abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60562865
Al vind ik de klassieke look van de nieuwe Puma King XL ook gruwelijk
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:58:03 #102
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_60562886
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:57 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ook, alleen zijn die vaak breed en dat kan ik niet gebruiken
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_60562901
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:54 schreef sjimz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De schoen van Kaka en Van Persie.
Een soort nieuwere versie van de Copa Mundial.
Binnenkort maar eens gaan kijken dan of dat de moeite waard is.
althans... eerst maar eens van m'n blessure af komen
pi_60562945
Na een seizoen Calcio's (voelden toch wel zwaar aan, niet altijd fijn schieten) komend seizoen weer op de Copa Mundial.

Heeft ook te maken dat de sportwinkel waarmee de club een contract heeft geen Calcio's verkoopt.
Hoi.
pi_60563096
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:59 schreef pekel het volgende:
Na een seizoen Calcio's (voelden toch wel zwaar aan, niet altijd fijn schieten) komend seizoen weer op de Copa Mundial.

Heeft ook te maken dat de sportwinkel waarmee de club een contract heeft geen Calcio's verkoopt.
Arrggghhh zijn ze nog steeds bij de infantiele zooitje van een Intersport?
pi_60563209
Intersport verkoopt toch wel Calcio?
Heb ze daar afgelopen winter nog zien liggen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60563231
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:10 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Intersport verkoopt toch wel Calcio?
Heb ze daar afgelopen winter nog zien liggen.
Niet elke Intersport heeft dezelfde collectie
pi_60563294
Dat verklaart het een en ander
pi_60563311
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:13 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Dat verklaart het een en ander
Ik heb ze inderdaad ook bij een Intersport elders zien liggen, toen ik ze wilde kopen in mijn woonplaats waren ze inderdaad niet te krijgen
pi_60563709
Die NikeID is ook wel leuk, kan jeje eigen schoen samenstellen met je naam etc . Ben alleen nooit zo tevreden geweest over Nike.

-edit-

Wat dacht je hiervan
http://store.nike.com/eme(...)6//180354//0-1-0/,|3

300 euro
pi_60564016
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:28 schreef VoreG het volgende:
Die NikeID is ook wel leuk, kan jeje eigen schoen samenstellen met je naam etc . Ben alleen nooit zo tevreden geweest over Nike.

-edit-

Wat dacht je hiervan
http://store.nike.com/eme(...)6//180354//0-1-0/,|3

300 euro
Niet zwart = jammer imo
pi_60565228
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:06 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Arrggghhh zijn ze nog steeds bij de infantiele zooitje van een Intersport?

Maar goed, 60 euro voor Copa'tjes is geen geld
Hoi.
pi_60565273
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:33 schreef pekel het volgende:

[..]

Maar goed, 60 euro voor Copa'tjes is geen geld
Beetje jammer dat je ze bij Coach in principe gratis had kunnen krijgen, als dat koppige bestuur maar niet telkens van die vriendjespolitiek-praktijken er op nahield
pi_60565301
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:35 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je ze bij Coach in principe gratis had kunnen krijgen, als dat koppige bestuur maar niet telkens van die vriendjespolitiek-praktijken er op nahield
Daar weet ik verder ook niks van. Maar die laatste zin kan ik helaas alleen maar beamen.
Hoi.
pi_60565351
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:36 schreef pekel het volgende:

[..]

Daar weet ik verder ook niks van. Maar die laatste zin kan ik helaas alleen maar beamen.
Ja laten we het er ophouden dat ik het aanbod van coach aardig gedetailleerd heb kunnen waarnemen
pi_60591208
Was vandaag in Amsterdam, dus toen gelijk maar even mijn voetbalschoenen gekocht.

Ben toch voor de AdiPure gegaan, zaten als gegoten Heb voor de donkerblauwe versie gekozen, past ook goed bij de clubkleuren
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:12:07 #117
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_60634630
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:38 schreef Mindstate het volgende:
Was vandaag in Amsterdam, dus toen gelijk maar even mijn voetbalschoenen gekocht.

Ben toch voor de AdiPure gegaan, zaten als gegoten Heb voor de donkerblauwe versie gekozen, past ook goed bij de clubkleuren
Die heb ik ook. Ze hadden geen andere kleuren en die blauwe zijn ook wel tof.
pi_60635751
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:12 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Vallen ze hetzelfde als de Copa's?

ik dacht namelijk dat jij die ook gehad hebt.
pi_60636349
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:57 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Zeker gruwelijk ja

Ik heb dit jaar Copa Mundial gekocht, zitten gewoon perfect.
Geef mij maar Amsterdam
pi_60637256
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:12 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Ik doe wel tof alsof ik had gekozen maar bij mij waren er ook geen andere kleuren

Al had ik wss wel deze anders gekozen.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:53:25 #121
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_60679141
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:05 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Vallen ze hetzelfde als de Copa's?

ik dacht namelijk dat jij die ook gehad hebt.
Ik heb hiervoor puma's gehad. Maar ik wel eens copa gepast en het zit wel wat anders. Pas ze gewoon een keer zou ik zeggen.
pi_60679766
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:53 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Ik heb hiervoor puma's gehad. Maar ik wel eens copa gepast en het zit wel wat anders. Pas ze gewoon een keer zou ik zeggen.
Zal ik dan maar eens doen ja. Al ben ik nu erg tevreden over m'n huidige schoenen.
pi_60688281
Die nieuwe King heeft wel een enorm 'hoekige' neus. Lijkt me lastig om daarmee goed onder de bal te komen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_60688360
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:11 schreef Loohcs het volgende:
Die nieuwe King heeft wel een enorm 'hoekige' neus. Lijkt me lastig om daarmee goed onder de bal te komen.
Kun je lekker punteren a la Romario
pi_60688485
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Kun je lekker punteren a la Romario
punteren
pi_61062363
Even uit een ander, gesloten, topic.
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:03 schreef matjuhhh007 het volgende:
Hoi,

Ik voetbal al 4 maand met blaren, waardoor ik bij de 2e helft gewoon niet verder kan, dat is erg kut.
Ik heb al de volgende dingen geprobeerd:
- Zakdoekjes, watjes tussen de voet en de schoen. dit heeft wel effect alleen voetbalt heel kut.
- Schoenen een hele nacht in een emmer met water, dit heet wel geholpen maar na 2 trainingen krijg ik weer blaren.

heeft iemand tips voor ik volgende week direct nieuwe voetbalschoenen koop?
pi_61062393
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:12 schreef Blawh het volgende:
Even uit een ander, gesloten, topic.
[..]
de blaren die je hebt goed (laten) doorprikken door iemand die dat kan. En daarna de blaren afplakken met dakpansgewijs aangebrachte leukoplast of 1 reep sporttape. Moet je wel op letten dat er geen bobbels in de tape zitten anders krjig je nieuwe blaren. En daarna nergens meer last van.
pi_61062410
Tips:

-voetbal de eerste week (of iets langer) dat je nieuwe voetbalschoenen hebt met van die antiblaar pleisters, die plak je natuurlijk op de plekken waar jij telkens blaren krijgt.
-laat je adviseren bij een goede sportwinkel, die horen te weten welke voetbalschoenen je dan het beste kunt nemen (kijk voor een vestiging van http://www.soccercenter.nl/?page=home in je buurt, zijn vaak goede winkels)
pi_61062467
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:14 schreef Hubs het volgende:

[..]

de blaren die je hebt goed (laten) doorprikken door iemand die dat kan. En daarna de blaren afplakken met dakpansgewijs aangebrachte leukoplast of 1 reep sporttape. Moet je wel op letten dat er geen bobbels in de tape zitten anders krjig je nieuwe blaren. En daarna nergens meer last van.
Doorprikken en dan leukoplast erop plakken? Geen shit er tussenin>
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
pi_61063378
nee goed doorprikken, het liefst met blaarprikkers (bloedlancetten). Daarna goed schoonmaken met jodium of sterilon. En daarna inderdaad meteen tape. Als je er een gaasje op plakt krijg je namelijk de randen van het gaas. Dat loopt niet lekker en is weer een risico op extra blaren. Als de tape goed zit voel je hem (bijna) niet. En als er nog wat vocht uitkomt gaat dat er wel doorheen je sok in.
Bij het eraf halen wel opletten dat je de huid er niet mee afhaalt, dus bv eraf weken onder de douche oid.
pi_61063767
Sommige schoenen passen gewooon niet bij je voeten. Alleen kom je daar idd pas na een wedstrijd of een training achter. Ik geloof ook niet zo dat één of ander verkopertje zo'n probleem kan voorzien. Je moet gewoon geluk hebben. Leren schoenen geven minder kans op problemen denk ik. Al die synthetische rommel blijft even stug, maar goed dat is slechts mijn persoonlijke ervaring. Na bijna twee jaar krijg ik nog steeds blaren (op beide voeten) in m'n Nikes. Sinds ik m'n rechterenkel inzwachtel heb ik daar geen blaren meer en op m'n linkerhiel doe ik ook een stuk sporttape. Als ik dat niet doe heb ik zeker binnen een half uur blaren.
pi_61064011
Ik krijg ook al na een half uur blaren maar ik laat zo ff de blaar weghalen . En als dat na een week nog geen effect heeft zal ik opzoek gaan naar andere schoenen, ik heb trouwens Nike total 90 Pitch die wel van leer zijn.
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
pi_61064031
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:15 schreef Loohcs het volgende:
Sommige schoenen passen gewooon niet bij je voeten. Alleen kom je daar idd pas na een wedstrijd of een training achter. Ik geloof ook niet zo dat één of ander verkopertje zo'n probleem kan voorzien. Je moet gewoon geluk hebben. Leren schoenen geven minder kans op problemen denk ik. Al die synthetische rommel blijft even stug, maar goed dat is slechts mijn persoonlijke ervaring. Na bijna twee jaar krijg ik nog steeds blaren (op beide voeten) in m'n Nikes. Sinds ik m'n rechterenkel inzwachtel heb ik daar geen blaren meer en op m'n linkerhiel doe ik ook een stuk sporttape. Als ik dat niet doe heb ik zeker binnen een half uur blaren.
Die winkel die ik aanraadde, daar werken juist geen 'verkopertjes'. Maar wel mensen die je kunnen helpen aan de juiste voetbalschoenen. Had vaak problemen met Nike voetbalschoenen (blaren inderdaad), daar hebben ze me toen ooit aangeraden om over te gaan op Adidas (ook vanwege mijn brede voeten) en ik heb nergens last van.

Maar als jij na twee jaar nog blaren hebt zul je ook andere voetbalschoenen nodig hebben lijkt me.
pi_61064066
Ik heb juist smalle voeten en adidas wordt aangeraden bij smalle voeten.
pi_61064274
Niet alleen bij smalle dus. Misschien de Predators, maar de Copa's zitten erg goed bij mij.
pi_61064276
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:55 schreef Hubs het volgende:
nee goed doorprikken, het liefst met blaarprikkers (bloedlancetten). Daarna goed schoonmaken met jodium of sterilon. En daarna inderdaad meteen tape. Als je er een gaasje op plakt krijg je namelijk de randen van het gaas. Dat loopt niet lekker en is weer een risico op extra blaren. Als de tape goed zit voel je hem (bijna) niet. En als er nog wat vocht uitkomt gaat dat er wel doorheen je sok in.
Bij het eraf halen wel opletten dat je de huid er niet mee afhaalt, dus bv eraf weken onder de douche oid.
Mijn tactiek is om van blaren eelt te maken. Het is misschien lastig inplannen in een trainingsschema, maar voor mij werkt het prima.

Eerst ga ik voetballen tot ik blaren heb maar stop voordat ze stuk gaan. Ik prik de blaar gewoon netjes in met een ontsmette speld (eerst in een vlammetje houden, daarna afvegen met medicinale alcohol). Dan laat ik al het vocht eruit, dan na een minuutje of 10 wachten haal ik ook de laatste en nieuwe restjes blaarvocht eruit met absorberend papier. Ik laat de blaar dus intact, alleen het vocht eruit, die witte plak huid kan ik nog gebruiken. Als ie helemaal droog is jodium erin en smeer ik er honing op tegen de uitdroging, dat klinkt erg Klazien uit Zalk maar sommige huismiddeltjes werken gewoon wel. Pleister erop, en na 3 dagen is het een eeltige plek waar je het hele seizoen geen last meer van hebt. Het werkt voor mij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61064321
Dat is precies 't probleem, de een zegt Adidas is voor brede voeten en de ander roept weer dat Adidas voor smalle voeten is.
pi_61064986
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:49 schreef Loohcs het volgende:
Dat is precies 't probleem, de een zegt Adidas is voor brede voeten en de ander roept weer dat Adidas voor smalle voeten is.
De ene Adidas is de andere Adidas niet, net zoals niet iedere Nike schoen hetzelfde is.
Copa's (Adidas) en de Tiempo/Legend (Nike) zitten goed met brede voeten, Predators (Adidas) en Vapor (Nike) zijn wat smaller.
pi_61065167
Copa's nog steeds de beste schoen. En ook nooit blaren bij een nieuw paar. Toppers.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_61401736
Dit zijn 2 paar kutschoenen

Beiden gingen een half seizoen mee. Bij de adidas zaten na 1 maand al wat naden los aan de rechterbinnenkant op de plek waarmee je binnenkant voet speelt (ben rechts). Na een maand of 5 scheurde het 'hakplateau' gewoon van de complete schoen af. En dat kost dan gewoon 70 euro die schoen (was in de aanbieding, was eerst 100)

Deze puma's waren 85 euro en waren ook na een klein half jaar onbruikbaar doordat het leer loskwam van de zool op de plek waarmee je met binnenkant voet trapt, zelfs bij mijn linkervoet terwijl ik rechts ben en ook nog een keeper

Heb nu weer Puma's: Deze:

http://www.aktiesport.nl/(...)arge/105a198-310.jpg

Hebben wat langere noppen als de meeste andere, en dat is wel fijn als doelman zijnde. Schroefnoppen ben ik niet zo'n fan van (noppen die afbreken enzo).

Ik wou eigenlijk Asics (veel goede verhalen van teamgenoten over gehoord), maar die waren of helemaal niet te koop in de zaak of niet meer in mijn maat (44).
pi_61401887
Iemand nog tips voor zaalvoetbalschoenen btw? Puma, Nike, Diadora, Adidas, afraders/aanraders?
pi_61402449
Hoe het model zit, ligt vooral aan je voet natuurlijk, daar kan ik weinig over zeggen.

Wel kan ik je de tip geven om gewoon wat meer uit te geven aan een voetbalschoen. Bij Adidas komen ze bijvoorbeeld vaak in drie prijsklassen. De eerste is leuk als je af en toe wat recreatief voetbalt, één keer in de week of zo. De tweede is geschikt als wedstrijdschoen, maar train je er twee keer in de week mee dan gaan ze vaak niet langer dan een half jaar mee. Met de derde en duurste kun je vaak wel een heel seizoen doen.
Tot zover mijn tips/ervaringen.
pi_61402508
Ik zie nu pas dat die post daarboven ook van jou is en dat je dus keeper bent. Dan hoef je niet meteen de duurste te nemen denk ik, omdat je gewoon (zeker in wedstrijden) minder balcontact hebt.
pi_61402901
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Die winkel die ik aanraadde, daar werken juist geen 'verkopertjes'. Maar wel mensen die je kunnen helpen aan de juiste voetbalschoenen. Had vaak problemen met Nike voetbalschoenen (blaren inderdaad), daar hebben ze me toen ooit aangeraden om over te gaan op Adidas (ook vanwege mijn brede voeten) en ik heb nergens last van.

Maar als jij na twee jaar nog blaren hebt zul je ook andere voetbalschoenen nodig hebben lijkt me.
Achteraf is zo'n advies ("Blaren in Nikes? Probeer de bredere Adidas") niet zo moeilijk, maar ik denk niet dat je je schoenen terug mag brengen na een training of een wedstrijd als 't advies niet blijkt te kloppen.

Maar ik heb je advies opgevolgd. Nu de nieuwe Puma Liga er is, was 't oude model voor een leuk prijsje te koop:

Gewoon weer leer, zwart/wit, en de veters zitten normaal. Meteen een minuut of 70 zonder problemen op gespeeld.
pi_61403529
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:56 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Achteraf is zo'n advies ("Blaren in Nikes? Probeer de bredere Adidas") niet zo moeilijk, maar ik denk niet dat je je schoenen terug mag brengen na een training of een wedstrijd als 't advies niet blijkt te kloppen.
Ik heb m'n schoenen weleens geruild.
pi_61404427
Die AdiPure spelen geweldig
pi_61405539
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:18 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ik heb m'n schoenen weleens geruild.
Na een training? Dan was het zeker geen regenachtig weer, anders had er zeker modder opgezeten. Wat ik me dan vervolgens afvraag is wat ze doen met die gebruikte schoenen? Benadelen ze andere klanten door ze als nieuw te verkopen of hebben ze een afdeling gebruikte schoenen?
pi_61405909
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 16:29 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Na een training? Dan was het zeker geen regenachtig weer, anders had er zeker modder opgezeten. Wat ik me dan vervolgens afvraag is wat ze doen met die gebruikte schoenen? Benadelen ze andere klanten door ze als nieuw te verkopen of hebben ze een afdeling gebruikte schoenen?
Binnen een week (na één training) lag de zool eraf.
Dat had dus niets te maken met advies, maar gewoon met een slechte kwaliteit schoen.
pi_61420609
quote:
Dé voetbalschoenen van de sterren
Door JAN-CEES BUTTER

ROTTERDAM - Een voetballer die zijn vak serieus neemt, behandelt z’n schoenen met liefde. Hij koestert ze. Poetsen doet hij zelf, schoonmaken ook. Zo hoort het. Romantici onder de voetballers worden dit seizoen op hun wenken bediend met de jubileumeditie van de Puma King, een model dat veertig jaar oud is. Ter gelegenheid van dit feit is er een speciale editie uitgebracht, The King XL (XL is veertig in het Romeins). Het is watertanden voor de freak.

De schoenen, voorzien van een handtekening van de legendarische Portugees Eusebio (in 1968 de eerste drager van de King), zitten in een zwart leren tasje. In een zijvakje bevinden zich alle benodigdheden om de schoen in optimale conditie te houden. Naast een blikje vet zitten er ook twee borsteltjes in; een fijne en een harde, plus een doekje om de schoenen mee schoon te maken. Daarnaast wordt de liefhebber voorzien van een boekje dat de geschiedenis van de King vertelt.

Veel grootheden droegen de kicksen. Na Eusebio stonden ook sterren als Pelé, Cruijff, Kempes, Maradona, Völler, Matthäus en Deschamps onder contract bij het merk.

Puma, een Duits bedrijf dat in 1948 werd opgericht door Rudolf Dassler, kent een roerige geschiedenis. Dat heeft vooral met de broederstrijd tussen Rudolf en Adolf Dassler te maken. Zij raakten voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog gebrouilleerd, omdat Rudolf zijn broer ‘politiek onbetrouwbaar’ noemde. Dat resulteerde in levenslange vijandschap. Rudolf richtte zijn eigen merk op, terwijl Adolf zich concentreerde op het al bestaande Adidas. Beiden bedrijven zijn gevestigd in het Duitse Herzogenaurach.

Puma had vooral in de jaren zeventig en tachtig een sterke positie. Dat veranderde toen Nike zich meldde op de voetbalschoenenmarkt. Pascal Kamp, promotiemanager namens Puma: ,,Nike en Adidas zijn heel actief, ze hebben grotere budgetten. Puma moet slim zijn. Wij sponsoren veel Afrikaanse landen, omdat dat financieel aantrekkelijk voor ze is.’’

Maar los van het financiële aspect bevindt zich tussen alle futuristische modellen die tegenwoordig de schappen vullen, één constante factor: de King, een schoen die vasthoudt aan de beginselen (flexibel en stevig) en bijna geen frivoliteiten toelaat. ,,Het is een lekkere schoen,’’ meent David Mendes da Silva, middenvelder van AZ. ,,Ik heb vrij smalle voeten, dus het is prettig dat ze snel goed zitten.’’

Sommige spelers zweren bij de schoen. Geert den Ouden, dit jaar onder contract bij De Graafschap, is er zo een. Hij is de enige speler in de eredivisie die nog op de klassieke Puma King speelt. ,,Nooit zal ik op een andere schoen spelen,’’ belooft Den Ouden. ,,Ik draag ze nu bijna tien jaar. Hoe het is begonnen? Dat is een grappig verhaal.

,,Ik speelde nog in de eerste divisie met Excelsior en wilde per se op de King spelen. Maar Puma had al genoeg spelers bij Excelsior op zijn schoenen rondlopen. Toen zei ik: ‘We maken een deal; als wij met Excelsior promoveren naar de eredivisie, krijg ik schoenen van jullie.’ Toen het gebeurde, hield het bedrijf woord. Ik krijg nu - zonder een contract te hebben - steeds netjes schoenen.’’

Ook Vitesse-speler Rogier Molhoek speelt al bijna tien jaar op het merk. ,,De schoen is je gereedschap, dus dat moet goed zijn,’’ vindt hij. ,,Het is ook een soort bijgeloof. Bij Puma weet ik dat er niets fout kan gaan.’’
Ik heb volgens mij ooit een half seizoen op Puma's gespeeld, maar ik vond het echt vreselijke schoenen . Ik zweer bij de Copa Mundial, maar het is zonde van je geld als je die totaal niet onderhoudt en daardoor compleet verneukt.
  zaterdag 6 september 2008 @ 10:50:45 #151
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61422337
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:48 schreef Mindstate het volgende:
Die AdiPure spelen geweldig
vind ik dus ook, zitten zeer fijn.
pi_61422805
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:21 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Iemand nog tips voor zaalvoetbalschoenen btw? Puma, Nike, Diadora, Adidas, afraders/aanraders?
Ik heb jaren Nikes gehad, die zaten mij lekker om de wreef omdat ze vrij smal waren bij de holte van de voet. Maar de laatste keer ben ik op Puma's uitgekomen omdat die lekkerder zaten.

Ik koop eigenlijk nooit meer de verkeerde schoenen, omdat ik in de winkel kan beoordelen wat lekker zit. Voordat ik naar de winkel ga doe ik eerst even mijn oude aan om te kijken hoe een goed zittende schoen ook alweer voelt en dan ga in de winkel vooral goed voelen. De nieuwe moet dan iets stugger zijn, maar je moet wel weten waar die strak moet zitten en waar niet. Ik ben dan ook wel zo dat ik een winkel even wat bewegingen ga proberen, draaien, pivoteren, springen, afzetten.

Umbro's koop ik niet meer, 1 paar veldschoenen gehad waarbij het logo er niet op gestikt zat maar erin, die schoenen scheurden dus op de rand van het logo. Dat vond ik zo dom dat ze niet meer in aanmerking komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61477768
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb jaren Nikes gehad, die zaten mij lekker om de wreef omdat ze vrij smal waren bij de holte van de voet. Maar de laatste keer ben ik op Puma's uitgekomen omdat die lekkerder zaten.

Ik koop eigenlijk nooit meer de verkeerde schoenen, omdat ik in de winkel kan beoordelen wat lekker zit. Voordat ik naar de winkel ga doe ik eerst even mijn oude aan om te kijken hoe een goed zittende schoen ook alweer voelt en dan ga in de winkel vooral goed voelen. De nieuwe moet dan iets stugger zijn, maar je moet wel weten waar die strak moet zitten en waar niet. Ik ben dan ook wel zo dat ik een winkel even wat bewegingen ga proberen, draaien, pivoteren, springen, afzetten.

Umbro's koop ik niet meer, 1 paar veldschoenen gehad waarbij het logo er niet op gestikt zat maar erin, die schoenen scheurden dus op de rand van het logo. Dat vond ik zo dom dat ze niet meer in aanmerking komen.
Ik vind het bij schoenen altijd belangrijk dat het middengedeelte van de zool stijf en de schoen alleen buigt vanaf ongeveer je tenen zeg maar. Ook moet de hiel stijf zijn. Denk dat ik van de week bij Perrysport (omdat die zaak voor mij dichtbij is en een redelijk aanbod heeft) een paar ga halen:

http://www.perrysport.nl/tegel/schoenen/3959_zaalvoetbalschoenen/
pi_61512019
Ikzelf speel altijd op Nike total 90's. Nu de Laser II.
De 'goedkope' variant/niet die van 100zoveel, want slijt de schoenen veels te snel,
of is dit omdat ik voor de goedkope ga
pi_61531331
Zijn die Copa Mundials ook verkrijgbaar met schroefnoppen?
pi_61531446
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zijn die Copa Mundials ook verkrijgbaar met schroefnoppen?
Ja, dan heten ze Adidas World Cup.
pi_61531479
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:35 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ja, dan heten ze Adidas World Cup.
Is dat dan exact dezelfde schoen?
pi_61531616
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Is dat dan exact dezelfde schoen?
Ja anders zou ik het antwoord niet geven he

World Cup is dezelfde schoen als Copa Mundial, het enige verschil is de noppenzool.
pi_61531899
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:41 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ja anders zou ik het antwoord niet geven he

World Cup is dezelfde schoen als Copa Mundial, het enige verschil is de noppenzool.
Hmm oke.
Bij die World Cups zitten 2 types noppen geleverd? Of moet je 1 setje erbij kopen?
pi_61531930
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hmm oke.
Bij die World Cups zitten 2 types noppen geleverd? Of moet je 1 setje erbij kopen?
Geen idee, maar de verkoper weet het vast wel
pi_61531987
Volgende week maar eens kijken dan.
  woensdag 10 september 2008 @ 20:18:07 #162
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61532772
Weer copa mundial gekocht, terwijl ik toch echt een keer blits gekleurde wilde kopen... Iemand een idee of zo'n flexibele zool met dito noppen helpt (itt dus met de copa m.)?
pi_61602863
Wat is het verschil tussen Kaiser 5 en World cups?
pi_61602880
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 17:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is het verschil tussen Kaiser 5 en World cups?
Materiaal en de prijs.

Kaiser is van kalfsleer en de World Cup van kangoeroeleer wat veel soepeler is.
pi_61602975
Mooi. Heb net World Cups besteld.
pi_61602989
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 17:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Mooi. Heb net World Cups besteld.
U can't go wrong with World Cups!
pi_61603519
Zijn er toevallig sites waar je kunt zien welke pinnen je onder die schoenen kunt kopen?
  maandag 15 september 2008 @ 16:08:50 #168
227847 ElTinuzz
Chillender dan ooit!
pi_61647928
Iemand ervaring met prodirectsoccer.com ?
pi_61648072
Is volgens mij onderdeel van subsidesports (of andersom) en daardoor lijkt het me betrouwbaar. Hoe het zit met verzenden, eventueel terugsturen en zo weet ik niet.
pi_61650483
Is betrouwbaar en wat ALF zegt klopt.
pi_61658945

Heb ze nog niet binnen, maar ben nu al verkocht
pi_61659110
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[ afbeelding ]

Heb ze nog niet binnen, maar ben nu al verkocht
Ziet er wel goed uit ja

Heb je ze daar ook besteld?
pi_61659478
Nee, ik heb ze hier in de buurt besteld bij een schoenenzaak. Ze hadden helaas mijn maat niet meer.
Had ze wel meteen ergens anders kunnen halen, maar de service is van die buurt schoenenwinkel hier is gewoon top.
  maandag 15 september 2008 @ 22:22:05 #174
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_61660266
Ik moest nog schoenen hebben met lange noppen en kwam onderstaande in de aanbieding (ik geloof ¤ 29) tegen. En aangezien ik bijna nooit met lange noppen speel en er dus niet te veel geld aan uit wil geven, heb ik ze maar gekocht.
Zitten prima trouwens

als vaste-noppen-schoen heb ik deze:

zitten ook heerlijk trouwens
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  dinsdag 16 september 2008 @ 12:51:03 #175
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_61672000
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 17:08 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik mocht van m'n pa niet eens op witte spelen.
En terecht.. de eerste de beste tegenstander die ik op witte schoenen zie lopen schop ik de sloot over
pi_61672986
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 12:51 schreef Keltie het volgende:

[..]

En terecht.. de eerste de beste tegenstander die ik op witte schoenen zie lopen schop ik de sloot over
Zo iets?

pi_61882143
Heb de World Cups binnen
Moet je die noppen helemaal vast draaien? Of moet je ze gewoon redelijk strak draaien?
Niet dat ik ze dadelijk "dol" draai.
pi_61894752
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Heb de World Cups binnen
Moet je die noppen helemaal vast draaien? Of moet je ze gewoon redelijk strak draaien?
Ik volg altijd het principe "vast is vast"
  zondag 28 september 2008 @ 12:20:41 #179
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_61967373
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Heb de World Cups binnen
klein advies:

Draai de noppen er even helemaal uit en smeer wat vaseline op het "schroefdraad" dit voorkomt dat ze op den duur vast gaan roesten en je ze niet meer los krijgt !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_61968414
Iemand interesse in 45 minuten gedragen Adidas World Cups? Bonnetje en doos allemaal nog aanwezig.
Het is niet echt mijn type voetbalschoen.
  zondag 28 september 2008 @ 13:40:30 #181
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61968880
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Iemand interesse in 45 minuten gedragen Adidas World Cups? Bonnetje en doos allemaal nog aanwezig.
Het is niet echt mijn type voetbalschoen.
Welke maat, welke prijs?
pi_61968946
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:40 schreef Grulez het volgende:

[..]

Welke maat, welke prijs?
De maat is 42 2/3. Prijs zou ik echt niet weten wat ik daar voor moet vragen.
pi_61975843
pi_61975878
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:22 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Je zult wel [TK] Adidas World Cup voetbalschoenen bedoelen
Juist
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 07:41:38 #186
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_62098412
Heb na veel lovende verhalen Adidas Copa Mundials gekocht en ze zitten opzich ook wel lekker (trappen ook wel fijn)... Maar nu heb ik last van beide voeten:
Rechts op de wreef, maar daar is een tegenstander op gaan staan dus dat is niet raar.
Links aan de buitenkant/ zijkant van de voet.
In hoeverre is dit aan de schoenen te wijten? Misschien toch maar, zaterdag, op m'n oude Nikes gaan ballen .. Die schoenen zijn wat breder...

EDIT:

Ik heb een vrij brede voet, maar toch had ik met het passen en tijdens 2 wedstrijdjes en 2 traininkjes geen last..

[ Bericht 13% gewijzigd door Keltie op 03-10-2008 07:46:50 ]
pi_62110338
De schoen die wordt vanzelf wijder, dat is het voordeel van een kangoeroe lederen schoen.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 18:11:54 #188
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62110666
Die van mij heb ik weer eens iets te groot gekocht...
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:05:06 #189
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62113180
Die van mij zitten nog prima, alleen mag ik 3 maanden nix doen ivm een beschadigde pees.
pi_62531785
Ik zit ook eigenlijk een beetje in mn maag met mijn nieuwe schoenen. Heb een paar weken terug calcio voetbalschoenen gekocht met pinnen, omdat het slechte weer er weer aan komt. Ik heb nog nooit eerder pinnen gehad, maar het spelen erop ging prima. Echter, nadat ik ze de eerst keer aan heb gehad, heb ik niet echt veel aandacht aan die dingen besteed, behalve dat ik ze, 3 dagen nadat ik erop gespeeld heb, heb ingevet. Toen ik enkele dagen later die schoenen nog even inspecteerde, zat er roest op de noppen! Wat moet ik ermee doen of, wat kan ik er aan doen?
pi_62533016
Nou vervangen bijvoorbeeld om maar wat te noemen. En er voortaan een beetje aandacht aan besteden, dan doe je er langer mee dan een half jaar.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:25:54 #192
227847 ElTinuzz
Chillender dan ooit!
pi_62533020
Heeft iemand anders hier ook last van blaren bij de Adidas World Cups?
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:27:57 #193
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62533078
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:25 schreef ElTinuzz het volgende:
Blaren bij nieuwe schoenen lijkt me een algemeen voorkomend verschijnsel
pi_62534052
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:25 schreef navigator het volgende:
Nou vervangen bijvoorbeeld om maar wat te noemen. En er voortaan een beetje aandacht aan besteden, dan doe je er langer mee dan een half jaar.
Ik zet ze op zondag weg in een stellingkast, kan dus gewoon lucht bij en alles. En pak ze dinsdag weer om ze in te vetten. Wat had ik dan moeten doen? Elke nop apart droogmaken?
pi_62534937
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:25 schreef ElTinuzz het volgende:
Wehe precies hetzelfde probleem hier.
pi_62535889
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:27 schreef Grulez het volgende:

[..]

Blaren bij nieuwe schoenen lijkt me een algemeen voorkomend verschijnsel
Goede sokken helpen wel mee.
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:43:40 #197
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62536313
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:27 schreef VoreG het volgende:

[..]

Goede sokken helpen wel mee.
Zeker, maar blaren krijgen veel mensen zodra ze op nieuwe schoenen lopen. Heb ik zelf ook wel om eerlijk te zijn.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:08:24 #198
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62569167
Iemand ervaring met AdiPure? Na 3 paar Copa Mundials wil ik wel een keer wat anders.
pi_62579512
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:08 schreef Kopbal het volgende:
Iemand ervaring met AdiPure? Na 3 paar Copa Mundials wil ik wel een keer wat anders.
Heb op het moment beiden...AdiPure in de volledig zwarte versie

Kan niet anders zeggen dan dat het een heerlijke schoen is!
Life is life
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:56:51 #200
227847 ElTinuzz
Chillender dan ooit!
pi_62579765
Waar heb je die volledig zwarte versie vandaan getoverd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')