abonnement Unibet Coolblue
pi_50835314
Wat een gave foto's! Ik vlieg 27 juli en ik krijg pas vanaf 1 augustus een kamer via de uni, dus ik heb een slaapzak-accomodatie geboekt in Guesthouse Von. Ben benieuwd hoor

Vanaf 2 augustus een talencursus met elke ochtend les en elke middag een excursie. En dat een maand lang!
  maandag 25 juni 2007 @ 22:20:07 #77
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_50880715
Net weer een uurtje terug in Reykjavik. Zijn 4 dagen weggeweest met de IJslandse familie. Op stoffige weggetjes door Kjölur gereden. Nog gestopt bij Hvítárvatn en overnacht in een hut in Kerlingarfjöll. Volgende dag naar Blönduós gereden en daar overnacht in een huisje in Dæli in Víðidalur. Vandaag via de gewone ringroute teruggekeerd in Reykjavik. Dit alles gebeurde in dit vehikel.

Om kort te gaan over de mode in Reykjavik; Ze vinden zichzelf nogal kunstzinnig. De kleding lijkt veelal dus ook een schreeuw om aandacht.... Vreemd genoeg kleden IJslanders zich in alle gevallen wel vele malen beter dan de gemiddelde Nederlander .
Yo, Willie. Burn the cat
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:42:30 #79
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50880895
leuke muziek eronder, err

het binnenland *zucht*
waanzinnige foto's op die site trouwens!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:15:22 #80
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52253648
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:37 schreef bluzh het volgende:
Dit alles gebeurde in dit vehikel.
Het kan erger
quote:
Om kort te gaan over de mode in Reykjavik; Ze vinden zichzelf nogal kunstzinnig. De kleding lijkt veelal dus ook een schreeuw om aandacht.... Vreemd genoeg kleden IJslanders zich in alle gevallen wel vele malen beter dan de gemiddelde Nederlander .
Smaken verschillen
pi_52324195
Ik ben sterk voornemens om ergens in de komende maanden een dag of vier naar Reykjavik te gaan. Ik wil best 'es een keer langer naar IJsland voor de bizarre natuur, maar Reykjavik lijkt me uitstekend geschikt voor een tussendoor-stedentripje.
Als je in de stad blijft, zijn vier dagen dan voldoende? Ik vind dat altijd wat lastig in te schatten bij een eerste bezoek aan een stad, maar voor mijn gevoel is Reykjavik tamelijk klein en handzaam.
En ik hoor van iedereen die er geweest is dat Reykjavik voor het grootste deel lijkt te bestaan uit rare, jolige, vrolijke, vreemde studenten. Ook jullie ervaring?
pi_52325042
Heb al jaren de droom om eens naar IJsland te gaan. Nu ik dit topic lees krijg ik er alleen maar meer zin in...
toch maar eens goed gaan sparen en dan voor volgend jaar zomer ofzo
Ik weiger iets over mijzelf te vertellen, je vraagt het maar mooi zelf
pi_52325177
Vier dagen voor Reykjavik lijkt me zeker voldoende. Als je rekening houdt met de dag van aankomst en vertrek hou je circa drie volle dagen over..

Het centrum van de stad kun je in een dag bekijken. Zeg dat je dan nog een dag nodig hebt om je specifieke interesses te bevredigen; bijvoorbeeld om musea te bezoeken of om te winkelen. Dan kun je op dag drie nog een dagexcursie doen langs de bezienswaardigheden in de omgeving (Geyser, Gulfoss-waterval e.d.). Op één van de avonden een tripje naar de Blue Lagoon. Daarmee heb je in drie dagen een heel behoorlijke indruk van Reykjavik en omgeving.

Hou er wel rekening mee dat je - als je 'in de komende maanden' gaat - buiten het toeristenseizoen zit. Veel openingstijden zijn dan beperkter en het weer kan ook minder fraai zijn. Een dik pak sneeuw is natuurlijk erg sfeervol, maar het is nogal vermoeiend om een hele dag door de sneeuw te lopen, en je moet gewoon af en toe ergens naar binnen als het buiten -10 is.

Ik ben nu twee keer enkele dagen in Reykjavik geweest. Een paar jaar geleden in de zomer vier dagen, als stop-over op een vlucht naar New York. Afgelopen november ben ik nog vier dagen geweest (verslagje staat in deel 1 van dit topic). Ik ken de stad inmiddels dus wel enigszins en weet ook hoe het is om er in de winter te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2007 11:41:11 ]
pi_52325665
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:39 schreef k_man het volgende:
Afgelopen november ben ik nog vier dagen geweest (verslagje staat in deel 1 van dit topic).
Hier dus: IJsland
pi_52329852
Ah Ik zit hier nu bijna drie weken en we beginnen een beetje de toeristische dingen te doen We mochten gisteren een auto lenen van iemand, dus hebben we de Golden Circle gedaan. Het is hier nu echt prachtig weer (zon en tussen de 15-17 graden) dus de foto´s zijn errug goed gelukt. Ik heb ze alleen nog niet online kunnen zetten, maar dat komt nog wel.

We gaan over een tijdje nog een auto huren en dan kijken of we naar de grote gletsjer kunnen, want als je dat met een georganiseerde trip doet kost je dat over de 120 euro en dat is wel een beetje veel... We gaan ook nog een keer een weekendje naar het noorden toe, maar we willen wachten tot de toeristen weg zijn, dan is het echt veel goedkoper om een auto te huren.

Mijn ouders komen ook over een 2 maanden en die huren een auto voor de hele week, dus dan ga ik denk ik de helft nog een keertje doen En als mn vriend komt wil hij ook de Golden Circle doen, dus geisers heb ik dan genoeg gezien
pi_52527328
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:32 schreef Inu het volgende:
Ah Ik zit hier nu bijna drie weken en we beginnen een beetje de toeristische dingen te doen We mochten gisteren een auto lenen van iemand, dus hebben we de Golden Circle gedaan. Het is hier nu echt prachtig weer (zon en tussen de 15-17 graden) dus de foto´s zijn errug goed gelukt. Ik heb ze alleen nog niet online kunnen zetten, maar dat komt nog wel.

We gaan over een tijdje nog een auto huren en dan kijken of we naar de grote gletsjer kunnen, want als je dat met een georganiseerde trip doet kost je dat over de 120 euro en dat is wel een beetje veel... We gaan ook nog een keer een weekendje naar het noorden toe, maar we willen wachten tot de toeristen weg zijn, dan is het echt veel goedkoper om een auto te huren.

Mijn ouders komen ook over een 2 maanden en die huren een auto voor de hele week, dus dan ga ik denk ik de helft nog een keertje doen En als mn vriend komt wil hij ook de Golden Circle doen, dus geisers heb ik dan genoeg gezien
Foto's staan online



Thingvellir National Park



En natuurlijk de geiser



Geiser vanaf de heuvel ernaast



Gullfoss

We gaan dit weekend een tripje maken naar het oosten. Morgen of vandaag even een auto boeken en dan naar de gletsjer en als we tijd hebben nog naar Hofn. En dan in september nog een keer naar het noorden en dan wordt het donker
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 14:07:41 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52527432
Mooie foto's, maar ik ben wel blij dat ik verder ben gekomen dan de gouden driehoek.
Als je kans zie, ga naar de detifoss.
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:09:45 #88
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_52527500
jij bent er nu dus voor langere tijd? wat vind jij het verstandigste/handigste om te doen? alles van te voren plannen bij n reisbureau of ter plekke een auto huren ed? ik heb begrepen dat georganiseerde excursies niet je van het zijn, is het dan niet beter idd om zelf wat te huren en de omgeving zelf te verkennen? Is er voldoende gelegenheid om autos ed te huren en evt overnachtingen te regelen? (beetje nieuwsgierig ik wil ook ooit naar ijsland...)
pi_52527522
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooie foto's, maar ik ben wel blij dat ik verder ben gekomen dan de gouden driehoek.
Als je kans zie, ga naar de detifoss.
Nou, ik ben hier tot kerst, dus ik wil eigenlijk alles nog wel een keer zien in de winter Mn ouders komen over 5 weken en die huren een auto voor een week, maar dan is het nog geen winter, dus dat wordt zelf nog een keer een auto ergens vandaan plukken Ik hoop dan wel nog een keer wat tripjes te doen met ze. Alleen ze wilden de hele week in Reykjavik slapen, dus ik weet niet of het lukt om in 1 dag op en neer te gaan naar de gletsjer... Ik hoop het wel.. Wij gaan het dit weekend in 3 dagen doen met de nodige tussenstops, dus dat worden weer veel nieuwe foto's

Wat is detifoss? Die hele hoge waterval?
pi_52527680
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:09 schreef scrub_nurse het volgende:
jij bent er nu dus voor langere tijd? wat vind jij het verstandigste/handigste om te doen? alles van te voren plannen bij n reisbureau of ter plekke een auto huren ed? ik heb begrepen dat georganiseerde excursies niet je van het zijn, is het dan niet beter idd om zelf wat te huren en de omgeving zelf te verkennen? Is er voldoende gelegenheid om autos ed te huren en evt overnachtingen te regelen? (beetje nieuwsgierig ik wil ook ooit naar ijsland...)
Auto's huren is echt heel goed te doen. Heel veel guesthouses en hotels verhuren ook hun eigen auto's en bij het toeristeninformatieding in het centrum hebben ze de Budget auto's met korting. Het is nu nog toeristenseizoen (wel het laagseizoen van het toersitenseizoen ) en wij gaan voor een Toyota Corolla 6600 kr per dag betalen en dat is 3-5 dagen en met verzekering etc erbij. We gaan wel een extra verzekering nemen, want het eigen risico bij de standaard is over de 1000 euro

Ik heb nog geen excursie gedaan behalve naar de Blue Lagoon en dat vond ik idd een beetje geldklopperij... Ik heb 3900 kr betaald, dat is iets over de 40 euro en achteraf bleek dat de ingang voor de Blue Lagoon maar 1400 kr was. Dan betaal je dus gewoon 2500 kr voor een busretourtje van een half uur

Qua overnachtingen weet ik het niet zo goed, maar als je thuis je route al plant kun je denk ik wel gewoon wat boeken vantevoren. Wel altijd je slaapzak meenemen, want je hebt hier sleeping bag accomodatie, dan betaal je soms gewoon de helft minder! Als je gewoon hoopt op een plek is het slim om je tent mee te nemen, die kun je meestal wel gewoon ergens neerzetten en elk gat heeft een zwembad waar je moet douchen voor je erin gaat, dus douches zijn overal wel
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:17:50 #91
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_52527730
ok..en hoeveel is 6600kr? en wat is de beste/goedkoopste tijd om te gaan?
pi_52527870
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:17 schreef scrub_nurse het volgende:
ok..en hoeveel is 6600kr? en wat is de beste/goedkoopste tijd om te gaan?
Nu is goedkoper dan een week geleden. Volgens mij loopt het eerste seizoen tot 15 aug en het tweede tot 1 sept. Daarna wordt alles weer goedkoper. 6600 kr is ongeveer 80 euro (je moet het maal 0.012 doen) maar wij gaan met vier, dus dan is het 3x6600 = 19800 / 4 = 4950 * 0,012 = 59,40 euro. Dat valt reuze mee dus
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:24:39 #93
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_52527910
dus 60e voor 3-4 dagen een auto huren? das niet veel!

onee kzie t al...80e per dag
pi_52528010
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:24 schreef scrub_nurse het volgende:
dus 60e voor 3-4 dagen een auto huren? das niet veel!

onee kzie t al...80e per dag
Ja, voor ons is het idd 60 euro omdat wij met zn 4en gaan Gewoon langs hostels gaan en je auto zo vol mogelijk proppen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 14:31:18 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52528088
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:10 schreef Inu het volgende:


Wat is detifoss? Die hele hoge waterval?
De krachtigste waterval van Europa. Echt Major Fucking Impressive als je ernaast staat.
pi_52529512
Een dag op en neer naar de gletsjer is goed te doen, maar dan moet je wel gaan vliegen. Van het kleine vliegveldje van Reykjavik (da's dus niet Keflavik) naar het nóg kleinere vliegveldje van Hofn. Mooie vlucht ook.

Ik vond de georganiseerde excursies trouwens prima. Perfect georganiseerd. Wellicht is het iets goedkoper als je zelf een auto huurt, maar dat zal afhangen van het aantal personen. Ik denk dat ik in mijn eentje goedkoper uitwas met georganisserde excursies dan als ik een auto had gehuurd.
  maandag 20 augustus 2007 @ 15:25:21 #97
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_52529585
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 15:23 schreef k_man het volgende:
Een dag op en neer naar de gletsjer is goed te doen, maar dan moet je wel gaan vliegen. Van het kleine vliegveldje van Reykjavik (da's dus niet Keflavik) naar het nóg kleinere vliegveldje van Hofn. Mooie vlucht ook.

Ik vond de georganiseerde excursies trouwens prima. Perfect georganiseerd. Wellicht is het iets goedkoper als je zelf een auto huurt, maar dat zal afhangen van het aantal personen. Ik denk dat ik in mijn eentje goedkoper uitwas met georganisserde excursies dan als ik een auto had gehuurd.
mm ok, naja ik moet dat maar n keer uitzoeken
pi_52529708
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 15:23 schreef k_man het volgende:
Een dag op en neer naar de gletsjer is goed te doen, maar dan moet je wel gaan vliegen. Van het kleine vliegveldje van Reykjavik (da's dus niet Keflavik) naar het nóg kleinere vliegveldje van Hofn. Mooie vlucht ook.

Ik vond de georganiseerde excursies trouwens prima. Perfect georganiseerd. Wellicht is het iets goedkoper als je zelf een auto huurt, maar dat zal afhangen van het aantal personen. Ik denk dat ik in mijn eentje goedkoper uitwas met georganisserde excursies dan als ik een auto had gehuurd.
Aah, zal eens kijken Vind het vliegveld toch wel lollig zo in het midden van de stad Ik zat eigenlijk te hopen om met de auto te gaan, we kunnen alledrie rijden en als je gewoon ´s ochtends om 7 uur ofzo vertrekt en in een ruk doorrijdt en ´s avonds weer teruggaat...
pi_52535978
Ik ga vrijdag voor het eerst een week door IJsland touren met een jeep. Denk dat het een indrukwekkende vakantie gaat worden
pi_52537117
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:10 schreef Inu het volgende:

[..]
Wat is detifoss? Die hele hoge waterval?
Dit is detifoss in de winter.

Met zo'n voertuig moet je er naar toe


Door deze sneeuw


En zo ziet ie er uit (we konden helaas niet dichterbij door de sneeuw)


[ Bericht 1% gewijzigd door dik_voormekaar op 20-08-2007 19:48:46 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')