Hoewel ik geen vijf jaar meeloop, moet ik toch even wat dingen aan bepaalde mensen kwijt....
Ik post hier nu een jaartje of vier, en heb al heel wat mensen, ja, toch wel leren kennen. Heb ik bepaalde iemanden al meerdere malen in het echt ontmoet, bij anderen is het tot nu toe altijd digitaal gebleven, maar heb je daar toch, ja, een bepaalde... ik zou wel willen zeggen... indruk van gekregen. De plaatjes zijn echte persoonlijkheden geworden. En bij de mensen die je kent, bedenk je een beeld van de situatie waarin zij nu zitten, en is het anders omdat je dan weet dat die ene persoon van vlees en bloed ook echt daadwerkelijk ergens op een echt plekje van de wereld zit, die dan wat intikt en dat ik dat dan zo zie verschijnen op mijn computer, in mijn eigen huis, en zijn zij eigenlijk onderdeel geworden van een apparaat dat bij mij in huis staat, dat je eigenlijk net zo makkelijk gebruikt en aan en uit zet als bijvoorbeeld een televisie of een koffiezetapparaat.
Vlarp: kun je nagaan, dat je eerst gewoon echt postbode was en heel vroeg op moest en heel N. ging doorfietsen om, ja, de brieven en pakketjes naar de huizen te brengen. Hoe hard het ook regende of hoe warm het ook was, jij sprong altijd hoppa op je fiets om dat te gaan doen. En oh, wat heb ik de afgelopen jaren zitten zeuren over Earl Grey, en noemde ik je een fazant toen je zei dat je aangeschoten was. Ik heb hele lulverhalen bedacht na een kleine opmerking van jou. Je had een blauw vogeltje als, en nu moet ik even slikken en kuchen en een flinke rochel produceren voordat ik dit kutwoord mijn strot uitkrijg, maar je had dus een blauw vogeltje als avatar.
Nu zijn we in 2007 en ben ik 27. Ik stuurde vandaag twee meisjes weg omdat ze sigaretten wilden kopen en ik niet geloofde dat ze al zestien waren - hooguit veertien. Even later kwamen ze terug met een legitimatie en bleken ze 19 te zijn. Dat was voor mij een klap, ik realiseerde me vanmiddag dat ik een volwassen persoon ben, en zal me vanaf nu ook als dusdanig gedragen. ik hoop dat je geen blijvende schade hebt opgelopen of mij dermate zat bent dat je.. ja, eigenlijk zoiets hebt van, wat een gestoorde gek.
XMN8R: jij hebt bijna een spirituele werking. Het is net als bij een overledene: je bent er niet, maar ik weet dat je meekijkt. Als initiator van verschillende meetings en als houvast voor velen van ons, heb je toch wel wat betekend voor degenen die de stap hebben genomen om elkander eens in het echt te zien. Jij bent de man met daadkracht, jij bent degene die spijkers met koppen slaat wanneer dat moet, en tegelijkertijd weet je de sfeer er goed in te houden. Ik wil toch even kwijt dat het zo bijzonder was, dat ik in Rotterdam strandde omdat de treinen niet reden door een zware storm die over Nederland raasde. Bruggen waren afgesloten, reizigers stonden er verslagen bij, maar jij bood onderdak. Ja, jij bood onderdak en de mogelijkheid eens een officieel theorie-examen te laten doen. Ik was geslaagd, en door jou kreeg ik het gevoel dat ik toch nog
iets met goed gevolg kan afronden.
Blubberzwijn: ja, wat kan ik zeggen... Hoe langer het verhaal, hoe meer jij walgt, dus ik houd het kort: Hey keej man, je weet tog??
Grand-Esperacionnes: of eigenlijk wil ik gewoon zeggen Great_Expectations, omdat mijn Frans nu eenmaal niet zo goed is als het jouwe. Weer een anekdote van de snelweg: vanmiddag wilde ik voor de lol proberen of mijn Frans nog oke was toen iemand uit, jawel, Frankrijk had getankt. Het was geen succes, en ik werd aangekeken alsof ik, ja, in mijn hoofd niet helemaal oke ben. Goed, om te beginnen: hoewel jij ook de Fok-verslaving hebt verafschuwd, lijkt het bij jou ook behoorlijk chronisch te zijn. Ook jij beseft dat er geen einde aan kan komen, het blijft lonken, het blijft roepen, al zit je op de meest ideale droomplek die jij je maar kan bedenken: ook jij kan de topicreeks niet loslaten. Je hebt een beetje het imago van, ja, dat jongetje dat wil bungeejumpen maar eerst heel bang is, maar uiteindelijk wel de eerste is die springt. Sommige mensen reageren daar negatief op, maar jij weet dat naast je neer te leggen. Je was in Rotterdam zomaar opeens en je had echt een G_E jasje aan. En je was echt G_E zoals je zou denken dat G_E zou zijn.
Maaaaaaaaarrrrr oke, waar ben ik in godsnaam mee bezig eigenlijk...?
![]()
Ik kan zo wel eindeloos door blijven gaan, maar of dat nou als positief wordt opgevat...
*AHUM* over tot de orde van de dag.