abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46655763
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:17 schreef Corelli het volgende:

[..]

ja
Eigen ervaring? gehoord van anderen?
pi_46655828
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:47 schreef Corelli het volgende:
het zijn vooral emigranten die arm zijn.
Hoe kom je daar nou weer bij? Omdat het Afro-Amerikanen zijn hoeven ze nog geen immigranten te zijn.
quote:
Ik zie dus het probleem niet. Die mensen zijn altijd nog beter af dan waar ze vandaan komen.
Dat slaat nergens op, alsof het niks uitmaakt als je arm bent want dat was je toch al? Rare redeneringen heb jij!
quote:
Er wordt verder gesugereerd alsof de armoede toegenomen is. Ook dat wil ik in een ander daglicht zetten. De armen van nu zijn veel beter af dan de armen van toen & zeker zijn de armen van nu in de VS beter af dan armen in afrika of voormalige communistische paradijzen zoals rusland en oost europa.
De armoede is ook toegenomen. Dat armen in andere landen het slechter hebben heeft daar niks mee te maken!
pi_46655884
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:31 schreef Justin8 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Omdat het Afro-Amerikanen zijn hoeven ze nog geen immigranten te zijn.
[..]
ook latino's
quote:
Dat slaat nergens op, alsof het niks uitmaakt als je arm bent want dat was je toch al? Rare redeneringen heb jij!
[..]
in vergelijking met waar ze vandaan komen (mexico) zijn toch welvarender.
quote:
De armoede is ook toegenomen. Dat armen in andere landen het slechter hebben heeft daar niks mee te maken!
Dus de armen van nu zijn armer dan de armen van 25 jaar geleden. Geloof je dat zelf?
pi_46655900
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Arme mensen gaan weinig stemmen. En als ze stemmen stemmen ze altijd verkeerd. Ze kiezen iemand als Bush die het hen juist moeilijker maakt. Maak ze dat maar eens duidelijk. Geloof heeft daar ook mee te maken. Dan hebben we het over de blanken. De zwarten stemmen uberhaupt niet.
Maar als je het ze duidelijk weet te maken, dan kom je wel ergens!
pi_46656537
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:33 schreef Corelli het volgende:

[..]

ook latino's
ook die latino's zijn vaak al generaties in de VS.
quote:
[..]

in vergelijking met waar ze vandaan komen (mexico) zijn toch welvarender.
Maar ze zijn toch nog arm! Nogmaals: dus jij vind het minder erg als iemand arm is, als diegene al arm was?
quote:
[..]

Dus de armen van nu zijn armer dan de armen van 25 jaar geleden. Geloof je dat zelf?
Ze zijn nog steeds (ongeveer) even arm, nu zijn het er alleen meer!
pi_46657434
16 miljoen op 300 miljoen valt wel mee.. er zijn altijd mensen die hun leven verneuken
pi_46658771
quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:25 schreef Tinkepink het volgende:
Ik verbaas me al over de hoogte van de de door de regering vastgestelde armoede grens die schijnbaar rond de ¤ 15.000 per jaar ligt voor een gezin met 4 kinderen. Dat kun je je toch niet voorstellen?
Je zou eerst moeten kijken hoe duur het leven in Amerika is. In Amerika mag je tenminste houten huizen bouwen en bewonen. Dat maakt de huur/hypotheek al stukker goedkoper dan in Nederland.
pi_46658896
quote:
Op zondag 25 februari 2007 12:48 schreef LXIV het volgende:
Gelukkig biedt Bush al deze armen een uitweg voor hun ellende via het leger. Daar worden nog steeds volop recruten gezocht.

en ze gaan ze nodig hebben voor komende oorlogen met NK iran en syrie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46658986
quote:
Op zondag 25 februari 2007 12:48 schreef LXIV het volgende:
Gelukkig biedt Bush al deze armen een uitweg voor hun ellende via het leger. Daar worden nog steeds volop recruten gezocht.
Erg aantrekkelijk tegenwoordig:
quote:
Not all of the quarters are as bleak as Duncan's, but the despair of Building 18 symbolizes a larger problem in Walter Reed's treatment of the wounded, according to dozens of soldiers, family members, veterans aid groups, and current and former Walter Reed staff members interviewed by two Washington Post reporters, who spent more than four months visiting the outpatient world without the knowledge or permission of Walter Reed officials. Many agreed to be quoted by name; others said they feared Army retribution if they complained publicly.
http://www.washingtonpost(...)AR2007021701172.html
pi_46659187
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:55 schreef kippevleugel het volgende:

[..]

Je zou eerst moeten kijken hoe duur het leven in Amerika is. In Amerika mag je tenminste houten huizen bouwen en bewonen. Dat maakt de huur/hypotheek al stukker goedkoper dan in Nederland.
dat mag in NL/EU ook hoor maar aan hsb zitten ook nadelen.

Wat het vooral goedkoper maakt zijn de veel lagere grondprijzen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 25 februari 2007 @ 17:22:30 #86
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46662180
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:55 schreef kippevleugel het volgende:

[..]

Ja. En de verwarmingskosten veel hoger. En wat denk je van de kosten van levensonderhoud?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 25 februari 2007 @ 17:55:42 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46663512
Het grote verschil tussen Nederland en Amerika is dat je in Nederland altijd wel iets krijgt, al doe je er helemaal geen zak voor en onderneem je ook niks, in Amerika de mogelijkheid hebt om van alles te bereiken, als je maar wil.
De nadelen zijn dat je in Nederland, zelfs al werk je, al wil je zelf een huis bouwen, al wil je een bedrijf beginnen, je op alle mogelijke manieren door de staat wordt tegengewerkt en uiteindelijk nauwelijks iets meer overhoudt dan iemand die alleen op zijn luie krent blijft liggen.
In Amerika kun je inderdaad ook gewoon pech hebben, wanneer je minder goed kunt leren, een handicap hebt of gewoon uit een veel minder milieu komt. Dan heb je het zonder eigen schuld slecht.
The End Times are wild
  zondag 25 februari 2007 @ 17:59:01 #88
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46663642
Huh, dit was toch al lang bekend?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zondag 25 februari 2007 @ 19:51:23 #89
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46667986
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:00 schreef Corelli het volgende:

[..]

Ten koste van? Dat is onzin natuurlijk. Economie is geen zero sum game.
Waar... maar daarom is wat hij zegt soms nog wel het geval.

Overigens is de ergste armoede in de VS volgens mij in de midwest en zo blank als de KKK.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_46679614
Ik heb nergens last van hoor, om dat soort wijken rijd ik met een grote boog heen en verder is het hier heerlijk relaxt.

Het geld hier kan zeker beter verdeeld worden door de overheid, maar dat kun je ook zeggen over Nederland. Een groot voordeel hier is dat je als 'armere' niet in die positie gehouden wordt door een ziekelijke vezorgingsstaat, maar dat je gestimuleerd wordt om iets van je eigen leven te maken. Dat sommige mensen die kans niet benutten, tsja, da's jammer.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_46686369
Ach ja, de mythe van de gelijke kansen. Schenk mij nog een dure whisky...
  maandag 26 februari 2007 @ 10:17:30 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46687171
Hoeveel van die mensen in diepe armoede zijn illigale immigranten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46687670
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:33 schreef Corelli het volgende:
Volgens mij denk jij graag in absolute termen, niet in relatieve.
Overigens gaat het hier niet om gewone armoede, maar extreme armoede. En die groeit. Daarnaast heb je ook nog gewone armoede. Alles bij elkaar leven er veel meer mensen daar onder de armoede grens dan je zou denken.
pi_46687699
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Moet je daar medelijden mee hebben dan ? Je zegt het zelf al, illegalen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46687729
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kom nu toch... Het is de US of A mén, land of the free...
pi_46687739
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kan me voorstellen dat die niet meegeteld zijn (illegaal, dus slecht te meten), maar geen enkel artikel maakt daar melding van.
pi_46687896
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:40 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Kom nu toch... Het is de US of A mén, land of the free...
Mwah, meer 'land of the f(r)eebleminded. Althans die indruk krijg je af en toe.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 26 februari 2007 @ 10:46:39 #98
45206 Pietverdriet
pi_46687899
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is niet het punt, het zou de stats duidelijk maken.
  maandag 26 februari 2007 @ 10:50:10 #99
45206 Pietverdriet
pi_46687988
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:40 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat die niet meegeteld zijn (illegaal, dus slecht te meten), maar geen enkel artikel maakt daar melding van.
Het is echter wel heel belangrijk wil je uitspraken doen over de welvaardsverdeling en de armoede.
Als ze zijn meegeteld, hoeveel van hun leven in diepe armoede, zijn ze niet meegeteld, wat zijn dan hun leefomstandigheden. Kortom, het verhaal zegt niet zoveel als niet duidelijk is of de ca 7.000.000 illegale emigranten die de VS kent zijn meegeteld.
pi_46688535
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:17 schreef Schepseltje het volgende:
16 miljoen op 300 miljoen valt wel mee.. er zijn altijd mensen die hun leven verneuken
Ze krijgen ook amper kans om er iets van te maken zonder geld. Maar dat begrijp je vast niet met die oogkleppen op!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')