door wie?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 00:33 schreef Plasterk het volgende:
ik ben aangeschoten
Jahe?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 08:37 schreef Mikkie het volgende:
Het valt me op dat wij elke zaterdag dezelfde blijdschap delen..
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 08:04 schreef Jojoortje het volgende:
![]()
Jeuj, de hele dag werken! Voetballen![]()
![]()
Zet het in je ondertitelquote:
The God Delusion is een aanrader. Hij vat de gevoelens samen van veel atheisten in dit boek. Hij probeert een zeer goede onderbouwing te geven van waarom volgens hem god niet bestaat.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:52 schreef Mark_V het volgende:
Jow Plashawk,
Ik las dat je dawkinsofiel was, hoe is zijn nieuwe boek. Ik heb selfish gene gelezen en vond dat persoonlijk maar mwoah, het was een beetje een opendeurenintrapgebeuren voor mij.
[..]
Zet het in je ondertitel
Maar is het niet een ontzettende stamp open deuren die een beetje intelligente mensen zelf al 100x hebben ingetrapt? Dat had ik een beetje bij selfish gene.....quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:57 schreef Plasterk het volgende:
[..]
The God Delusion is een aanrader. Hij vat de gevoelens samen van veel atheisten in dit boek. Hij probeert een zeer goede onderbouwing te geven van waarom volgens hem god niet bestaat.
Nu is het samengevat in een krachtig boek.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:03 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Maar is het niet een ontzettende stamp open deuren die een beetje intelligente mensen zelf al 100x hebben ingetrapt?
Een van Dawkins argumenten waarom mensen geloven in een god is indoctrinatie tijdens de jeugd. Het als kind niet kunnen kiezen of god wel of niet bestaat.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:07 schreef Neleos het volgende:
Ik heb het niet gelezen, maar god rationeel wegdenken is ook niet erg moeilijk. Mensen die ondanks dat god niet bestaat er toch in geloven vind ik veel interessanter, eigenlijk.
Engelse versie ligt gewoon in de boekhandel.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:18 schreef Mark_V het volgende:
Ik ga hem wel gewoon lezen, altijd leuk. Is de Engelse versie een beetje te krijgen in Nederland?
Maar eerst maar eens Il Principe uitlezen (wel in het nederlands hoor, spreek geen italiaans)
Dat valt onder aandachttrekkerijquote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:19 schreef Neleos het volgende:
Maar er zijn toch ook voorbeelden van mensen die pas op latere leeftijd gelovig zijn geworden. Ik ken geen persoonlijk niemand. Maar Cat Stevens, Cassius Clay en ik dacht ook Robin van Persie zijn pas later gelovig geworden, dacht ik. Dus dat kan je niet op indoctrinatie gooien.
Daar geloof ik niks van. Ik weet bijna zeker dat ze echt overtuigd gelovig zijn.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:20 schreef Plasterk het volgende:
[..]
Dat valt onder aandachttrekkerij
Daar zijn ook wel verklaringen voor hoor.....quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:19 schreef Neleos het volgende:
Maar er zijn toch ook voorbeelden van mensen die pas op latere leeftijd gelovig zijn geworden. Ik ken geen persoonlijk niemand. Maar Cat Stevens, Cassius Clay en ik dacht ook Robin van Persie zijn pas later gelovig geworden, dacht ik. Dus dat kan je niet op indoctrinatie gooien.
intelligentie, zelfvertrouwen, creativiteit en gedrevenheidquote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:27 schreef DiviFilius het volgende:
Maar die indoctrinatie moet dus wel met uitzonderingen zijn gekomen ?
Immers in de Middeleeuwen werd iedereen van wieg tot graf geindoctrineerd, en zijn er toch mensen geweest die ( onder invloed vd wetenschap ) zijn gaan twijfelen aan het geloof.
Dus of bij bepaalde mensen werkt die indoctrinatie niet, of wetenschap is het 'medicijn' tegen die indoctrinatie ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |