een conclusie trekken:
Vrouwen zoeken een sterke, eigenzinnige man met een eigen WIL en eigen mening. Vrouwen zoeken deze man omdat ze van nature een sterke neiging hebben om "problemen met open armen te ontvangen". Vrouwen bijten zich vast in problemen van zichzelf en anderen, en zijn niet in staat om die op te lossen. Ze raken zoek in de chaos en zweven als een ongeleid projectiel door de ruimte op zoek naar fictieve orde. Vrouwen hebben op dit front dus last van zelfoverschatting en beseffen dit. Wat ze daarom nodig hebben is een man die in staat is om de vrouw weg te houden van zijn eigen problemen, zodat de vrouw zich kan focussen op datgene waar ze goed in is: de opvoeding van het kind.
Amen.
Dit herken ik dan eigenlijk voor het grootste deel niet..quote:Op zondag 25 februari 2007 18:23 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Vrouwen zoeken een sterke, eigenzinnige man met een eigen WIL en eigen mening. Vrouwen zoeken deze man omdat ze van nature een sterke neiging hebben om "problemen met open armen te ontvangen". Vrouwen bijten zich vast in problemen van zichzelf en anderen, en zijn niet in staat om die op te lossen. Ze raken zoek in de chaos en zweven als een ongeleid projectiel door de ruimte op zoek naar fictieve orde. Vrouwen hebben op dit front dus last van zelfoverschatting en beseffen dit. Wat ze daarom nodig hebben is een man die in staat is om de vrouw weg te houden van zijn eigen problemen, zodat de vrouw zich kan focussen op datgene waar ze goed in is: de opvoeding van het kind.
Amen.
Maar ik heb geen kind en ik wil geen kind.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:23 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Amen.
Een einde maken aan het betekenisloze leven wat je nu leidt, zo zonder sterke man.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar ik heb geen kind en ik wil geen kind.![]()
Wat móet ik nou?![]()
Ik ben nou helemaal in de war.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Een einde maken aan het betekenisloze leven wat je nu leidt, zo zonder sterke man.
Ik ook, na dit topic gelezen te hebben weet ik niet meer wie ik ben, wat ik wil, waarom ik leef, hoe ik m'n leven in moet delen, waarom ik een vriendje heb, waarom ik dát vriendje heb, of hij wel de juiste is, of ik een relatie wel aankan, of ik niet een zwakkeling ben, of ik de wereld wel heb begrepen zoals hij is, of ik wel besta.quote:
Lijkt mij lang geen slecht idee. Probleem is alleen dat veel mannen dat doen via de eigen bril. Mannen die moeite hebben om vrouwen te krijgen, zijn vaak (nee, niet altijdquote:Op zondag 25 februari 2007 18:12 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Ik raad TS aan mennkes met succes bij vrouwen te gaan analyseren, vrije associatie etc. En dan de bevindingen
(types, gedragingen etc.) voor zichzelf op te schrijven en voor zich te houden.
Dat heeft heel veel voordeel (al zouden velen zeggen van niet).
brooklynzoo, het is gewoon een feit dat na een eeuw emancipatie veel vrouwen nog steeds hetzelfde in elkaar zitten, dit zal na nog een eeuw nog precies zo zijn. Het probleem is dat menig vrouw wel de lusten wil, zie quote Aliceyquote:Op zondag 25 februari 2007 18:20 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
- "Tekortkomingen". Daar is geen maatstaf voor. We leven in een relatieve wereld lieverd.
- Hoe bereken jij of je een overdaad van vrijheid consumeert? Waar meet jij hoeveelheden chaos aan af?
- Nee. Financieel ben je sterker
Maar die vrouwen willen niet de lasten, ofwel hun eigen gedrag naar anderen in toom houden, hiervoor hebben ze dus blijkbaar een leidende man nodig. Dit is niet echt zelfstandigheid van een vrouw. Hoe onzekerder de vrouw, hoe meer zij een leidende man zoekt, hoe bitcheriger gedrag ze zal vertonen naar de mannen toe om dit uit te testen. Maar er bestaan natuurlijk wel echte volwassen vrouwen met zelfvertrouwen die zelfstandig zijn, zij hebben het helemaal niet nodig om tegengas te willen geven.quote:Ik heb niet de indruk dat ik een probleem heb met chaos of vrijheid. Misschien is het probleem eerder dat ik er teveel van gebruik als ik de kans krijg
Waarom noem je onzekerheid, bitcherig gedrag, volwassenheid, zelfvertrouwen, zelfstandigheid en tegengas verlangen in een reactie?quote:Op zondag 25 februari 2007 18:37 schreef Demophon het volgende:
Hoe onzekerder de vrouw, hoe meer zij een leidende man zoekt, hoe bitcheriger gedrag ze zal vertonen naar de mannen toe om dit uit te testen. Maar er bestaan natuurlijk wel echte volwassen vrouwen met zelfvertrouwen die zelfstandig zijn, zij hebben het helemaal niet nodig om tegengas te willen geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |