abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 maart 2007 @ 10:49:48 #201
156412 hestria
erg gastvrij
pi_47182765
hier een hele trotse mama,

Michelle die gaat naar bed(een echt grote meiden bed), en dan horen wij op een gegeven moment: Pop slapen, beer slapen, knijn slapen, ikke kan niet slapen, ikke spelen, (voetstapjes gevolgt door rijden met een auto), na +/- een kwartier, ikke moe, ikke slapen, truste, smak(knuffels krijgen kusjes)

Michelle gaat een koek zoeken en kan die niet vinden, mama.............. ikke kan niet...., mama ikke kan niet....(hopeloze blik van ik kom er maar niet op) kan niet koeke vinde, kom maar mee(reikt hand uit en trekt je mee)

ook altijd erg leuk is als ze valt, staat ze op mama ikke auw pijn daan, kusje(mama geeft een kusje) over en dan gaat ze weer spelen

of ze vraagt om een iets, mama ikke drinke ja? drinke? graag, (krijgt ze drinken) geeft ze een kusje gevolgt door asjebikke of danke wel
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_47184877
Bix, ze hebben zo'n 3-hoek trampoline met een soort stuur eraan. Dus ze kunnen zich gewoon goed vasthouden en beiden hebben nog geen ernstige valpartijen gehad gelukkig.
  maandag 12 maart 2007 @ 15:25:42 #203
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47192391
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:46 schreef livelink het volgende:
Job heeft trouwens ook zaterdag voor het eerst op de wc geplast, hoewel hij dit nu in alle toonaarden ontkent en er niks van wil weten.
Hij zat in bad en moest plassen. Ik heb hem snel op de wc gezet en daar kwam de plas
En ik heb nu dus ontdekt dat hij in bad plassen dus wel vies vindt . Eindelijk een zwakke plek in zijn anti-zindelijkheidspantser gevonden.
Dus Job zit vanaf nu de hele dag in bad?

Noah gaf laatst voor het eerst aan dat ie moest plassen. Ik dacht alleen dat ie voor de leuk weer eens naar de wc wilde of bedoelde dat ik moest plassen ofzow. Hij stond net op het punt onder de douche te gaan, dus heeft ie in de badkamer geplast Binnenkort ook maar eens kijken of meneer dan zin heeft om zindelijk te worden. Weet alleen nog niet zo goed hoe ik het aan moet pakken...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 12 maart 2007 @ 16:18:46 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_47194670
Het is in ieder geval een optie voor als de tijd heel erg gaat dringen Ik zie het wel voor me, Job de hele dag afwisselend in bad en op de wc.

Dus Noah geeft het al min of meer aan? Nou, dan zal het best snel gaan. Gewoon Noa volgen en meteen reageren als hij roept dat hij moet plassen. Succes!

En leuk he Hestria, dat gekeuvel de hele dag (en nacht ).
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 12 maart 2007 @ 16:34:44 #205
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47195393
Nou als de lente nou goed doorzet kan ie straks lekker de hele dag in een badje buiten

Noah heeft nu pas 1 keer gezegd dat ie moest plassen, dus weet niet of het eenmalig was. Maar we kunnen het altijd proberen he Weet ook nog niet of ie wel zin heeft in potje/wc. Poepen gaf ie al veel langer aan, maar tegenwoordig zegt ie gewoon 'nee' als je vraagt of ie poep heeft omdat ie geen zin heeft om een schone luier te krijgen omdat ie wil blijven spelen
Potje vond ie tot nu toe alleen leuk als ie mee mag met mij naar de wc, als ik ga plassen dat hij dan op potje gaat zitten. Wc heeft ie ook wel eens op gewild maar dan kwam er tot nu toe nog geen plas ofzow. Misschien maar eens een wc-verkleiner aanschaffen anders.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 12 maart 2007 @ 19:45:17 #206
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47202339
Wat goed dat Piet al kan fietsen. Wat vlot!

Jolie en ik zaten op de stoep in de zon toen ze ineens aan me vroeg of het zomer werd en of we iets zouden gaan spelen in de tuin. Ik zei dat het eerste lente werd en daarna zomer en dat ze best iets kon gaan spelen in de tuin. Loopt ze naar binnen om d'r zwembroek te gaan halen Bij mooi weer en in onze tuin spelen denkt ze schijnbaar meteen aan in het badje spelen. Oh en in de tuin eten. Dat wist ze ook nog van vorig jaar. Gelukkig wist ze ook nog wat stoepkrijt en bellenblaas was.

Jolie is trouwens steeds bezig met letters. Vooral de letter J. Mijn naamletter, zo noemt ze dat. Sinds begin dit jaar speelt ze bijna iedere week een middag bij haar tante in het atelier, daar mag ze knutselen, tekenen en verven. Dat vindt ze echt leuk en doet ze nu thuis ook meer. Ze krijgt nu echt een vaste greep bij wasco enzo en kan ook wat vormen maken. En vandaag heeft ze 100 keer haar naamletters in de tuin nagemaakt. Knap vind ik.

Hoofdredactie Fotografie maandag 12 maart 2007 @ 20:05:12 #207
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47203127
Wat lief Luchtbel dat ze dat zo onthouden had En wat een lieve foto ook

Blijf het onvoorstelbaar vinden wat die kinderen soms allemaal onthouden. Weet dat nog goed van toen mijn broertje een jaar of vier was. We vierden Sinterklaas en de zakken waren door Piet verstopt in de schuur. Toen hij ze zag staan was het eerste wat hij zei: "Oh! Vijf zakken! Vorig jaar waren het er maar vier!!!"
We zijn het later terug gaan kijken op foto's en hij bleek gelijk te hebben.
  maandag 12 maart 2007 @ 20:27:51 #208
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47204175
Jolie! Wat knap! Er staat gewoon echt Jolie, joh!

En Piet die fietst, wauw!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_47204305
Yoni

LB wat een lieve foto's erg knap zoals ze haar naam schrijft! Het was vandaag ook lekker buitenspeelweer idd, goed dat je me aan stoepkrijt herinnert heb ik ook nog wel ergens liggen voor Myrthe morgen.

Hestria, leuk om hun verhaaltjes af te luisteren he? Ze klinkt zorgzaam

Wat is Juliette trouwens hard gegroeid al he?

/edit
Renzell, als je een trampoline koopt schijnt het het veiligst te zijn om een grote te kopen en die dan in te graven, om eraf vallen te voorkomen. Klinkt als een leuk cadeau voor Julius.

[ Bericht 15% gewijzigd door poemojn op 12-03-2007 21:04:22 ]
  maandag 12 maart 2007 @ 21:00:32 #210
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_47205686
Kleine glijbaan, Renzell? Ik krijg zo'n vaag vermoeden dat dat kleine projectiel van jou toe is aan een grote glijbaan. Lekker gelanceerd worden Yiehaaa...... Net als Liz vorig week. We dachten dat het zo'n dullig sloom ding was, maar Liz kwam ongeveer midden op het grasveld terecht...op haar rug. Gesproken tekst: "Oh-oh 'evallen?! Nog een keeeeer!! "
pi_47206285
razend knap van jolie! en piet is bepaald niet vlot hoor, dit is 'gewoon' een fiets met zijwieltjes he. ik heb eigenlijk nog steeds spijt van 't feit dat het een 16-inch fiets is. hij moet 't qua lengte wel aan kunnen maar hij kan nog steeds niet goed met z'n voeten bij de grond en hij is zo enorm onzeker op motorisch vlak. vandaag ging anna ook mee (in wandelwagen) dus kon ik hem niet voortdurend 'vasthouden' (gisteren hield ik een hand op z'n rug en dat vond ie erg fijn). prompt ging 't natuurlijk een keer mis (nou ja, hij wankelde wat en moest even afstappen) en meteen zat de schrik er weer goed in, drama en bijna niet meer verder durven. hij heeft nog wel weer gefietst daarna hoor, maar met stukken minder plezier meteen. dus ik weet niet meer wie laatst ook weer advies vroeg over omgaan met een zeer angstig peutertje (ik geloof dat 't dutchie was?) maar hier maak ik me daar ook wel eens zorgen om. niet eens zozeer over spinnen of spoken maar wel zó bangig en voorzichtig om nieuwe dingen te proberen, dat het 'm vaak echt in de weg zit. vind ik echt sneu.

smirre, zo te lezen heeft liz daar geen last van.
pi_47206638
Jolie wat knap!
Myrthe ligt lekker he?

Djulian lijkt nu het goede dieet te hebben, zijn ontlasting word dikker en hij word een stk vrolijk, luisterd een stuk beter en speelt met vel plzier en wil geen dvd meer kijken
Donderdag gaan ze met psz naar de lammetjes.
  maandag 12 maart 2007 @ 21:22:14 #213
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47206685
Ik vind wel het kunnen fietsen echt vlot hoor. Ik zal vast wel geen idee hebben maar ik weet nog dat ik zelf (door ziek zijn) heel laat was met zulke dingen. Een jaar of zes maar ik was daardoor erg bezig met die dingen maar ik weet echt nog heel goed dat bij ons op de kleuterschool zeker de helft niet kon fietsen. Met zijwieltjes ook niet, volgens mij is dat niks geks op die leeftijd dus. Ik vind er echt niks geks aan hoor, een kind van drie of vier dat niet kan fietsen. Dat angstige is wel lastig natuurlijk. Misschien dat bepaalde dingen straks wat meer vanzelf gaan als hij op school zit, meegaan met groep enzo. Of iets van kleutergym ofzo om meer vertrouwen in eigen lijf en doen te krijgen?
  maandag 12 maart 2007 @ 21:25:33 #214
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47206832
Oh en ik vind de letters van Jolie ook echt knap. Het staat wel echt honderd keer in de tuin en dat ding links was één van de eerste keren dat ze de E probeerde na te maken. Ze heeft trouwens wekenlang alleen maar strepen getrokken, verticaal. Verschillend van lengte en dikte maar bijna altijd zat overal dezelfde afstand tussen. Ik vind het fijn dat ze zulke dingen leert.
pi_47207660
Bix, er zijn ook 14 inch kinderfietsen, misschien is dat evt iets als extra tussenstapje? En dan die 16 inch wegzetten tot hij er echt in gegroeid is? Ik zat net voor Myrthe's verjaardag te kijken, vinden jullie deze ook niet zo over-roze dat 't helemaal leuk is voor meisjes? En voor jongetjes hebben ze ook stoere fietsen bijv zoiets

Myrthe is ook steeds met lezen en schrijven bezig, ik heb haar met grote moeite aangepraat dat ze dat op de "GROTE school" gaat leren (ze dacht op de peuterspeelzaal want dat noemen ze daar 'schooltje') maar nog niet zoals Jolie hoor, ik vind dat ook echt knap
  dinsdag 13 maart 2007 @ 00:09:32 #216
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_47214035
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:42 schreef poemojn het volgende:
Myrthe is ook steeds met lezen en schrijven bezig, ik heb haar met grote moeite aangepraat dat ze dat op de "GROTE school" gaat leren (ze dacht op de peuterspeelzaal want dat noemen ze daar 'schooltje') maar nog niet zoals Jolie hoor, ik vind dat ook echt knap
Dat zou nog een teleurstelling kunnen worden op de kleuterschool, poemojn! Vaak doen ze er wel wat aan letters en cijfers, maar leren lezen en schrijven doen ze meestal toch echt pas in groep 3. Daarom heb ik Daan nooit verteld dat hij op school zou leren rekenen en lezen, omdat hij dat al deed en hij dat soort dingen nog niet zou leren (omdat hij het al wist). Ik heb hem gewoon verteld dat hij daar ook met andere kinderen kon spelen en werkjes ging maken, net als op de peuterspeelzaal.

Voor Judith ben ik weer aan het twijfelen geslagen of ik haar toch niet nog voor een paar maanden naar de peuterspeelzaal zal doen... Ze wil zo graag naar school (dan bedoelt ze wel de school waar Daan naartoe gaat), al vanaf dat ze 3 jaar werd, want nu is ze 'bijna 4' en dan kan ze naar school. Maar ook omdat ze tekenen en knutselen zo leuk vindt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 13 maart 2007 @ 10:32:39 #217
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47220631
Poemojn, daar heeft Léon ook een handje van. Of dan klimt hij in Cas zijn ledikant en hoor je ineens: "Wheewhe!"

LB als Jolie die zo volhoudt dan is het wel een talentje hoor. Ik zie ook duidelijk 'Jolie' staan, knap hoor.

Githa, ik ben even iets minder bij maar hoe is het met Jordy?

Lomp En ONbenullig:
Ja Kozakken, je las het goed: Léon had een 'gat in zijn hoofd'. Hij was moe (maar niet toegeven ) en ik ging Cas naar bed doen. Hoor ik me beneden toch een enorme klap! Het klink alsof de deksel van de speelgoedkist was dichtgevallen. Maar dat kan niet, omdat daar zo'n veer op zit om dit te voorkomen. (het is een behoorlijk zware deksel) Dus ik naar beneden gerend en zie ik daar Léon dubbelgeklapt in de speelgoedkist liggen. Met zijn hoofd op de rand. Hoe hij erin gekukeld is is me nog steeds een raadsel, want hij lag niet voorover maar met zijn gat erin. Hij kon het ook niet vertellen later. Ik weet ook niet meer precies of ik hem nu gelijk hoorde huilen, of dat het even stil bleef beneden. Toen ik beneden kwam was hij wel bij en huilde wel. Ik heb mijn hand op zijn hoofd gelegd om wat tegendruk te geven, terwijl ik in de vriezer zocht naar het coolpack. Toen ik mijn hand weghaalde zat deze vol bloed en de buil was groot. Manlief was boven aan het werk dus die geroepen en laten kijken. Toch de dokter gebeld en we konden direct langskomen. Och, wat was Léon zielig.
Het viel uiteindelijk mee, hoefde niet gehecht te worden. Zou uit zichzelf genezen. Maar een buil op zijn hoofd zal ik je zeggen.
Was weer even goed schrikken dus. Léon is daarna wel gaan slapen (en nog volhouden dat hij niet naar bed hoefde ), maar wel met een sinasprilletje tegen de hoofdpijn.
Het is zo'n brekebeen hè, ik hou mijn hart vast voor de toekomst.
Hij was de dag ervoor op het kdv ookal op zijn voorhoofd gestuiterd, nog zo'n indrukwekkende bult. Nou ja loopt hij in ieder geval in evenwicht.
staan we 's avonds onder de douche en zeg ik tegen hem dat hij een 'Jantje onbenul' is. "Ben niet onbenul" en stoot vervolgens zijn hoofd tegen de muur terwijl hij bukt. Kansloos...
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 10:41:19 #218
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_47220894
Ach gut...., die arme Léon. Hopelijk heeft hij een hard hoofd.

Jolie, niet alleen heb je je naam al heel goed geschreven, maar meteen ook al zo kunstzinnig!
Katja doet niet aan schrijven, want ze zit pas in groep 1 en in groep 3 ga ik pas leren lezen en schrijven, mama!
Ja, zij is er één van de regeltjes. Alleen nood breekt wet, want K3 kan ze inmiddels wel schrijven. Dat is te belangrijk om te wachten op groep 3.

Djulian, fijn dat het beter gaat met je dieet!! Wanneer krijgt hij nou die uitgebreide tests, Anitra?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:03:59 #219
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47221687
ohh het is niet leuk, maar stiekem moet ik wel een beetje lachen om Leon hoor. "ben niet onbenul en stoot zijn hoofd tegen de muur" oh oh.
arme jongen met zn bulten op zn hoofd

mijn oudste zoon gisterenochtend om half 7 in zn bed
"piete post, piete post, met poes kost, in hooie waguh, piete post, piete post
wij werden er wakker van.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:29:59 #220
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47226694
Aaah...Léon toch. Niet leuk een gat in je hoofd... (pasgeleden had Noa er ook eentje, we kwamen er pas later achter omdat ze bloed aan haar handje had 'papa, nat!' en we schrokken ons wezenloos natuurlijk. De huisarts heeft het gelijmd, maar dat hielp niet echt (het was echt een dikke bult en ook een grote snee erop)...het heeft eigenlijk weken geduurd voordat de zwelling weg was. Ook erop liggen deed nog pijn, gelukkig is Noa een buikslapertje)
Maar erg he, als je kind bloedt... bah bah. Ik vind dat echt niets, kan er niet goed tegen als ik bloed zie. Sterkte met jullie brokkenpiloot... en een kusje voor z'n zere hoofd!

Noa is weer naar de psz geweest, en heeft al geknutseld! zo schattig... het zouden gestempelde boerderijdieren moeten zijn (met verf) maar het was meer gewoon een hoop kleurige verfvlekken. Wel heel leuk om te zien denk ik later, hoe het verandert van smeerboel naar echt knutselwerk.
Ik ga 'm ophangen natuurlijk!

Over letters lezen gesproken...Noa heeft al door dat letters iets betekenen... we hebben een kiekeboe-boek met diertjes, en dan gaat ze met haar vingertje naar de letters erboven (er staat dan bijvoorbeeld drie keer miauw) en dan zegt ze 'poesje, poesje, poesje' terwijl ze de woordjes volgt. Leuk om te zien!
pi_47226982
A gossie Leon... ik stikte zowat in mijn boterham van dat laatste stukje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 15:00:07 #222
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47229504
Leon, is het een fase????
  dinsdag 13 maart 2007 @ 15:26:35 #223
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47230422
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:00 schreef chacama het volgende:
Leon, is het een fase????
Zijn moeder is bang van niet.
pi_47234759
Bix, nog een fotootje van onze trampoline

Jemig arme Leon een gat in zijn hoofd
pi_47239909
Bedankt voor de tip Grijs, ik zal er 't komende jaar rekening mee houden

Als je Judith om het tekenen en knutselen naar de psz zou willen doen, is t misschien handig te kijken wat ze aan werkjes maken Op Myrthe's psz maken ze eigenlijk alleen voorgemaakte werkjes (kleurplaten, knip-en-plakdingen) zodat ze allemaal hetzelfde worden. Ze doen er niet echt aan vrij knutselen/tekenen (iig krijgen ze dat niet mee naar huis). Vind ik wel jammer eigenlijk.

Heeft Leon nog veel last van z'n hoofd?
pi_47240751
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 10:41 schreef livelink het volgende:
Ach gut...., die arme Léon. Hopelijk heeft hij een hard hoofd.

Jolie, niet alleen heb je je naam al heel goed geschreven, maar meteen ook al zo kunstzinnig!
Katja doet niet aan schrijven, want ze zit pas in groep 1 en in groep 3 ga ik pas leren lezen en schrijven, mama!
Ja, zij is er één van de regeltjes. Alleen nood breekt wet, want K3 kan ze inmiddels wel schrijven. Dat is te belangrijk om te wachten op groep 3.

Djulian, fijn dat het beter gaat met je dieet!! Wanneer krijgt hij nou die uitgebreide tests, Anitra?
we gaan 17 april voor het eerst naar allergiecentrum
Dan hebben we niet gelijk tests denk ik. Ben blij dat er spoed achter gezet is, want hij is zo anders als hij geen pijn heeft, zo heerlijk vrolijk, ondeugend en ondernemend mannetje dan

Leon auw!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 20:37:52 #227
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47241783
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:53 schreef poemojn het volgende:
Heeft Leon nog veel last van z'n hoofd?
Mwoah, je mag er alleen niet aanzitten en we mogen het nog niet wassen. Als hij gaat liggen gaat hij wel zo liggen dat hij niet op de bult ligt. En hij wil graag kijken naar zijn 'gat in zijn hoofd'.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 21:07:04 #228
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_47242796
Leonnetje, klein onbenul

Ik heb een klein kereltje met een kale plek op zijn hoofd. Kai kroelt niet met een knuffelbeest maar met zijn eigen haar. Draaien, draaien, draaien tot je een losse pluk in je hand hebt en dan "mama, klitje weghalen". Die plek is echt geen gezicht en ik ben bang dat er, als hij zo door blijft gaan, gewoon geen haar meer terugkomt. Iemand nog tips? Ik heb al geprobeerd zijn haar te vervangen door een lekkere harige knuffel, een petje trekt hij direct van zijn hoofd en continu corrigeren werkt ook niet omdat ik er vaak niet bij ben als hij het doet (in bed enzo).
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_47242947
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:07 schreef m@x het volgende:
Leonnetje, klein onbenul

Ik heb een klein kereltje met een kale plek op zijn hoofd. Kai kroelt niet met een knuffelbeest maar met zijn eigen haar. Draaien, draaien, draaien tot je een losse pluk in je hand hebt en dan "mama, klitje weghalen". Die plek is echt geen gezicht en ik ben bang dat er, als hij zo door blijft gaan, gewoon geen haar meer terugkomt. Iemand nog tips? Ik heb al geprobeerd zijn haar te vervangen door een lekkere harige knuffel, een petje trekt hij direct van zijn hoofd en continu corrigeren werkt ook niet omdat ik er vaak niet bij ben als hij het doet (in bed enzo).
Zo kort knippen dat er een tijdje niets meer te draaien valt en dan maar hopen dat de gewoonte verdwenen is? maar ja, die mooie Kai-haren .... kort....
pi_47243912
Jeetje Dutchie... dat was schrikken! Wat een geluk dat het nog zo 'goed' is afgelopen. Wel verwarrend voor Leon lijkt me; een 'gat' in zijn hoofd terwijl er een bult op zit! Dat zou ik ook eens goed willen bekijken! Hij zal het zich nog wel lang kunnen herinneren, denk ik. (Randy heeft zijn vingers een maandje terug tussen de deur -scharnierkant- gehad en heeft het er nog iedere keer over als hij een deur dichtdoet, en dat is vaak!!!)

Spannend Anitra... maar 17 april en dat is dan spoed?! Pfff...

Randy is echt aan het peuterpuberen. Met name zijn zusje is daar de dupe van. Ik blijf hem corrigeren; hij pakt alles van haar af, duwt haar om of duwt haar continu opzij, ze mag nergens aanzitten en hij brult soms al dat ze ergens af moet blijven als ze alleen maar zijn kant opkijkt. Soms is hij heel lief voor haar en wil hij haar knuffelen, maar net zo vaak doet hij haar onverwacht pijn, dus vertrouw ik dat 'knuffelen' ook niet meer zo. Heel vervelend. Volgens mij is het pure jaloezie naar haar toe, want hij wil alles wat zij ook doet; kruipen, uit een fles drinken, in de box, in een grote stoel eten, noem maar op. Het valt me ook op dat hij wil dat ik hem dezelfde soort aandacht geef als haar. Voorbeeldje: toen Tinka een badeendje in haar mond stak en ik met een hoog stemmetje vroeg of ze hem op ging eten, deed hij ook snel een badeendje in zijn mond. Zo talloze voorbeeldjes op een dag.
Op andere momenten is hij superlief. Hij kan ook opeens heel zoet alleen zitten spelen. Een alle auto's moeten ineens op een rij staan ("Kijk mama, auto's pakeert"), bij het neurotische af!
Ik heb me trouwens vanmiddag nog een breuk om hem gelachen: ik liep in een vrolijke bui naar de keuken en zong: "Hei ho, hei ho, je krijgt het niet kado", zit er een heel sneu jochie in de hoek die heel zielig zegt: "Nannie krijge niet kado, mama?"
  dinsdag 13 maart 2007 @ 21:47:46 #231
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47244492
Tssssskkk dutchie.. Je eigen zoon kansloos noemen..

Dan moet Saskia later maar kostwinnaar worden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47244738
M@x ik kan ook niks anders bedenke dan het haar kort. waar zit het kale plekje?

Mammietje dat is idd spoed, als r geen haast is dan is de wachttijd ongeveer 5 maanden.
Randy heeft ook zo'n auto tik? Hier moeten ze ook op rij staan en als ze dan allemaal netjes staan da rijd hij ze naar de andere kant van de kamer, want et auto's moet tukkie rijen natuurlijk en dan bgint daar het hele parkeergebeuren weer.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 23:19:41 #233
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_47249095
Wow Jolie

Mini Myrthe

Leon voor je buil

Die werkjes van de PSZ kan niet wachten tot het moederdag is

Djulian fijn dat het beter gaat

M@x wat moeilijk, kom ook niet verder dan het er af te knippen maar wat zonde.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 23:37:29 #234
103793 kozakken
Living the life
pi_47249814
Die Leon Ik zie het ook helemaal voor me.
Tummelig, is hij gewoon. Klinkt toch veeeel liever (Voor de niet-oooostenaren ons ons: Wat onvast op de benen/in dat lijfje )

Hier een schorre kraai in huis. Als in: forse keelontsteking, wat last van de oren en 's nachts veel overstuur wakker. Gelukkig schreef de ha wel een kuurtje voor, want het duurt nu echt wel lang.
(Amox-nogiets. Kreeg ik ook tijdens de zwangerschap voor blaasontsteking. Alleen meneertje krijgt het vloeibaar en vindt het heerlijk: smaakt naar ijslollies mama! )
Dus daar stond hij van de week buiten boos te zijn op papa omdat hij alle wasknijpers zo gezellig over onze tuin had verdeeld maar niet wilde helpen opruimen. Zo schor als een kraai boos te pinguinnen met zijn handen.
-over kansloos gesproken -
  dinsdag 13 maart 2007 @ 23:38:36 #235
103793 kozakken
Living the life
pi_47249866
Oh En Jolie.. Wat knap!!
En wat heerlijk, over haar badpakje. Wat weten ze dan toch nog veel he. Vind ik zo bijzonder
Je mooie, mooie meiske.
  woensdag 14 maart 2007 @ 06:22:52 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_47254149
Leonneke toch nou Liam is ook een tummelig typje hoor, die rent altijd en stopt niet op tijd, van dat soort dingen

Jolie! knap hoor! wow daar zou ik ook enorm trots op zijn LB

m@x, ik weet ook niks anders te verzinnen dan kort knippen dat is wel jammer, maar wel het behoud van zijn haar denk ik. hoe gaat het verder met hem?

kozakken, ik zie Jonne nu helemaal voor me

mammietje, het is helaas maar al te herkenbaar.... het schijnt over te gaan Ik ga veel naar buiten momenteel, laat meneer veel lopen en rennen om zijn energie ergens anders in kwijt te kunnen, dat helpt wel
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2007 @ 08:20:13 #237
81992 Githa
pi_47254619
Leon wat een schrik joh!

M@x, oef....moeilijk! staartjes dan maar?

Jolie wat knap...daar staat gewoon je naam!

Gisteravond in een opwelling Jordy op bed gelegd en gezegd dat we zijn tutje kwijt waren. Hij keek even, vroeg nog een keer 'wa tut?' en is toen gaan slapen geen enkel probleem..
Ik ben benieuwd of hij dit zo gaat volhouden. Het is wel een beetje hoe Jordy is. Echt zo van okej dan!
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:31:14 #238
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47255813
Mammietje, hebben Randy en Léon elkaar gesproken ofzo? Ik herken nl. heel veel in jouw stuk over grote broer Randy. Soms vind ik het grappig en soms negeer ik het maar gewoon. Als hij dan wil dat ik hem in de box doe of drinken uit de fles, dan zeg ik gewoon dat dat alleen voor babies is en hij al een grote vent is. (wat nog beter werkt: of wil je ook naar bed om te slapen? )

Kozakken beterschap voor Jonne. Hoop dat hij snel opknapt.

E.T. wij voeden Léon ge-emancipeerd op, dus wij hebben daar geen moeite mee dat Saskia straks de kostwinner wordt. Wordt Léon wel huisvader.

Anitra, heel veel succes de 17e!
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:29:21 #239
61800 Rottdog
pi_47259227
Githa is back in town
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2007 @ 11:37:28 #240
81992 Githa
pi_47259515
Thnx Rottdog
pi_47265396
Pfff... zo wordt iedereen vanzelf wel spoed dus, Anitra... Wel grappig van die auto's.... gaat hier precies net zo!

Dus het is een faaaaaaaaase Belana? Pfiew... Inderdaad lekker dat het beter weer is... ik trek er ook regelmatig even lekker op uit. Alleen vind ik het dan weer wat zielig voor Tinka dat ze in de kinderwagen moet blijven zitten.

Hahaha Dutchie... misschien moeten Leon en Randy maar eens 'grote-broer-ervaringen' uitwisselen! Ik ga er ook wel eens in mee hoor, dan gaat hij maar ff in de box en kan Tinka even lekker erbuiten spelen zonder dat ze gepest wordt! Of tijdens het verschonen zeg ik wel eens dat kleine baby's altijd stil liggen (hoezo misbruik!) en hij doet dan ook en zegt vervolgens "Dadada"! (Want DAT zeggen kleine baby's nou eenmaal)

Ik volg je met aandacht Max... Tinka doet het ook al vanaf geboorte, weet ook niet wat er aan te doen. Ze doet het voornamelijk als ze moe is en aan de tiet ligt, schijnt erg ontspannend te zijn terwijl de haren er met bosjes uitgetrokken worden...
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2007 @ 07:53:51 #242
81992 Githa
pi_47290424
En ook vannacht ging het goed zonder tut geweldig hoor!
  donderdag 15 maart 2007 @ 08:30:04 #243
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47290772
Githa wat goed! En wat fijn dat het 'zomaar' lukt zonder al te veel gedoe
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2007 @ 10:40:26 #244
81992 Githa
pi_47293453
Eigenlijk helemaal geen gedoe hij vind het wel best. Hij verteld ook tegen iedereen dat zijn tut kwijt is
  donderdag 15 maart 2007 @ 11:02:59 #245
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47294119
Nou ja Jordy, jij doet het gewoon!
Stoer hoor.
pi_47295736
hendiggg! goed hoor jordy!
pi_47295866
anna is vervroegd in de waarom-fase aanbeland. ze hoort 't natuurlijk gewoon veel van piet, maar 't komt wel erg grappig dat bekkie uit. vanmorgen, ik was me aan 't aankleden en zij lag nog in (ons) bed: "mama wat doe je?" "ik ben me aan het aankleden" "waarohom?" "omdat ik naar m'n werk moet". "oooooh ja, goed."
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2007 @ 12:33:23 #248
81992 Githa
pi_47297075
Anna dan ben je optijd ... wel lief hoor !
Jordy heeft dat nog helemaal niet, die zit nog steeds in de "neeej!" fase.
Maar hij is wel zo lief eigenlijk is het een heel makkelijk mannetje met een hele hoop ondeugd erin
  donderdag 15 maart 2007 @ 13:03:11 #249
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47298038
hi Githa ik miste je ook al. fijn om te lezen dat je weer uhhh tikt/aanwezig bent

vanmorgen bij de ha, Maxim heeft een schimmel onder zn voetjewaarschijnlijk het begon met een bultje met 2 puntjes erin, en dat is nu donkerder geworden en uitgebreid, soort eeltvorming zeg maar. nou dat hoort nog niet bij kleine kindervoetjes, dus ze dacht aaan een schimmeltje. en nu gaan we dus smeren, gelukkig ook niks ernstigs, wat kun je je rare dingen in het hoofd halen zeg als je kind iets heeft wat je zelf niet kan plaatsen
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:34:04 #250
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47301164
Noa is ziekjes vandaag. Heel erg zielig...
Ze werd wakker van mijn gerommel met was op de overloop en ik hoorde haar heel zieligjes snikken... 'pijn, buikje' ... en toen voelde ze al heel warm aan. 39,3 graden koorts, best veel voor de ochtend! En de hele tijd daarna heeft ze op de bank gelegen, af en toe rondgelopen maar elke keer weer teruggegaan naar de bank en geklaagd over 'pijn, buikje, buikje pijn!' ...
Emma kon ook niets goeddoen, 'Emma til' 'ooooh Emma grondgooit!' (Emma speelde met blokjes) en ze mocht niet bij Noa in de buurt komen, niet huilen en vooral niets afpakken (waar Noa toch niet mee speelde want die ligt gewoon te liggen op de bank...) want dan begon Noa met een klagerig, huilerig stemmetje te klagen tegen mij. "Mama, Emma til. Emma grondgooit. Emma opruime. Emma til! Emma niet doen!"

En ach, streng zijn ga ik dan niet doen, ik probeerde gewoon Emma uit Noa's buurt te houden ... en straks gaat Noa'tje ook weer lekker slapen! Even rust.

Toen ik even naar boven dacht te kunnen om Emma naar bed te brengen en zelf even te douchen hoorde ik Noa roepen...'Noa vies! BAH!' en zielig huilen. Had ze overgegeven IN een bakje met puzzelstukjes(karton ) en op de grond. Arm meiske.

[ Bericht 1% gewijzigd door Suzanna op 15-03-2007 14:42:20 ]
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:23:04 #251
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47328355
Ach gossie, wat zielig Suzanna! Overgeven heeft Juul gelukkig nog nooit gedaan, maar lijkt me echt verschrikkelijk voor zo'n kleintje. Ik vind het zelf al zo erg. Hopelijk gaat het snel weer beter met 'r.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:16:51 #252
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47336463
Suzanne veel beterschap voor Noa. Zo'n klein zielig hoopje ellende is het dan.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:04:44 #253
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47348628
Mijn kleine peutertje.....

Ik leg Fleur op de gebruikelijke wijze in bed. En zoals elke avond vraagt ze om een boekje voor in bed. Dus ik vraag welk boek...DikkieDik is het antwoord. En dus ik pak netjes DD. Die andere ook, is haar reactie. Dus de andere pak ik ook. En dan begint het....neeeeeee Niet die, maar die andere. Ik leg dus uit dat ze van de ene serie drie boeken heeft en in de andere maar 2. Maar ze wil toch echt 3 boeken in de serie waar we er maar 2 van hebben. Dus huilen, schreeuwen en maar roepen dat ze die andere wil. En in die woede-aanval knalt ze met d'r hoofd vol op de rand van het bed. Dus het huilen slaat om in verdriet. En ik kan dus troosten. Terwijl ik ze zachtjes in bed leg, snikt ze dat ze niet naar bed wil. En in die mantra blijft ze tot ze uiteindelijk in slaap valt.
Klein, klein peutertje, wat doe je toch allemaal?? Het is ook niet makkelijk.....groter groeien.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:28:29 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47349488
Arme Fleur!

En Noa zo ziek, zielig hoor.

En Jordy zo dapper zonder speen ook!
Maria slaapt nu dus al 2 weken zonder problemen zonder spenen. Hartstikke knap! Maar vanmiddag waren we vlak voor sluitingstijd in de bieb en Maria had Harry mee. Dat doen we nooit, maar nu was ze verdrietig wakker geworden.
Eenmaal weer thuis bedenk ik: Harry!
En jawel, vergeten! Een kwartier na sluit al, dus razendsnel weer op de fiets terug, maar het is helemaal dicht en donker. We zien Harry liggen vanuit het raam, op een plankie. Maria huilt. Vlakbij is de Albert Heijn en ik heb nog 5 minuten staan kijken of 1 van de biebjuffen toevallig nog een boodschap aan het doen was.
Nu ligt ze in bed met een beer van toen-papa-een-baby-was en de muziekbeer van Storm's bedje (hij logeert bij oma). Hopelijk redt ze het ermee, die dappere Maria.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_47349704
Ah gos Maria toch... Wat raar en mooi en ontroerend dat zoiets kleins zo veel impact heeft bij een kleintje. Is de bieb morgen wel open Sugar?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:39:58 #256
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47349905
Ja, gelukkig wel. Om elf uur hebben we hem weer.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:40:32 #257
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47349922
Oh wat erg! Wat sneu voor Maria.

Freek heeft Giraf (nooit een tweede meer van kunnen vinden, en inmiddels is Giraf ook niet meer herkenbaar ). Na een aantal keren dikke paniek heeft Giraf nu voor de rest van zijn leven huisarrest.

Hopelijk is de bieb morgen open, en tipje, maak iets aan Harry waardoor je er een telefoonnummer op kan zetten.

Bij nr twee ben ik er niet meer ingetrapt, die kreeg een voorkeur voor een hondje dat ook niet meer verkocht werd. Ik ben rap naar de prenatal gegaan en heb daar vier identieke spookpoppetjes gekocht. Die de toenmalige baby opgedrongen, en het is zowaar gelukt .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 21:08:41 #258
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47350843
Wat sneu voor Maria.. En 'm dan ook nog zien liggen door 't raam..

Saskia heeft afgelopen woensdag zelf d'r speen in de vuilnisbak gegooid
Er was wat miscommunicatie tussen ons en het kdv en daar heeft Saskia gezegd dat haar spenen thuis wegwaren en had ze samen met de juf de speen daar weggegooid. (toen had ze 'm dus nog thuis!). Afgelopen woensdag kwam dat uit en toen zei Saskia zelf dat ze d'r speen thuis ook wel weg ging gooien en na het eten was ze ook heel enthousiast "gaan we nu m'n speen weggooien??"
en zo geschiedde:

Na het douchen was het nog wel even heel moeilijk.. verhaaltje lezen voor 't slapen zonder speen.. Maar het gaat steeds beter Vanavond was de wetenschap dat ze 'm zelf in de vuilnisbak had gegooid al genoeg.
Vind 't wel stoer dat ze dat helemaal zelf heeft gedaan

en ja, d'r 'ketting' is een kabelslot
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47351028
Wat goed dat je er foto's van gemaakt hebt ET
En dapper hoor.
Ik zie Saskia al helemaal staan bij de fietsenstalling Geweldige ketting

En dappere Maria. Niks zo erg als je kroel niet bij je hebben. En hem in de bieb zien liggen is helemaal zo triestig als je er dan niet bij kan.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 09:07:39 #260
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47361061
Jordy en Saskia ook al zonder speen, knap hoor!

Noa gauw beter worden, hoor! Zo sneu zieke kindjes...

Noah begint steeds meer zijn fantasie te ontwikkelen, zo leuk! Dan zegt ie dat ik een krokodil ben bijvoorbeeld, of papa een slang. En gisteren was ie met nep-duplo aan het bouwen en riep ie steeds 'hele goote hijkam he' duurde even voordat we snapten dat ie hijskraan bedoelde

Ik vond het wel inventief

Noah heeft ook weer een fase dat ie moet huilen als ik weg ga. Of kan ik beter zeggen, de fase dat het weggaan goed ging is weer voorbij, aangezien die fases aanzienlijk korter duren
Als ik weg ga op het kdv dan doet ie moeite om niet te huilen, maar wordt ie echt heel zielig, met zo'n pruillipje. Als ik thuis weg ga is het meestal gewoon echt drama, daar voelt ie zich vertrouwd genoeg om zich te laten gaan denk ik. Ik vind het zo rot altijd, maar blijkbaar is het iets wat bij Noah hoort.
©Dumbo
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:01:18 #261
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47363933
sneu is dat dan he bij Maxim gaat het gelukkig steeds beter bij het weggaan. het was echt 3 x hartverscheurend krijsen en gillen en spartelen als ik wegging, en vrijdag moest hij wel huilen, maar toen zei ik dat mama altijd terug komt, en dat hielp enigzins, hij hield op jmet huilen en zwaaide mij zelfs uit

Maxim heeft de fase bereikt dat als hij zn zin niet krijgt hij gaat gillen, en niet zachtjes gillen nee mijn oren tuten ervan en doen soms een half erna nog pijn
vandaag heb ik 2 x geprobeerd terug te gillen, hij schrok zich werkelijk rot en begon gelijk te huilen. misschien helpt het, misschien ook niet, moet ik weer wat anders verzinnen.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 23:09:02 #262
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47384165
Noah gaat al zo'n 2 jaar naar het kdv en in die tijd is het af en toe een paar weken goed gegaan. Nou ja en het eerste half jaar ofzow ook, totdat ie zo'n fase van eenkennigheid en/of verlatingsangst kreeg. Sindsdien alleen af en toe een paar weken dat het goed ging. Aan het wennen ligt het dus niet dus hoort gewoon bij hem denk ik. Hij is ook wel heel erg een mama's kindje (O+) dus dat heeft er misschien ook wat mee te maken.

Vandaag hadden we een familie reünie en Noah heeft zich zoooo goed gedragen! Het is altijd wel een makkelijk kind, met af en toe natuurlijk wel peuterbuien en dramaatjes enzow. Maar nu heeft ie zich écht voorbeeldig gedragen, vind ik toch wel weer knap! Grootste deel van de familie ziet ie namelijk zelden tot nooit en was ook onbekende omgeving en ander ritme en slapen in de kinderwagen enzow. Maar hij deed het echt allemaal perfect Hij was in het begin met de familie erbij wel even heel verlegen, zo schattig is dat
©Dumbo
pi_47384446
prachtige hijskraan Noah! echt knap!

Anna heeft ook vanaf het begin veel meer (zichtbare) moeite gehad met afscheid nemen bij 't kdv dan Piet. zo rot om je kind zo verdrietig achter te moeten laten. (ergens ook wel vleiend om te merken hoe belangrijk je voor hem/haar bent, Anna lijkt op andere momenten juist vaak zo'n bikkel). Piet kon het vanaf 't begin al bijna altijd vrolijk, dat afscheid nemen.

martineke, dat gillen komt me bekend voor, Anna kan 't ook echt verscrhikkelijk hard, en dat je oren er echt pijn van doen inderdaad. zelfs Piet klaagt dan over z'n oren. ik negeer 't zoveel mogelijk en benoem wel even haar frustratie maar ik geef er zo weinig mogelijk aan toe. hoe sneller ze dit afleert hoe beter.

saskia wat knap dat je zelf je speen weggegooid hebt! hopelijk went het speenloze leven snel!

piet is ziek, enoorm verkouden en koortsig. vannacht begon 't al, een paar keer wakker met een nare hoest en rare ijl-verhalen. zo sneu. en vanavond was ie ook al een paar keer helemaal overstuur. zielig is 't! ik hoop maar dat ie snel opknapt. anna was ook al zo aan 't 'blaffen' maar was verder nog goed te pas.
pi_47384910
Heb je Harry weer terug Sugar?

Knappe hijskraan!

En knap dat Anna al met 'waarom'vragen begint.

Noa & Piet, beterschap allebei!

Heeft Saskia nog heimwee naar haar speen? Knap dat ze 'm zelf weggegooid heeft

Hier hebben Myrthe en ik vanmiddag naar the princess diaries 2 gekeken Myrthe is helemaal into prinsessen dus die vond t geweldig leuk, en ik vond 't ook wel grappig (en lekker rustig op de bank liggen een middagje ). Vrijdagochtend heb ik op de psz meegelopen, daar was ze tijdens het vrij-spelen ook steeds in een prinsessenjurk gekleed, en maar draaien voor de spiegel met een paar kinderen daar.

Luchtbel, hoe is het met Jolie en jou?
pi_47385132
Myrthe is ook helemaal in de waarom fase. "Mama mag ik Plop kijken?" "Nee lieverd, mama wil dit even zien op tv". Myrthe gooit met een dramatisch gebaar haar handen in de lucht, "Waarom nou mama.." En ze kletst al hele verhalen, en volzinnen. Gisteren vroeg ze: "Mama, wil je het licht even voor me aan doen, alsjeblieft?". Je kon me opvegen, zo'n zin uit zo'n ukkie.
pi_47385175
Twee Myrthe's En is de jouwe nou jarig Ladybos?

Nee, ergens in Januari. Het tickertje werkt niet
pi_47394330
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 23:41 schreef FoN het volgende:
Twee Myrthe's En is de jouwe nou jarig Ladybos?

Nee, ergens in Januari. Het tickertje werkt niet
Ah, bedankt, die dingen lopen iedere keer tot d'r verjaardag en dan niet meer, vergeet ik steeds.
  zondag 18 maart 2007 @ 14:36:50 #268
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47397865
Lief, alle beterschapswensen voor Noa. Het heeft gewerkt, want ze is weer beter! (helaas wel eerst Emma aangestoken... )

Fleur lekker eigenwijs dus! Wel zielig he, dat ze dan zo van streek zijn en je het niet goed kunt uitleggen. Moeilijk hoor.

Saskia, wat knap van jou, zelf je speen weggooien! Wow... dat gaat hier nog in geen eeuwen gebeuren ben ik bang ... zeker nu Noa ziek is geweest en hem wel overdag mocht dan, wil ze hem constant hebben en wordt boos als Emma hem wel mag en zij niet. Tja.

Arme Maria, Harry kwijt ...
We hebben hier knuffeldoeken voor de kinderen... hydrofielluiers (extra zachte) Heerlijk makkelijk, ze krijgen er altijd twee in bed en het zijn echt hun troostdoekjes ook. Ik ben er erg blij mee, we gaan redelijk vaak weg ook en dan neem ik er gewoon een hoop mee, nooit gezeur om een bepaalde knuffel.
Noa geeft ook weleens haar doek aan Julia als ze huilt...zo schattig! 'Julia huilt...aaah... Julia til! Julia peentje, Julia doek...'

Myrthe ook al in de waarom-fase! Hier nog niets van dat alles...en ik denk dat ik dat nog niet erg vind ...
pi_47401277
Hydrofielluiers, die gaan wel 20 jaar mee ook als knuffeldoek
Ikspreekuitervaring
  zondag 18 maart 2007 @ 21:08:04 #270
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47413136
Lief dat je het vraagt Poemojn. Met Jolie gaat het denk ik wel weer wat beter dan een week of twee geleden. Toen werd ze iedere nacht wakker, wilde bij mij in bed, voelde lastig waardoor ik misschien te veel ging nadenken. Het is vanzelf weer gestopt. Weet wel zeker dat het voor ons alletwee echt belangrijk is om samen te blijven. Dus ik doe m'n best weer meer om met haar te zijn en als het alleen aan haar zou liggen zou die tijd samen prima gaan. Het is een ontzettend lief kind. Ik hoop echt dat dit allemaal niet te veel invloed op haar als persoon zal krijgen, ik gun haar zo ontzettend een fijn en makkelijk leven waarin ze niet hoeft te veranderen. Voor alsnog lijkt het wel goed te zijn met haar.

Vanmiddag waren we even op het strand en dat vond ze heerlijk. Het waaide echt hard maar dat vindt ze alleen maar lekker. Op het toilet op het station liep een meisje van een jaar of vijf een beetje te dralen en te huilen. Die zag d'r moeder niet meer en Jolie vroeg wat er was Ze wist natuurlijk niet wat ze moest doen en zei toen maar 'Daar is mijn mama, die helpt jou. Mijn mama weet dat wel.'
Zulke dingen van haar weten me gelukkig wel weer wat te raken. Het is zo'n lief meiske, ik hoop dat ze zo blijft.

En voor de rest is ze thuis en bij de oppas druk met verkleden, tekenen, verkleden, tekenen, verkleden....

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 18-03-2007 23:53:22 ]
pi_47413351
Wat een heerlijke opmerking LB, 'mijn mama weet dat wel'
Zo zie je maar weer hoe ze over je denkt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 18 maart 2007 @ 21:23:10 #272
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47413768
Ach wat lief.... Wat een vertrouwen he?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Hoofdredactie Fotografie zondag 18 maart 2007 @ 22:55:25 #273
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47417712
Wat lief Luchtbel! Dat ze het aan dat meisje vroeg en vooral die opmerking "mijn mamma weet dat wel". Dat moet je toch goed doen! Dat Jolietje, ondanks alles, gewoon toch zo heerlijk veel vertrouwen in je heeft Hoop dat dat jou ook een beetje sterkt die gedachte
  maandag 19 maart 2007 @ 08:26:37 #274
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47424510
Aah...Jolie wat een schatje ben jij. Echt superlief. Het feit alleen al dat je zo vol liefde over haar schrijft zegt genoeg hoor, Luchtbel. En haar opmerking... echt té lief gewoon.
Fijn dat het langzaam overgegaan is, bij jou in bed slapen.
  maandag 19 maart 2007 @ 09:25:52 #275
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47425357
Jolie wat lief!
©Dumbo
  maandag 19 maart 2007 @ 09:40:18 #276
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47425639
Noah heeft laatste dagen ineens weer interesse in het potje, dus probeerde hem uit te leggen hoe het echt moet, dus met broek en luier uit. Maar hoe doen jullie dat met jongetjes? Dat piemeltje wijst omhoog dus als ie al een plas zou doen gaat het zo met een boogje over de rand van het potje heen
©Dumbo
pi_47426404
leren dat ie 'm naar beneden moet sturen/duwen.
pi_47426490
Hier een ziek peutertje. Ik denk oorontsteking want zijn oortje is helemaal vies.
Vannacht en gisternacht heeft hij dus bij ons in bed gelegen. Hij kan echt huilend wakker worden en dan is het net of hij niet helemaal bij ons is. Zijn ogen zijn wel open maar echt wakker is hij dan niet. Heel zielig en heel frusterend ook want we kunnen hem dan bijna niet troosten en hij kan niet aangeven wat er is.
Vannacht een flesje melk gegeven met wat Sinaspril erdoor en toen sliep hij wel.
pi_47427044
ah zielig is dat he snoopy. beterschap! hier nu 2 zieke peutertjes en 1 ook wat zieke moeder, bleghk.
pi_47427071
Bix, nog erger! Jullie ook beterschap.
pi_47427104
O Bix en Snoop wat een ziekies. En pijn in je oortjes is echt heel vervelend!
Beterschap daar
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 19 maart 2007 @ 11:38:05 #282
3142 m@x
pi_47428892
Beterschap zieke kindjes (en mama).

Ik zag ergens iemand vragen hoe het met het stappen van Kai gaat. Hartstikke goed. Hij loopt nog steeds niet los (afgezien van stapjes die hij per ongeluk los doet, zodra hij merkt dat hij los loopt laat hij zich accuut vallen) maar verder weigert hij nog langer ingesnoerd in de buggy te zitten. Hij stapt aan één hand overal naartoe en volgens mij is hij er nog trotser op als dat ik ben.

De kale plek op zijn hoofd wordt steeds kaler en de knoop is doorgehakt. Donderdag gaat zijn haar er af Het liefst niet superkort maar in elk geval kort genoeg zodat hij het niet langer om zijn vingertjes kan draaien.

Praten gaat ook geweldig. Hele verhalen komen eruit en hij kletst vrolijk met iedereen. Gisteren had ik even een -moment. Ik vraag hem altijd wie de-liefste-mijn-liefste is en dan antwoord hij altijd "Kai". Gisteren voegde hij er "Mama, Kai's lieve-lieve" aan toe. Je kon me opvegen.
  maandag 19 maart 2007 @ 13:11:13 #283
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47431763
Heel veel beterschap voor alle zieke kindjes en mama's... wat vervelend he. Emma is ook ziek (maar geen peuter dus hoort hier eigenlijk niet ) maar Noa is wel weer beter.

We zijn nu bezig met zindelijkheidstraining bij Noa... ze loopt de hele dag in een onderbroekje met maillot eroverheen, of een onderbroek, broek en sokjes...en heeft al drie schone setjes gekregen in een ochtend ...
Het is jammer dat ze zo eigenwijs is, ze wil niet op haar potje zitten op bepaalde momenten, en dan moet het juist (vijf minuten later een grote plas op de grond...) maar ze is er wel aan toe denk ik.

Kai, wat ben je schattig... Kai's lieve-lieve...
  maandag 19 maart 2007 @ 13:15:34 #284
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47431923
Beterschap voor de zieke kindjes, zo sneu altijd...

Noah zit nu de helft van de tijd op het potje alsof het een krukje is Hij snapt het nog niet echt denk ik, maar we zijn ook nog niet echt mee begonnen. Zie er nog steeds beetje tegenop, maar binnekort toch maar een keertje mee beginnen....
©Dumbo
  Hoofdredactie Fotografie maandag 19 maart 2007 @ 13:39:45 #285
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47432823
Ach Kai zijn haartjes eraf Wel verstandig hoor. Snel nog even een boel foto's maken en een kort koppie staat 'm vast ook hartstikke leuk!
  maandag 19 maart 2007 @ 13:57:57 #286
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47433477
Tex, het gaat wel beter werken als hij merkt dat hij plast, dus geen luier omheeft. Toen we het met Noa probeerden met luier om, en af en toe af etc., had het eigenlijk geen zin. Nu begint ze zelfs te voelen wanneer ze moet plassen, maar is dan net te laat...maar gaat dus wel de goede kant op.
  maandag 19 maart 2007 @ 14:06:50 #287
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47433793
Ja dat klinkt wel logisch Suzanna. Ik verwacht nu ook nog niks van Noah hoor, probeer hem alleen aan het potje te laten wennen enzow.

Succes met Noa! Zal wel een hoop schelen bij jullie als 1 van de 3 dames zindelijk is straks
©Dumbo
  maandag 19 maart 2007 @ 14:19:28 #288
3142 m@x
pi_47434249
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:39 schreef Yoni het volgende:
Ach Kai zijn haartjes eraf Wel verstandig hoor. Snel nog even een boel foto's maken en een kort koppie staat 'm vast ook hartstikke leuk!
Kom je het een keer live bekijken?

Zindelijk maken.......zucht......... daar moeten we hier ook nog eens mee beginnen. Hij heeft het wel de hele tijd over de "cee" en "plasje doen" maar als het erop aan komt raakt hij helemaal in paniek als ik hem op het potje of de wc neerzet. Hij zal er nog wel niet echt aan toe zijn.
pi_47437478
oh wat jammer van kai z'n mooie lokken. maar ik zou ook geen andere oplossing weten nu, en kort staat 'm inderdaad vast ook reuze goed.

anna is net uit haar bed gevallen. ik hoorde een enorme bonk en jawel hoor, daar zag ze heel beteuterd op de grond, geen idee hoe ze terecht gekomen is maar ze heeft heel wat dikke tranen geplengd. de schade lijkt mee te vallen gelukkig. misschien toch ook voor haar alvast een groot bed gaan zoeken, vind 't wel wat vroeg...

oja en ik wilde nog even een worshippey doen voor myrtheB met haar volzinnen.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 19 maart 2007 @ 16:38:15 #290
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47439922
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:19 schreef m@x het volgende:

[..]

Kom je het een keer live bekijken?
Ja leuk!

Jeetje, Anna uit bed gevallen! Hoe heeft ze dat nou voor elkaar gekregen? Probeert wel vaker ze over de rand heen te klimmen ofzo Bix?
  maandag 19 maart 2007 @ 20:50:48 #291
61800 Rottdog
pi_47450008
Och gossie Anna en je was al ziek beterschap mensen.

Tex het heerlijke weer komt er straks weer aan lekker in zijn blootje, komt het gewoon helemaal goed

Suz sterkte ermee hopelkijk heeft ze het vlot onder de knie

M@x het begin is er nu kan het alleen nog maar beter gaan, aan je hand lopen is al een grote stap Zonde van zijn haar maar het is misschien wel de manier om het af te leren en gelukkig groet het weer aan.

Morris beterschap

Wat een heerlijk verhaal over Jolie

Saskia stoere meid
  maandag 19 maart 2007 @ 22:00:41 #292
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47453339
Jee, wat een verhalen hier weer.....!
LB-ke, wat een heerlijk meisje heb je toch...
En Noah en Noa op de pot. Wat knap al Tex, hier is ddat nog totaal niet aan de orde.
Liefste van de lieve mama van K@i, al moet zijn haar eraf, het blijft een knappe stapper!

Luuke is met papa naar het cb geweest. Ze weegt 12,3 kg bij 87 cm. (Ik heb een dochter van 87 cm, ik vind dat zo lief klinken! Blokken stapelen ("Papa doen!") ging uiteindelijk maar liefst 4 keer goed en de spraak was ook goed. Ze vond het alleen niet leuk om daat in haar hemdje te zitten, de lieverd.
Verder slaapt ze niet meer door, huilt ze als ze naar bed moet, en is ze vreselijk tegendraads. Zolang ik kussen en knuffels van haar krijgt geeft dat natuurlijk niet zo heel veel. Maar die nachten zijn kort.... Faaaaseeee
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_47456765
LB was ik nog vergeten te zeggen maar ik vond 't ook een erg lief verhaal van Jolie.

Lishe, fijn dat Luuke 't zo goed doet. alleen qua slapen en dwarsigheid dus wat lastig momenteel. zeeeeer herkenbaar...! anna slaapt bijna niet meer 's middags, 't is echt bar en boos. en rond etenstijd valt ze dus om van de slaap, soms valt ze gewoon echt in slaap aan tafel. laatst zat ze op Piet z'n kinderstoel (zonder beugel/bandjes oid) en gelukkig zagen we haar ogen dichtzakken, anders had ze er zo naast gelegen. 's nachts is 't ook nog vaak drama, zeer vermoeiend! en nu ze wat ziekig is nog moeilijker inschatten of we dr maar even moeten laten jengelen of niet. ik leg haar er nog wel elke middag in, het stomme is ook dat ze rond het middageten ook al zeer vermoeid is, dus je zou verwachten dat ze dan wel aan een tukkie toe is. maar op een of andere manier lukt het bijna nooit meer. ik laat haar vaak best lang liggen, ga er wel af en toe even naar toe om wat te sussen of in elk geval te laten merken dat ik er wel ben en haar wel hoor, in de hoop dat ze uiteindelijk dan toch in slaap valt. maar vanmiddag is ze dus voor 't eerst uit 'r bed 'geklommen'. ze had haar slaapzak opengemaakt en kan dan natuurlijk makkelijker klimmen. vanavond maar weer de combisleeper aangetrokken, die heeft een dubbele rits en die krijgt ze minder makkelijk open. maar griezelig vind ik 't wel.

Piet was vandaag overigens alweer een stuk beter te pas dan gisteren, en overdag zijn ze dan toch vaak wel nog heel vrolijk en actief. ze wilden bijvoorbeeld dolgraag even buiten in de 'sneeuw' ('t was vooral nattigheid maar allez) en hebben daar ook echt enorm van genoten. ik heb er nog wat van gefilmd, zal zo ff een filmpje uploaden.

[ Bericht 15% gewijzigd door bixister op 19-03-2007 23:44:20 ]
pi_47461321
Oh wat herkenbaar Bix! Hier ook een peuter die 's middags niet wil slapen maar het wel nodig heeft. Hij haalt het soms maar met moeite tot het avondeten dat daardoor al zeer vroeg is. Hij ligt nooit later dan 7 uur in bed omdat hij dat gewoonweg niet volhoudt. Op de creche is het heel lastig want hij houdt de andere kindjes wakker en slaapt daar als het even kan apart van de rest.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:17:54 #295
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47467547
wat een slaapproblemen lees ik, ik klop het ff af, maar ik heb er (nog) geen last van *phieuwww*. hier slapen ze meestal tegelijk smiddags, en dat heb IK ook even nodig dat hun pitten wat een drukte kan het soms zijn zeg

zat ik vd week te vertellen over dat gegil van Maxim dat ik terug gil. het werkt nog ook hij gilt nog maar amper het is wel niet helemaal pedagogisch verantwoord, maar soms moet je ff afwijken.

en wat ik ook erg lastig vind, Maxim ontpopt zich de laatste tijd als een echt klein terroristje tegenover Romijn. zal ongetwijfeld de leeftijd zijn incl een faaaaaaaaaaaaaaase, maar leuk is anders. ik heb soms echt het idee dat ik alleen maar politieagentje aan het spelen ben. dat word wat straks als Romijn wat ouder is
pi_47467916
Fijn dat het beter met haar gaat LB. nu jij nog

Lieve verhalen hebben jullie. Sterkte met de kinderen die geen middagdutje willen Helpt wandelen niet (in de buggy dus)?
pi_47468067
nee, wandelen is geen optie want piet wil wel nog slapen. en de duowagen is net de deur uit.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:29:27 #298
24188 Belana
kloon van belana
pi_47469827
lastig he dat slaap gedoe. toevallig ligt Liam er nu zomaar weer eens in voor een middagtuk, terwijl ie dat echt al een tijdje niet meer doet, maar hij was zo moe, dus hij wilde zelf.
Ik heb het altijd maar een beetje laten komen zoals het ging. echt oplossingen ervoor zijn er niet. ik vond het altijd belangrijker dat er iig 's nachts goed geslapen werd, overdag maak ik er geen toestand van.
stormy waters...
sailin'
pi_47470032
's nachts wordt hier ook wel goed gelapen hoor maar het vervelende is gewoon dat hij het echt nodig heeft overdag. Wit koppie, gapen en maar wakker blijven
pi_47471074
hier is overslaan van de middagslaap geen garantie (integendeel soms zelfs) dat het die nacht wel goed gaat. en wat snoopy ook zegt: je ziet gewoon dat ze 't eigenlijk nog hard nodig heeft, er gebeuren ook ongelukjes die puur voortkomen uit vermoeidheid. zielig is 't! maar ja.
verder zijn ze alweer aardig opgeknapt en allebei zeer goed te genieten hoor, ik verkneukel en verbaas me dagelijks om de leuke dingen die ze zoal zeggen en doen. anna heeft me een fantasie, heerlijk. gisteren at ze rozijntjes en er stond ook nog een bakje met wat stukjes appel op tafel. "kom maar bij mama" hoor ik dan, en een rozijntje werd innig tegen een stuk appel aangedrukt.
piet kletst de oren van ons hoofd en heeft een haarscherp waarnemingsvermogen. gistereren hadden we bijv. 's ochtends 'huisje boompje beestje' gekeken en daarin ging het over het verkeer. en er was ook een klein tekenfilmpje van een situatie waarin een auto door rood reed en zo een fietser omver reed die hoog de lucht in geworpen werd (waarna er meteen een ziekenauto verscheen). 's avonds in bed had ie 't daar nog over en ik zei dat die ziekenauto vast gekomen was omdat dat meisje zo hard op de grond gevallen was. maar volgens piet was ze niet hard op de grond gevallen, en hadden we alleen maar gezien dat ze hoog de lucht in vloog. vanmorgen was de herhaling dus hebben we nogmaals gekeken en inderdaad, de val zelf is niet in beeld.
vanmorgen hebben ze gevingerverfd (nou ja, anna wilde liever een kwast). heerlijke kliederboel!

[ Bericht 38% gewijzigd door bixister op 20-03-2007 14:32:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')