abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 maart 2007 @ 22:23:46 #184
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_46922727
Net de samenvatting van Talpa gezien: Dembele stond gewoon naast de AZ-bus een interviewtje te geven op zijn gemak, dus die is er inderdaad tegen Newcastle gewoon bij.

AZ heeft erg effectief gespeeld vandaag. Hopen dat ze veel krachten gespaard hebben. En dat Jaliens en Steinsson er weer lekker bij zijn a.s. donderdag, maar dat zal haast wel.
Confidence through competence
  zondag 4 maart 2007 @ 22:24:32 #185
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_46922771
Gun AZ echt die overwinning van de week
pi_46922928
Zijn hier al wensen voor versterkingen voglend seizoen? Vleugelspelers of verder met 442?

Denk dat v Gaal binnenkort toch een keer overstapt op zijn vertrouwde 433. Als hij blijft deze zomer btw .
pi_46923942
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:27 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Zijn hier al wensen voor versterkingen voglend seizoen? Vleugelspelers of verder met 442?

Denk dat v Gaal binnenkort toch een keer overstapt op zijn vertrouwde 433. Als hij blijft deze zomer btw .
Wat mij betreft mag die 4-4-2 gewoon blijven. Als dat goed werkt waarom overstappen? Als je al die overstap maakt moet je dus zeker weten dat je hiervoor de juiste spelers hebt of kan krijgen. Misschien zou Van Gaal graag 4-3-3 willen spelen, maar de voetbalwereld past zich niet aan aan Van Gaal. Als 4-3-3 wat achterhaald is dan is het niet slim om dat te gaan hanteren met als enige reden dat je het een tof systeem vind.

Versterkingen? Nou ja, een doelman, dat spreekt voor zich denk ik. Sinouh gaat dus weg, Didulica is afwachten gezien zijn blessure(s) en Waterman vind ik prima. Echter is dat er maar één dus als die wegvalt zit je weer met Job Bulters, die gewoon nog moet groeien voor hij in het 1e zich goed staande kan houden. Didulica hoeft van mij ook niet te blijven, vind Waterman een prima tweede keeper als er een ervaren goede keeper aangetrokken zou worden.

Ook een extra spits zou een idee zijn, is ook wat afhankelijk van de ontwikkeling van Lens. Arveladze is een prima spits, maar elk jaar zou het afgelopen kunnen zijn en dan moet je wat achter de hand hebben. Dembele en Koevermans zijn prima, maar als er één geblesseerd raakt moet je een vervanger hebben.

Een extra ervaren verdediger is misschien ook niet weg, zodat die de jonge jongens nog wat kan bijschaven.
pi_46924973
Hmm ja, ik vind zelf 433 qua voetbal altijd wel beter, vooral als je goed tussen de linies speelt. Maar 433 is een moeilijke tactiek wat veel tijd kost (denk ik ). En v Gaal is iemand die dat tactisch wel voorelkaar kan krijgen. Maar dan moet hij van het zomer goed gaan inkopen.

En inderdaad, prioriteit nummer één is een ervaren keeper die punten voor je pakt. Timmer heeft het een tijdje goed gedaan maar werd minder en die twee die ze van het zomer aan hebben getrokken zijn niet goed genoeg. Waterman zou ik zeker houden ja.

Voor de rest heb je gewoon een ijzersterk middenveld met heel veel opties. Schaars - de Zeeuw - Martens is geweldig voor 433 en Mendes da Silva heb je dan ook nog. Maar met 442 kan je die 4 altijd gebruiken. En met Jenner en Boukhari heb je vleugel halve vleugels die veel scorend vermogen hebben. De verdediging heeft denk ik toch twee zwakke plekken. Opdam en de Cler komen volgens mij net te kort voor het niveau wat AZ nastreeft. Vooral de Cler viel van wat ik heb gezien echt door de mand bij topwedstrijden (Fenerbahce). Dus zoeken naar een linksback en een Alex . (Zoals wij nu Espinoza hebben ). Of Luirink moet zich echt sterk gaan ontwikkelen.

Aanval is ook weer ijzersterk, ik zou trouwens Kezman wel bij AZ willen zien als vervanger voor Averladze op ten duur .
  zondag 4 maart 2007 @ 23:18:55 #189
55709 Stereotomy
pi_46925429
De Cler vond ik vorig jaar ook magistraal spelen, maar dit jaar valt me op dat het enige wat hij *echt* goed kan is rushes langs de lijn maken. Het probleem is dat als hij de achterlijn haalt, er of een brakke voorzet komt (die geblokt wordt) of dat er een halfgare doelpoging komt die te traag is omdat hij de bal op zijn goeie linker been wil hebben en dus ook geblokt wordt. Verdedigend is hij eigenlijk ook niet *heel* sterk:hij zou bijvoorbeeld nooit centraal in de mandekking kunnen spelen. Dus tja.... maar laten we eerlijk zijn, het is wel een van de betere linksbacks die we hebben in Nederland, en *zo* goed is Gio nou ook weer niet.
pi_46925858
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:18 schreef Stereotomy het volgende:
De Cler vond ik vorig jaar ook magistraal spelen, maar dit jaar valt me op dat het enige wat hij *echt* goed kan is rushes langs de lijn maken. Het probleem is dat als hij de achterlijn haalt, er of een brakke voorzet komt (die geblokt wordt) of dat er een halfgare doelpoging komt die te traag is omdat hij de bal op zijn goeie linker been wil hebben en dus ook geblokt wordt. Verdedigend is hij eigenlijk ook niet *heel* sterk:hij zou bijvoorbeeld nooit centraal in de mandekking kunnen spelen. Dus tja.... maar laten we eerlijk zijn, het is wel een van de betere linksbacks die we hebben in Nederland, en *zo* goed is Gio nou ook weer niet.
Hmm, ik vind hem vooral verdedigend door de mand vallen. Aanvallend is hij wel goed. In de Nederlandse competitie zal het dan ook juist wel een uitblinker zijn maar op hoog niveau zal het toch de verkeerde kant opgaan . En ik zou juist Gio wel een goede vervanger vinden , maar ik ben met je eens dat ook niet een hele goede back omdat het niet een echte verdediger is.

Michael Jansen zou de topper zijn geworden die het NL elftal nodig heeft ..
  zondag 4 maart 2007 @ 23:41:32 #191
55709 Stereotomy
pi_46926137
Wie

Ik ben niet zo thuis in voetbal
pi_46926288
Jij niet thuis in voetbal?

Jansen is van Vitesse en al een lange tijd uit de roulatie.
That's all folks!
pi_46926309
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:41 schreef Stereotomy het volgende:
Wie

Ik ben niet zo thuis in voetbal
Michael Jansen van Vitesse, inmiddels al 1,5 jaar eruit met hartproblemen . Kreeg vlak daarvoor een uitnodiging van Oranje en Ajax had interesse. 21 jaar.

Maar goed, Fredje Bouma is ook een topper ...
  zondag 4 maart 2007 @ 23:50:06 #194
55709 Stereotomy
pi_46926385
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:47 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Michael Jansen van Vitesse, inmiddels al 1,5 jaar eruit met hartproblemen . Kreeg vlak daarvoor een uitnodiging van Oranje en Ajax had interesse. 21 jaar.

Maar goed, Fredje Bouma is ook een topper ...
Oh DIE.

Is een goede vriend van Stijn Schaars. Stijn werd nog gevraagd een tijdje geleden, hoe het met Jansen was. Geloof in Studio Voetbal ofzo. Maar Stijn wilde daar geen antwoord op geven, moesten de journalisten maar aan Jansen zelf vragen, en als hij zin had dan zou hij wel antwoorden.

Maargoed. Juist daarom zou je inderdaad geen zin hebben in jengelende journalisten als je carriere buiten je macht om in de soep is gelopen.
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Jij niet thuis in voetbal?
Ja, ik val best tegen soms hoor.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:32:53 #195
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_46933392
Mooie gegaan weer zondag!
Lekker 2e, nu gas houden donderdag en dan komend weekend knallen.
Ajax mag heeft mazzel dat het verschil tussen 4 en 5 zo groot is qua punten.
PSV en Twente uit..... die zie ik misschien 2 punten pakken, hoewel ...
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_46933639
Is het raar als ik zeg dat ik denk dat ze nog steeds engie kans hebben om kampioen te worden?
pi_46934522
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Is het raar als ik zeg dat ik denk dat ze nog steeds engie kans hebben om kampioen te worden?
Nope. Stel dat PSV tegen Ajax en Twente 6 punten laat liggen (niet geheel onwaarschijnlijk, hoewel de kans op gelijke spelen ook wel groot is) dan is het gat nog maar 2 punten. Dit betekent dat PSV dus van de komende 7 wedstrijden er 2 moet verliezen (Ajax en Twente dan maar) en 1 gelijk spelen. Voorwaarde is wel dat AZ dan alles gewoon blijft winnen. Echter een gelijkspelletje kan al de doodsteek zijn voor wat betreft kans op de landstitel.
  maandag 5 maart 2007 @ 11:29:13 #198
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_46934789
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Behoorlijk raar ja, het verschil is 8 punten en PSV heeft een beter doelsaldo.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_46935253
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:29 schreef PyTh het volgende:

[..]

Behoorlijk raar ja, het verschil is 8 punten en PSV heeft een beter doelsaldo.
Het zal niet de eerste keer zijn dat jullie 8 punten laten liggen in drie wedstrijden hoor.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  maandag 5 maart 2007 @ 11:49:24 #200
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_46935315
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:47 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Het zal niet de eerste keer zijn dat jullie 8 punten laten liggen in drie wedstrijden hoor.
Ik zie het niet gebeuren in ieder geval.
Maar hoop doet leven AZ'ers, vraag maar aan die koorknaapjes uit a'dam
  maandag 5 maart 2007 @ 11:50:14 #201
10710 gday
propria cures
pi_46935339
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:32 schreef fuckbuddy het volgende:
Mooie gegaan weer zondag!
Lekker 2e, nu gas houden donderdag en dan komend weekend knallen.
Ajax mag heeft mazzel dat het verschil tussen 4 en 5 zo groot is qua punten.
PSV en Twente uit..... die zie ik misschien 2 punten pakken, hoewel ...
Nee, Ajax had pech dat het verschl tussen de nummer 2 en 4 zo klein was.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_46935348
Als ik AZ was zou ik me op de UEFA en op de KNVB-beker richten en niet op de landstitel...8 punten is gewoon te veel, PSV gaat dat niet nog een keertje verspelen. En bovendien zie ik AZ aanstaand weekend al punten verspelen bij Feyenoord...Zeker als je net de kraker tegen Newcastle hebt gehad...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 5 maart 2007 @ 12:28:06 #203
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_46936547
AZ gaat ook voor de KNVB en de UEFA..
F'noord maak ik me allang al geen zorgen meer over, die spelen tegen degradatiekandidaten gelijk..

Het F'noord van pak hem beet 3 jaar geleden is er niet meer, tis meer de naam die nog aanzien heeft....Ik vind/vond utrecht een betere ploeg dan F'noord.
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_46936821
Zo ging het echter een paar maanden geleden ook en toen verloor AZ met 3-2....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_46936951
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:38 schreef Norrage het volgende:
Zo ging het echter een paar maanden geleden ook en toen verloor AZ met 3-2....
Sidenote is wel dat Bulters toen onder de lat stond en niet bepaald de meest fraaie reddingen had.
pi_46937002
maar toen had Feyenoord ook al een superslechte serie staan...TOch speelt AZ nu natuurlijk thuis dus moet het wel te doen zijn. Feyenoord, hoe slecht ook, is toch nog redelijk aardig in de Kuip..
Ik wilde maar even zeggen dat er niet zo snel gedacht moet worden dat er makkelijk van Feyenoord gewonnen gaat worden..Zeker niet na een UEFA wedstrijd.
pi_46937249
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:43 schreef Norrage het volgende:
maar toen had Feyenoord ook al een superslechte serie staan...TOch speelt AZ nu natuurlijk thuis dus moet het wel te doen zijn. Feyenoord, hoe slecht ook, is toch nog redelijk aardig in de Kuip..
Ik wilde maar even zeggen dat er niet zo snel gedacht moet worden dat er makkelijk van Feyenoord gewonnen gaat worden..Zeker niet na een UEFA wedstrijd.
AZ is in kwaliteit zeker beter dan Feyenoord, maar je moet evengoed oppassen. Je kan heel veel controleren, maar twee stomme fouten in je verdediging (terugspeelballetje bijv) en je staat zomaar 0-2 achter tegen Feyenoord. Gelukkig laat Van Gaal de spelers niet te snel springen van geluk maar houd hij ze voor dat je pas aan het eind van het seizoen kan terugblikken of je het goed hebt gedaan. Tot nu toe gaat het erg lekker, maar hij zal ze niet meegeven dat dit ook meteen de garantie is dat je van Feyenoord wint. Eerst doen en dan pas denken. Eerst winnen en dan pas denken dat je beter was. Niet denken dat je beter bent en vervolgens bij het doen onderuit gaan.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:00:39 #208
69066 cohen
immer 2.
pi_46937552
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:51 schreef xFriendx het volgende:

[..]

AZ is in kwaliteit zeker beter dan Feyenoord
Wat is dit nou weer voor onzin? Noem 1 speler op van Feyenoord die op zijn positie beter is dan een AZ'er
wie zaait zal oogsten.....
pi_46937616
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:00 schreef cohen het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor onzin? Noem 1 speler die op van Feyenoord die op zijn positie beter is dan een AZ'er
Euh...

.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_46937629
quote:

[..]

Wat is dit nou weer voor onzin? Noem 1 speler die op van Feyenoord die op zijn positie beter is dan een AZ'er
Ehm, dat staat toch goed zo dan? AZ is in kwaliteit beter dan Feyenoord. Daarmee zeg ik dus dat de AZ-spelers beter zijn....

Misschien heb ik het verkeerd getikt en zie ik het nu dus nog niet goed, dan moet ik misschien maar eens overstappen op ander bier Maar ik tikte toch echt dat AZ beter is dan Feyenoord.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:04:12 #211
69066 cohen
immer 2.
pi_46937657
ow ik heb het verkeerd gelezen sorry!
wie zaait zal oogsten.....
  maandag 5 maart 2007 @ 13:06:04 #212
55709 Stereotomy
pi_46937722
quote:

[..]

Wat is dit nou weer voor onzin? Noem 1 speler op van Feyenoord die op zijn positie beter is dan een AZ'er
Timmer
  maandag 5 maart 2007 @ 13:42:29 #213
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_46938865
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:06 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Timmer
Ik zat er net aan te denken..
Als AZ voor volgend seizoen een echte goede keeper kan aanstellen, en dus eentje buiten NL.
Dan hebben ze mijn inziens 30% meer kans op de landstitel voor volgend seizoen.

Sinouh is het niet gewoon
Didulica heeft weinig kunnen laten zien en vind ik moeilijk.
Hij heeft al zeker 0 wedstrijdritme en hij is er nog lang niet.
Waterman is een goede keeper, misschien als 2e keeper houden.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:10:38 #214
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_46939813
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:42 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Als AZ voor volgend seizoen een echte goede keeper kan aanstellen, en dus eentje buiten NL.
En hoeveel kans dichte jij je cluppie voor het begin van de huidige competitie toe?
  maandag 5 maart 2007 @ 14:13:35 #215
121310 venomsnake
El Saltador
pi_46939928
Wij hebben nog wel een keeper in de aanbieding, heeft nog scorend vermogen ook.

Bas Roorda
Vraagprijs: 2.500.000 eurotjes.

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 5 maart 2007 @ 15:07:48 #216
55709 Stereotomy
pi_46941780
Jaaa. Ruilen voor Arveladze en Koevermans, plus 2.000.000 aan onze kant bij? Please?

Bulters heeft ook scorend vermogen, maar die doet dat minder mooi.
  maandag 5 maart 2007 @ 15:12:17 #217
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46941944
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:13 schreef venomsnake het volgende:
Wij hebben nog wel een keeper in de aanbieding, heeft nog scorend vermogen ook.

Bas Roorda
Vraagprijs: 2.500.000 eurotjes.

[afbeelding]
. Wanneer was dat?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_46941992
Zaterdag, maar er was al net gefloten .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_46944087
Ziet er inderdaad wel logisch uit...Hij ontspant zijn been een beetje en iedereen lijkt ook half in te zakken...Gefloten bij de trap van de vrij trap....
Maar wel grappig
  maandag 5 maart 2007 @ 16:49:56 #220
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_46945843
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:42 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Sinouh is het niet gewoon
Didulica heeft weinig kunnen laten zien en vind ik moeilijk.
Hij heeft al zeker 0 wedstrijdritme en hij is er nog lang niet.
Waterman is een goede keeper, misschien als 2e keeper houden.
Gewoon donderdag aan Newcastle vragen of ze Krul niet een tijdje kunnen missen.
Ta mère bien.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:17:06 #221
55709 Stereotomy
pi_46949174
quote:
AZ wil van Gaal voor langere tijd binden

AZ-voorzitter Dirk Scheringa heeft de intentie om de huidige hoofdcoach Louis van Gaal een contract voor het leven aan te bieden, aldus Hugo Borst. In het programma Studio Voetbal bracht de sportjournalist dit de wereld in.

AZ zou een voorbeeld nemen aan de constructie die Manchester United heeft met Sir Alex Ferguson. De oefenmeester van de Mancunians heeft bij zijn werkgever ook een contract voor het leven, en kan deze opzeggen als hij een punt achter zijn lopende trainerscarrière wilt zetten.

De kans dat Louis van Gaal in gaat op het aanbod van de flamboyante voorzitter lijkt echter sterk. De ex-trainer van onder andere Ajax en FC Barcelona heeft eerder te kennen gegeven dat hij aan het einde van het seizoen 2007/2008 de club vaarwel zou zeggen. Zo zou hij de ambitie hebben om een team te leiden op het WK van 2010 in Zuid-Afrika.

voetbalzone.nl
Ik vind Van Gaal goed, dus van mij mag het.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:25:48 #222
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46949455
"de kans lijkt sterk"?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:27:22 #223
55709 Stereotomy
pi_46949504
Slap, bedoelen ze denk ik
quote:
De Zeeuw heeft vlinders in de buik
Gepost door: Roadster | maandag 05 maart 2007 - 09:38:44 | Reageer: 0

Met een lach verliet AZ-middenvelder Demy de Zeeuw na de 4-0 zege bij FC Utrecht de kleedkamer.

Hij had, net als woensdag in het bekertoernooi, afgerekend met een ploeg die eerder dit seizoen nog maar één keer in eigen huis was verslagen.

Ook wist hij dat concurrent Ajax had verloren, waardoor AZ naar de tweede plaats van de ranglijst was gestegen. Logisch dat De Zeeuw in opperbest humeur op zoek ging naar de spelersbus.

Maar er was nog een oorzaak voor de pretoogjes van de kleine, kale middenvelder. Gevraagd naar een verklaring voor zijn goede spel van de laatste weken, aarzelde De Zeeuw even. ,,Ik ben verliefd,’’ onthulde hij voorzichtig.

De vlinders in zijn buik zorgen voor precisie in zijn benen. Ook gisteren was De Zeeuw weer een belangrijke schakel in de formatie van trainer Louis van Gaal.

De verdedigende middenvelder liep constant handig vrij en wist het spel snel en nauwkeurig te verleggen. Op die wijze, initiatiefrijk en dwingend, begon De Zeeuw (23) ook aan het seizoen.

Hij was de beste man op het veld tijdens de eerste competitiewedstrijd tegen NAC (8-1).

Tegenstanders gingen zich daarna steeds meer op De Zeeuw instellen. Hij kreeg het moeilijk tegen fysieke sterke opponenten en raakte langzamerhand zijn vorm kwijt.

In de laatste weken van 2006 belandde hij zelfs een aantal keer op de bank. ,,Ik had een zware tijd achter de rug,’’ zei de voormalige speler van Go Ahead Eagles gisteren.

,,Na de competitie ging ik met Jong Oranje naar het EK in Portugal. En in het begin van dit seizoen werd ik zelfs opgeroepen voor het Nederlands elftal. Binnen korte tijd kreeg ik veel nieuwe ervaringen te verwerken.’’

Na de korte winterstop keerde De Zeeuw terug in het basiselftal van de Alkmaarders. Soms als rechtshalf, soms als defensieve middenvelder op de as van het veld. Die laatste positie bevalt hem beter, zei hij.

Tegen Fenerbahçe begon hij twee keer als rechtshalf, maar nam hij tijdens die duels beide keren de plek van de geblesseerde Rogier Molhoek in.

Als verdedigende middenvelder groeide hij in de thuiswedstrijd tegen de Turken uit tot de smaakmaker van de Noord-Hollanders. De Zeeuw: ,,Ik voel dat ik sterker ben geworden. Dit seizoen doe ik samen met een stuk of acht ploeggenoten aan krachttraining. We noemen ons het elitegroepje.’’

De wederopstanding van De Zeeuw komt AZ prima uit, in een drukke periode waarin veel spelers geblesseerd zijn. Donderdag speelt de ploeg uit tegen Newcastle United in het toernooi om de UEFA Cup, drie dagen later wacht Feyenoord. In de week daarna staat de return tegen de Engelsen op het programma.

Met die wedstrijden in het vooruitzicht was het niet verwonderlijk dat AZ gisteren tamelijk ongeïnspireerd aan het treffen in de Galgenwaard begon.

FC Utrecht verzuimde in de openingsfase echter de gemakzucht af te straffen en zag halverwege de eerste helft de bal in het eigen doel verdwijnen.

Maarten Martens, de aanvallende middenvelder die het op het veld prima met De Zeeuw kan vinden, stuurde met een dubbele schaar Joost Broerse het bos in en krulde de 1-0 binnen. Ook bij de treffers van Shota Arveladze, Moussa Dembélé en Danny Koevermans was Martens betrokken.

Voor AZ was het nog even schrikken toen invaller Dembélé na een botsing met Utrecht-doelman Vorm enkele minuten op de grond bleef liggen. Maar even nadat de Belg met een nekkraag om per brancard van het veld werd gedragen, bleek al dat de schade meeviel.

Bron: AD
Hijs vlieft

[ Bericht 95% gewijzigd door Stereotomy op 05-03-2007 22:04:20 ]
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:12:31 #224
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_46967139
Ja heb die chica's op zijn hyves wel eens gezien?
pi_46968351
Newcastle gaat eraan
pi_46968854
Verdomme! Uitverkocht!
Pis ik net naast de pot.....5 minuten te laat volgens de AZ website. !@#%!@#%@$^

Gewoon weer de eerste europese thuiswedstrijd die ik sinds lange lange tijd in het café / thuis moet gaan kijken...
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:24:47 #227
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_46970723
Lekker op het Waagplein kijken, Berry's!
pi_46974218
Whehe ik ga lekker met me Newcastle shirtje/broekje/sokken aan de wedstrijd kijken
Ik support gevallen topclubs!
pi_46975194
En dan kan de rest je lekker uitlachen na de wedstrijd.
That's all folks!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:30:34 #230
55709 Stereotomy
pi_46977083
quote:
Cziommer voldoende hersteld
Door John (Spooky4u) op dinsdag 6 maart 2007 15:28
Bron: Telegraaf
Simon Cziommer is voldoende hersteld van zijn spierblessure. De middenvelder van AZ is daarom opgenomen in de selectie van AZ dat afreisd naar Engeland voor de achtste finales tegen Newcastle United.

De selectie van trainer Louis van Gaal bestaat daarmee uit 18 man. Hij kan nog steeds niet beschikken over de al langer geblesseerde spelers Rogier Molhoek, Stijn Schaars, David Mendes da Silva, Joey Didulica en Khalid Sinouh.
Dat is mooi dat Cziommer er weer is. Linkshalf is namelijk nogal dunbezet: alleen Boukhari kan daar nu spelen. Als hij geblesseerd raakt, zal Martens naar links moeten schuiven en dan Cziommer achter de spitsen. Of als Jenner geblesseerd raakt, zal Cziommer rechtshalf moeten spelen.

Het is best een goeie speler eigenlijk. Wel een beetje klef (hij geeft kusjes op het veld ), maar hij speelde eigenlijk best goed aan het begin van het seizoen toen hij een basisplaats had. Zijn probleem was echter dat Martens *nog* beter speelde.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:38:38 #231
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_46977395
Schaars en Da Silva zijn nu nog de echt belangrijke spelers die niet meer meedoen...
Mooi dat Cziommer er bij is, helaas 0 wedstrijdritme.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:47:35 #232
55709 Stereotomy
pi_46977782
quote:
Koevermans en Opdam opnieuw in voorselectie Oranje
ALKMAAR- Marco van Basten heeft Tim de Cler, Kew Jaliens, Demy de Zeeuw, Barry Opdam en Danny Koevermans in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal opgenomen. Op zaterdag 24 maart speelt Oranje in de EK-kwalificatie tegen Roemenie, woensdag 28 maart volgt de ontmoeting met Slovenië. Vrijdag 16 maart maakt Van Basten de definitieve namen bekend.
az.nl

Opdam Koef , De Zeeuw Op dit moment is er niemand beter die met de punt naar achter op het middenveld kan spelen dan Demy de Zeeuw
pi_46978233
Ben blij voor Opdam. Die gozer heeft de laatste paar weken echt hele goede wedstrijden gespeeld!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:38:08 #234
55709 Stereotomy
pi_46979743
Nouuuuuuu

Ik vond het wel onterecht van Van Gaal dat hij tegen Opdam had gezegd dat hij niet meer in de verdediging zou staan maar linkshalf moest. Toen er opeens veel blessures waren en Opdam wel terug in de verdediging moest, heeft hij zich wel prima bewezen dat Van Gaal niet om hem heen kon.

Maar het is een beetje een poor man's topverdediger: erg goed maar niet top, soms wat cruciale fouten, maar bij gebrek aan veel beter toch een rots in de branding.
pi_46979943
Op wat internationale fora lijkt het er op dat veel Engelsen toch denken dat Newcastle door gaat. Ze denken dat ze wel makkelijk scoren door de slechte verdediging. Daarnaast blijft AZ onderdeel van de Nederlandse competitie die niet zo hoog staat aangeschreven daar.

Door het spelen tegen ploegen als Liverpool en Manchester denken zij dat hun niveau ook vanzelf omhoog gaat en daarom vast sterker zijn dan de top van Nederland.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:45:32 #236
55709 Stereotomy
pi_46980056
Och, Sevilla, PSV, SV Meerssen en Fenerbahce waren toch ook alleen maar amateurclubjes?

AZ moet Newcastle niet onderschatten en met 0-4 een schop onder de kont geven. Of onderschat ik ze nou?

En wat nou slechte verdediging van AZ? De verdediging van Newcastle heeft evenveel doelpunten doorgelaten als dat de aanvallers gescoord hebben. Beetje Feyenoord-situatie dus. De Cler - Opdam - Jaliens - Steinsson is geen hele slechte verdediging. Het kan beter, maar dan moet er een nieuwe, betere centrale verdediger komen. Jaliens is toch beter dan Steinsson op de flanken, alhoewel Steinsson Babel wel in zijn pocket had.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:50:40 #237
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_46980235
Ach als ik de Premier League bekijk, en dan de 1e 4 goede clubs niet meetel dan....

Afijn, me reet. Die supporters roepen dat omdat Newcastle in de competitie kut draait.
11e.....
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:52:19 #238
55709 Stereotomy
pi_46980301
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:50 schreef fuckbuddy het volgende:
Ach als ik de Premier League bekijk, en dan de 1e 4 goede clubs niet meetel dan....
... heb je de eredivisie?

Laten we wel wezen: ze waren 1e geworden in de groep waarin Fenerbahce 3e was geworden.
pi_46980443
Newcastle vrij veel keren zien spelen en het is gewoon een goede ploeg. Jullie moeten hun niet onderschatten. Persoonlijk verwacht ik wel dat AZ hen uit zal schakelen, maar makkelijk zal het niet worden. Het verbaasde me eigenlijk al zo dat ze zoveel moeite met Fenerbahce hadden.
pi_46980605
Newcastle wordt hier echt zwaar onderschat. Kijk bovendien maar eens naar een team als Liverpool..Doen het al jaren waardeloos in de competititie maar in Europees verband, ho maar. Zelfde geldt voor Newcastle..Ze halen toch elke keer weer de kwartfinales of verder...

Ik ben zelf bang dat dit zelfs het eindstation is voor AZ. Ik zie ze in Newcastle gewoon niet winnen. Maar als ze thuis een beetje aardig spelen
pi_46980635
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:55 schreef Fetai het volgende:
Newcastle vrij veel keren zien spelen en het is gewoon een goede ploeg. Jullie moeten hun niet onderschatten. Persoonlijk verwacht ik wel dat AZ hen uit zal schakelen, maar makkelijk zal het niet worden. Het verbaasde me eigenlijk al zo dat ze zoveel moeite met Fenerbahce hadden.
Hoe zijn zij mentaal? Ik lees namelijk ook dat het laatste tijd wat inspiratieloos is, geen bezieling aanwezig. De kwaliteiten dus wel hebben maar dat het een beetje los zand is en geen 'unit'. Zelf heb ik ze niet zien spelen dus kan er zelf niet over oordelen.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:03:58 #242
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_46980833
Ik realiseer me wel dat Newcastle een sterk team is, absoluut, en dat het retespannend gaat worden.
Maar misschien is het persoonlijk, ik dacht dat F'bahce het eindstation zou zijn. Die hebben ze gepakt, die wedstrijden heeft het team een onwijze boost gegeven, de afgelopen wedstrijden draaien ze super, AZ geloofd erin, en ze staan nu 2e in de comp, en met één been in de finale van de KNVB Beker.

Dus op geestelijk niveau staan ze er beter voor dan Newcastle, dat draait de laatste tijd niet echt lekker..
@Norrage, Liverpool draait hardstikke lekker in de competitie, ze staan 3e!

@Stereo,

Idd dan heb je de ere...

Ik zie AZ gelijkspelen donderdag, en thuis het snel afmaken met een stuntje....
pi_46980950
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:58 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Hoe zijn zij mentaal? Ik lees namelijk ook dat het laatste tijd wat inspiratieloos is, geen bezieling aanwezig. De kwaliteiten dus wel hebben maar dat het een beetje los zand is en geen 'unit'. Zelf heb ik ze niet zien spelen dus kan er zelf niet over oordelen.
Dit klopt wel een beetje, hun laatste wedstrijd in de UEFA cup tegen Zulte Waregem maakten ze het zichzelf onnodig moeilijk. Zulte kwam er een aantal keren goed uit, vaak via de counter en Newcastle had veel moeite met het vinden van een gat. Maar de wil was er ook niet echt, aangezien ze toch al vrij zeker waren van een plek in de volgende ronde. Na de afloop van de wedstrijd zeiden ze ook dat Zulte gewoon het hun erg moeilijk maken en zijn ze zich ervan bewust dat AZ een tegenstander van niveau is, anders dan een aantal van hun vorige tegenstanders. Vaak heb ik het idee dat AZ in Europa nog best wel onderschat wordt, maar bij deze ploeg zal dit zeker niet het geval zijn.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:09:24 #244
55709 Stereotomy
pi_46981043
Newcastle had Fenerbahce toch wel gepwnd met 1-0 thuis. Dat is een beter resultaat dan in het DSB stadion!

http://www.vi.nl/vi/show/(...)page=40435/sc=323dd5

Maargoed, dit jaar scoort AZ altijd, dus ik herhaal wat ik gezegd had over de Turken: uit moet je gewoon een paar ballen erin prikken, en dan thuis afmaken. Overigens speelt Arveladze als een dweil de afgelopen paar wedstrijden, maar de snor is eraf, dus hij mag weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')