abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46702516
De reactie van Van der Hoeven is bespottelijk. Dit kabinet zegt op te komen voor dierenwelzijn, de vossenfok voor bont wordt verboden en wat zegt deze hypocriete muts: "het is legaal".

Nee domme tang, je had moeten zeggen: het is een foutje en het zal niet weer gebeuren
pi_46702581
De jacht op de Vos is momenteel gewoon weer bezig. Wat is er mis met het gebruiken van het geen de jagers nu in Nederland afschieten ?
pi_46702881
Het doodknuppelen van vosjes, waarom is dat nodig?
quote:
Jagers mogen vanaf 1 april 2006 (om precies te zijn: vanaf het moment het besluit van de minister is gepubliceerd in de Staatscourant) weer zogende moedervossen 's nachts met lichtbakken verblinden en doodschieten. Ook drijfjacht en het gebruik van vangkooien en honden en het bejagen van dieren in rui-, zoog- en broedtijd wordt door minister Veerman (CDA) van LNV weer wettelijk toegestaan! De welpjes wachten tevergeefs op de terugkomst van hun moeder en sterven een afschuwelijke hongerdood of worden door jagers doodgeknuppeld. Dankzij de lobby van jachtminnende parlementariërs van CDA en VVD zijn onder andere vossen weer vogelvrij in heel Nederland.
Doodgeknuppelde vosjes in Limburg

pi_46702951
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:31 schreef SCH het volgende:
Het doodknuppelen van vosjes, waarom is dat nodig?
[..]

Doodgeknuppelde vosjes in Limburg

[afbeelding]
  maandag 26 februari 2007 @ 18:35:14 #105
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46702994
het schijnt dat vossen veel schade aanrichten. en dat ze heel zacht om je nek zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_46703089
Ze jagen notabene met toestemming van Natuurmonumenten, staatsbosbeheer etc etc.

Waarom?

1 De Vossen staan bovenaan aan de ladder in Limburg, maar hebben geen natuurlijke vijand,

2 Ze bedreigen de zeldzame weidevogels
pi_46703424
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:19 schreef SCH het volgende:
De reactie van Van der Hoeven is bespottelijk. Dit kabinet zegt op te komen voor dierenwelzijn, de vossenfok voor bont wordt verboden en wat zegt deze hypocriete muts: "het is legaal".

Nee domme tang, je had moeten zeggen: het is een foutje en het zal niet weer gebeuren
De gedachtenpolitie is alweer actief, merk ik.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_46703635
Ik zal eens even een foto opzoeken van kippen en lammetjes die door een vos onderhanden zijn genomen ook niet bepaald diervriendelijk.....
Er wordt zomaar gezegd niet jagen op vossen zonder daarbij na te denken over consequenties voor andere diersoorten.
pi_46704189
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:19 schreef SCH het volgende:

Hoezo, ze had dus moeten liegen volgens jou?

Het IS legaal, en het is waarschijnlijk ook helemaal geen 'foutje'.
En zelfs wanneer de vossenfok al lang en breed verboden zal zijn, BLIJFT dat specifieke stukje bont volkomen legaal om te dragen. Hoe hard de dierenknuffelbrigade ook gaat lopen janken.

Al had ik overigens echt respect voor van der Hoeven op kunnen brengen als ze hetzelfde bontje had gedragen bij het beantwoorden van de vragen. Maar Balkenende zal haar vast verteld hebben dat we zo niet met elkaar om gaan
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_46704194
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:57 schreef habsudovafan het volgende:
Ik zal eens even een foto opzoeken van kippen en lammetjes die door een vos onderhanden zijn genomen ook niet bepaald diervriendelijk.....
Er wordt zomaar gezegd niet jagen op vossen zonder daarbij na te denken over consequenties voor andere diersoorten.
Het schijnt dat het jagen op vossen helemaal niet zo intensief nodig is, en dat herplaatsing op andere locaties in het land kan helpen bij bijvoorbeeld het binnen de perken houden van de muskusrattenpopulatie en ander 'ongedierte'.
pi_46704268
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:11 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Het schijnt dat het jagen op vossen helemaal niet zo intensief nodig is, en dat herplaatsing op andere locaties in het land kan helpen bij bijvoorbeeld het binnen de perken houden van de muskusrattenpopulatie en ander 'ongedierte'.
Een muskusrat is anders ook heel aaibaar hoor, dus die hebben ook recht op leefuh! .
Alsie dood is
pi_46704365
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:38 schreef _The_General_ het volgende:
Ze jagen notabene met toestemming van Natuurmonumenten, staatsbosbeheer etc etc.

Waarom?

1 De Vossen staan bovenaan aan de ladder in Limburg, maar hebben geen natuurlijke vijand,

2 Ze bedreigen de zeldzame weidevogels
Houd toch op, de manier waarop er gejaagdg wordt is helemaal niet volgens de regels en op die manier helemaal niet nodig.
pi_46704437
SCH, hou jij maar op, je weet er helemaal niets van.

( Ik heb de bepalingen, ontheffingen en contracten die nodig zijn voor de jacht op de Vos toevallig hier voor mij liggen )
  maandag 26 februari 2007 @ 19:18:04 #114
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46704443
quote:
Het schijnt dat het jagen op vossen helemaal niet zo intensief nodig is,
Gewoon op de A76 regelmatig het gaspedaal diep indrukken, gebeurt het vanzelf. Splet!
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46704507
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Een muskusrat is anders ook heel aaibaar hoor, dus die hebben ook recht op leefuh! .
Alsie dood is
In plaats van dat cynisme zou je eens kunnen uitleggen waarom jij zo'n groot voorstander bent van het onnodig en gewelddadig doodmaken van dieren...
pi_46704560
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:17 schreef _The_General_ het volgende:
SCH, hou jij maar op, je weet er helemaal niets van.

( Ik heb de bepalingen, ontheffingen en contracten die nodig zijn voor de jacht op de Vos toevallig hier voor mij liggen )
Jij weet alleen dingen vanuit de kant van de jacht en hebt een zeer eenzijdig beeld. Kap jij er maar mee, jij sluit de ogen voor de misstanden.
pi_46704574
quote:

[..]

Het is zeker niet nodig op de manier waarop het nu gebeurt, daarom wordt het ook aan banden gelegd.

Van der Hoeven moet gewoon haar excuses aanbieden.
pi_46704590
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:19 schreef SCH het volgende:

[..]

In plaats van dat cynisme zou je eens kunnen uitleggen waarom jij zo'n groot voorstander bent van het onnodig en gewelddadig doodmaken van dieren...
Knap dat je dat afleidt uit mijn posts, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dat ergens gezegd heb.
  maandag 26 februari 2007 @ 19:22:10 #119
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46704593
quote:
Misschien wil hij dat de dijken niet doorbreken?
pi_46704620
quote:

[..]

Omdat het niet onnodig is ! Waarom denk je dat bijv. een organisatie als natuurmonumenten jagers toestemming geeft om bijv. op de Vos te jagen ?
pi_46704621
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is zeker niet nodig op de manier waarop het nu gebeurt, daarom wordt het ook aan banden gelegd.

Voor wat? Het dragen van volstrekt legale kledij?
pi_46704648
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Knap dat je dat afleidt uit mijn posts, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dat ergens gezegd heb.
Dat doe je al jaren hier, iedereen die tegen zinloze jacht en fok ageert wordt door jou direct belachelijk gemaakt, zonder argumenten.
pi_46704702
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:22 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Omdat het niet onnodig is ! Waarom denk je dat bijv. een organisatie als natuurmonumenten jagers toestemming geeft om bijv. op de Vos te jagen ?
De intensieve en wrede manier waarop het nu gebeurt is wel onnodig. Waarom wordt het anders aan banden gelegd denk je?

Natuurmonumenten geeft heel strikt en volgens de meest strenge bepalingen toestemming. Ze zeggen echt niet: knuppel en schiet er maar gezellig op los.
  maandag 26 februari 2007 @ 19:25:23 #124
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46704712
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:21 schreef SCH het volgende:
pi_46704727
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:22 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Misschien wil hij dat de dijken niet doorbreken?
  maandag 26 februari 2007 @ 19:26:47 #126
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46704772
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:25 schreef SCH het volgende:
pi_46704787
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:25 schreef SCH het volgende:

[..]

De intensieve en wrede manier waarop het nu gebeurt is wel onnodig. Waarom wordt het anders aan banden gelegd denk je?

Natuurmonumenten geeft heel strikt en volgens de meest strenge bepalingen toestemming. Ze zeggen echt niet: knuppel en schiet er maar gezellig op los.
Wat zijn je bronnen voor een "intensieve en wrede manier". Jij weet helemaal niets van de jacht en de vele regels, trainingen en wetten waaraan jagers moeten voldoen. Ze krijgen precies door hoeveel vossen ze in hun jachtgebied mogen doden en op welke wijze. Controlle door de WBE's, KNJV en de overheid is streng.,
pi_46704792
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat doe je al jaren hier, iedereen die tegen zinloze jacht en fok ageert wordt door jou direct belachelijk gemaakt, zonder argumenten.
Ik maak selectieve verontwaardiging belachelijk ja, en m.i. volkomen terecht. Ik stel NERGENS dat ik een voorstander ben van zinloos en gewelddadig doden van dieren. NERGENS.

Dat jij er blijkbaar blindelings van uitgaat dat alle jacht en fok zinloos en/of gewelddadig is, is echt jouw probleem. Ik zie de wereld niet zo zwart-wit.
pi_46704913
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:27 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Wat zijn je bronnen voor een "intensieve en wrede manier". Jij weet helemaal niets van de jacht en de vele regels, trainingen en wetten waaraan jagers moeten voldoen. Ze krijgen precies door hoeveel vossen ze in hun jachtgebied mogen doden en op welke wijze. Controlle door de WBE's, KNJV en de overheid is streng.,
quote:
Jagers mogen vanaf 1 april 2006 (om precies te zijn: vanaf het moment het besluit van de minister is gepubliceerd in de Staatscourant) weer zogende moedervossen 's nachts met lichtbakken verblinden en doodschieten. Ook drijfjacht en het gebruik van vangkooien en honden en het bejagen van dieren in rui-, zoog- en broedtijd wordt door minister Veerman (CDA) van LNV weer wettelijk toegestaan! De welpjes wachten tevergeefs op de terugkomst van hun moeder en sterven een afschuwelijke hongerdood of worden door jagers doodgeknuppeld.
pi_46704966
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik maak selectieve verontwaardiging belachelijk ja, en m.i. volkomen terecht. Ik stel NERGENS dat ik een voorstander ben van zinloos en gewelddadig doden van dieren. NERGENS.
Dat heb ik je in diverse topics over de nertsenfok anders aan de lopende band zien doen.
quote:
Dat jij er blijkbaar blindelings van uitgaat dat alle jacht en fok zinloos en/of gewelddadig is, is echt jouw probleem. Ik zie de wereld niet zo zwart-wit.
Niet elke jacht hoor.
pi_46705208
Ze mogen een van te voren vastgesteld aantal vossen doden doormiddel van de volgende methodes: drijfjacht, kunstlicht, aanzit en vangkooi, lokken met geluid, gebruik aardhond of de kunstbouw. Het doden moet zo humaan mogelijk gebeuren. Overigens jagen de meeste WBE's tot Maart, dan pas werpt de Vos.

pi_46705249
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:31 schreef SCH het volgende:

Niet elke jacht hoor.
Dit is er één van. In veel gebieden zijn gewoon te veel Vossen. Net zoals dat er te veel Wilde Varkens in sommige streken zijn bijv. Mogen ze die van jou ook niet afschieten? Of mag dat wel omdat ze er niet zo leuk uit zien ?
pi_46705401
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:37 schreef _The_General_ het volgende:
Ze mogen een van te voren vastgesteld aantal vossen doden doormiddel van de volgende methodes: drijfjacht, kunstlicht, aanzit en vangkooi, lokken met geluid, gebruik aardhond of de kunstbouw. Het doden moet zo humaan mogelijk gebeuren. Overigens jagen de meeste WBE's tot Maart, dan pas werpt de Vos.

Nou lekker humaan, dat post ik dus net.

Maar het gaat hier natuurlijk vooral om de fok, daar komt dat ding van Van der H ven natuurlijk vandaan. Iets wat verboden gaat worden, dat is volgens die teef natuurlijk voor niks
pi_46705465
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:38 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dit is er één van. In veel gebieden zijn gewoon te veel Vossen. Net zoals dat er te veel Wilde Varkens in sommige streken zijn bijv. Mogen ze die van jou ook niet afschieten? Of mag dat wel omdat ze er niet zo leuk uit zien ?
De jacht kan nodig zijn maar het gebeurt helemaal niet zo 'humaan' als jij zegt. Dat woord slaat trouwens helemaal niet op dieren. Ik ben er op tegen dat het door hobbyjagers gebeurt trouwens.
pi_46705523
Er zijn geen hobbiejagers in Nederland. Daar zijn de wetten en regels veel te streng voor. Er zijn natuurlijk wel stropers.
pi_46705644
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:44 schreef _The_General_ het volgende:
Er zijn geen hobbiejagers in Nederland. Daar zijn de wetten en regels veel te streng voor. Er zijn natuurlijk wel stropers.
Die wetten en regels moeten juist veel strenger. Het is onzinnig dat het nu zo gebeurt dat de jonkies achterblijven bv.

Je kan het wel een beetje gaan romantiseren maar het blijft natuurlijk een akelig gebeuren waar niet streng genoeg op toe wordt gekeken. De Jagersvereniging, jaja, dat zal me wat uithalen
pi_46705660
quote:
Er zijn wel hobby/"sport" -jagers in Nederland. Ik ken er een aantal. Ze moeten zich trouwens wel aan de wet houden, maar het blijven hobbyjagers.
pi_46705759
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat heb ik je in diverse topics over de nertsenfok anders aan de lopende band zien doen.
[..]
Kom maar op met de quotes dan.

Dat ik fokken om bont niet per definitie als 'zinloos' zie, betekent nog niet dat ik dierenmishandeling zou goedkeuren.
pi_46705803
quote:
Nee, de koninklijke familieleden zijn stropers
pi_46706307
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Kom maar op met de quotes dan.

Dat ik fokken om bont niet per definitie als 'zinloos' zie, betekent nog niet dat ik dierenmishandeling zou goedkeuren.
Fokken om bont = dierenmishandeling.
pi_46706409
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Fokken om bont = dierenmishandeling.
Tsja, als je de term 'dierenmishandeling' naar eigen inzicht gaat herdefinieren stopt elke zinnige discussie natuurlijk.
pi_46706510
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Tsja, als je de term 'dierenmishandeling' naar eigen inzicht gaat herdefinieren stopt elke zinnige discussie natuurlijk.
Inderdaad, als je het fokken om dieren dood te maken voor een bontjassie geen dierenmishandeling noemt, dan houdt het inderdaad op.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:10:25 #143
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46706632
quote:
Omdat natuurlijke selectie nu eenmaal immoreel is. Hadden die vossen zich maar verder moet ontwikkelen.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:13:48 #144
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46706776
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:07 schreef SCH het volgende:
Inderdaad, als je het fokken om dieren dood te maken voor een bontjassie geen dierenmishandeling noemt, dan houdt het inderdaad op.
Kleding is, net als voedsel, een eerste levensbehoefte. Zijn alle boeren die consumptievee houden daarmee ook dierenbeulen?
pi_46706907
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:13 schreef Lithion het volgende:

[..]

Kleding is, net als voedsel, een eerste levensbehoefte. Zijn alle boeren die consumptievee houden daarmee ook dierenbeulen?
Bont een eerste levensbehoefte? Hoe kom je daarbij?
En zonder vlees eten kan je ook heel oud worden hoor
  maandag 26 februari 2007 @ 20:18:17 #146
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46706990
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:16 schreef SCH het volgende:
Bont een eerste levensbehoefte? Hoe kom je daarbij?
Dat zeg ik niet. Le-zen.
quote:
En zonder vlees eten kan je ook heel oud worden hoor
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Le-zen.
pi_46707031
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:18 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Le-zen.
[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Le-zen.
Je zegt het beide wel, dus: Schrij-ven!!!
  maandag 26 februari 2007 @ 20:26:21 #148
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46707385
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:19 schreef SCH het volgende:
Je zegt het beide wel, dus: Schrij-ven!!!
Nee, simpele, je hebt er wederom weer eens geen zak van gesnapt.

Ik zeg dat kleding een eerste levensbehoefte is, niet dat bont een eerste levensbehoefte is. Bont is wel een manier om die eerste levensbehoefte in te vullen, net als leer en wol. Prima dierlijke producten. Niets mis mee.

Verder vroeg ik of jij boeren die consumptievee houden dan ook dierenbeulen vindt en daar gaaf je géén antwoord op.
pi_46707694
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:26 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, simpele, je hebt er wederom weer eens geen zak van gesnapt.

Ik zeg dat kleding een eerste levensbehoefte is, niet dat bont een eerste levensbehoefte is. Bont is wel een manier om die eerste levensbehoefte in te vullen, net als leer en wol. Prima dierlijke producten. Niets mis mee.

Verder vroeg ik of jij boeren die consumptievee houden dan ook dierenbeulen vindt en daar gaaf je géén antwoord op.
Het gaat hier over bont en dat is geen, ik herhaal geen eerste levensbehoefte. Ook geen tweede tot enmet 101.876e.

Dat je verder off-topic vragen gaat stellen is mijn probleem niet, simpele van me
pi_46708724
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat hier over bont en dat is geen, ik herhaal geen eerste levensbehoefte. Ook geen tweede tot enmet 101.876e.

Dat je verder off-topic vragen gaat stellen is mijn probleem niet, simpele van me
Ga ik ook even offtopic; ik ga er vanuit dat jij geen (bio-industrie-)vlees eet?

[ Bericht 7% gewijzigd door Elseetje op 26-02-2007 21:21:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')