Ik denk dat de rechter je heel hard uitlacht en je twee opties voorlegt:quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:18 schreef keterp het volgende:
Wanneer het weggedeelte waarop dit gebeurde (A2) vorzien was geweest van geluidsproducerende scheidingsstrepen en/of een vangrail zou er naar allewaarschijnlijkeid geen persoonlijk letsel zijn geweest en reparable autoschade of wie weet helemaal geen ongeval.
dan had rijkswaterstaat de kennis van TS aangeklaagd vanwege het uit de grond rijden van een boom....quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:05 schreef Slarioux het volgende:
Als de auto nou een Hummer was, waren jullie allebei nog OK. Klaag Hummer aan.
Kun ze dan niet beter de autodealer aanklagen? Als die geen auto aan d'r hadden verkocht had ze er ook niet mee de sloot in kunnen rijden..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:15 schreef HansvanOchten het volgende:
Misschien moet je niet de wegbeheerder aanklagen maar staats bosbeheer.
Immers als die boom er niet stond was je er niet tegenaan gereden en was de schade aanzienlijk minder![]()
Ik denk dat ze haar rijbewijs moeten innemen, volgende keer raakt ze misschien een mens ipv een boom.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:18 schreef keterp het volgende:
Ik ben benieuwd naar jurisprudentie en/of invalshoeken ....
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:25 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat je weinig kans maakt. Het is speculatie dat ze bij geluidsproducerende scheiding geen black out had gehad en/of er uit zou zijn geraakt. Verder is de schade het directe gevolg van de black out en niet van een gebrek aan de weg.
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:55 schreef Blik het volgende:
Je bent hier niet in Amerika
euh.... een auto van 27 maanden oud heeft al lang 4000 euro afgeschreven.... dan levert ze maar mooi dr rijbewijs in.... veel te gevaarlijk om die nog de weg op te sturen.... met met epilepsie mogen ook niet altijd autorijden... mensen die black-outs krijgen moeten ze ook het rijbewijs afnemen....quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:49 schreef keterp het volgende:
Een black-out is een korstondige afwezigheid die verbroken kan worden door een gebeurtenis of geluid etc. De black-out had niet voorkomen kunnen worden, wel zouden de gevolgen er mogelijk niet geweest zijn wanneer een zwaar rommelend geluid het overschrijden van de witte streep bij de vluchtstrook aangegeven zou hebben. Een eventueel aanwezige vangrail zou ernstige schade aan de zijkant van de auto hebben aangericht, maar de passagiers zouden ongedeerd uit hebben kunnen stappen.
Bijde stellingen zijn bewezen en juist, mijn stelling blijft dus dat indien de wegbeheerder zich meer ingespannen had en de juiste maatregelen genomen had om de veiligheid optimaal te maken welliswaar een ongeval gebeurd zou zijn maar er absoluut geen letsel en onherstelbare schade gevolgd zou zijn.
Uit deze stelling volgt dat bij een veilige situatie de auto niet verloren zou zijn gegaan, en dus er geen direct verlies van EUR 4000,- aan de orde zou zijn geweest. Al met al zie ik daar wel degelijk een aansprakelijkheid van de wegbeheerder en plenty kansen de schade te verhalen. Enfin, de RB gaat een en ander ook bekijken.
[..]
en wie bepaald dan of het trapje in gebreke is gebleven??quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:54 schreef keterp het volgende:
Pardon ???
Wanneer ik op het trapje van de tram struikel (een overheidsvoorziening) kan ik de schade (materieel en immaterieel) claimen bij de vervoerder) de reden is dat ik betaal voor een inspanningsverplichting goed werk en diensten te leveren.
Als belastingbetaler doe je dat ook aan de overheid, die in ruil daarvoor de plicht heeft een veilige omgeving te verzorgen. Op het moment dat die overheid daarbij in gebreke blijft (imho in dit geval aan de orde) geldt de wet en je verhaalrecht onverminderd.
[..]
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:55 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik denk dat ze haar rijbewijs moeten innemen, volgende keer raakt ze misschien een mens ipv een boom.
En dat eenieder die dit soort parasitaire ideeën spuit met terugwerkende kracht persoonlijk op moet draaien voor de schade aan de weg, boom en vangrail.
Bah.
Als ik nou struikel op straat, en ik breek mijn pols. Kan ik dan de overheid aanklagen omdat er geen kussens lagen?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:54 schreef keterp het volgende:
Pardon ???
Wanneer ik op het trapje van de tram struikel (een overheidsvoorziening) kan ik de schade (materieel en immaterieel) claimen bij de vervoerder) de reden is dat ik betaal voor een inspanningsverplichting goed werk en diensten te leveren.
Als belastingbetaler doe je dat ook aan de overheid, die in ruil daarvoor de plicht heeft een veilige omgeving te verzorgen. Op het moment dat die overheid daarbij in gebreke blijft (imho in dit geval aan de orde) geldt de wet en je verhaalrecht onverminderd.
[..]
Nee helaas, je kunt de overheid wel aanklagen omdat er geen medewerker van Rijkswaterstaat klaar staat om je op te vangen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Als ik nou struikel op straat, en ik breek mijn pols. Kan ik dan de overheid aanklagen omdat er geen kussens lagen?
Ja hoor, beide stellingen kloppen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:49 schreef keterp het volgende:
Een black-out is een korstondige afwezigheid die verbroken kan worden door een gebeurtenis of geluid etc. De black-out had niet voorkomen kunnen worden, wel zouden de gevolgen er mogelijk niet geweest zijn wanneer een zwaar rommelend geluid het overschrijden van de witte streep bij de vluchtstrook aangegeven zou hebben. Een eventueel aanwezige vangrail zou ernstige schade aan de zijkant van de auto hebben aangericht, maar de passagiers zouden ongedeerd uit hebben kunnen stappen.
Bijde stellingen zijn bewezen en juist,
idd, misschien waren ze dan wel dood geweest omdat ze dan terug de weg op gevlogen waren onder een vrachtwagen van 30 ton...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:05 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja hoor, beide stellingen kloppen.
Als daar een vangrail had gestaan dan zou dat ongeluk waarschijnlijk heel anders afgelopen zijn.
Ergo, Rijkswaterstaat moet langs elke straat in Nederland een vangrail plaatsen.![]()
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:56 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
en wie bepaald dan of het trapje in gebreke is gebleven??
Ik heb je post een klein beetje aangepast. Geen probleem hoorquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:57 schreef keterp het volgende:
Ik hoop dat er ergens in dit forum een moderator meeleest die onzin reply's topics cancelt, zonde van de tijd anders...
vang·rail (de ~)quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:43 schreef asmodai--nl het volgende:
Een vangrail bestaat niet.
Als ze iets als epilepsie heeft kan het zelfs zijn dat ze strafbaar is omdat ze dat niet heeft aangegeven bij het CBR en/of de weg is opgegaan terwijl ze wist dat dat gevaarlijk is in haar situatie.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:24 schreef zwaaibaai het volgende:
is het medisch bewezen dat ze een black out heeft gehad? heeft ze epilepsie?
En stoplichten bestaan ook niet verdommequote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:43 schreef asmodai--nl het volgende:
Een vangrail bestaat niet.
Men bedoelt een geleiderail. Deze zorgt ervoor dat een voertuig weer terug naar de rijstrook geleidt wordt. Met eventuele alle gevolgen van dien.
quote:Keterp ik vraag me af of je wel een realiteitszin hebt? Waarom ga je dan de schade niet claimen bij eventuele medeweggebruikers? Die hadden toch kunnen toeteren?
Maar de overheid blijft in dit geval niet in gebreke. Immers, met de weg zoals die daar ligt is niets mis. De bestuurder wist van tevoren (want dat kan ze zien) wat de situatie is, namelijk geen vangrails en geen geluidsproducerende strepen. De geleden schade is dus NIET het gevolg van een gebrek van Rijkswaterstaat, maar een gevolg van de fysieke conditie van de bestuurder.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:54 schreef keterp het volgende:
Pardon ???
[..]
Beroepsdeformatiequote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:53 schreef asmodai--nl het volgende:
Ik bedoel de letterlijke zin van het woord. "vang" rail.
Hij vangt je niet, hij geleid je.
Stoplichten is idd ook foutief gebruik.
Verkeerslicht hoort het te zijn.
Educatieve vrijdag middag of niet dan?
Nooit geweten dat er mensen met waanideeen als Keterp rondliepen
Ik wist dat er azijnpissers waren zoals jij, maar nu weet ik het zeker..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:53 schreef asmodai--nl het volgende:
Ik bedoel de letterlijke zin van het woord. "vang" rail.
Hij vangt je niet, hij geleid je.
Stoplichten is idd ook foutief gebruik.
Verkeerslicht hoort het te zijn.
Educatieve vrijdag middag of niet dan?
Nooit geweten dat er mensen met waanideeen als Keterp rondliepen
Je mag je rijbewijs opnieuw halen wanneer je 5 jaar aanval vrij bent geweest zonder medicatie. Maar behalve dat, wanneer er medisch niet aangetoond kan worden dat ze een blackout heeft gehad, vraag ik me af of de vergoeding terrecht is die ze heeft gekregen. Aangezien ze dan zelf schuld heeft aan het ongeval.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als ze iets als epilepsie heeft kan het zelfs zijn dat ze strafbaar is omdat ze dat niet heeft aangegeven bij het CBR en/of de weg is opgegaan terwijl ze wist dat dat gevaarlijk is in haar situatie.
Surequote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:57 schreef Syrena het volgende:
In België kunnen ze je vriendin zelfs voor de rechter laten komen, en dan moet ze schadevergoeding betalen. Aan haar moeder, voor het letsel dat ze heeft veroorzaakt.
Ex-collegaatje van is dat overkomen, zij reed tegen een boom met haar zoontje in de auto. Mocht dus naar de rechter en moest schadevergoeding betalen aan haar zoontje (twee jaar oud).
Weet je wat het leuke is, die 4000,- 'verlies' is helemaal niet veroorzaakt door het ongeval maar door de afschrijving op de auto. Had je de auto verkocht dan had je ook die 4000,- verlies gemaakt.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:49 schreef keterp het volgende:
Uit deze stelling volgt dat bij een veilige situatie de auto niet verloren zou zijn gegaan, en dus er geen direct verlies van EUR 4000,- aan de orde zou zijn geweest. Al met al zie ik daar wel degelijk een aansprakelijkheid van de wegbeheerder en plenty kansen de schade te verhalen. Enfin, de RB gaat een en ander ook bekijken.
Een vraag is dan wel wat de oorzaak is van het ongeval. Het lijkt me wel vast staan dat ze in ieder geval niet echt goed oplette..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:57 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Je mag je rijbewijs opnieuw halen wanneer je 5 jaar aanval vrij bent geweest zonder medicatie. Maar behalve dat, wanneer er medisch niet aangetoond kan worden dat ze een blackout heeft gehad, vraag ik me af of de vergoeding terrecht is die ze heeft gekregen. Aangezien ze dan zelf schuld heeft aan het ongeval.
Jij begint toch met het open van een onzin topic?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:57 schreef keterp het volgende:
Ik hoop dat er ergens in dit forum een moderator meeleest die onzin reply's cancelt, zonde van de tijd anders...
Echtquote:
Ik lees mee... zonde van mijn tijd overigens...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:57 schreef keterp het volgende:
Ik hoop dat er ergens in dit forum een moderator meeleest die onzin reply's cancelt, zonde van de tijd anders...
Ik hoop dat er een moderator is die dit topic op slot gooit en TS bant. Onzintopics genoeg hierquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:57 schreef keterp het volgende:
Nou, dat kan dus weer wel. Het is voor verzekeringsmaatschappijen de sport om bij ongevallen op straat te kijken of dat veroorzaakt is door gebrekkig onderhoud van het trottoir etc., en if so, dan wordt de gemeente aansprakelijk gesteld. Onder het idee 'tsja, als jullie losliggende stoeptegels en trottoirbanden niet fixen omdat dat te duur is, dan moeten jullie maar voelen'.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Als ik nou struikel op straat, en ik breek mijn pols. Kan ik dan de overheid aanklagen omdat er geen kussens lagen?
Eén jaar mét medicatie en opnieuw halen hoeft doorgaans niet...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:57 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Je mag je rijbewijs opnieuw halen wanneer je 5 jaar aanval vrij bent geweest zonder medicatie. Maar behalve dat, wanneer er medisch niet aangetoond kan worden dat ze een blackout heeft gehad, vraag ik me af of de vergoeding terrecht is die ze heeft gekregen. Aangezien ze dan zelf schuld heeft aan het ongeval.
Ik denk dat de passagier voor alle schade moet opdraaien; had die gewoon thuis geslapen, dan was er niets aan de hand geweestquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:49 schreef keterp het volgende:
Wie heeft ze bewezen?quote:Bijde Beide stellingen zijn bewezen en juist, mijn stelling blijft dus dat indien de wegbeheerder zich meer ingespannen had en de juiste maatregelen genomen had om de veiligheid optimaal te maken welliswaar een ongeval gebeurd zou zijn maar er absoluut geen letsel en onherstelbare schade gevolgd zou zijn.
En lukt dat niet, dan kan je de moeder van de bestuurder nog proberen aansprakelijk te stellen, vanwege een productiefout bij de verwekking. Ik zit prima in elkaar, want ik heb nog nooit een blackout gehad. Get the picturequote:Uit deze stelling volgt dat bij een veilige situatie de auto niet verloren zou zijn gegaan, en dus er geen direct verlies van EUR 4000,- aan de orde zou zijn geweest. Al met al zie ik daar wel degelijk een aansprakelijkheid van de wegbeheerder en plenty kansen de schade te verhalen. Enfin, de RB gaat een en ander ook bekijken.
ja kan, kan,er had ook iets heel anders kunne gebeuren en beide mensen dood.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:49 schreef keterp het volgende:
Bijde stellingen zijn bewezen en juist, mijn stelling blijft dus dat indien de wegbeheerder zich meer ingespannen had en de juiste maatregelen genomen had om de veiligheid optimaal te maken welliswaar een ongeval gebeurd zou zijn maar er absoluut geen letsel en onherstelbare schade gevolgd zou zijn.
[..]
Nogmaals wees blij dat ze nog leeft, die 4000 euro zijn peanuts tegen over een dood persoon.quote:en dus er geen direct verlies van EUR 4000,- aan de orde zou zijn geweest.
dan moet je leren je poten op te tillen en niet je eigen fouten/gebreken proberen te verhalen op anderenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:54 schreef keterp het volgende:
Pardon ???
Wanneer ik op het trapje van de tram struikel ...[..]
Wat denk je wat de schade zou zijn geweest als die kennis met 120 km/u de vangrail had geraakt? Dan waren er echt wel meer dan een paar krasjes geweest. Door een simpele kopstaartbotsing zit je ook zo aan de 4000 euro schade. Bovendien is het dan aannemelijk dat die wagen weer tollend op de weg was gekomen. Met een beetje pech was die wagen dan geramd door een andere auto.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:18 schreef keterp het volgende:
[..]
Haar WA casco verzekering vergoedt slechts een deel van de werkelijke schade, immer bij een auto van 27 maanden oud word er 15 maanden afschrijving gepleegd. In aar geval houdt dit in dat de verzekering (auto was in de catalogus EUR 16.450 slechts EUR 12.450 vergoed krijgt.
Ze zit dus met een kater van EUR 4000,- wat bepaald geen kattenpis is.
Nu vraag ik me af:
Wanneer het weggedeelte waarop dit gebeurde (A2) vorzien was geweest van geluidsproducerende scheidingsstrepen en/of een vangrail zou er naar allewaarschijnlijkeid geen persoonlijk letsel zijn geweest en reparable autoschade of wie weet helemaal geen ongeval.
Omdat het voorzien in veilige infrastructuur de taak van rijkswaterstaat is, en de belastingbetaler een prestatie van hun mag verwachten. Hoe zijn de kansen wanneer ze probeert het verschil (EUR 4000,)
op rijkswaterstaat zou willen verhalen.
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:56 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
en wie bepaald dan of het trapje in gebreke is gebleven??
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:05 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja hoor, beide stellingen kloppen.
Als daar een vangrail had gestaan dan zou dat ongeluk waarschijnlijk heel anders afgelopen zijn.
Ergo, Rijkswaterstaat moet langs elke straat in Nederland een vangrail plaatsen.![]()
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:24 schreef zwaaibaai het volgende:
is het medisch bewezen dat ze een black out heeft gehad? heeft ze epilepsie?
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een vraag is dan wel wat de oorzaak is van het ongeval. Het lijkt me wel vast staan dat ze in ieder geval niet echt goed oplette..
'To liberate the village, we had to destroy it'.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:18 schreef keterp het volgende:
Verder heb je helemaal gelijk, je kan niet naast de weg raken zonder dat er iets uitzonderlijks gebeurt, mijn standpunt daarin is dat de aanbieder van de weg ervoor moet zorgen dat de kans op ongelukken minimaal is.
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Weet je wat het leuke is, die 4000,- 'verlies' is helemaal niet veroorzaakt door het ongeval maar door de afschrijving op de auto. Had je de auto verkocht dan had je ook die 4000,- verlies gemaakt.
Wees niet zo dom om hier een rechtzaak voor aan te spannen, je gaat genadeloos onderuit en dat kost je ook de 12k die je nu nog wel hebt.
`quote:Op maandag 26 februari 2007 18:25 schreef keterp het volgende:
Je heb blijkbaar weinig sjoeghe,
De 12 k die de verzekering uitkeerde is een gegeven recht, tenzij ze de auto opzettelijk tegen een boom parkeerde en dit onomstotelijk bewezen zou worden. Dat zou immers oplichting zijn.
Het verlies van 4k of tenminste een deel daarvan is uitermate reeel, immers moet ze een vergelijkbare auto kopen. Je mag dan tenminste een volledige schadeloosstelling verwachten, zeker wanneer er een gunstige beslissing omtrent de verantwoordelijkheid van RW zou vallen.
Ietst wat helemaal niet zo ondenkbaar is.
De stelling is dat wanneer het ongeval geeindig zou zijn het een forse schaafschade aan de zijkant zij de auto nog zeker 10 op 15 jaar had kunnen rijden. Bekijk je het van die kant zou de vergoeding nog wel eens aanzienlijk hoger kunnen uitvallen dan 4k ;-)) Er is immers ook nog zoiets als immateriele schade aan de orde hoor....
[..]
Damn, zelfs ik met diabetes overkomt dit niet wanneer ik een maaltijd overslaat, en ook niet als ik een weekend geen insuline spuit.....quote:Op maandag 26 februari 2007 18:10 schreef keterp het volgende:
Naar aanleiding van het ongeval (ze voelt zich nogal verantwoordelijk voor de conditie van haar moeder) heeft ze zich uitgebreid laten onderzoeken. Ze is zo gezond als een vis, het is volgens de opninie van de artsen bij deze onderzoeken betrokken dat het dalen van haar bloedsuikerspiegel door het overslaan van een maaltijd de oorzaak is geweest van een kortstondige afwezigheid.
Het lijkt mij dat dit iedereen zou kunnen overkomen overigens, een en ander is voor mij aanleiding de infrastructuur en de reddende werking die ervan kan uitgaan ter discussie te stellen.
Heb je er enig idee van hoeveel geld de automobilist in de schatkist brengt, direct en indirect praten we dan ? Ongelooflijke bedragen, mag je dan als automobilist verwachten dat je daar ook iets voor terug krijgt ??? Ik dacht het wel, saillant detail is dat op het gewraakte weggedeelte alleen bij portalen en andere eigendommen van RW vangails staan, de conclusie dat een portaal meer waard is dan mensenvlees ligt dan al snel voor het grijpen;-(((
[..]
Mij niet, want er zijn genoeg mensen die besluiten niet te gaan rijden wanneer ze zich niet helemaal goed voelen. Ook zijn er mensen die nooit maaltijden overslaan.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:10 schreef keterp het volgende:
Het lijkt mij dat dit iedereen zou kunnen overkomen overigens
Welk verlies? Ze heeft een auto van 27 maanden oud in de poeier gereden, geen nieuwe. Dus waarom verwacht je dan toch dat ze het gehele bedrag dat ze bij aanschaf betaald heeft terug zal krijgen? Ze is volledig schadeloos gesteld.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:25 schreef keterp het volgende:
Het verlies van 4k of tenminste een deel daarvan is uitermate reeel, immers moet ze een vergelijkbare auto kopen.
Ze IS al schadeloos gesteld. Afschrijving is geen gevolg van het ongeluk, maar het gevolg van het verstrijken van de tijd.quote:Je mag dan tenminste een volledige schadeloosstelling verwachten, zeker wanneer er een gunstige beslissing omtrent de verantwoordelijkheid van RW zou vallen.
Ietst wat helemaal niet zo ondenkbaar is.
Ja hoor, daar krijg je in Nederland doorgaans echt miljoenen voorquote:Er is immers ook nog zoiets als immateriele schade aan de orde hoor....
Precies. Mooi gezegd.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:19 schreef Fastmatti het volgende:
Je hebt helemaal geen verlies. De verzekering heeft gewoon de dagwaarde uitgekeerd. Het "verlies" dat jij hebt is afschrijving. Dat jij daar geen rekening mee hebt gehouden is geen zaak van de verzekering en ook niet van RWS. Dit staat nog los van het feit dat het echt een absurde claim is.
Ja, eigenlijk wel. Kan de rest van nederland ook lachenquote:Op maandag 26 februari 2007 20:01 schreef bleiblei het volgende:
Als je zo zeker van je zaak bent dan geef je die lui toch het advies om de tent aan te klagen?.
Zijn we net uitgelachen over dat jankwijf over de Postcodeloterij, krijg je dit voor je kiezen.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:57 schreef gronk het volgende:
Ja, eigenlijk wel. Kan de rest van nederland ook lachen
Het verschil is dat in Nederland de rechter vindt dat mensen hun gezond verstand een beetje moeten gebruiken. Omdat hij bij voorbaat al zinloos is zie je het zo weinig in Nederland.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:27 schreef the_contract_killer het volgende:
@ TS:,heb je een plaat voor je kop ofzo?
die kennis is verantwoordelijk voor het veilig op de weg houden van de auto,PUNT
zeer zwak om nog even wat geld op rijkswaterstaat proberen te verhalen met een bullshitverhaal over aansprakelijkheid,dit soort rare rechtzaken zie je vooral in amerika...waar iemand bijvoorbeeld een shadevergoeding eist van de mcdonald omdat hij zich verbrande aan de koffie die hij over zichzelf morste.
op mensen die dit soort geintjes proberen uit te halen kots ik![]()
Dat kan weer wel, naja, je kan aangeven dat je over die tegel bent gelazerd, krijg je de kapot gevallen kleren + dokterzooi vergoed en ze zorgen er direct voor dat die tegen niet meer los ligtquote:Op maandag 26 februari 2007 22:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het verschil is dat in Nederland de rechter vindt dat mensen hun gezond verstand een beetje moeten gebruiken. Omdat hij bij voorbaat al zinloos is zie je het zo weinig in Nederland.
Ik ben trouwens wel eens hard onderuit gegaan door een stoeptegel die niet helemaal recht lag. Kan ik nu de gemeente aanklagen voor de schade aan mijn kleding? De gemeente had er nl. rekening mee kunnen houden dat het wel eens kan gebeuren dat mensen hun voeten niet optillen.
Er is 1 verschil met het door TS beschreven geval. Bij jou was er iets niet goed, de tegel lag niet recht.. Als het donker is bijvoorbeeld kun je daar inderdaad makkelijk over struikelen en dan is de gemeente inderdaad waarschijnlijk aansprakelijk.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben trouwens wel eens hard onderuit gegaan door een stoeptegel die niet helemaal recht lag. Kan ik nu de gemeente aanklagen voor de schade aan mijn kleding? De gemeente had er nl. rekening mee kunnen houden dat het wel eens kan gebeuren dat mensen hun voeten niet optillen.
Die krijg je ook. Je auto dien je zelf af te schrijven, daar is de staat niet verantwoordelijk voor. En als je de afschrijving niet zelf in de gaten hebt, is dat jouw probleem.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:25 schreef keterp het volgende:
Je mag dan tenminste een volledige schadeloosstelling verwachten,
Ow yeahquote:Op maandag 26 februari 2007 22:05 schreef Alicey het volgende:
De gemeente had er nl. rekening mee kunnen houden dat het wel eens kan gebeuren dat mensen hun voeten niet optillen.
Ik ook, dan weet ik tenminste of het zin heeft om mijn Cliootje van de weg te rijden. Ik wil ook best een nieuwe autoquote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:01 schreef FJD het volgende:
[..]
Ow yeahDe stoep hoort in goede staat te zijn. Is dat niet zo dan zijn ze aansprakelijk. Zo heeft m'n pa eens z'n carter stuk gereden. Gemeente aansprakelijk gesteld en reparatie werd vergoed. Verschil is alleen dat in het geval van TS de weg in goede staat was.
Ik vind overigens wel dat TS verplicht is de voortgang van z'n rechtszaak hier te melden
Dan nog betekent dat niet dat je niet hoeft te kijken waar je loopt.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:01 schreef FJD het volgende:
[..]
Ow yeahDe stoep hoort in goede staat te zijn. Is dat niet zo dan zijn ze aansprakelijk.
Ja, wat lief van hem he?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:28 schreef DaMayan het volgende:
Je doet het dus puur om de verzekering te helpen?
Nee, maar de wegbeheerder heeft dan al wel gauw de schijn tegen zich.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan nog betekent dat niet dat je niet hoeft te kijken waar je loopt.
Nouja, ik ben ook wel eens onderuit gegaan bij een stoeprand die ik niet zag. Neem dat anders als voorbeeld.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, maar de wegbeheerder heeft dan al wel gauw de schijn tegen zich.
Dus in het geval van een verkeerd gelegde tegel is het wat anders imho.
Hier was er niks mis met de weg... nou ja, de wegbeheerder had geen 'word wakker trut'-bordjes-met-geluid aan de kant van de weg gezet, maar verder
Jee.... en dat ding begon niet te zingen? En ook geen vangrail zeker?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, ik ben ook wel eens onderuit gegaan bij een stoeprand die ik niet zag. Neem dat anders als voorbeeld.
Nope. Ook geen lichtflitsen zodat ik hem wel zou zien.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jee.... en dat ding begon niet te zingen? En ook geen vangrail zeker?![]()
Ik zie het ook niet helemaal.. Alle schade is al vergoed..quote:Ik zit me trouwens af te vragen wat TS nu precies vergoed wil hebben. Alle schade aan de auto is vergoed door de verzekeraar, hetgeen volgens mij betekent dat deze van rechtswege is gesubrogeerd in de eventuele vordering op rijkswaterstaat, dus dan zou het alleen om immateriele schade gaan waar nog rechtsgrond voor is. En dan ga je mijns inziens onherroepelijk vast lopen op het ontbreken van causaal verband tussen het de 'onrechtmatige daad' en de geleden schade. Want zelfs als je 100% zeker kan aantonen dat het ongeluk niet was gebeurd als er een vangrail had gezeten, dan is nog niet bewezen rijkswaterstaat tekort is geschoten. En stel dat het wel zo zou zijn, wat wil je dan vergoed hebben? Drie tientjes wegens emotionele schade of zo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |