quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:00 schreef NX het volgende:[..]
Begrijp, maar daarom probeer ik het toe te lichten. Je bedoelt beide van TimeTravel en Telekenisse? Nou daarvoor sloeg dus die onzichtbare man Peter met een stok toch, en Peter stopte hem door zich te concentreren op de stok, en datzelfde gebeurde met die elektrische dingen.
Juist, en bij de stok zag je dat de actie tussen peter en Claude gewoon door ging. Bij die tasers zag je dat behalve peter de rest van de omgeving bevroren was (heel duidelijk was het niet, maar mocht het telekinese geweest zijn, dan zou je op z'n minst een reactie moeten zien van Mr. Bennet en z'n kompaan, die gewoon doodstil stonden. De reactie zag je pas nadat de tasers op de grond kletterden)
quote:
Klopt, maar in de eerst aflevering, concentreerde Hiro zich op een klok wat op zijn bureau stond, hij zorgde ervoor dat de klok een seconde terug draaide. Let wel op, alleen de klok draaide een seconde terug, niet de kantoor of de wereld.
Maar als Hiro alleen de
klok beinvloedde, en niet de tijd van de wereld/kantoor, dan is het toch niet meer dan een beetje telekinese wat de wijzer terudraait?
![]()
tijd=tijd, en dat is universeel. Of je moet te maken hebben met tijdsvelden waar ergens hierboven al over werd gesproken.
quote:
Zijn TimeTravel/Teleportatie van Japan naar NY heeft weinig te maken met tijd terugdraaien. Hij buigde de tijd om ergens naartoe te gaan, een seconde later stond hij in NY. Hetzelfde met teleporteren naar dat ene grietje (6 maanden terug).
Niet tijd terugdraaien. Tijdreizen. Toekomst, heden, hij heeft beiden al gedaan. Ik zie ook de noodzaak niet dat er een paar seconden tussen vertrek en aankomst moet zitten. Bij poging 2, naar 6 maanden terug, kon hij niet meer terug omdat z'n krachten het 'begaven'. Volgens die theorie zou hij dus als hij zijn krachten weer 'hervindt' nog eens een sprong van 6 maanden terug moeten maken om weer uit te komen waar hij toen begonnen was. En dat gebeurt niet. Het lijkt mij het logischt dat dat hij sprongen kan maken van welke grootte dan ook, maar zijn beperking is nog zijn nauwkeurigheid in tijd.
quote:
In de laatste aflevering schoot dat ene griet op Ando, Hiro concentreerde zich weer en draaide de tijd terug maar alleen van de kogel, en niet van zijn omgeving.
![]()
Dat zat me idd dwars, en is in de serie nog niet uitgelegd. Een tijdsveld zou dat kunnen verklaren. Hopelijk wordt het nog in de serie duidelijk gemaakt
![]()
.