Tja, liefde uit de kelders van de CPN. Je moet er maar van houden.quote:
Helaas zal Geert die wel niet in vak K willen toelaten.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:29 schreef Lemmeb het volgende:
Nu snap ik trouwens ook meteen waarom ze de boerka wel een goed idee vindt!
Geert verliest toch allesquote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Helaas zal Geert die wel niet in vak K willen toelaten.
Maar niet de verkiezingen.quote:
weer een ongefundeerde argumentatiequote:
Het worden er nog veel meer. Wen er maar vast aan.quote:
Oh je glazen bol is weer gerepareerdquote:Op zaterdag 3 maart 2007 01:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het worden er nog veel meer. Wen er maar vast aan.
Ja hoor. Had ik je al verteld over premier Marijnissen?quote:
Nee vertel!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 01:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja hoor. Had ik je al verteld over premier Marijnissen?
Starring Frank Lammers. Vanaf 2013 bij u in de bioscoop!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 01:24 schreef SCH het volgende:
Nee vertel!
Bronquote:Vogelaar verbaasd over commotie na boerka-uitspraak
HILVERSUM - Minister Ella Vogelaar van Wonen, Wijken en Integratie is verbaasd over de commotie die is ontstaan over haar uitspraak van een week geleden dat ze tegen een volledig verbod van de boerka is.
"Ik heb de reacties met stijgende verbazing gehoord. Het beeld is ontstaan dat ik een fan van de boerka ben. Dat is absoluut niet het geval." Dat zei de minister zaterdagochtend in het Radio 1 Journaal.
De Tweede Kamer heeft enige tijd geleden tot twee maal toe een motie aangenomen waarin wordt aangedrongen op een algeheel boerka-verbod.
Uitvoeren
Maar de minister wil die moties niet uitvoeren. "Zo'n verbod is juridisch heel ingewikkeld. Bovendien dragen hooguit 150 vrouwen in ons land een boerka", aldus de minister.
Een algeheel boerka-verbod is volgens Vogelaar eerder stigmatiserend en contraproductief. Dat haar uitspraken zoveel emoties hebben losgemaakt, had ze niet gedacht. Volgens de minister duidt dat erop dat de boerka het symbool is geworden voor de angst voor de islam. De minister wil daarover gesprekken voeren met verschillende geledingen uit de samenleving.
School
Vogelaar wees erop dat het nu al mogelijk is om het dragen van een boerka te verbieden in specifieke situaties, zoals op school en in het openbaar vervoer.
Een boerka is een gewaad dat het hele lichaam bedekt. De ogen zijn bedekt met een stukje gaas.
En terecht. Haar woorden zijn enorm uit de context getrokken.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ze is nog verbaast ook over de commotie![]()
Je bent me net voor met het plaatsen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ze is nog verbaasd ook over de commotie![]()
Van welke partij is dat vervelende mens eigenlijk? PvdA zeker?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ze is nog verbaast ook over de commotie![]()
Is dat iets nieuws dan? Heeft ze 30 jaar opgesloten gezeten?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:30 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
En terecht. Haar woorden zijn enorm uit de context getrokken.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:50 schreef more het volgende:
[..]
Is dat iets nieuws dan? Heeft ze 30 jaar opgesloten gezeten?
Je mag nooit meer radenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Van welke partij is dat vervelende mens eigenlijk? PvdA zeker?
Je gaat voorbij aan het belangrijkste argument, namelijk dat een totaal boerkaverbod juridisch waarschijnlijk niet haalbaar is. Verder is het nieuwe kabinet van plan om het dragen van gelaatsbedekkende kleding te verbieden als dat voor de handhaving van de openbare orde nodig is, en wijst Vogelaar er nog maar eens op dat in specifieke situaties, zoals op school en in het openbaar vervoer, het al mogelijk is de boerka te verbieden. Prima toch?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:03 schreef PJORourke het volgende:
Ze is niet voor de boerka maar ze wil hem niet verbieden. Sterker nog, ze wil moties daartoe niet uitvoeren. Dan gebruikt ze het argument dat er maar 150 boerkadragers zouden zijn. Als het er straks duizenden zijn, net als met die kopvodden, mogen we haar daar dan op afrekenen?
Niet haalbaar? Dan maak je het haalbaar. Waar een wil is, is een weg. Er is dus waarschijnlijk onwil.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:12 schreef Kozzmic het volgende:
Je gaat voorbij aan het belangrijkste argument, namelijk dat een totaal boerkaverbod juridisch waarschijnlijk niet haalbaar is. Verder is het nieuwe kabinet van plan om het dragen van gelaatsbedekkende kleding te verbieden als dat voor de handhaving van de openbare orde nodig is, en wijst Vogelaar er nog maar eens op dat in specifieke situaties, zoals op school en in het openbaar vervoer, het al mogelijk is de boerka te verbieden. Prima toch?
Ik ken de plannen van het kabinet niet precies, maar ik zou het ook niet echt een probleem vinden als het dragen van een boerka wordt gezien als een belemmering bij het vinden van werk, en dat daarom een uitkering kan worden ingetrokken. Zoals Aboutaleb als wethouder in Amsterdam al eens heeft bepleit.
Dat kan dus allang. Jaren.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Niet haalbaar? Dan maak je het haalbaar. Waar een wil is, is een weg. Er is dus waarschijnlijk onwil.
Je zou kunnen beginnen met een boerkaverbod voor publieke functies, scholen en andere ruimten. Werkgevers toestaan een medewerker in boerka te kunnen ontslaan. De plicht om de boerka af te doen als de politie dat vraagt etc. Idd, uitkeringen intrekken. Dat zou een mooi begin zijn. Maar er is onwil, en dus verstopt het dhimmikabinet zich achter "niet haalbaar" en ander juridisch gelul, om verder niks te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |