Ik heb het niet zo op met het christendom laat staan André Rouvoet. Maar ik geloof wel dat hij integer is. Er lijkt een nieuwe wind te waaien.quote:
Rouvoet bekritiseert motie Wilders
LELYSTAD - ChristenUnie-vicepremier en partijleider André Rouvoet heeft geen goed woord over voor de motie van wantrouwen van Geert Wilders tegen de twee PvdA-staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak vanwege hun dubbele nationaliteit.
Volgens Rouvoet is de voorman van de Partij voor de Vrijheid (PVV) aan het doorschieten en treedt hij met de motie "buiten de gangbare parlementaire paden", en zelfs "buiten de parlementaire fatsoensnormen", zei hij zaterdag in Lelystad na een partijbijeenkomst. De actie is volgens hem bovendien op de persoon gericht. "Dat geeft geen pas."
Volgens ChristenUnie-fractieleider Arie Slob moet er nog wel een debat worden gevoerd over de wet die de dubbele nationaliteit regelt. Zijn fractie heeft eerder vragen vanwege onduidelijkheden daarin gesteld, gaf hij aan.
Maar Slob nam het vierkant op voor de twee PvdA-staatssecretarissen. "Ik heb geen seconde twijfel aan hun Nederlanderschap. Zij hebben de eed of gelofte afgelegd." Hij is absoluut niet gediend van Wilders' plannen: "Ik heb geen enkele behoefte aan dit soort moties."
Boemerang
Ook de VVD, de vroegere partij van Wilders, reageerde scherp. Tweede Kamerlid (en oud-Defensieminister) Henk Kamp, die integratiezaken in zijn portefeuille heeft, prijst beide PvdA'ers.
"Zij staan in de voorhoede die volledig geïntegreerd is en zij vervullen een voorbeeldfunctie in Nederland." Op deze manier creërt Wilders problemen, meent hij. "Je jaagt mensen tegen je in het harnas en dat kan als een boemerang terugkomen en in de nabije toekomst problemen geven", aldus een VVD-woordvoerder namens Kamp.
Bron NU.nl
Mooie uitdrukking, die ik dan ook vaak zal bezigen.quote:"Dat geeft geen pas."
hier ook, maar dat zal wel door de bruine bonen komen van gisteravondquote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo op met het christendom laat staan André Rouvoet. Maar ik geloof wel dat hij integer is. Er lijkt een nieuwe wind te waaien.
Goed idee, ik had nog een reaktie liggen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:47 schreef Sidekick het volgende:
Dit politieke topic trek ik even naar POL, waar het kan dienen als opvolger van het net volle topic PVV komt met motie van wantrouwen tegen bewindslieden
Het kan allerlei juridische problemen geven.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:38 schreef Ooster het volgende:
Ik snap de bezwaren van WIlders eigenlijk helemaal niet. Hij zegt dat mensen met een dubbel paspoort niet in het belang van Nederland kunnen handelen en die mensen zouden zich niet volledig voor Nederland inzetten. Maar wie zegt dat dat veranderd op het moment dat deze mensen hun paspoort inleveren? Nu ze twee paspoorten hebben weet je het en kan je er op letten en meneer WIlders kan op die manier extra goed zijn controlerende taak als kamerlid oppakken. Op het moment dat ze hun paspoort inleveren weet je niet of ze ergens een belang hebben en is het dus moeilijker om eventuele andere belangen te controleren.
Tof. Voor zo'n 15 miljoen mensen geldt dat waarschijnlijk niet.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:23 schreef kiekeboer het volgende:
Ik heb op Geertje Wilders gestemt en ik ben het helemaal met hem eens en met mij waarschijnlijk nog zo'n half miljoen mensen.
Ja Mirjam, er is maar 1 woord voor: foei.quote:Sterk (CDA) noemt motie PVV “platte politiek“
telegraaf.nl
RIJSWIJK - Mirjam Sterk, woordvoerster van de Tweede Kamerfractie van het CDA voor Integratie, noemt de motie van wantrouwen van de Partij voor de Vrijheid (PVV) „een voorbeeld van platte politiek”. De PVV dient donderdag een motie van wantrouwen in tegen staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) en Nebahat Albayrak (Justitie) wegens hun dubbele nationaliteit.
Het Kamerlid zei dat er geen enkele aanleiding is om te twijfelen aan de loyaliteit van de twee bewindslieden. Volgens Sterk hebben deze twee mensen een voorbeeldfunctie en heeft de motie „geen pas”.
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Geen pas geven. Dat is toch exact wat Wilders juist wil
ik kan mij voorstellen dat zij die Gleichschaltung wensen vermoeid raken van Wilderiaans ongeluidquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:31 schreef jaoka het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij gaat het Wilders met name om de aandacht, wordt alleen een beetje vermoeiend steeds.
Ach gut, je haalt zo snel in het topic de nazi's er al bijquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:34 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ik kan mij voorstellen dat zij die Gleichschaltung wensen vermoeid raken van Wilderiaans ongeluid
Gleichshaltung is van alle tijden. Verder zie ik vooral frustraties bij de niet-Wilderiaanse meerderheid, en inderdaad, vermoeidheidsverschijnselen. De drang naar een definitieve oplossing van het "probleem" Wilders begint dan ook gestalte te krijgen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:41 schreef jaoka het volgende:
[..]
Ach gut, je haalt zo snel in het topic de nazi's er al bij![]()
Wilders mag zeggen wat hij wil.
Anderen mogen zeggen dat zij hem irritant vinden.
Natuurlijk raken zijn voorstanders sneller gefrustreerd omdat ze in de minderheid zijn, maar dat maakt elke andere mening niet meteen demonisering.
Nogal huilie trouwens om iets dergelijks te zeggen over elke mening die wat minder positief is over hem, maar zelf wel de hele tijd blerren: VRIJHEID VAN MENINGSUITING.
De laatste zin is wel opmerkelijk. Wilders twijfelt niet aan de loyaliteit van Aboutaleb en Albayrak. Waarom dan toch een zo persoonlijke motie van wantrouwen tegen deze bewindslieden en niet tezijnertijd een wetsvoorstel om de dubbele nationaliteit bij kabinetsleden onmogelijk te maken?quote:Aboutaleb: graag in debat met Wilders
Staatssecretatris Ahmed Aboutaleb gaat het debat met Geert Wilders over de kwestie van zijn twee paspoorten graag aan. Dat zei hij tegen RTL Nieuws.
Wantrouwen
Wilders gaat een motie van wantrouwen indienen tegen Aboutaleb en zijn collega Nebahat Albayrak. Volgens Wilders kunnen de twee door hun dubbele nationaliteit in 'compromitterende situaties' terechtkomen als ze in Marokko (Aboutaleb) of Turkije (Albayrak) Nederlandse standpunten moeten verdedigen.
'Goed recht'
Aboutaleb merkte op dat 'normaliter je iets verkeerd moet doen' voor een motie van wantrouwen. Het is wel het goede recht van Wilders, vindt hij. De meerderheid van de Kamer is overigens tegen de motie.
'Platte politiek'
CDA-Kamerlid Mirjam Sterk noemt de motie van wantrouwen 'een voorbeeld van platte politiek'. Sterk zei dat er geen enkele aanleiding is om te twijfelen aan de loyaliteit van de twee bewindslieden. Wilders zegt dat trouwens ook niet te doen.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)ilders_aboutaleb.xml
Je zegt dat het van alle tijden is, maar je gebruikt wel het woord van de nazi's daarvoor en hebt het meteen nog even over de definitieve oplossingquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:48 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Gleichshaltung is van alle tijden. Verder zie ik vooral frustraties bij de niet-Wilderiaanse meerderheid, en inderdaad, vermoeidheidsverschijnselen. De drang naar een definitieve oplossing van het "probleem" Wilders begint dan ook gestalte te krijgen.
Ik zat meer aan een hoedje te denken.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:03 schreef Donders het volgende:
Groot gelijk Geert! Een medaille voor je!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |