abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2012 @ 05:42:51 #61
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_118877679
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:50 schreef waht het volgende:

[..]

Dat verschilt per persoon hè. Niet iedereen is als jij.
En dan zou ik de naïeveling zijn... :')
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_118878023
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 november 2012 05:42 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En dan zou ik de naïeveling zijn... :')
Leuk voor je, dus nogmaals: niet iedereen is zoals jij.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_119189449
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:54 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

dat je gelooft in sprookjes en oude verhalen, in plaats van technologie, kennis en rede
Huh maar dit is raar. De wetenschappers sluiten het bestaan van een god niet uit, maar jij doet dit wel? Man je bent een levende legende. De evolutietheorie sluit namelijk het bestaan van een god helemaal niet uit, het geeft alleen informatie over hoe de levenden op aarde, het woord zegt het al, geëvolueerd zijn. Als ik jou was zou ik je bevindingen met onderbouwing in een boek laten noteren. Kan je rijk mee worden....
We conservatives don't have a corner on saying 'no'. We're just the ones who say it when it's the right thing to say.
pi_119284973
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:05 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een eed of gelofte heeft helemaal niks van doen met de scheiding tussen kerk en staat.
Dit dus. Non-discussie.
pi_119305648
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 01:35 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Huh maar dit is raar. De wetenschappers sluiten het bestaan van een god niet uit, maar jij doet dit wel? Man je bent een levende legende. De evolutietheorie sluit namelijk het bestaan van een god helemaal niet uit, het geeft alleen informatie over hoe de levenden op aarde, het woord zegt het al, geëvolueerd zijn. Als ik jou was zou ik je bevindingen met onderbouwing in een boek laten noteren. Kan je rijk mee worden....
En waar is dat wetenschappelijke bewijs dat god mogelijk bestaat?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_119317888
quote:
Je moet om te beginnen eerst "God" definiëren en dan zit je al meteen met een paar miljoen definities. :P

Maar misschien is dit wat? http://en.wikiquote.org/w(...)the_Galaxy#Chapter_6
  zaterdag 17 november 2012 @ 18:42:29 #67
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_119318770
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:05 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een eed of gelofte heeft helemaal niks van doen met de scheiding tussen kerk en staat.
Ik herhaal 'em nog maar weer even. Opdat zoveel mogelijk mensen het lezen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_119323174
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 09:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als niet wetenschappelijk bewezen kan worden dat iets niet bestaat, dient men de theoretische mogelijkheid open te houden dat het wel zou kunnen bestaan.
Logisch toch ^

quote:
Wanneer men het onmogelijke heeft geëlimineerd, moet dat wat overblijft, hoe onwaarschijnlijk het ook is, de waarheid zijn.
pi_119333141
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als niet wetenschappelijk bewezen kan worden dat iets niet bestaat, dient men de theoretische mogelijkheid open te houden dat het wel zou kunnen bestaan.
Logisch toch ^

[..]

Dan moet je toch maar eens gaan opzoeken wat een wetenschappelijke theorie is, dat is namelijk gebaseerd op wetenschappelijk bewijs dat blijft staan tot dat het tegendeel bewezen is, niet andersom.
pi_119333238
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 01:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan moet je toch maar eens gaan opzoeken wat een wetenschappelijke theorie is, dat is namelijk gebaseerd op wetenschappelijk bewijs dat blijft staan tot dat het tegendeel bewezen is, niet andersom.
Er is geen wetenschappelijke theorie over een eventueel bestaan van god.
pi_119333275
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 01:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is geen wetenschappelijke theorie over een eventueel bestaan van god.
Dus is er geen wetenschappelijk bewijs dat god bestaat.
pi_119333284
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 01:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dus is er geen wetenschappelijk bewijs dat god bestaat.
Dus ook geen wetenschappelijk bewijs dat god níet bestaat.
pi_119333299
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 01:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus ook geen wetenschappelijk bewijs dat god níet bestaat.
Zucht, zo werkt het niet in wetenschap.
pi_119333388
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 01:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zucht, zo werkt het niet in wetenschap.
Iemand deed de uitspraak: god bestaat niet want wetenschap. De wetenschap houdt zich niet bezig met god noch laat ze zich daarover uit. Die uitspraak was dus nogal onzinnig.
pi_119333434
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 01:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iemand deed de uitspraak: god bestaat niet want wetenschap. De wetenschap houdt zich niet bezig met god noch laat ze zich daarover uit. Die uitspraak was dus nogal onzinnig.
God does not play dice ;)
pi_119333693
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 01:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

De mogelijkheid dat iets onwaarschijnlijks, edoch niet bewezen dat het niet mogelijk is, mogelijk zou kunnen zijn is geen wetenschappelijke theorie op zich.
Dat god, dat intelligente wezen die het universum zou hebben geschapen, niet bestaat.... is voor mij ook zeer waarschijnlijk. Maar die stelling is niet wetenschappelijk bewezen.
Net als de laatste stelling van Fermat heel erg lang niet was bewezen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stelling_van_Fermat
pi_119333726
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 01:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De mogelijkheid dat iets onwaarschijnlijks, edoch niet bewezen dat het niet mogelijk is, mogelijk zou kunnen zijn is geen wetenschappelijke theorie op zich.
Dat god, dat intelligente wezen die het universum zou hebben geschapen, niet bestaat.... is voor mij ook zeer waarschijnlijk. Maar die stelling is niet wetenschappelijk bewezen.
Net als de laatste stelling van Fermat heel erg lang niet was bewezen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stelling_van_Fermat
Lees eerst even de definitie van Theorie wil je?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Theorie
pi_119333854
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 01:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lees eerst even de definitie van Theorie wil je?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Theorie
ja ... en dan wat ?
wat wil je zeggen.. zeg dat dan direct..
pi_119333879
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 02:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja ... en dan wat ?
wat wil je zeggen.. zeg dat dan direct..
Dat als je niet kan bewijzen dat iets niet bestaat, dat dat geen theoretisch bewijs is dat iets zo iets ontkent kan worden, je moet eerst een aanwijzing hebben voordat je een stelling kunt doen zodat anderen het kunnen ontkrachten.
pi_119334016
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 02:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat als je niet kan bewijzen dat iets niet bestaat, dat dat geen theoretisch bewijs is dat iets zo iets ontkent kan worden, je moet eerst een aanwijzing hebben voordat je een stelling kunt doen zodat anderen het kunnen ontkrachten.
Het ontbreken van bewijs voor een stelling (god bestaat niet) is geen bewijs van het tegendeel.
Dat klopt
Andersom klopt het ook: Het ontbreken van bewijs voor een stelling (god bestaat wel) is geen bewijs van het tegendeel.
Voor mij is het een kwestie van de theoretische mogelijkheid open houden. Een principekwestie eigenlijk.
Hoe onwaarschijnlijk het ook is.
pi_119334065
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 02:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het ontbreken van bewijs voor een stelling (god bestaat niet) is geen bewijs van het tegendeel.
Dat klopt
Andersom klopt het ook: Het ontbreken van bewijs voor een stelling (god bestaat wel) is geen bewijs van het tegendeel.
Voor mij is het een kwestie van de theoretische mogelijkheid open houden. Een principekwestie eigenlijk.
Hoe onwaarschijnlijk het ook is.
Zucht, het gaat om wetenschappelijk bewijs, niet van theorethische zaken die nog open staan. Ik kan anders ook wel beweren dat god een vrouw is, want het tegendeel kan niet bewezen worden.
pi_119334173
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 02:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zucht, het gaat om wetenschappelijk bewijs, niet van theorethische zaken die nog open staan. Ik kan anders ook wel beweren dat god een vrouw is, want het tegendeel kan niet bewezen worden.
Snap je het zelf allemaal nog wel?
pi_119334300
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 02:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat er wél een god bestaat.
Ik beweer dat je de theoretische mogelijkheid van haar bestaan moet openlaten.
Lekker ding trouwens.. die god.... En ze zou best een vrouw kunnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')