quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:34 schreef jessie het volgende:
Livelink heb je foto's?
Spannend hoor.
Hier zouden ze nu niet meer zonder elkaar willen slapen. Ook al is het vaak genoeg ruzie in de tent. Ze slapen nu zelfs met de bedjes tegen elkaar aan. Net als papa en mama
Alleen zit er bij hun dan wel een randje tussen zodat ze niet naar elkaar kunnen rollen. Jans houd Bo nogal eens wakker. Maar als ik dan zeg zal ik Jans dr bedje naar de muur schuiven dan wil ze dat toch niet.
En die bijdehandte opmerkingen
Van de week gingen we fietsen, was nog heel stil op straat.
Jans zit achterop, kijkt wat om zeg heen en zegt met zo'n wijsneuserig stemmetje. "Goh, lekker rustig nog he".
Luchtbel hoe gaat het met Jolie nu snachts zonder luier?
Ezra slaapt dus nog steeds bij ons op de kamer omdat we geen ruimte hebben en dat gaat op zich best goed, maar een priveleven heb je niet meer. Ik ben zo bang dat de 1 de ander gaat wakker houden als ze op 1 kamer liggen, dat houdt me tegen. kwestie van proberen natuurlijk, maarja...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:28 schreef livelink het volgende:
We hadden Job's ledikant bij Katja op de kamer gezet, maar binnen de kortste keren kroop Job bij Katja in bed en ze liggen nu elke nacht samen in het grote bed van Katja. Beiden slapen daardoor beter, dus ik ben eigenlijk ook alleen maar positief over het samen slapen.
jup, dat werkt nietquote:Op zondag 25 februari 2007 15:26 schreef Githa het volgende:
Martineke, wat gezellig heAls Jordy zo'n bui heeft in de supermarkt, ga ik eigenlijk niet eens meer zo'n eind mee in zijn gedrag. Ik kap het vrijwel direct af ( bijv. de keuze lopen of het karretje) en ik moet zeggen dat ik daar ( meestal
) toch wel baad bij heb, als hij merkt dat hij zo gekaderd wordt.
Als het vrij verkrijgbaar is krijg je het ook niet vergoed als het op recept gaat.quote:Op maandag 26 februari 2007 06:41 schreef Belana het volgende:
ik ga ook maar eens naar de huisarts voor die zalf, scheelt wel een hoop geld denk ik. dat krijg je dan toch vergoedt?
Het WAS ook erg grappig Livelink!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:38 schreef livelink het volgende:
Ik zie hem zo achter je aan sjouwen, Mammietje![]()
Sorry dat ik lach, maar dat geklets is zo herkenbaar. Ik hoop dat het leed vannacht geleden is voor jullie en dat je lekker kunt slapen (ik heb overigens geen 5 verschoningen paraat, na 2x zit ik al met mijn handen in het haar)
ik schrik niet, het was meer een oohooo! over het geheim van de bewaarde speen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:05 schreef Sugar het volgende:
Wat is er, bix? Waarvan schrik je?
Maar knap is ze, he?
Ja daar kom je nu meequote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:12 schreef Sugar het volgende:
Ja, swets, de post dus! En dat kan elke dag!![]()
Ja klopt, maar d'r verjaardag was zo'n mooie psychologische grens. Ze was erg bezig met 'zo oud word ik *steekt min of meer 3 vingers op*'.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:13 schreef bixister het volgende:
ach, volgens mij kan saskia ze in deze periode ook nog best hard nodig hebben bij tijd en wijle...
Maak je maar niet te druk livelink, sommige kinderen zijn niet overal even vlug mee. Mijn oudste was op die leeftijd ook nog niet zindelijk en zelf aankleden doet hij liever nog steeds niet (hij is nu net 6).quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:01 schreef livelink het volgende:
Al die kinderen maken hier enorme sprongen. Maria nu ook al zonder speen! Wat goed zeg![]()
Ik maak met Job geen enkele sprong. Ik krijg steeds meer de zenuwen over zijn niet zindelijk zijn, maar kom er ook achter dat hij geen enkele poging doet om zichzelf aan te kleden of wat dan ook.
Misschien mijn eigen schuld. Ik heb hem misschien te lang babietje willen houden of ik ben het afgelopen jaar te veel bezig geweest met andere zaken en te weinig met hem. Ik heb gelukkig binnenkort 3 weken vrij en ga dan maar heel hard met Job aan de slag.
is ook zoquote:Op zondag 4 maart 2007 18:54 schreef livelink het volgende:
Moeilijk he, Martineke. Maar waarschijnlijk is het maar heel even en speelt hij daarna vrolijk met de rest van de kinderen. Als het echt niet gaat, laten ze het je wel weten.
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:41 schreef livelink het volgende:
Kozakken die zo ontzettend veel energie heeft gestoken in het zindelijk krijgen van Jonne.
Maxim speelt graag met little people spul (garage, kasteel,wasstraat etc),quote:
Maar ik heb gewoon echt niks! Alleen wat babyspulletjes...quote:Op maandag 5 maart 2007 15:05 schreef Martineke het volgende:
misschien een idee om Jules speelgoed te halveren en ff weg te zetten, en over een maandje of 2/3 weer tevoorschijn halen. dan is het weer als nieuwmaxim trapt er elke keer weer in
![]()
quote:Op maandag 5 maart 2007 16:56 schreef renzell het volgende:
[..]
Maar ik heb gewoon echt niks! Alleen wat babyspulletjes...Dus dat zal helaas niet gaan.
Martineke; wat voor werkbankje bedoel je? Dat klinkt namelijk als echt iets voor d'n Juul.
Wel bedankt voor de tips allemaal!![]()
Dat doe ik soms ook. Maar dan ziet ie 1 dingetje en wil daar alleen nog maar mee spelen. Een Nijntje 'tv' bijvoorbeeld, met een draaiknop eraan, waardoor je steeds een ander plaatje ziet.. Ach, wellicht een goede tip voor 1 van de tantes ofzo.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:09 schreef texelonia het volgende:
Anders als je het aandurft moet je hem eens meenemen naar een speelgoedwinkelKijken wat ie daar leuk vindt!
Trampoline!!!quote:Op maandag 5 maart 2007 22:25 schreef Rottdog het volgende:
Zoë heeft met haar tweede verjaardag een trampoline en een schommel gekregen ook goed tegen teveel energie
Tja als hij dat leuk vindtquote:Op maandag 5 maart 2007 22:53 schreef renzell het volgende:
Dat doe ik soms ook. Maar dan ziet ie 1 dingetje en wil daar alleen nog maar mee spelen. Een Nijntje 'tv' bijvoorbeeld, met een draaiknop eraan, waardoor je steeds een ander plaatje ziet.. Ach, wellicht een oede tip voor 1 van de tantes ofzo.![]()
Hier hetzelfde.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:19 schreef texelonia het volgende:
Niemand heeft het nog genoemd, maar wat dacht je van auto's? Absoluut nummer 1 bij Noah. Het maakt bijna niet uit wat voor auto's, als het maar 4 wielen heeft![]()
Wat schattig!quote:Op maandag 5 maart 2007 23:07 schreef kozakken het volgende:
Dank voor het compliment dan, livelink.
Renzell, hier zijn grote auto''s, graafmachines en tractorshet helemaal!!!
Dus mss is een tractor (met aanhanger om rotzooi in te vervoeren) wel heel geschikt. Goede tractors van bv. Bruder zijn wel prijzig, maar oh... wat mooi
Jonne wordt eind maart 3 en zijn grootste wens konden we alvast noteren toen we het vroegen:
Een grote roze tractor, mama!![]()
![]()
Valt best mee Zoë kan er veel capriolen op uit halen en zo hoog zijn ze niet.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:54 schreef renzell het volgende:
[..]
Trampoline!!!![]()
Maar.... flikkeren ze daar niet heel gemakkelijk vanaf..?
Ik denk dat het allerbelangrijkste is, dat op de momenten dat jij het wel aankunt, je er ook voor Jolie bent. Jij bent haar baken, haar voorbeeld. Ik wil het niet verergeren maar ik heb zelfs het idee dat als je haar wegstuurd oid je haar helemaal beschadigd. Ze heeft je nog zo nodig LB, en ze moet natuurlijk niet het gevoel krijgen dat zij iets fout heeft gedaan waardoor ze weg moet.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:37 schreef Luchtbel het volgende:
En ik weet niet of ik dit kan posten hier maar ik doe het toch maar. Ik zit echt heel erg in over de situatie bij ons thuis. In hoeverre het invloed heeft op Jolie en op haar gedrag. Ik doe m'n best haar overal buiten te houden, het zo leuk en fijn en veilig mogelijk te maken voor haar. En dat is nu vooral niet veel bij mij in de buurt zijn. En ik weet niet of het invloed heeft op haar. Ik zie haar soms zo verdrietig en in de war zijn om dingen die door mij komen dat het me beter lijkt als we een tijdje niet bij elkaar in de buurt zijn. Maar aan de andere kant, ze slaapt weer heel vaak bij mij in bed en zoekt me steeds zelf op. Misschien is het wel veel groter voor haar als dat niet zou kunnen. Dat zou ik ook niet willen natuurlijk.
Luchtbel... ik ken jouw situatie niet, weet niet waarom je -al zo'n lange tijd- down bent. Maar kinderen voelen sferen buitengewoon goed aan en als ik dit stukje (en je vorige post) lees, krijg ik een beetje het gevoel dat Jolie misschien ook voor je 'zorgen' wil. Heel lief en begrijpelijk, maar zo'n situatie moet niet te lang voortduren omdat dan de verhoudingen scheef zouden kunnen trekken. Afstand nemen is niet zo'n goed idee lijkt me, ze is je dochter en jullie horen bij elkaar, maar is er geen tussenweg? Dat ze af en toe ergens anders iets gaat doen dat zij leuk (bij een vriendje of oma spelen?) vindt en waarbij jij even tijd voor jezelf hebt? Zodat je zelf weer wat op krachten kan komen en ook weer echt (lees bewust) blij bent dat ze weer bij je is?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:27 schreef Luchtbel het volgende:
Ja Dutch en Lishe, ik probeer dat ook zo te zien en ook als groter goed boven een tijdje afstand. Waar ik vooral mezelf waarschijnlijk verdriet mee zou doen maar als het beter is voor haar...Er hangt echt zo'n nagtieve sfeer rond mij. Al bijna een half jaar. Soms boos op haar, soms ook niet maar ik ben boos en verdrietig. 24/7 en heel soms lukt het me om me daar voor af te sluiten of wel leuk te doen met haar, soms maar ook dan hangt het om me heen. Ik vraag me echt vaak af of dat wel gezond is voor een kind van haar leeftijd.
Hey hoiquote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:42 schreef hestria het volgende:
,
kom me maar even hier voorstellen, michelle is gisteren 2 jaar geworden dus is het peutergedrag eindelijk op zijn plaats. Dus hoi!
Ik zou de oma's 1 keer waarschuwen. Als dat geen resultaat zou hebben kwam ik er 3 maanden niet meer ofzo.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:12 schreef Lois het volgende:
Het erge is dat ze dat te dik zijn ook zeggen waar Iris bij is, en ik merk dat dat heel hard bij haar binnenkomt. Regelmatig zegt ze "ik mag toch wel een snoepje mama? Of is mijn buikje al te dik?"
Ik kan dan wel janken dat je met zulke opmerkingen nu al kan knoeien aan haar zelfbeeld. Ben ook erg hard van leer getrokken tegen de beide oma's dat ik dat absoluut niet meer wil hebben.
Daar vind ik het dus jammer dat ik Justin nooit op kan halen op de PSZ, hij doet het heel goed, al is hij nu niet meer de jongste, van de kids waar hij mee speelt wel.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:59 schreef Martineke het volgende:emo is
ik ging om half 12 Maxim ophalen van de psz, ik was weer erg benieuwd of hij weer huilend en snikkend met de tekst "thuis"hij wil naar huis dus op me af kwam.
ik stond vooraan deze keeren kwam dus als eerste de psz binnen.
Maxim ziet mij en roept keihard met een grote glundersmile "Mamaaaaaaaaaaaa", hij staat op en rent om de tafel heen en met open armpjes op mij af![]()
![]()
das zo lief als je kind zo op je af rent![]()
![]()
moet er heel de tijd aan denken, vond dat zo fijn.
hij deed het ook erg goed, hij speelde zelfs met andere kindjes, en hij was aan het giebelen met een ander kindje, ik mag trots op hem zijn volgens de juffies, nou.......dat ben ik ook
Dus Job zit vanaf nu de hele dag in bad?quote:Op maandag 12 maart 2007 10:46 schreef livelink het volgende:
Job heeft trouwens ook zaterdag voor het eerst op de wc geplast, hoewel hij dit nu in alle toonaarden ontkent en er niks van wil weten.
Hij zat in bad en moest plassen. Ik heb hem snel op de wc gezet en daar kwam de plas![]()
En ik heb nu dus ontdekt dat hij in bad plassen dus wel vies vindt. Eindelijk een zwakke plek in zijn anti-zindelijkheidspantser gevonden.
Dat zou nog een teleurstelling kunnen worden op de kleuterschool, poemojn! Vaak doen ze er wel wat aan letters en cijfers, maar leren lezen en schrijven doen ze meestal toch echt pas in groep 3. Daarom heb ik Daan nooit verteld dat hij op school zou leren rekenen en lezen, omdat hij dat al deed en hij dat soort dingen nog niet zou leren (omdat hij het al wist). Ik heb hem gewoon verteld dat hij daar ook met andere kinderen kon spelen en werkjes ging maken, net als op de peuterspeelzaal.quote:Op maandag 12 maart 2007 21:42 schreef poemojn het volgende:
Myrthe is ook steeds met lezen en schrijven bezig, ik heb haar met grote moeite aangepraat dat ze dat op de "GROTE school" gaat leren (ze dacht op de peuterspeelzaal want dat noemen ze daar 'schooltje') maar nog niet zoals Jolie hoor, ik vind dat ook echt knap
Zijn moeder is bang van niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:00 schreef chacama het volgende:
Leon, is het een fase????
we gaan 17 april voor het eerst naar allergiecentrumquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:41 schreef livelink het volgende:
Ach gut...., die arme Léon. Hopelijk heeft hij een hard hoofd.
Jolie, niet alleen heb je je naam al heel goed geschreven, maar meteen ook al zo kunstzinnig!
Katja doet niet aan schrijven, want ze zit pas in groep 1 en in groep 3 ga ik pas leren lezen en schrijven, mama!
Ja, zij is er één van de regeltjes. Alleen nood breekt wet, want K3 kan ze inmiddels wel schrijven. Dat is te belangrijk om te wachten op groep 3.
Djulian, fijn dat het beter gaat met je dieet!! Wanneer krijgt hij nou die uitgebreide tests, Anitra?
Mwoah, je mag er alleen niet aanzitten en we mogen het nog niet wassen. Als hij gaat liggen gaat hij wel zo liggen dat hij niet op de bult ligt. En hij wil graag kijken naar zijn 'gat in zijn hoofd'.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:53 schreef poemojn het volgende:
Heeft Leon nog veel last van z'n hoofd?
Zo kort knippen dat er een tijdje niets meer te draaien valt en dan maar hopen dat de gewoonte verdwenen is? maar ja, die mooie Kai-harenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:07 schreef m@x het volgende:
Leonnetje, klein onbenul![]()
Ik heb een klein kereltje met een kale plek op zijn hoofd. Kai kroelt niet met een knuffelbeest maar met zijn eigen haar. Draaien, draaien, draaien tot je een losse pluk in je hand hebt en dan "mama, klitje weghalen". Die plek is echt geen gezicht en ik ben bang dat er, als hij zo door blijft gaan, gewoon geen haar meer terugkomt. Iemand nog tips? Ik heb al geprobeerd zijn haar te vervangen door een lekkere harige knuffel, een petje trekt hij direct van zijn hoofd en continu corrigeren werkt ook niet omdat ik er vaak niet bij ben als hij het doet (in bed enzo).
Ah, bedankt, die dingen lopen iedere keer tot d'r verjaardag en dan niet meer, vergeet ik steeds.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:41 schreef FoN het volgende:
Twee Myrthe'sEn is de jouwe nou jarig Ladybos?
Nee, ergens in Januari. Het tickertje werkt niet
Kom je het een keer live bekijken?quote:Op maandag 19 maart 2007 13:39 schreef Yoni het volgende:
Ach Kai zijn haartjes erafWel verstandig hoor. Snel nog even een boel foto's maken en een kort koppie staat 'm vast ook hartstikke leuk!
![]()
Ja leuk!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |