God is liefde........quote:Op maandag 26 februari 2007 15:37 schreef teamlead het volgende:dat was geen offer, dat was wraak. Niet dat dat nou heel menslievend was, maar dat was de vraag nu niet
dus je verwijt God het aanvaarden van mensenoffers, terwijl hij die juist tegenhieldquote:Op maandag 26 februari 2007 15:48 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Bijna isaak. Die voor zijn leven getraumatiseerd is vanwege deze daad. God maakte maar een grapje door bijna isaak te laten offeren. Leuk hoor![]()
mwah.. in de context wederom niet erg aardig, maar weer geen offer...quote:Of wat denk je van de jonge kinderen die werden gedood na de aanval op de midianieten.
[..]
![]()
![]()
pfff.. ja, want Mozes en God zijn dezelfde persoon zeker....quote:Op maandag 26 februari 2007 15:50 schreef Bart1984 het volgende:
Geen offer, maat god keurde het wel goed dat kinderen werden vermoord. Lekker
Mozes werd geleid door God. Mozes had toch een opdracht van God gekregen? Dit hoorde er zeker bij.......quote:Op maandag 26 februari 2007 15:52 schreef teamlead het volgende:
pfff.. ja, want Mozes en God zijn dezelfde persoon zeker....![]()
quote:
Waarom straft god mozes dan niet? Of had hij beter dan niet iemand anders kunnen uitkiezen om zijn taken te volbrengen. Iemand die iets minder geweldadig is. Door niks te doen keurt God hiermee moord en genocide goed.quote:
de term vrije wil zegt je niets?quote:Op maandag 26 februari 2007 15:56 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Waarom straft god mozes dan niet? Of had hij beter dan niet iemand anders kunnen uitkiezen om zijn taken te volbrengen. Iemand die iets minder geweldadig is. Door niks te doen keurt God hiermee moord en genocide goed.
Wat is god dan een eikel. hij kiest iemand uit waarvan hij weet dat hij genocide gaat plegen. Lekker perfecte God........quote:Op maandag 26 februari 2007 15:57 schreef teamlead het volgende:
de term vrije wil zegt je niets?
Daar handelde Mozes daar wel naar, ja. Vooral toen hij de helft van zijn eigen volk liet afslachten omdat die een gouden kalf veel hipper vonden dan zijn strenge stenen tabletten.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:52 schreef teamlead het volgende:
[..]
pfff.. ja, want Mozes en God zijn dezelfde persoon zeker....![]()
De bijbel staat vol met ellende en gruwelijkhedenquote:Op maandag 26 februari 2007 15:57 schreef Bart1984 het volgende:
@ teamlead
Je kunt zeggen wat je wil maar er staat in de bijbel nogal een hoop ellende. Waarom zou ik voor zoiets respect moeten hebben??
nou heb ik ff geen bijbel bij de hand, maar als ik me goed herinner (tis al een tijdje geleden) was dat ook een "soloactie" van Mozesquote:Op maandag 26 februari 2007 16:04 schreef onemangang het volgende:
[..]
Daar handelde Mozes daar wel naar, ja. Vooral toen hij de helft van zijn eigen volk liet afslachten omdat die een gouden kalf veel hipper vonden dan zijn strenge stenen tabletten.
Ex 32:27 Hij zei tegen hen: ‘Dit zegt de HEER, de God van Israėl: Gord je zwaard om, jullie allemaal, doorkruis het kamp in de volle lengte en breedte en dood iedereen die je tegenkomt, al is het je broer, vriend of verwant.’quote:Op maandag 26 februari 2007 16:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
nou heb ik ff geen bijbel bij de hand, maar als ik me goed herinner (tis al een tijdje geleden) was dat ook een "soloactie" van Mozes
quote:Op maandag 26 februari 2007 16:17 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ex 32:27 Hij zei tegen hen: ‘Dit zegt de HEER, de God van Israėl: Gord je zwaard om, jullie allemaal, doorkruis het kamp in de volle lengte en breedte en dood iedereen die je tegenkomt, al is het je broer, vriend of verwant.’
Tja, die Mozes weet zich natuurlijk wel goed in te dekken "ik heb het niet gedaan, ik volg slechts de orders van de HEER'
Als iemand jou een kado probeert te geven en je neemt het niet aan: van wie is dat kado dan? Precies. Hetzelfde gaat op voor beledigingen. Het zijn hun beledigingen, laat ze er lekker in zwelgen. Als jij er niet op in gaat en gewoon blijft staan waar je voor staat, dan zullen zij helemaal niets hebben aan hun opmerkingen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:25 schreef teamlead het volgende:
Wat als iemand het Heiligste waar je in gelooft beledigt?. Ik merk aan mezelf dat ik daar steeds minder goed tegen kan. Ik ga met veel plezier in discussie met iemand die niet gelooft wat ik geloof (of helemaal niet gelooft), maar wat te doen op het moment dat het geen discussie meer is, maar gewoon botweg moedwillig beledigen?
van de FP vandaag:
and the list goes on and on and on.
Meestal probeer ik dit soort onzinnige dingen te negeren, reageer ik op mensen die vanuit een verkeerde informatie reageren en probeer ik hooguit in discussie te komen met die paar mensen die overblijven en gewoon op een respectvolle manier reageren en probeer ik dat "andere wang toekeren" in de praktijk te brengen.. maar da's soms fucking lastig
What to do?
Rechters 11: de dochter van Jefta:quote:Op maandag 26 februari 2007 15:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
Welk klein kind aanvaarde Hij precies als offer dan?
quote:36 ‘U hebt de HEER een gelofte gedaan, vader,’ antwoordde ze. ‘Nu hij u gewroken heeft op uw vijanden, de Ammonieten, moet u met mij doen zoals u hebt beloofd. 37 Maar dit wil ik nog vragen: gun me voordat u uw gelofte ten uitvoer brengt nog twee maanden tijd, zodat ik met mijn vriendinnen de bergen in kan trekken om erover te treuren dat ik nooit iemands vrouw zal zijn.’ 38 ‘Goed,’ zei Jefta, en hij liet haar voor twee maanden de bergen in gaan om met haar vriendinnen om haar maagdelijkheid te treuren. 39 Toen die twee maanden voorbij waren keerde ze naar haar vader terug, en hij bracht zijn gelofte ten uitvoer. Nooit had ze met een man geslapen. Sindsdien is het in Israėl de gewoonte 40 dat de jonge meisjes elk jaar vier dagen lang rouwklagen om Jefta’s dochter.
Ja, dus? Maakt dat de offer van Jefta's dochter minder erg of zo?quote:
Het maakt de gang van zaken wat duidelijker lijkt me. Hoewel ik denk dat er nu geen offers meer nodig zijn, denk ik inderdaad dat dit offer acceptabel is ja. Niemand die er tegen is blijkbaar.quote:Op maandag 26 februari 2007 16:53 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ja, dus? Maakt dat de offer van Jefta's dochter minder erg of zo?
En vertel dan nu maar wat er op tegen was...quote:Op maandag 26 februari 2007 17:03 schreef eRixx het volgende:
Een 'acceptabel mensenoffer'. Ziedaar: Religie.
Inderdaad. "Naastenliefde" my ass.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:03 schreef eRixx het volgende:
Een 'acceptabel mensenoffer'. Ziedaar: Religie.
"Gij zult niet doden" ?quote:Op maandag 26 februari 2007 17:04 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
En vertel dan nu maar wat er op tegen was...
IK moet jou uit gaan leggen dat een offer van een klein meisje voor geloof en oorlog van volwassenen onacceptabel is?? You have to be joking.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:04 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Mooie tijd voor je om eens wat genuanceerder naar het geheel te kijken. Maar nu haal je een tekst uit de bijbel aan. Waarom vind je zelf dat je niet mag doden?quote:
ho ff... overeengekomen was het offer van de eerste die uit de deur kwam.... niet perse van een klein meisje.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:10 schreef eRixx het volgende:
[..]
IK moet jou uit gaan leggen dat een offer van een klein meisje voor geloof en oorlog van volwassenen onacceptabel is?? You have to be joking.
Omdat schapen elkaar ook niet vermoorden. Je weet wel, dat zijn van die wollige, ongelovige beesten die net als wij ook in kuddes leven. En lief zijn voor elkaar. Knap he? Zou moraal dan wellicht iets heel simpels zijn? Zoiets als 'wees lief voor elkaar, want dan blijft de kudde langer in leven en jij dus ook' ?quote:Op maandag 26 februari 2007 17:13 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Mooie tijd voor je om eens wat genuanceerder naar het geheel te kijken. Maar nu haal je een tekst uit de bijbel aan. Waarom vind je zelf dat je niet mag doden?
Waarom toen wel en nu niet? God is toch tijdloos?quote:Op maandag 26 februari 2007 17:22 schreef teamlead het volgende:
[..]
ho ff... overeengekomen was het offer van de eerste die uit de deur kwam.... niet perse van een klein meisje.
Wil overigens niet zeggen dat ik een mensenoffer van wie dan ook acceptabel zou vinden in deze tijd
Ik had je beter ingeschat dan dit... zeker met jouw bijbelkennisquote:Op maandag 26 februari 2007 17:25 schreef onemangang het volgende:
[..]
Waarom toen wel en nu niet? God is toch tijdloos?
Het doel 'wees lief voor elkaar' is ook wat ik nastreef, maar alleen vanuit mijn levensvisie dat er een God is die weet dat dat het beste voor ons mensen is. Als die God mij ook vertelt dat er een tijd was waarin door een domme belofte van een man zijn eigen dochter is geofferd, dan accepteer ik dat. Het is voor veel mensen een beeld geweest waar ze van konden leren. En ook nu nog leer ik er van dat je niet zomaar van alles moet beloven aan mensen en aan God.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:24 schreef onemangang het volgende:
[..]
Omdat schapen elkaar ook niet vermoorden. Je weet wel, dat zijn van die wollige, ongelovige beesten die net als wij ook in kuddes leven. En lief zijn voor elkaar. Knap he? Zou moraal dan wellicht iets heel simpels zijn? Zoiets als 'wees lief voor elkaar, want dan blijft de kudde langer in leven en jij dus ook' ?
Ga jij eens wat genuanceerder om je heen kijken zou ik zeggen.
Leef je in het jaar 0 ofzo?? We hebben het over een mensenoffer.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:04 schreef Dwerfion het volgende:
en ruim voor het jaar 0....... point being?quote:Op maandag 26 februari 2007 17:32 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Leef je in het jaar 0 ofzo?? We hebben het over een mensenoffer.
Staat in de bijbel dat het woord van God eeuwig is en volmaaktquote:Op maandag 26 februari 2007 17:22 schreef teamlead het volgende:
[..]
ho ff... overeengekomen was het offer van de eerste die uit de deur kwam.... niet perse van een klein meisje.
Wil overigens niet zeggen dat ik een mensenoffer van wie dan ook acceptabel zou vinden in deze tijd
quote:psalmen 19
8 De wet van de HEER is volmaakt:
levenskracht voor de mens.
De richtlijn van de HEER is betrouwbaar:
wijsheid voor de eenvoudige.
Dus waarom zou God het niet slecht vinden en vroeger niet? Slaat gewoon nergens op.quote:Petrus 1-1
4 ‘De mens is als gras en zijn schoonheid als een bloem in het veld: het gras verdort en de bloem valt af, 25 maar het woord van de Heer blijft eeuwig bestaan.’ Dit woord is het evangelie dat u verkondigd is.
Ja idd, BAH!!quote:Op maandag 26 februari 2007 17:02 schreef eRixx het volgende:
Temeer daar de almachtige god natuurlijk al wist wie er als eerste het huis uit zou komen...
Inderdaad, het geloof in het grootste gedeelte van West-Europa is al gerationaliseerd, en wat minder erg, zeker in vergelijking met het grootste gedeelte van de wereld.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:53 schreef teamlead het volgende:
[..]
maak nu ajb niet de vergissing te denken dat de beleving van religie in West Europa maatgevend is voor de rest van de wereld
God is alwetend en almachtig. Need i say more? Of was dat WEL toeval?quote:Op maandag 26 februari 2007 17:22 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat het gewoon onmenselijk isquote:Op maandag 26 februari 2007 17:33 schreef teamlead het volgende:
en ruim voor het jaar 0....... point being?
Je wilt het gewoon niet snappen ook he? Door de komst van Christus, Zijn dood en Zijn Wederopstanding is er een hele nieuwe situatie aangebroken.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:36 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Staat in de bijbel dat het woord van God eeuwig is en volmaakt
[..]
[..]
Dus waarom zou God het niet slecht vinden en vroeger niet? Slaat gewoon nergens op.
scroll eens omhoog....quote:Op maandag 26 februari 2007 17:41 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Dat het gewoon onmenselijk isKeur jij mensen offers goed ofzo???
![]()
ow.. terug on topicquote:Op maandag 26 februari 2007 17:53 schreef eRixx het volgende:
Maargoed, als ik terugkeer naar de essentie van dit topic; is het dan zo vreemd dat ik de god van de bijbel een klootzak vind waar ik niets mee te maken zou willen hebben? Moet ik die mening voor me houden omdat ik er iemand mee zou kunnen kwetsen? Die persoon kiest er zelf voor om in hem te geloven en kent deze verhalen ook.
Nee, 't is ook gewoon provocatie en voegt niks toe. Doe ik ook wel es, maar dan met zekere users en zekere bruinhemdenquote:Op maandag 26 februari 2007 17:57 schreef teamlead het volgende:
[..]
....
Waarom dat schelden? Dat voegt toch niets toe aan je mening?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |