Misschien moeten we niet-rokers dan gewoon wettelijk verplichten om een assertiviteitscursus te volgen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Je blijft dan zitten met die gemengde groepjes, hè. Mensen zijn nu eenmaal groepsdieren en blijven graag met de hele groep bij elkaar. Dan kiezen al die gemengde groepen voor die paar rookcafés waar het dan veel te druk wordt.
Naast de peuk om nicotine binnen te krijgen zijn er ook legio mensen die rustig met een whisky en een sigaar(tje) aan de bar zitten. En een fatsoenlijke sigaar rook je niet 'even', daar geniet je van.quote:Wat is er eigenlijk op tegen om een uurtje niet te roken? De meeste stappers blijven niet de hele avond op één plek. Je kunt dan toch tussendoor roken!! Je kunt thuis roken totdat je gaat. Je kunt nog effe vlug roken voor je naar binnen gaat. Gelegenheid genoeg om je verslaving te voeden.
Dat is net zo'n non-argument als je afvragen of rokers wel eens een paspoort aanvragen, want op het gemeentehuis mag je ook niet roken.quote:Hoe zit het eigenlijk met vliegen? Gaan rokers nooit op een vliegvakantie, want in een vliegtuig mag je niet roken.
Alles wat je zegt kan ook omgedraaid worden. Gaan de rokers maar of niet naar een cafe of wel erheen en niet roken.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Als je hoogtevrees hebt moet je niet in een flat gaan wonen. Maar dat is geen reden om flats te verbieden, zodat mensen met hoogtevrees uit net zoveel woningen kunnen kiezen als anderen.
Als je last van zeeziekte hebt moet je niet op een boot stappen. Maar dat is nog geen reden om alle boten te verbieden, zodat iedereen uit evenveel manieren van transport kan kiezen.
Als je astma hebt moet je niet naar plekken gaan waar gerookt wordt, maar dat is net zo goed nog geen reden om iedere plek rookvrij te maken.
Zo simpel is het gewoon. Roken in openbare gebouwen is al lang verboden, dus NIEMAND verplicht je om een café in te gaan waar gerookt wordt. NIEMAND. Je doet het echt helemaal zelf. En als een café waar gerookt wordt een plek is waar je om wat voor (gezondheids)klachten dan ook niet kan of wil komen, dan moet je er gewoon wegblijven.
Ik vind houseparties kut, en slecht voor m'n oren. Daarom blijf ik er gewoon WEG. Ik ga daar toch ook niet eisen dat er metallica gedraaid moet worden? Laat staan dat ik zou willen dat een overheid zich er mee gaat bemoeien.
[..]
Correct. Geen café's of restaurants opzoeken waar gerookt wordt. Waarom zou JOUW gezndheidsproblemen MIJ moeten beperken op een plek waar jij niet HOEFT te komen?
[..]
Nee, zo werkt het voor zoveel dingen.
De redenatie is alleen om te draaien in een totale dictatuur, waar de overheid alle vrije markt heeft weggehaald, en de burger van elke vrije keus is ontdaan.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Alles wat je zegt kan ook omgedraaid worden. Gaan de rokers maar of niet naar een cafe of wel erheen en niet roken. [afbeelding]
Dat zie je verkeerd. Ik zal niet zeggen dat als ik in een restaurant zit waar iemand zit te roken m'n avond daardoor verpest wordt, maar het is weldegelijk smerig als je normaal geen rokers om je heen hebt.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:12 schreef Frollo het volgende:
Misschien ben ik het wel gewend omdat mijn vrouw rookt, maar ik merk het dus gewoon echt totaal niet als er ergens een peuk wordt opgestoken als ik zit te eten.
Dus als ik zo die huilies lees van 'mijn avond verpest', 'niks viezer dan dat in een restaurant een josti zo'n stinkding opsteekt', dan denk ik wel een beetje: ja, sorry hoor, misschien wíl je je dan wel gewoon ergeren.
Of zie ik dat verkeerd?
Een totaalverbod is niet extreem, want het komt er gewoon. Hoe eerder hoe beter zelfs.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:57 schreef Puzzelaar het volgende:
Geef anti-rook cafe's subsidie. Of hef belasting op horeca die roken toestaan.
Een totaalverbod is te extreem en gaat voor problemen zorgen.
In de VS zijn er honderden kroegen falliet gegaanquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een totaalverbod is niet extreem, want het komt er gewoon. Hoe eerder hoe beter zelfs.
Hoe weet je dat het voor problemen gaat zorgen? De horeca in de Verenigde Staten, Italie en Ierland hebben er absoluut geen problemen mee gehad (aanvankelijk natuurlijk wel, maar toen het verbod er eenmaal was hoorde je amper iemand klagen).
Tuurlijk komt het er. Andere landen zijn al voorgegaan en Nederland zal gewoon volgen. En inderdaad, na een jaar of zo weet men al niet meer beter.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een totaalverbod is niet extreem, want het komt er gewoon. Hoe eerder hoe beter zelfs.
Hoe weet je dat het voor problemen gaat zorgen? De horeca in de Verenigde Staten, Italie en Ierland hebben er absoluut geen problemen mee gehad (aanvankelijk natuurlijk wel, maar toen het verbod er eenmaal was hoorde je amper iemand klagen).
wikipedia:quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:01 schreef BasOne het volgende:
[..]
In de VS zijn er honderden kroegen falliet gegaan
Nee geen probleem natuurlijk
[afbeelding]
Als jij maar je zinnetje krijgt...maakt niet uit wat voor manier.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Alles wat je zegt kan ook omgedraaid worden. Gaan de rokers maar of niet naar een cafe of wel erheen en niet roken. [afbeelding]
Nu staat wiki niet echt bekend als de meeste objectieve en wetenschappelijke bron.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wikipedia:
In the USA, smokers and hospitality businesses initially argued that businesses would suffer from smoking bans. Some restaurateurs argued that smoking bans would increase the rate of dine and dashes where patrons declare they are stepping outside to smoke, while their intent is to leave. Others have countered that even if this occurred it could decrease the leisure (non-eating) time spent in the restaurants, resulting in increased turn-over of tables, which could actually benefit total sales. The experiences of Delaware, New York, California, and Florida have shown that businesses are generally not hurt, and that many hospitality businesses actually show increased revenues. According to the 2004 Zagat Survey, which polled nearly 30,000 New York City restaurant patrons, by a margin of almost 6 to 1, respondents said that they eat out more often now because of the city's smoke-free policy[27]. A 2006 US surgeon general review[28] of studies suggests that business may actually improve[29]. Thus, research generally indicates that business incomes are stable (or even improved) after smoking bans are enacted, and many customers appreciate the improved air quality.
Dit is precies wat ik bedoel 'the study' onder het aantal bars dat niet falliet is gegaan.quote:The study also found the city's restaurants and bars prospered despite the smoking ban, with increases in jobs, liquor licenses and business tax
Ik zie doorgaans meer mensen met een peuk dan zonder, inclusief het personeel in de kroeg.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:23 schreef Gia het volgende:
Gewone kroegen hebben over het algemeen meer niet-rokende klanten dan rokende. Tenminste dat is wat ik om me heen zie als ik uitga.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |