Ik zie dat Enschede al weer binnen is.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:44 schreef pfaf het volgende:
Enschede is er toch altijd als één van de eersten bij, weet iemand hoe laat dit ongeveer is? Dan kan ik even weg bij de voetbal.
Er zijn al verschillende steden binnen. Enschede, Dordrecht bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:43 schreef Tirion het volgende:
Maar als straks de grote steden en andere stedelijke gebieden geteld zijn zie ik die meerderheid nog wel verdwijnen... spannend!![]()
daar zijn veel betere redenen voor dan het sgp bolwerkquote:Op woensdag 7 maart 2007 21:48 schreef Mtijn het volgende:
*note to self: nooit in Ede gaan wonen
Ik zou zeggen dat het dit keer voor een groot deel ook ligt aan de manier waarop de pvda zich bij het akkoord heeft laten naaien. Het énige wat ze erdoor kregen was de Bosbelasting, iets waar ie-der-een tegen was.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:50 schreef pfaf het volgende:
Ik vind het toch wel opvallend dat de SP het ook nu weer zo ongelofelijk goed doet. Het kan nu niet Marijnissen zijn, is er dan zo veel onvrede? opgekropte woede? Ik zie het niet, al die 'proteststemmen' Want zo intepreteer ik ze.
Het is voor een belangrijk deel een naijleffect van de verkiezingen van november. Er wordt nu steeds vergeleken met de Statenverkiezingen van 2003, toen deed de SP het niet al te daverend.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:53 schreef Mtijn het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat het dit keer voor een groot deel ook ligt aan de manier waarop de pvda zich bij het akkoord heeft laten naaien. Het énige wat ze erdoor kregen was de Bosbelasting, iets waar ie-der-een tegen was.
Met 8,3% geteld op verlies, van 0,4% naar 0,3%quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:54 schreef Perun het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de NCPN het doet in Groningen![]()
Ik denk dat het gewoon doortrekken van 22/11 is. Mensen hebben toen duidelijk laten merken dat ze de SP in de regering wilden. De SP is toen buiten de formatie gebonjourd door CDA en PvdA en mensen zijn daar pissig over. Ik heb dat soort geluiden vandaag op het stembureau meerdere malen gehoord.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:50 schreef pfaf het volgende:
Ik vind het toch wel opvallend dat de SP het ook nu weer zo ongelofelijk goed doet. Het kan nu niet Marijnissen zijn, is er dan zo veel onvrede? opgekropte woede? Ik zie het niet, al die 'proteststemmen' Want zo intepreteer ik ze.
Beroerd. Het is tot nut toe vergelijkbaar met 2003, en in het bolwerk Reiderland (dat nog niet binnen is) is er van de partij niet zoveel meer over. Als ze het resultaat van 2003 weten te evenaren hebben ze het erg goed gedaan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:54 schreef Perun het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de NCPN het doet in Groningen![]()
Ja. Tip: Kijk op teletekst voor de uitslagen, kan ook op internet:quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:55 schreef Gewas het volgende:
Ligt het nou aan mij of slaan ze telkens een paar kleine lokale partijen over? Betekend dat dat die partijen bijna geen stemmen hebben gehaald?
Dat zeker. Maar het lijkt erop dat het ook iets beter gaat dan in november.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:55 schreef freako het volgende:
[..]
Het is voor een belangrijk deel een naijleffect van de verkiezingen van november. Er wordt nu steeds vergeleken met de Statenverkiezingen van 2003, toen deed de SP het niet al te daverend.
Wat heb jij gestemd?quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:59 schreef klip het volgende:
Prachtig (en verdiend) resultaat voor de SP.
Ik ben welliswaar een Wilders-aanhanger, maar ik vind het goed dat duidelijkheid beloond wordt door de kiezer.
De PvdA staat op flink verlies en dat is absoluut niet verwonderlijk na dat politieke gedraai van ze.
bedankt, even kijkenquote:Op woensdag 7 maart 2007 21:58 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Tip: Kijk op teletekst voor de uitslagen, kan ook op internet:
http://teletekst.nos.nl/?440-01
Dat de PvdA de verwachtingen niet heeft waargemaakt zal een grote rol spelen denk ik.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:50 schreef pfaf het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |