abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46668645
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:13 schreef Lithion het volgende:

[..]

Zo zeg, lekker egocentrisch. Je voelt je altijd het middelpunt van het universum?

En het begint allemaal met... "Ik ben een junk die nog geen 5 minuten zonder peuk kan en niet eens het fatsoen kan opbrengen om niet in het bijzijn van andere etende mensen te roken."
  zondag 25 februari 2007 @ 20:24:13 #182
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46669456
quote:
Dank
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zondag 25 februari 2007 @ 20:27:54 #183
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46669632
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:24 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dank
Niet dank

Waardeloos.
De echte onderzoeks resultaten.
Dat hele pdfje staat vol van 'we hebben voldoende bewijs' maar laten vervolgens dat bewijs niet zien.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_46669750
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:27 schreef BasOne het volgende:

[..]

Niet dank

Waardeloos.
De echte onderzoeks resultaten.
Dat hele pdfje staat vol van 'we hebben voldoende bewijs' maar laten vervolgens dat bewijs niet zien.
Ik ben bang dat de enige manier om het echte onderzoek te lezen is door het te bestellen á $40,-
Maar nu weet je in ieder geval welke het is, IARC Monographs Vol 83 Tobacco Smoke and Involuntary Smoking .
  zondag 25 februari 2007 @ 20:32:33 #185
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46669829
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:30 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de enige manier om het echte onderzoek te lezen is door het te bestellen á $40,-
Maar nu weet je in ieder geval welke het is, IARC Monographs Vol 83 Tobacco Smoke and Involuntary Smoking .
Betalen voor het onderzoek
Dat behoort gewoon openbaar te zijn.
Laboro te salutante
pi_46670130
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:32 schreef BasOne het volgende:

[..]

Betalen voor het onderzoek
Dat behoort gewoon openbaar te zijn.
Tja, dat is voor zover ik het op de site heb kunnen vinden. Maar als je er zelf dieper in wilt graven, be my guest. Het is een publicatie, op papier zeg maar, en over het algemeen is dat niet gratis te bestellen. Vast wel feitelijk ergens gratis in te zien
  zondag 25 februari 2007 @ 20:43:32 #187
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46670264
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:39 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Tja, dat is voor zover ik het op de site heb kunnen vinden. Maar als je er zelf dieper in wilt graven, be my guest. Het is een publicatie, op papier zeg maar, en over het algemeen is dat niet gratis te bestellen. Vast wel feitelijk ergens gratis in te zien
ja ben al aan het zoeken, maar kan er zelfs niets van terug vinden in de medische bladen.
Wel een referentie dat het IARC een fikse donatie heeft gekregen van GSK.
maar kan er verder niets over vinden
Of het zit ergens verstopt

Edit.. nm een typo >_<
Laboro te salutante
pi_46670552
quote:
De meest opmerkelijke studie is het rapport van een grootschalig onderzoek in 1998, dat verricht is in opdracht van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De onderzoekscommissie kwam tot de conclusie dat er geen statistische bewijzen gevonden zijn voor de stelling dat passief roken de veroorzaker zou zijn van longkanker. In totaal werden er 650 longkankerpatiënten vergeleken met 1542 gezonde mensen. In het onderzoek werd gekeken naar het risico van meeroken binnenshuis en naar mensen die op een andere manier stelselmatig blootgesteld worden aan veel tabaksrook. Er bleek geen vergroot risico te bestaan voor de onderzochte groepen. Bovendien werd vermeld dat er geen enkele associatie gevonden was tussen longkankerrisico en de blootstelling aan omgevingstabaksrook gedurende de kinderjaren. Er bleek zelfs dat passief roken een beschermend effect zou hebben tegen longkanker.
http://www.extra-media.nl/nummer27/index.html?meeroken.html
pleased to meet you
  zondag 25 februari 2007 @ 21:00:58 #189
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46671052
Ik denk dat dit em is tenminste http://dceg.cancer.gov/pdfs/vineis96992004.pdf

Zoals je kan zien is het een Cohort onderzoek, die zijn per definitie onbetrouwbaar, betekent dat ze een stapel onderzoeken hebben gepakt en daar een gemiddelde uit hebben gehaald.
Het onbetrouwbare komt op het punt welke onderzoeken ze nemen, en zijn die onderzoeken die ze hebben gebruikt wel accuraat geweest?

De RR komt bij meeroken vrijwel niet boven de 3, met de hoogste een RR van 3.5 met een 5% variatie.
Over het algemeen wordt aangenomen dat een RR onder de 3 á 4 niet betrouwbaar is omdat andere factoren van invloed kunnen zijn.

De RR voor longkanker onder rokers ligt tussen de 15 en 30.. wel erg onduidelijk

'het risko voor maag kanker is in rokers 50 tot 60% hoger dan voor niet rokers (RR 1.5-1.6)' zoals eerder gezegd, een RR onder de 3 á 4 word niet serieus genomen, waarom trekken ze dan die conclusie?

In totaal 83 onderzoeken gebruikt waaronder nog een aantal cohort studies zitten

Vind je het erg als ik de conclusies in twijfel trek?
Laboro te salutante
pi_46674470
Kijk eens aan de toog, iedereen rookt.

Wanneer dit verbod wordt ingevoerd, dan gaan die saaie mensen echt niet in eens naar de kroeg, omdat er dan een rookverbod zou gelden

Als er een markt voor was geweest, dan hadden die kroegen allang bestaan.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 25 februari 2007 @ 22:37:59 #191
163688 isVuur
waar rook is,
pi_46676058
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:11 schreef moussie het volgende:

[..]

jij gaat biefstuk eten in een tent die blauw staat van de rook ?
en dat dan even afgezien van het feit dat het in geen enkele kroeg blauw hoeft te staan als de ventilatie in orde is ..

maar zelfs kom je met meer argumenten, de vraag op zich blijft staan, omdat een minderheid er last van heeft moet een meerderheid zich maar aanpassen ?
Sinds wanneer zijn rokers in de meerderheid?
  zondag 25 februari 2007 @ 22:39:11 #192
163688 isVuur
waar rook is,
pi_46676124
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:13 schreef Lithion het volgende:

[..]

Zo zeg, lekker egocentrisch. Je voelt je altijd het middelpunt van het universum?
Ja, heerlijk gevoel, ik kan het aanraden.
Er wordt toch gevraagd om meerdere argumenten? Natuurlijk hebben mijn argumenten betrekking op mij. Het zou raar zijn als het anders was, toch?
  zondag 25 februari 2007 @ 22:52:02 #193
75049 BasOne
Spaceship!
pi_46676696
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:37 schreef isVuur het volgende:

[..]

Anti rokers zijn een minderheid.
Laboro te salutante
pi_46679508
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:37 schreef isVuur het volgende:

[..]

doe je het weer, doodgewoon stellen dat iedere niet-roker het wel met je eens is en een verbod zou willen .. het komt nog niet eens bij je op dat zeiksnorren zoals jij echt een minderheid zijn ..

Daarnaast, de anti-rokers zijn er toch zo trots op dat zoveel mensen gestopt zijn de laatste jaren .. waar maak je je dan druk om, de rook wordt vanzelf wel minder toch naarmate er steeds minder mensen roken, waarom dan met alle geweld iets willen verbieden, omdat verbieden nu eenmaal zo leuk is ? Of roken er nu te weinig mensen, lopen de inkomsten soms achteruit, en met een verbod wordt het weer aantrekkelijker voor de jeugd ?
pleased to meet you
  maandag 26 februari 2007 @ 00:01:18 #195
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46679778
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:07 schreef Refragmental het volgende:

En het begint allemaal met... "Ik ben een junk die nog geen 5 minuten zonder peuk kan en niet eens het fatsoen kan opbrengen om niet in het bijzijn van andere etende mensen te roken."
Ik rook niet eens. Ook nooit gedaan.
  maandag 26 februari 2007 @ 02:29:11 #196
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_46683688
Waarom stellen rokers dat alle rokers wel tegen het verbod zijn
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_46683712
quote:
Op maandag 26 februari 2007 02:29 schreef DionysuZ het volgende:
Waarom stellen rokers dat alle rokers wel tegen het verbod zijn
oe oe, waar waar
Laboro te salutante
  maandag 26 februari 2007 @ 02:34:05 #198
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_46683782
nergens
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_46683838
quote:
Op maandag 26 februari 2007 02:34 schreef DionysuZ het volgende:
nergens
oooohhhh je lijkt wel een anti roker, dingen zeggen die je niet kan bewijzen
Laboro te salutante
pi_46683887
quote:
Op zondag 25 februari 2007 18:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, heb je gelijk in, maar dat zijn dan ook de ervaringsdeskundigen. Ze weten hoe het is om te roken en ze weten hoe het is om niet te roken.
correctie, jij weet hoe jij het ervaart maar hoe anderen het ervaren, daar kan je alleen naar raden
quote:
Ik heb 23 jaar van mijn leven gerookt, waardoor een op jonge leeftijd verworven hartklacht (toen nog niet ontdekt) langzaamaan erger is geworden. Ik rook nu al 8 jaar niet meer en ben ontzettend blij mezelf tot de niet-rokers te kunnen rekenen. Ik zeg opzettelijk niet ex-roker, omdat ik echt totaal niet meer de verleiding heb om weer te gaan roken, zo blij ben ik dat ik van het gehoest en de stank af ben.
tja, dat soort dingen zijn niet leuk, maar waar haal je het recht vandaan om vanuit je persoonlijke situatie en perceptie anderen te vertellen wat ze wel of niet mogen doen
quote:
En wat Moussie zegt over stresskippen? Kom op, de meeste stress heeft een roker op een plek waar hij/zij niet mag/kan roken. Had ik indertijd ook.
Kijk eens om je heen! Ouders die met hun kind naar de zwemles moeten en zich daarna naar de kantine haasten om vlug twee peuken te kunnen roken. Gelukkig mag daar al niet meer gerookt worden, dus die staan nu massaal buiten. Zelfs dat halve uurtje zwemles kunnen ze niet zonder peuk.
Heb het meegemaakt met de voorbereiding voor de communie van de jongste. De hulpouders die rookten reden zo snel ze konden naar de kerk om nog even vlug een paar trekjes te kunnen nemen voordat ze naar binnen moesten.

Hoezo stress!!
ten eerste had ik het niet over stresskippen en ten tweede, nogmaals, spreek voor je eigen ..
daarnaast, dat stressen heb je nog steeds dus ik betwijfel dat dat wat met de peuken te maken heeft
quote:
Verder is alles wat aangehaald wordt over parfum, auto's enz.... ook van toepassing op de rokers. Als die nu geen van allen auto reden, dan had je daar een punt mee, maar die vervuilen gewoon dubbel.
aah, dus als ik geen auto heb mag ik wel gewoon roken .. ?
of beter nog, jij mag iemand het roken verbieden als jij je auto wegdoet en je voortaan met fiets en/of OV verplaatst .. dat lijkt me nou bvb wel een goede deal, particulier autogebruik aan banden leggen .. even kijken hoe het dan zit met longkanker en andere aandoeningen van de luchtwegen over een paar jaar
quote:
Maar goed. Het verbod komt er toch wel.
dat zal haast wel, Nederland heeft de smaak van het verbieden te pakken .. hoezo we willen geen overheid die zich overal tegen aan bemoeit .. dat onze vrijheid tot een farce aan het verworden is valt blijkbaar niemand op
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')