quote:Op zondag 25 februari 2007 17:13 schreef Lithion het volgende:
[..]
Zo zeg, lekker egocentrisch. Je voelt je altijd het middelpunt van het universum?
Dankquote:Op zondag 25 februari 2007 20:00 schreef Elseetje het volgende:
[..]
http://monographs.iarc.fr/ENG/Monographs/vol83/volume83.pdf
Veel leesplezier.
Niet dankquote:
Ik ben bang dat de enige manier om het echte onderzoek te lezen is door het te bestellen á $40,-quote:Op zondag 25 februari 2007 20:27 schreef BasOne het volgende:
[..]
Niet dank
Waardeloos.
De echte onderzoeks resultaten.
Dat hele pdfje staat vol van 'we hebben voldoende bewijs' maar laten vervolgens dat bewijs niet zien.
Betalen voor het onderzoekquote:Op zondag 25 februari 2007 20:30 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de enige manier om het echte onderzoek te lezen is door het te bestellen á $40,-
Maar nu weet je in ieder geval welke het is, IARC Monographs Vol 83 Tobacco Smoke and Involuntary Smoking .
Tja, dat is voor zover ik het op de site heb kunnen vinden. Maar als je er zelf dieper in wilt graven, be my guest. Het is een publicatie, op papier zeg maar, en over het algemeen is dat niet gratis te bestellen. Vast wel feitelijk ergens gratis in te zienquote:Op zondag 25 februari 2007 20:32 schreef BasOne het volgende:
[..]
Betalen voor het onderzoek
Dat behoort gewoon openbaar te zijn.
ja ben al aan het zoeken, maar kan er zelfs niets van terug vinden in de medische bladen.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:39 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Tja, dat is voor zover ik het op de site heb kunnen vinden. Maar als je er zelf dieper in wilt graven, be my guest. Het is een publicatie, op papier zeg maar, en over het algemeen is dat niet gratis te bestellen. Vast wel feitelijk ergens gratis in te zien
http://www.extra-media.nl/nummer27/index.html?meeroken.htmlquote:De meest opmerkelijke studie is het rapport van een grootschalig onderzoek in 1998, dat verricht is in opdracht van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De onderzoekscommissie kwam tot de conclusie dat er geen statistische bewijzen gevonden zijn voor de stelling dat passief roken de veroorzaker zou zijn van longkanker. In totaal werden er 650 longkankerpatiënten vergeleken met 1542 gezonde mensen. In het onderzoek werd gekeken naar het risico van meeroken binnenshuis en naar mensen die op een andere manier stelselmatig blootgesteld worden aan veel tabaksrook. Er bleek geen vergroot risico te bestaan voor de onderzochte groepen. Bovendien werd vermeld dat er geen enkele associatie gevonden was tussen longkankerrisico en de blootstelling aan omgevingstabaksrook gedurende de kinderjaren. Er bleek zelfs dat passief roken een beschermend effect zou hebben tegen longkanker.
Sinds wanneer zijn rokers in de meerderheid?quote:Op zondag 25 februari 2007 17:11 schreef moussie het volgende:
[..]
jij gaat biefstuk eten in een tent die blauw staat van de rook ?
en dat dan even afgezien van het feit dat het in geen enkele kroeg blauw hoeft te staan als de ventilatie in orde is ..
maar zelfs kom je met meer argumenten, de vraag op zich blijft staan, omdat een minderheid er last van heeft moet een meerderheid zich maar aanpassen ?
Ja, heerlijk gevoel, ik kan het aanraden.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:13 schreef Lithion het volgende:
[..]
Zo zeg, lekker egocentrisch. Je voelt je altijd het middelpunt van het universum?
Anti rokers zijn een minderheid.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:37 schreef isVuur het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn rokers in de meerderheid?
doe je het weer, doodgewoon stellen dat iedere niet-roker het wel met je eens is en een verbod zou willen .. het komt nog niet eens bij je op dat zeiksnorren zoals jij echt een minderheid zijn ..quote:Op zondag 25 februari 2007 22:37 schreef isVuur het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn rokers in de meerderheid?
Ik rook niet eens. Ook nooit gedaan.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:07 schreef Refragmental het volgende:
En het begint allemaal met... "Ik ben een junk die nog geen 5 minuten zonder peuk kan en niet eens het fatsoen kan opbrengen om niet in het bijzijn van andere etende mensen te roken."
oe oe, waar waarquote:Op maandag 26 februari 2007 02:29 schreef DionysuZ het volgende:
Waarom stellen rokers dat alle rokers wel tegen het verbod zijn
oooohhhh je lijkt wel een anti roker, dingen zeggen die je niet kan bewijzenquote:
correctie, jij weet hoe jij het ervaart maar hoe anderen het ervaren, daar kan je alleen naar radenquote:Op zondag 25 februari 2007 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, heb je gelijk in, maar dat zijn dan ook de ervaringsdeskundigen. Ze weten hoe het is om te roken en ze weten hoe het is om niet te roken.
tja, dat soort dingen zijn niet leuk, maar waar haal je het recht vandaan om vanuit je persoonlijke situatie en perceptie anderen te vertellen wat ze wel of niet mogen doenquote:Ik heb 23 jaar van mijn leven gerookt, waardoor een op jonge leeftijd verworven hartklacht (toen nog niet ontdekt) langzaamaan erger is geworden. Ik rook nu al 8 jaar niet meer en ben ontzettend blij mezelf tot de niet-rokers te kunnen rekenen. Ik zeg opzettelijk niet ex-roker, omdat ik echt totaal niet meer de verleiding heb om weer te gaan roken, zo blij ben ik dat ik van het gehoest en de stank af ben.
ten eerste had ik het niet over stresskippen en ten tweede, nogmaals, spreek voor je eigen ..quote:En wat Moussie zegt over stresskippen? Kom op, de meeste stress heeft een roker op een plek waar hij/zij niet mag/kan roken. Had ik indertijd ook.
Kijk eens om je heen! Ouders die met hun kind naar de zwemles moeten en zich daarna naar de kantine haasten om vlug twee peuken te kunnen roken. Gelukkig mag daar al niet meer gerookt worden, dus die staan nu massaal buiten. Zelfs dat halve uurtje zwemles kunnen ze niet zonder peuk.
Heb het meegemaakt met de voorbereiding voor de communie van de jongste. De hulpouders die rookten reden zo snel ze konden naar de kerk om nog even vlug een paar trekjes te kunnen nemen voordat ze naar binnen moesten.
Hoezo stress!!![]()
aah, dus als ik geen auto heb mag ik wel gewoon roken .. ?quote:Verder is alles wat aangehaald wordt over parfum, auto's enz.... ook van toepassing op de rokers. Als die nu geen van allen auto reden, dan had je daar een punt mee, maar die vervuilen gewoon dubbel.
dat zal haast wel, Nederland heeft de smaak van het verbieden te pakken .. hoezo we willen geen overheid die zich overal tegen aan bemoeit .. dat onze vrijheid tot een farce aan het verworden is valt blijkbaar niemand opquote:Maar goed. Het verbod komt er toch wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |