abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 februari 2007 @ 14:52:05 #1
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46623859
quote:

Rouvoet bekritiseert motie Wilders

LELYSTAD - ChristenUnie-vicepremier en partijleider André Rouvoet heeft geen goed woord over voor de motie van wantrouwen van Geert Wilders tegen de twee PvdA-staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak vanwege hun dubbele nationaliteit.

Volgens Rouvoet is de voorman van de Partij voor de Vrijheid (PVV) aan het doorschieten en treedt hij met de motie "buiten de gangbare parlementaire paden", en zelfs "buiten de parlementaire fatsoensnormen", zei hij zaterdag in Lelystad na een partijbijeenkomst. De actie is volgens hem bovendien op de persoon gericht. "Dat geeft geen pas."

Volgens ChristenUnie-fractieleider Arie Slob moet er nog wel een debat worden gevoerd over de wet die de dubbele nationaliteit regelt. Zijn fractie heeft eerder vragen vanwege onduidelijkheden daarin gesteld, gaf hij aan.

Maar Slob nam het vierkant op voor de twee PvdA-staatssecretarissen. "Ik heb geen seconde twijfel aan hun Nederlanderschap. Zij hebben de eed of gelofte afgelegd." Hij is absoluut niet gediend van Wilders' plannen: "Ik heb geen enkele behoefte aan dit soort moties."

Boemerang

Ook de VVD, de vroegere partij van Wilders, reageerde scherp. Tweede Kamerlid (en oud-Defensieminister) Henk Kamp, die integratiezaken in zijn portefeuille heeft, prijst beide PvdA'ers.

"Zij staan in de voorhoede die volledig geïntegreerd is en zij vervullen een voorbeeldfunctie in Nederland." Op deze manier creërt Wilders problemen, meent hij. "Je jaagt mensen tegen je in het harnas en dat kan als een boemerang terugkomen en in de nabije toekomst problemen geven", aldus een VVD-woordvoerder namens Kamp.
Bron NU.nl
Ik heb het niet zo op met het christendom laat staan André Rouvoet. Maar ik geloof wel dat hij integer is. Er lijkt een nieuwe wind te waaien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 15:01:52 #2
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46624101
Ik denk ongeveer hetzelfde over hem, al blijf ik dat gristelijke erg jammer vinden. Maar in dit geval heeft ie groot gelijk.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 februari 2007 @ 16:25:32 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_46626605
Ik ben het eens met Rouvoet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_46626669
quote:
"Dat geeft geen pas."
Mooie uitdrukking, die ik dan ook vaak zal bezigen.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_46627316
Het geeft zeker geen pas.
pi_46628413
Ik heb op Geertje Wilders gestemt en ik ben het helemaal met hem eens en met mij waarschijnlijk nog zo'n half miljoen mensen.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 17:26:57 #7
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_46628520
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 14:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo op met het christendom laat staan André Rouvoet. Maar ik geloof wel dat hij integer is. Er lijkt een nieuwe wind te waaien.
hier ook, maar dat zal wel door de bruine bonen komen van gisteravond
pi_46628556
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 16:48 schreef Tirion het volgende:
Hahaha, nu je het zegt, wat een lolbroek die Rouvoet
pi_46629125
Dit politieke topic trek ik even naar POL, waar het kan dienen als opvolger van het net volle topic PVV komt met motie van wantrouwen tegen bewindslieden
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46629243
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:47 schreef Sidekick het volgende:
Dit politieke topic trek ik even naar POL, waar het kan dienen als opvolger van het net volle topic PVV komt met motie van wantrouwen tegen bewindslieden
Goed idee, ik had nog een reaktie liggen.
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 11:38 schreef Ooster het volgende:
Ik snap de bezwaren van WIlders eigenlijk helemaal niet. Hij zegt dat mensen met een dubbel paspoort niet in het belang van Nederland kunnen handelen en die mensen zouden zich niet volledig voor Nederland inzetten. Maar wie zegt dat dat veranderd op het moment dat deze mensen hun paspoort inleveren? Nu ze twee paspoorten hebben weet je het en kan je er op letten en meneer WIlders kan op die manier extra goed zijn controlerende taak als kamerlid oppakken. Op het moment dat ze hun paspoort inleveren weet je niet of ze ergens een belang hebben en is het dus moeilijker om eventuele andere belangen te controleren.
Het kan allerlei juridische problemen geven.
Stel dat een minister meineed of een ander delict pleegt, dan kan hij uitwijken naar z'n moederland.
Die zullen nooit een eigen onderdaan uitleveren aan een vreemd land, of alleen als Nederland daar iets tegenover stelt.

Zo'n situatie moet je zien te voorkomen, het is dus principieel onverstandig om mensen met 2 nationaliteiten toe te staan om in de regering te komen.
pi_46629302
Dat kunnen we nu niet echt nieuws noemen, wel?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_46629364
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:23 schreef kiekeboer het volgende:
Ik heb op Geertje Wilders gestemt en ik ben het helemaal met hem eens en met mij waarschijnlijk nog zo'n half miljoen mensen.
Tof. Voor zo'n 15 miljoen mensen geldt dat waarschijnlijk niet.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 17:58:57 #13
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46629494
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 16:48 schreef Tirion het volgende:
Juist wel, twee zelfs
lege ton
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:12:04 #14
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46631379
quote:
Sterk (CDA) noemt motie PVV “platte politiek“
telegraaf.nl

RIJSWIJK - Mirjam Sterk, woordvoerster van de Tweede Kamerfractie van het CDA voor Integratie, noemt de motie van wantrouwen van de Partij voor de Vrijheid (PVV) „een voorbeeld van platte politiek”. De PVV dient donderdag een motie van wantrouwen in tegen staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) en Nebahat Albayrak (Justitie) wegens hun dubbele nationaliteit.

Het Kamerlid zei dat er geen enkele aanleiding is om te twijfelen aan de loyaliteit van de twee bewindslieden. Volgens Sterk hebben deze twee mensen een voorbeeldfunctie en heeft de motie „geen pas”.
Ja Mirjam, er is maar 1 woord voor: foei.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_46631473
Geen pas geven. Dat is toch exact wat Wilders juist wil
pi_46631934
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Geen pas geven. Dat is toch exact wat Wilders juist wil

Volgens mij gaat het Wilders met name om de aandacht, wordt alleen een beetje vermoeiend steeds.
pi_46632036
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:31 schreef jaoka het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het Wilders met name om de aandacht, wordt alleen een beetje vermoeiend steeds.
ik kan mij voorstellen dat zij die Gleichschaltung wensen vermoeid raken van Wilderiaans ongeluid
pi_46632091
ik dacht al, wat een rare TT. maar de ts is dus gewoon een analfabete randdebiel
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_46632172
Beste Geert,

even een korte opfriscursus Democratie In Actie: als je het ergens niet mee eens bent, dan bereid je een wetsvoorstel voor. In jouw geval dus een wet die het verbiedt om als volksvertegenwoordiger een dubbele nationaliteit te bezitten.
Als die wet democratisch met een meerderheid van stemmen aangenomen wordt, dan mag je weer het haantje uithangen. Als die wet niet wordt aangenomen, dan moet je gewoon je waffel houden en accepteren dat je volledig tekortschiet als parlementariër in een democratische samenleving.

Nog een tip voor je: misschien kun je wat zand opspuiten in de Maas en daar je eigen Vrijstaat uitroepen. Daar mag je jezelf dan benoemen tot Grote Leider en doen wat je wilt.

Met vriendelijke groet,

een 34e generatie Nederlander, die jouw irreëele angst, voor alles wat maar niet van de kleigrond afstamt, niet deelt.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_46632269
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:34 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ik kan mij voorstellen dat zij die Gleichschaltung wensen vermoeid raken van Wilderiaans ongeluid
Ach gut, je haalt zo snel in het topic de nazi's er al bij

Wilders mag zeggen wat hij wil.
Anderen mogen zeggen dat zij hem irritant vinden.

Natuurlijk raken zijn voorstanders sneller gefrustreerd omdat ze in de minderheid zijn, maar dat maakt elke andere mening niet meteen demonisering.
Nogal huilie trouwens om iets dergelijks te zeggen over elke mening die wat minder positief is over hem, maar zelf wel de hele tijd blerren: VRIJHEID VAN MENINGSUITING.
pi_46632539
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:41 schreef jaoka het volgende:

[..]

Ach gut, je haalt zo snel in het topic de nazi's er al bij

Wilders mag zeggen wat hij wil.
Anderen mogen zeggen dat zij hem irritant vinden.

Natuurlijk raken zijn voorstanders sneller gefrustreerd omdat ze in de minderheid zijn, maar dat maakt elke andere mening niet meteen demonisering.
Nogal huilie trouwens om iets dergelijks te zeggen over elke mening die wat minder positief is over hem, maar zelf wel de hele tijd blerren: VRIJHEID VAN MENINGSUITING.
Gleichshaltung is van alle tijden. Verder zie ik vooral frustraties bij de niet-Wilderiaanse meerderheid, en inderdaad, vermoeidheidsverschijnselen. De drang naar een definitieve oplossing van het "probleem" Wilders begint dan ook gestalte te krijgen.
pi_46632659
quote:
Aboutaleb: graag in debat met Wilders

Staatssecretatris Ahmed Aboutaleb gaat het debat met Geert Wilders over de kwestie van zijn twee paspoorten graag aan. Dat zei hij tegen RTL Nieuws.

Wantrouwen
Wilders gaat een motie van wantrouwen indienen tegen Aboutaleb en zijn collega Nebahat Albayrak. Volgens Wilders kunnen de twee door hun dubbele nationaliteit in 'compromitterende situaties' terechtkomen als ze in Marokko (Aboutaleb) of Turkije (Albayrak) Nederlandse standpunten moeten verdedigen.

'Goed recht'
Aboutaleb merkte op dat 'normaliter je iets verkeerd moet doen' voor een motie van wantrouwen. Het is wel het goede recht van Wilders, vindt hij. De meerderheid van de Kamer is overigens tegen de motie.

'Platte politiek'
CDA-Kamerlid Mirjam Sterk noemt de motie van wantrouwen 'een voorbeeld van platte politiek'. Sterk zei dat er geen enkele aanleiding is om te twijfelen aan de loyaliteit van de twee bewindslieden. Wilders zegt dat trouwens ook niet te doen.

http://www.rtl.nl/(/actue(...)ilders_aboutaleb.xml
De laatste zin is wel opmerkelijk. Wilders twijfelt niet aan de loyaliteit van Aboutaleb en Albayrak. Waarom dan toch een zo persoonlijke motie van wantrouwen tegen deze bewindslieden en niet tezijnertijd een wetsvoorstel om de dubbele nationaliteit bij kabinetsleden onmogelijk te maken?
pi_46632749
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:48 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Gleichshaltung is van alle tijden. Verder zie ik vooral frustraties bij de niet-Wilderiaanse meerderheid, en inderdaad, vermoeidheidsverschijnselen. De drang naar een definitieve oplossing van het "probleem" Wilders begint dan ook gestalte te krijgen.
Je zegt dat het van alle tijden is, maar je gebruikt wel het woord van de nazi's daarvoor en hebt het meteen nog even over de definitieve oplossing

En doe verder niet zo dramatisch als mensen zeggen hem een beetje vermoeiend te vinden zeg

Mensen die echt met dat soort plannen rondlopen moeten keihard aangepakt worden. Wilders moet immers gewoon zijn mening kunnen uiten zonder bedreigingen. Wanneer mensen echter zeggen hem irritant te vinden, moet dat ook kunnen, zonder dat het meteen gekoppeld wordt aan een of ander groot nazi-complot.
pi_46633161
Groot gelijk Geert! Een medaille voor je!
Huh?
  † In Memoriam † zaterdag 24 februari 2007 @ 20:05:23 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46633240
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:03 schreef Donders het volgende:
Groot gelijk Geert! Een medaille voor je!
Ik zat meer aan een hoedje te denken.

Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')