Doodgeknuppelde vosjes in Limburgquote:Jagers mogen vanaf 1 april 2006 (om precies te zijn: vanaf het moment het besluit van de minister is gepubliceerd in de Staatscourant) weer zogende moedervossen 's nachts met lichtbakken verblinden en doodschieten. Ook drijfjacht en het gebruik van vangkooien en honden en het bejagen van dieren in rui-, zoog- en broedtijd wordt door minister Veerman (CDA) van LNV weer wettelijk toegestaan! De welpjes wachten tevergeefs op de terugkomst van hun moeder en sterven een afschuwelijke hongerdood of worden door jagers doodgeknuppeld. Dankzij de lobby van jachtminnende parlementariërs van CDA en VVD zijn onder andere vossen weer vogelvrij in heel Nederland.
quote:Op maandag 26 februari 2007 18:31 schreef SCH het volgende:
Het doodknuppelen van vosjes, waarom is dat nodig?
[..]
Doodgeknuppelde vosjes in Limburg
[afbeelding]
De gedachtenpolitie is alweer actief, merk ik.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:19 schreef SCH het volgende:
De reactie van Van der Hoeven is bespottelijk. Dit kabinet zegt op te komen voor dierenwelzijn, de vossenfok voor bont wordt verboden en wat zegt deze hypocriete muts: "het is legaal".
Nee domme tang, je had moeten zeggen: het is een foutje en het zal niet weer gebeuren
Hoezo, ze had dus moeten liegen volgens jou?quote:Op maandag 26 februari 2007 18:19 schreef SCH het volgende:
De reactie van Van der Hoeven is bespottelijk. Dit kabinet zegt op te komen voor dierenwelzijn, de vossenfok voor bont wordt verboden en wat zegt deze hypocriete muts: "het is legaal".
Nee domme tang, je had moeten zeggen: het is een foutje en het zal niet weer gebeuren
Het schijnt dat het jagen op vossen helemaal niet zo intensief nodig is, en dat herplaatsing op andere locaties in het land kan helpen bij bijvoorbeeld het binnen de perken houden van de muskusrattenpopulatie en ander 'ongedierte'.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:57 schreef habsudovafan het volgende:
Ik zal eens even een foto opzoeken van kippen en lammetjes die door een vos onderhanden zijn genomen ook niet bepaald diervriendelijk.....
Er wordt zomaar gezegd niet jagen op vossen zonder daarbij na te denken over consequenties voor andere diersoorten.
Een muskusrat is anders ook heel aaibaar hoor, dus die hebben ook recht op leefuh!quote:Op maandag 26 februari 2007 19:11 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Het schijnt dat het jagen op vossen helemaal niet zo intensief nodig is, en dat herplaatsing op andere locaties in het land kan helpen bij bijvoorbeeld het binnen de perken houden van de muskusrattenpopulatie en ander 'ongedierte'.
Houd toch op, de manier waarop er gejaagdg wordt is helemaal niet volgens de regels en op die manier helemaal niet nodig.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:38 schreef _The_General_ het volgende:
Ze jagen notabene met toestemming van Natuurmonumenten, staatsbosbeheer etc etc.
Waarom?
1 De Vossen staan bovenaan aan de ladder in Limburg, maar hebben geen natuurlijke vijand,
2 Ze bedreigen de zeldzame weidevogels
Gewoon op de A76 regelmatig het gaspedaal diep indrukken, gebeurt het vanzelf. Splet!quote:Op maandag 26 februari 2007 19:11 schreef Elseetje het volgende:
Het schijnt dat het jagen op vossen helemaal niet zo intensief nodig is,
In plaats van dat cynisme zou je eens kunnen uitleggen waarom jij zo'n groot voorstander bent van het onnodig en gewelddadig doodmaken van dieren...quote:Op maandag 26 februari 2007 19:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Een muskusrat is anders ook heel aaibaar hoor, dus die hebben ook recht op leefuh!.
Alsie dood is
quote:Op maandag 26 februari 2007 19:17 schreef _The_General_ het volgende:
SCH, hou jij maar op, je weet er helemaal niets van.
( Ik heb de bepalingen, ontheffingen en contracten die nodig zijn voor de jacht op de Vos toevallig hier voor mij liggen )
Het is zeker niet nodig op de manier waarop het nu gebeurt, daarom wordt het ook aan banden gelegd.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:11 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Het schijnt dat het jagen op vossen helemaal niet zo intensief nodig is, en dat herplaatsing op andere locaties in het land kan helpen bij bijvoorbeeld het binnen de perken houden van de muskusrattenpopulatie en ander 'ongedierte'.
Knap dat je dat afleidt uit mijn posts, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dat ergens gezegd heb.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
[..]
In plaats van dat cynisme zou je eens kunnen uitleggen waarom jij zo'n groot voorstander bent van het onnodig en gewelddadig doodmaken van dieren...
Misschien wil hij dat de dijken niet doorbreken?quote:Op maandag 26 februari 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
In plaats van dat cynisme zou je eens kunnen uitleggen waarom jij zo'n groot voorstander bent van het onnodig en gewelddadig doodmaken van dieren...
Omdat het niet onnodig is ! Waarom denk je dat bijv. een organisatie als natuurmonumenten jagers toestemming geeft om bijv. op de Vos te jagen ?quote:Op maandag 26 februari 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor wat? Het dragen van volstrekt legale kledij?quote:Op maandag 26 februari 2007 19:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is zeker niet nodig op de manier waarop het nu gebeurt, daarom wordt het ook aan banden gelegd.
Van der Hoeven moet gewoon haar excuses aanbieden.
quote:Op maandag 26 februari 2007 19:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Knap dat je dat afleidt uit mijn posts, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dat ergens gezegd heb.
De intensieve en wrede manier waarop het nu gebeurt is wel onnodig. Waarom wordt het anders aan banden gelegd denk je?quote:Op maandag 26 februari 2007 19:22 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Omdat het niet onnodig is ! Waarom denk je dat bijv. een organisatie als natuurmonumenten jagers toestemming geeft om bijv. op de Vos te jagen ?
quote:Op maandag 26 februari 2007 19:21 schreef SCH het volgende:
Van der Hoeven moet gewoon haar excuses aanbieden.
quote:Op maandag 26 februari 2007 19:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Misschien wil hij dat de dijken niet doorbreken?
quote:
Wat zijn je bronnen voor een "intensieve en wrede manier". Jij weet helemaal niets van de jacht en de vele regels, trainingen en wetten waaraan jagers moeten voldoen. Ze krijgen precies door hoeveel vossen ze in hun jachtgebied mogen doden en op welke wijze. Controlle door de WBE's, KNJV en de overheid is streng.,quote:Op maandag 26 februari 2007 19:25 schreef SCH het volgende:
[..]
De intensieve en wrede manier waarop het nu gebeurt is wel onnodig. Waarom wordt het anders aan banden gelegd denk je?
Natuurmonumenten geeft heel strikt en volgens de meest strenge bepalingen toestemming. Ze zeggen echt niet: knuppel en schiet er maar gezellig op los.
Ik maak selectieve verontwaardiging belachelijk ja, en m.i. volkomen terecht. Ik stel NERGENS dat ik een voorstander ben van zinloos en gewelddadig doden van dieren. NERGENS.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]Dat doe je al jaren hier, iedereen die tegen zinloze jacht en fok ageert wordt door jou direct belachelijk gemaakt, zonder argumenten.
quote:Op maandag 26 februari 2007 19:27 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Wat zijn je bronnen voor een "intensieve en wrede manier". Jij weet helemaal niets van de jacht en de vele regels, trainingen en wetten waaraan jagers moeten voldoen. Ze krijgen precies door hoeveel vossen ze in hun jachtgebied mogen doden en op welke wijze. Controlle door de WBE's, KNJV en de overheid is streng.,
quote:Jagers mogen vanaf 1 april 2006 (om precies te zijn: vanaf het moment het besluit van de minister is gepubliceerd in de Staatscourant) weer zogende moedervossen 's nachts met lichtbakken verblinden en doodschieten. Ook drijfjacht en het gebruik van vangkooien en honden en het bejagen van dieren in rui-, zoog- en broedtijd wordt door minister Veerman (CDA) van LNV weer wettelijk toegestaan! De welpjes wachten tevergeefs op de terugkomst van hun moeder en sterven een afschuwelijke hongerdood of worden door jagers doodgeknuppeld.
Dat heb ik je in diverse topics over de nertsenfok anders aan de lopende band zien doen.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik maak selectieve verontwaardiging belachelijk ja, en m.i. volkomen terecht. Ik stel NERGENS dat ik een voorstander ben van zinloos en gewelddadig doden van dieren. NERGENS.
Niet elke jacht hoor.quote:Dat jij er blijkbaar blindelings van uitgaat dat alle jacht en fok zinloos en/of gewelddadig is, is echt jouw probleem. Ik zie de wereld niet zo zwart-wit.
Dit is er één van. In veel gebieden zijn gewoon te veel Vossen. Net zoals dat er te veel Wilde Varkens in sommige streken zijn bijv. Mogen ze die van jou ook niet afschieten? Of mag dat wel omdat ze er niet zo leuk uit zien ?quote:
Nou lekker humaan, dat post ik dus net.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:37 schreef _The_General_ het volgende:
Ze mogen een van te voren vastgesteld aantal vossen doden doormiddel van de volgende methodes: drijfjacht, kunstlicht, aanzit en vangkooi, lokken met geluid, gebruik aardhond of de kunstbouw. Het doden moet zo humaan mogelijk gebeuren. Overigens jagen de meeste WBE's tot Maart, dan pas werpt de Vos.
De jacht kan nodig zijn maar het gebeurt helemaal niet zo 'humaan' als jij zegt. Dat woord slaat trouwens helemaal niet op dieren. Ik ben er op tegen dat het door hobbyjagers gebeurt trouwens.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:38 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dit is er één van. In veel gebieden zijn gewoon te veel Vossen. Net zoals dat er te veel Wilde Varkens in sommige streken zijn bijv. Mogen ze die van jou ook niet afschieten? Of mag dat wel omdat ze er niet zo leuk uit zien ?
Die wetten en regels moeten juist veel strenger. Het is onzinnig dat het nu zo gebeurt dat de jonkies achterblijven bv.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:44 schreef _The_General_ het volgende:
Er zijn geen hobbiejagers in Nederland. Daar zijn de wetten en regels veel te streng voor. Er zijn natuurlijk wel stropers.
Er zijn wel hobby/"sport" -jagers in Nederland. Ik ken er een aantal. Ze moeten zich trouwens wel aan de wet houden, maar het blijven hobbyjagers.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:44 schreef _The_General_ het volgende:
Er zijn geen hobbiejagers in Nederland. Daar zijn de wetten en regels veel te streng voor. Er zijn natuurlijk wel stropers.
Kom maar op met de quotes dan.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat heb ik je in diverse topics over de nertsenfok anders aan de lopende band zien doen.
[..]
Nee, de koninklijke familieleden zijn stropersquote:Op maandag 26 februari 2007 19:44 schreef _The_General_ het volgende:
Fokken om bont = dierenmishandeling.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Kom maar op met de quotes dan.
Dat ik fokken om bont niet per definitie als 'zinloos' zie, betekent nog niet dat ik dierenmishandeling zou goedkeuren.
Tsja, als je de term 'dierenmishandeling' naar eigen inzicht gaat herdefinieren stopt elke zinnige discussie natuurlijk.quote:
Inderdaad, als je het fokken om dieren dood te maken voor een bontjassie geen dierenmishandeling noemt, dan houdt het inderdaad op.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Tsja, als je de term 'dierenmishandeling' naar eigen inzicht gaat herdefinieren stopt elke zinnige discussie natuurlijk.
Omdat natuurlijke selectie nu eenmaal immoreel is. Hadden die vossen zich maar verder moet ontwikkelen.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
Kleding is, net als voedsel, een eerste levensbehoefte. Zijn alle boeren die consumptievee houden daarmee ook dierenbeulen?quote:Op maandag 26 februari 2007 20:07 schreef SCH het volgende:
Inderdaad, als je het fokken om dieren dood te maken voor een bontjassie geen dierenmishandeling noemt, dan houdt het inderdaad op.
Bont een eerste levensbehoefte? Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 26 februari 2007 20:13 schreef Lithion het volgende:
[..]
Kleding is, net als voedsel, een eerste levensbehoefte. Zijn alle boeren die consumptievee houden daarmee ook dierenbeulen?
Dat zeg ik niet. Le-zen.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:16 schreef SCH het volgende:
Bont een eerste levensbehoefte? Hoe kom je daarbij?
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Le-zen.quote:En zonder vlees eten kan je ook heel oud worden hoor![]()
Je zegt het beide wel, dus: Schrij-ven!!!quote:Op maandag 26 februari 2007 20:18 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Le-zen.
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Le-zen.
Nee, simpele, je hebt er wederom weer eens geen zak van gesnapt.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:19 schreef SCH het volgende:
Je zegt het beide wel, dus: Schrij-ven!!!![]()
Het gaat hier over bont en dat is geen, ik herhaal geen eerste levensbehoefte. Ook geen tweede tot enmet 101.876e.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:26 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nee, simpele, je hebt er wederom weer eens geen zak van gesnapt.
Ik zeg dat kleding een eerste levensbehoefte is, niet dat bont een eerste levensbehoefte is. Bont is wel een manier om die eerste levensbehoefte in te vullen, net als leer en wol. Prima dierlijke producten. Niets mis mee.
Verder vroeg ik of jij boeren die consumptievee houden dan ook dierenbeulen vindt en daar gaaf je géén antwoord op.
Ga ik ook even offtopic; ik ga er vanuit dat jij geen (bio-industrie-)vlees eet?quote:Op maandag 26 februari 2007 20:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat hier over bont en dat is geen, ik herhaal geen eerste levensbehoefte. Ook geen tweede tot enmet 101.876e.
Dat je verder off-topic vragen gaat stellen is mijn probleem niet, simpele van me
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |