Ik begrijp Wilders wel een beetje, het is levensgevaarlijk om Turkse en Marokkaanse geheim agenten bestuursmacht te geven.quote:nu.nl
DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid (PVV) dient volgende week tijdens het debat over de regeringsverklaring een motie van wantrouwen in tegen de staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) en Nebahat Albayrak (Justitie).
Dat zegt fractievoorzitter Geert Wilders van de PVV zaterdag in NRC Handelsblad. Hij vindt het onacceptabel dat beide PvdA-bewindslieden, die deze week werden beëdigd, een tweede paspoort hebben. Aboutaleb heeft ook een Marokkaans pasoort, Albayrak een Turks.
Uniek
De motie maakt geen kans omdat alle andere partijen tegen zijn. Maar het is in de parlementaire geschiedenis uniek dat bewindslieden een motie van wantrouwen aan hun broek krijgen, nog voor zij een woord met de Tweede Kamer hebben gewisseld.
Hoewel hij hun benoeming niet kan tegenhouden, zegt Wilders wel alles wat in zijn macht ligt in het werk te stellen om die ongedaan te maken.
Ophef
Op 15 februari ontstond in de Tweede Kamer al ophef over een voorstel van de PVV dat bewindslieden en Kamerleden geen dubbele nationaliteit mogen hebben, om belangenverstrengeling te voorkomen. Het voorstel kwam nadat bekend was geworden dat Aboutaleb en Albayrak staatssecretaris zouden worden.
Dat Aboutaleb geen afstand kan doen van zijn Marokkaanse nationaliteit vindt Wilders irrelevant. "Dan moet hij maar in Marokko gaan wonen en staatssecretaris worden". Albayrak zou in theorie wel afstand kunnen doen van haar Turkse nationaliteit. Zij liet onlangs echter weten dat zij dat niet van plan is.
Probeer als een westerling maar eens Nederlander te worden.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 08:41 schreef Toeps het volgende:
Is dit niet gewoon discriminatie? Deze mensen doen niks fout, ze hebben een tweede paspoort, wat gewoon wettelijk is toegestaan! Dit is duidelijk te doen omdat het een Turk en een Marokkaan betreft, ofwel, deel van de "Tsunaaaamiiiii van Moslims!"
Wetende dat Wilders dat zo graag zou willen, zou ik dat ook niet doen. Alleen maar om hem dwars te zittenquote:Albayrak zou in theorie wel afstand kunnen doen van haar Turkse nationaliteit. Zij liet onlangs echter weten dat zij dat niet van plan is.
Gelukkig maakt zo'n boekje echt een wereld van verschil! Als ze dat weggooien, zijn ze meteen hele andere mensen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 09:29 schreef Pikkebaas het volgende:
Volkomen terecht IMHO.
Hoe denk je dat voormalig minister Kamp had kunnen functioneren tijdens de beslissing om mee te doen in Irak, als deze ook een Irakees of Amerikaans paspoort had gehad.
Deze mensen hebben trouw gezworen aan de NEDERLANDSE grondwet.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 09:29 schreef Pikkebaas het volgende:
Volkomen terecht IMHO.
Hoe denk je dat voormalig minister Kamp had kunnen functioneren tijdens de beslissing om mee te doen in Irak, als deze ook een Irakees of Amerikaans paspoort had gehad.
a) Wat een vergelijkingquote:Op zaterdag 24 februari 2007 09:29 schreef Pikkebaas het volgende:
Volkomen terecht IMHO.
Heb je daar ook een motivatie bij?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 09:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wilders heeft gelijk. GEEN REGERINGSFUNCTIE voor mensen met een dubbele nationaliteit.
Jaquote:Op zaterdag 24 februari 2007 09:37 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Heb je daar ook een motivatie bij?
quote:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk
behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke
gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Artikel 2
1. De wet regelt wie Nederlander is.
Artikel 3
Alle Nederlanders zijn op gelijke voet in openbare dienst benoembaar.
Artikel 4
Iedere Nederlander heeft gelijkelijk recht de leden van algemeen
vertegenwoordigende organen te verkiezen alsmede tot lid van deze
organen te worden verkozen, behoudens bij de wet gestelde beperkingen
en uitzonderingen.
Nee joh, ze zijn de koning en koningin van Marokko en Turkije, diegenen die daar nu zitten zijn niets meer dan pionnen van ze.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 08:35 schreef Slarioux het volgende:
En nu zijn ze al geheim agenten!
Sterker nog, we hébben een geboren Nederlander in het congres in de US zitten. Heeft Nederland daar ooit op de 1 of andere manier via hem druk weten uit te oefenen op de US?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 09:37 schreef Slarioux het volgende:
[..]
a) Wat een vergelijking.
b) Wat voor een verschil had het gemaakt dan?
Ik heb al je argumenten daar onderuit gehaald, misschien dat je het hier nog een keer wilt proberen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ben geen LP. Lees de andere topics die over deze onderwerp gaan eens door.
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 08:28 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Ik begrijp Wilders wel een beetje, het is levensgevaarlijk om Turkse en Marokkaanse geheim agenten bestuursmacht te geven.
Geen motivatie dus!quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ben geen LP. Lees de andere topics die over deze onderwerp gaan eens door.
Je hebt helemaal niets onderuitgehaald met je slap gelul anders geef je maar eens aan waar je wat onderuitgehaald hebt van mij.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb al je argumenten daar onderuit gehaald, misschien dat je het hier nog een keer wilt proberen.
Kom dan wel in 1 keer met heel de lijst met al je argumenten, scheelt weer een topicdeel of 6.
Je woont in Hongarije, heb je zelf ook geen dubbel paspoort toevallig?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt helemaal niets onderuitgehaald met je slap gelul anders geef je maar eens aan waar je wat onderuitgehaald hebt van mij.
Ja, ik heb een dubbel paspoort en ben toch tegen een regeringsfunctie met 2 nationaliteiten.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je woont in Hongarije, heb je zelf ook geen dubbel paspoort toevallig?
Ah, gaan we zo discussieren. Jij geeft -als ik me niet vergis- als voorbeeld dat het gevaarlijk is in een conflictsituatie of een onenigheid, om een dubbel paspoort te hebben.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt helemaal niets onderuitgehaald met je slap gelul anders geef je maar eens aan waar je wat onderuitgehaald hebt van mij.
Waarom heb je een dubbel paspoort?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, ik heb een dubbel paspoort en ben toch tegen een regeringsfunctie met 2 nationaliteiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |