Ja op dit moment zeker.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:00 schreef CarDani het volgende:
[..]
O wat vreselijk voor je![]()
Heeft dit nog veel impact op je leven? Of heb je er inmiddels mee om leren gaan, het een plaatsje gegeven, je weet wel wat ik bedoel. Verwerkt ?
Ik zie niet in waarom dat iets met de strafmaat te maken heeft.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:07 schreef senesta het volgende:
Heb je ook gelezen dat deze vader in eerste instantie werd afgeraden door een agent om aangifte te doen?
Dat is natuurlijk in alle landen in meer of mindere mate het geval. Ik denk niet dat in NL het aantal niet-aangiften bovengemiddeld is.quote:Ik vraag me serieus wel eens af hoeveel mensen gewoon geen aangifte doen omdat het ze word afgeraden of omdat ze er het nut niet van inzien.
Wat een toestand.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:22 schreef Cattara het volgende:
[..]
Ja op dit moment zeker.
Ik weet sinds een halfjaar dat mn jongste zoon ook is misbruikt en hoogst waarschijnlijk mn oudste ook....
Ik had mn eigen misbruik geblokkeerd en dat komt nu naar boven....
Als er vroeger hulp voor mij was geweest,had ik misschien dingen eerder in kunnen zien.
Ik ben geestelijk mishandeld door mn ex en heb nooit ingezien dat dit niet zo hoorde,ik durfde nooit nee te zeggen en ben vreselijk naïf geweest door nooit in te grijpen toen ik degene betrapte(toen had ik er geen idee van),mn ex zei dat ik ze zag vliegen en dat diegene gewoon dronken was....
Ook later toen ik naaktfoto's vond werd dit afgewimpeld....
Altijd probeerde ik iedereen te vriend te houden,en durfde ik niet voor mezelf op te komen,ik was bang voor mn ex en schoonfamilie.
Door de gebeurtenissen in dit half jaar,laat ik me niet meer met een kluitje in het riet sturen!
Maar ik had zo graag gewild dat iemand me had geholpen...
En nu ik eindelijk voor mezelf en mn kids opkom,laten jeugdzorg en politie/justitie me vallen....(hij is nog steeds niet opgepakt en mn oudste zit daar in huis!)
We hebben nog een lange weg te gaan...
Gelukkig krijg ik wel steun van de GGZ en mn jongste ook om alles te verwerken.
De oudste staat onder druk van mn ex schoonfamilie en is gehersenspoeld,hij verteld niks....
Zo gek is dat niet. Als je onder behandeling bent, dan is dat iha niet voor niets. En dan is de kliniek idd verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:01 schreef CarDani het volgende:
Het laatste nieuws bewijst dit maar weer eens. Een vrouw wordt in Enschede doodgeschoten door een TBS-ser. Wat doen ze? Ze schuiven de schuld naar de kliniek.
De aandacht wordt niet op de dader gevestigd maar op de kliniek. "Want de dader is toch ontoerekeningsvatbaar." Is nog in "behandeling" en weet niet wat hij doet en blablabla.
Levenslang TBS kan goed mogelijk zijn. Het kan alleen niet vooraf worden bepaald.quote:Punt is, als hij al TBS opgelegd heeft gekregen door een misdrijf, wat moeten ze dan? Levenslang TBS? Is ook weer onlogisch omdat dat gericht is op terugplaatsen in de maatschappij.
Vreselijkquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:22 schreef Cattara het volgende:
[..]
Ja op dit moment zeker.
Ik weet sinds een halfjaar dat mn jongste zoon ook is misbruikt en hoogst waarschijnlijk mn oudste ook....
Ik had mn eigen misbruik geblokkeerd en dat komt nu naar boven....
Als er vroeger hulp voor mij was geweest,had ik misschien dingen eerder in kunnen zien.
Ik ben geestelijk mishandeld door mn ex en heb nooit ingezien dat dit niet zo hoorde,ik durfde nooit nee te zeggen en ben vreselijk naïf geweest door nooit in te grijpen toen ik degene betrapte(toen had ik er geen idee van),mn ex zei dat ik ze zag vliegen en dat diegene gewoon dronken was....
Ook later toen ik naaktfoto's vond werd dit afgewimpeld....
Altijd probeerde ik iedereen te vriend te houden,en durfde ik niet voor mezelf op te komen,ik was bang voor mn ex en schoonfamilie.
Door de gebeurtenissen in dit half jaar,laat ik me niet meer met een kluitje in het riet sturen!
Maar ik had zo graag gewild dat iemand me had geholpen...
En nu ik eindelijk voor mezelf en mn kids opkom,laten jeugdzorg en politie/justitie me vallen....(hij is nog steeds niet opgepakt en mn oudste zit daar in huis!)
We hebben nog een lange weg te gaan...
Gelukkig krijg ik wel steun van de GGZ en mn jongste ook om alles te verwerken.
De oudste staat onder druk van mn ex schoonfamilie en is gehersenspoeld,hij verteld niks....
Nederland is verwikkeld in zijn eigen belachelijke rechtssysteem.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet. Als je onder behandeling bent, dan is dat iha niet voor niets. En dan is de kliniek idd verantwoordelijk.
Dat laat overigens onverlet dat de dader niet ook verantwoordelijk kan zijn...
[..]
Levenslang TBS kan goed mogelijk zijn. Het kan alleen niet vooraf worden bepaald.
Inderdaad !!!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:58 schreef Jo0Lz het volgende:
Als justitie je zo in de steek laat, dan neem je toch het recht in eigen hand?!
Ik zou compleet gek worden, het enige wat me zou weerhouden zo'n persoon om te leggen, zijn dan je kinderen.
Wat een kutzooi.
Vertel eens: in welk land is het beter en waarom?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:41 schreef CarDani het volgende:
Nederland is verwikkeld in zijn eigen belachelijke rechtssysteem.
Dat zou jij zeer waarschijnlijk niet doen. En als je dat wel doet krijg je terecht een enorme draai om je oren. Eigenrichting is barbaars en heeft in het verleden nimmer tot successen geleid.quote:Ik vind het niet vreemd dat mensen het recht in eigen hand nemen. Zou ik absoluut ook doen !
Oh ja, dus als IK het heft in eigen handen neem ben IK de barbaar?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vertel eens: in welk land is het beter en waarom?
[..]
Dat zou jij zeer waarschijnlijk niet doen. En als je dat wel doet krijg je terecht een enorme draai om je oren. Eigenrichting is barbaars en heeft in het verleden nimmer tot successen geleid.
Eigenrichting is barbaars, punt. Je hebt nu eenmaal dit soort zaken over te laten aan de overheid.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:34 schreef CarDani het volgende:
Oh ja, dus als IK het heft in eigen handen neem ben IK de barbaar?
uhuh..heel logisch.............not
Je weet zeer waarschijnlijk vrijwel niets van rechtssystemen, maar dat houdt jou niet tegen om te concluderen dat Nederland een belachelijk systeem heeft.quote:Waarom moet ik een vergelijking maken met een ander land? Ik leef HIER in Nederland.
Bovendien weet ik te weinig van rechtssystemen in andere landen om daar een uitspraak over te kunnen doen.
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1213992.ecequote:Dat bleek gisteren tijdens een pro forma zitting bij de Bredase rechtbank. Jacobs wordt verdacht van de verkrachting van een 9-jarig Bredaas meisje in september vorig jaar.
Het delict vond plaats in haar huis terwijl haar familie lag te slapen. Er werd een landelijk opsporingsbericht verspreid met Jacobs' naam en foto.
De verdachte is acht maal eerder veroordeeld voor zedendelicten, waarvan een deel sterke overeenkomsten vertoont met het Bredase misdrijf. Hij heeft altijd geweigerd mee te werken aan psychiatrisch onderzoek en verlaat zijn cel geen minuut om observatie te voorkomen
Dat stond naast het artikel over de moordenaar van melanie Sijbers.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:03 schreef Gitanki het volgende:
8 maal eerder![]()
![]()
Ik zou zeggen, castreren die hap.
Castratie helpt helaas niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:07 schreef Incomplete het volgende:
Recidive komt toch wel erg vaak voor bij zedendelinquenten.
Dus inderdaad, verplichte castratie.
Indien naast de ballen ook de penis verwijderd wordt zal het wel helpen.quote:
Dat lijkt mij niet, aangezien het hier een verkrachting met vingers betrof (of wil je doorgaan met amputeren?).quote:Op vrijdag 16 maart 2007 20:20 schreef Incomplete het volgende:
Indien naast de ballen ook de penis verwijderd wordt zal het wel helpen.
Dus jij vindt het allemaal heeeeel rechtvaardig wat er gebeurt?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet, aangezien het hier een verkrachting met vingers betrof (of wil je doorgaan met amputeren?).
En dan nog: verminken van lichamen is niet toegestaan. Het volk tevredenstellen vind ik niet belangrijk genoeg om mensenrechten met voeten te treden... Nog afgezien van het feit dat een misser in de veroordeling wat lastig te herstellen is.
Om te beginnen: werkstraf voor verkrachten 4 jarig meisje ?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenrichting is barbaars, punt. Je hebt nu eenmaal dit soort zaken over te laten aan de overheid.
[..]
Je weet zeer waarschijnlijk vrijwel niets van rechtssystemen, maar dat houdt jou niet tegen om te concluderen dat Nederland een belachelijk systeem heeft.
Leg mij eens uit: op welke basis kom jij tot die conclusie?
Ik kan dat niet beoordelen, want ik weet niet in hoeverre de dader daadwerkelijk ontoerekeningsvatbaar is. Wel heb ik al eerder aangegeven dat m.i. de strafmaat in zijn algemeenheid ter zake van sexueel misbruik te laag ligt.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 23:38 schreef CarDani het volgende:
Dus jij vindt het allemaal heeeeel rechtvaardig wat er gebeurt?
Ik heb geen dochter. Maar zonder in detail te willen treden: ik heb helaas in mijn directe omgeving meerdere slachtoffers van sexueel misbruik.quote:Dan wil ik jou nog wel eens spreken als jouw dochter iets overkomt door zo'n smeerlap.
In beginsel te weinig: mee eens. Maar gelet op ontoerekeningsvatbaarheid misschien wel teveel. Ik heb al eerder aangegeven dat mijn broer geestelijk gehandicapt is. Die overziet zijn daden niet. Indien hij deze handelingen had uitgevoerd (gelukkig heeft hij nooit iets in die richting geprobeerd) dan was er maar één passende maatregel en dat is een gesloten inrichting (tot het moment dat men kan garanderen dat het niet meer zal gebeuren).quote:Op vrijdag 16 maart 2007 23:40 schreef CarDani het volgende:
Om te beginnen: werkstraf voor verkrachten 4 jarig meisje ?
Dit heeft niets met rechtssysteem te maken. Dat de overheid niet ideaal opereert is een feit. En op sommige punten faalt de overheid behoorlijk. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:En de overheid doet geen fuck. Die is verstrikt in zijn bureaucratie. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar BJZ.....en daar weet ik toevallig heel veel vanaf !
Je zal het wel begrijpen als je zelf kinderen hebt. Of je empatisch vermogen is onvoldoende ontwikkeld, dat kan natuurlijk ook. Je bent de perfecte ambtenaar.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 09:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan dat niet beoordelen, want ik weet niet in hoeverre de dader daadwerkelijk ontoerekeningsvatbaar is. Wel heb ik al eerder aangegeven dat m.i. de strafmaat in zijn algemeenheid ter zake van sexueel misbruik te laag ligt.
[..]
Ik heb geen dochter. Maar zonder in detail te willen treden: ik heb helaas in mijn directe omgeving meerdere slachtoffers van sexueel misbruik.
Iemand die "ontoerekeningsvatbaar" is, is dan ook niet in staat overwogen beslissingen te nemen. Waarom worrdt er dan wel rekening mee gehouden dat hij heeft besloten om te gaan verhuizen? Dit wordt dan wel aangenomen als een overwogen besluit en geinterpreteert als meewerkend.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
In beginsel te weinig: mee eens. Maar gelet op ontoerekeningsvatbaarheid misschien wel teveel. Ik heb al eerder aangegeven dat mijn broer geestelijk gehandicapt is. Die overziet zijn daden niet. Indien hij deze handelingen had uitgevoerd (gelukkig heeft hij nooit iets in die richting geprobeerd) dan was er maar één passende maatregel en dat is een gesloten inrichting (tot het moment dat men kan garanderen dat het niet meer zal gebeuren).
[..]
Dit heeft niets met rechtssysteem te maken. Dat de overheid niet ideaal opereert is een feit. En op sommige punten faalt de overheid behoorlijk. Maar goed, dat is een andere discussie.
dat eerste is lastig maar hij ging eraan zeker wetenquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
je moet gewoon zorgn dat je niet gepakt wordt, maar hij ging eraan. zonder twijfel
Hoezo? Verlies ik dan mijn inzicht in het strafrecht?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:31 schreef CarDani het volgende:
Je zal het wel begrijpen als je zelf kinderen hebt.
Of jij leert andermans mening accepteren, of je kan beter wegblijven van fora. Om nu iemand met een genuanceerde mening te beschuldigen van gebrek aan empatisch vermogen is een beetje lachwekkend. Niet in het minst omdat volgens deze redenering ook het OM, de rechters, de wetgever, de meerderheid van de Staten-Generaal, ambtenaren, enz. van hetzelfde euvel last moeten hebben...quote:Of je empatisch vermogen is onvoldoende ontwikkeld, dat kan natuurlijk ook.
Integendeel.quote:Je bent de perfecte ambtenaar.
Wat begrijp jij niet aan "deels"?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:37 schreef CarDani het volgende:
Iemand die "ontoerekeningsvatbaar" is, is dan ook niet in staat overwogen beslissingen te nemen. Waarom worrdt er dan wel rekening mee gehouden dat hij heeft besloten om te gaan verhuizen? Dit wordt dan wel aangenomen als een overwogen besluit en geinterpreteert als meewerkend.
Dat is het. Iedereen is altijd volledig toerekeningsvatbaar.quote:Dat hele "ontoerekeningsvatbare" geneuzel is gebaseerd op pure interpretatie van de persoon die zulke smeerlappen screent.
Het valt allemaal wel mee. NL heeft tekortkomingen, maar er zijn weinig landen waar e.e.a. zo goed is geregeld als in NL.quote:De overheid faalt zeker ! Verstrikt in de regels.
Het zijn 2 jongens van 7 en 14.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:39 schreef CarDani het volgende:
[..]
Vreselijk![]()
En hoe oud zijn je kinderen?
vervang levenslang voor doodstraf en we hebben een goeie oplossing. iemand levenslang opsluiten kost keiveel geld, de doodstraf is zeer goedkoop.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:21 schreef Megumi het volgende:
TBS afschaffen en vervangen door levenslang. En op kindermishandeling, verkrachting en moord en doodslag een minimum straf van levenslang stellen. En alleen rekening houden met verzachtende omstandigheden zoals een vader die de verkrachter van zijn dochter dood maakt. Daarvoor zou de minimum straf vrijspraak moeten zijn. Dan is het opgelost.
Waarom mag iemand niet worden behandeld?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:21 schreef Megumi het volgende:
TBS afschaffen en vervangen door levenslang.
Een opvoedkundige tik is tegenwoordig al snel kindermishandeling. En dan levenslang?quote:En op kindermishandeling, verkrachting en moord en doodslag een minimum straf van levenslang stellen.
Vrijspraak kan alleen als je het niet hebt gedaan, althans het feit niet is bewezen... Je bedoelt: schuldigverklaring zonder strafoplegging.quote:En alleen rekening houden met verzachtende omstandigheden zoals een vader die de verkrachter van zijn dochter dood maakt. Daarvoor zou de minimum straf vrijspraak moeten zijn.
De doodstraf is niet goedkoop.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:33 schreef GewoneMan het volgende:
vervang levenslang voor doodstraf en we hebben een goeie oplossing. iemand levenslang opsluiten kost keiveel geld, de doodstraf is zeer goedkoop.
de doodstraf is zeer zeker goedkoper (kan iig zeer goedkoop zijn)quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
De doodstraf is niet goedkoop.
Bovendien: er zijn nogal wat valse aangiften ten aanzien van sexueel misbruik. En natuurlijk ook veroordelingen die achteraf niet kloppen. Denk aan de Schiedamse parkmoord, de zaak Christel Ambrosius. Toch lullig als de nabestaanden "sorry" hadden gekregen...
Het spijt mij, maar in de praktijk blijkt het niet zo te zijn. Het is net iets meer dan iemand een kogel door de kop (of b.v. een hoop gif door de aderen) jagen. Juist de waarborgen die erbij horen kosten veel geld. En zonder de waarborgen zal er veel mis gaan.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:58 schreef GewoneMan het volgende:
de doodstraf is zeer zeker goedkoper (kan iig zeer goedkoop zijn)
Mag ik lachen om de gedachte dat in de meeste gevallen e.e.a. overduidelijk is en een paar minder duidelijk? Het is nu al andersom. En zelfs een bekentenis garandeert niets (zie onder meer zaak Ambrosius), waarbij ik nog even aan wil geven dat bij het invoeren van de doodstraf bij "duidelijke" zaken het aantal bekennende verdachten meest waarschijnlijk niet zal stijgen.quote:uiteraard moet er wel onomstotelijk worden bewezen dat het de dader is wat in de meeste gevallen overduidelijk is. die paar gevallen waar het minder duidelijk is kan je overgaan tot levenslange celstraf tot er voldoende bewijzen zijn
Maar op zich ben ik het er mee eens dat in zijn algemeenheid bepaalde delicten te zwaar en bepaalde delicten te licht worden gestraft. Dus kennelijk wijn wij het niet oneens op dat punt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:57 schreef zillah666 het volgende:
Maar het punt wat ik in het begin maakte blijft nog steeds staan: De verhoudingen zijn te scheef.
Ik snap wel dat mensen boos worden. Zoiets volgt uit de berichtgeving en het niet kennen van de overwegingen en het niet in het juiste perspectief plaatsen daarvan.quote:Voor een verkeersovertreding zijn de straffen (bijna) zwaarder dan voor het verkrachten van een kind. En daarom worden mensen boos.
Helaas is er geen beter alternatief. De wereld is niet perfect. Mensen roepen al snel dat NL veel te soft is met criminelen. Maar mensen die verdachte zijn geweest, terecht of onterecht, zijn het daar nooit mee eens: integendeel.quote:Hartstikke mooi op papier verder. Maar de uitwerking is een nogal kut.
Ik moet nu even op de ervaring van mijn moeder vertrouwen: de meeste kinderverkrachters zijn geen pedofiel en de meeste pedofielen geen kinderverkrachters.quote:Vooral omdat pedofilie, en impuls control (2 dingen die samen pedoseksualiteit kunnen veroorzaken) zijn die niet echt te genezen/aan te leren zijn. Daarbij opgeteld dat je op den duur heus wel leert wat die behandelaar wilt horen, en zo kun je mooi op onbegeleid verlof. Een heel weekend lang! Daar heb je al 5 jaar naartoe geleefd!![]()
Just my 2 cents...
Het is een concreet probleem en heeft veel met geld te maken. OM, rechtspraak, hulpinstanties... ze krijgen in NL relatief gezien weinig geld. Soms helpt meer geld ergens tegenaan gooien niet. Maar in dit geval toch zeker deels wel.quote:In je 'verweer'schreef je een (aantal?) keer voer dat het probleem bij andere instanties ligt. Maar volgens mij zeggen ze dat allemaal: Justitie zegt dat zorginstanties het niet goed doen. En zorginstanties zeggen dat ze te weinig behandeltijd en geld krijgen. Maar omdat ze maar weinig behandeltijd krijgen hebben ze dat extra geld in de eerste plaats al helemaal niet nodig, niet dat dat geld er anders wel zou zijn, maar dat is een ander verhaal. En zo is het cirkeltje weer min of meer rond.
Vreselijk !quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:45 schreef Cattara het volgende:
[..]
Het zijn 2 jongens van 7 en 14.
Ik heb gisteren een gesprek met zeden gehad....
Mn oudste (die een verklaring moest afleggen vanwege het misbruik van de jongste)zegt dat er niks met hem gebeurd is !
Hopelijk spreekt hij de waarheid.
Het vervolgen van de dader ligt nu in handen van de officier.
Wat nu als de dader niet veroordeeld word ?
Ik geef mn jongste echt niet mee aan de vader die hem weer in contact laat komen met de dader...
Zn vader geloofd het niet en wil een omgamgsregeling,ik peins er niet over!
Je word gewoon als moeder gedwongen om mee te werken je kind in een onveilige situatie te brengen.
Onder het mom :een kind heeft recht op beide ouders.....
Ach en die veiligheid,volgens de instanties valt het toch wel mee?
Mn jongste is als de dood voor de dader!
Als ik mee werk aan een omgangsregeling,raakt hij het vertrouwen in mij straks ook nog kwijt.....
Na een half jaar vechten tegen de instanties ben ik het echt zat !
Hopelijk kan mn advocaat jeugdzorg wel in laten zien dat ze fout op fout gemaakt hebben.
Helemaal mee eens !!!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:33 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
vervang levenslang voor doodstraf en we hebben een goeie oplossing. iemand levenslang opsluiten kost keiveel geld, de doodstraf is zeer goedkoop.
Door deze sanctie in te voeren, bedenken de mensen zich wel een paar keer voordat ze overgaan tot zo'n smerige laffe daad.quote:Op zondag 18 maart 2007 08:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het spijt mij, maar in de praktijk blijkt het niet zo te zijn. Het is net iets meer dan iemand een kogel door de kop (of b.v. een hoop gif door de aderen) jagen. Juist de waarborgen die erbij horen kosten veel geld. En zonder de waarborgen zal er veel mis gaan.
Doodstraf is een weg die je niet wil bewandelen. Niet voor niets wordt het her en der afgeschaft en opnieuw instellen Mag ik dan huiveren bij dit soort plannen?
?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
[quote]Hoezo? Verlies ik dan mijn inzicht in het strafrecht
Nee hoor, want nu generaliseer JIJ. Ik niet. Maar dat bewijst maar weer eens dat je er niet tegen kunt als het jouw persoontje betreft. Komt al wat dichterbij he?quote:Of jij leert andermans mening accepteren, of je kan beter wegblijven van fora. Om nu iemand met een genuanceerde mening te beschuldigen van gebrek aan empatisch vermogen is een beetje lachwekkend. Niet in het minst omdat volgens deze redenering ook het OM, de rechters, de wetgever, de meerderheid van de Staten-Generaal, ambtenaren, enz. van hetzelfde euvel last moeten hebben...
[..]quote:De hele wereld is gek behalve jij, nietwaar?
Duh.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:58 schreef GewoneMan het volgende:
uiteraard moet er wel onomstotelijk worden bewezen dat het de dader is
En de "minste" gevallen hebben pech gehad? Daar hebben ze wat aan zeg, aan een "s-s-sorry, foutje, bedankt" als ze onder de groene zoden liggen.quote:wat in de meeste gevallen overduidelijk is.
Als het "minder duidelijk" is, is er geen "wettig en overtuigend bewijs" en volgt vrijspraak. En jij wilt iemand éérst tot levenslang veroordelen en dán pas in alle rust "voldoende bewijzen" gaan zoeken?quote:die paar gevallen waar het minder duidelijk is kan je overgaan tot levenslange celstraf tot er voldoende bewijzen zijn
Sterktequote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:45 schreef Cattara het volgende:
[..]
Het zijn 2 jongens van 7 en 14.
Ik heb gisteren een gesprek met zeden gehad....
Mn oudste (die een verklaring moest afleggen vanwege het misbruik van de jongste)zegt dat er niks met hem gebeurd is !
Hopelijk spreekt hij de waarheid.
Het vervolgen van de dader ligt nu in handen van de officier.
Wat nu als de dader niet veroordeeld word ?
Ik geef mn jongste echt niet mee aan de vader die hem weer in contact laat komen met de dader...
Zn vader geloofd het niet en wil een omgamgsregeling,ik peins er niet over!
Je word gewoon als moeder gedwongen om mee te werken je kind in een onveilige situatie te brengen.
Onder het mom :een kind heeft recht op beide ouders.....
Ach en die veiligheid,volgens de instanties valt het toch wel mee?
Mn jongste is als de dood voor de dader!
Als ik mee werk aan een omgangsregeling,raakt hij het vertrouwen in mij straks ook nog kwijt.....
Na een half jaar vechten tegen de instanties ben ik het echt zat !
Hopelijk kan mn advocaat jeugdzorg wel in laten zien dat ze fout op fout gemaakt hebben.
Heb jij weleens gehoord van een officier van justitie die iets goed doet dan? Ik niet.quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:37 schreef Zyggie het volgende:
Wat heeft die officier van justitie gesnoven om zo'n lage straf te eisen?![]()
Alles is zo onderhand serieus mis in Nederland. Naar het volk wordt al járen niet meer geluisterd. De zakkenvullers op het Haagse Binnenhof denken ècht alleen maar aan het gat in de staatskas. Het gaat alleen om geld. Het zal hun toch worst zijn wat wij denken van dit soort zwakzinnige straffen. Een kinderverkrachting, een moord, een mishandeling...dat interesseert ze toch niks? Dat levert geen geld op. Allochtone hanggroepjongeren? Laat lekker gaan! Kinderlokkers? Laat gaan. Iemand wiens fietsachterlichtje het niet doet? OPPAKKEN!! POOOOEEEN!!! Hé, daar rijdt iemand 105 i.p.v. 100! STAANDE HOUDEN DOE VENT! GEEEEELD!!!!! Kijk 's, daar wordt een oud vrouwtje gemolesteerd, zie je dat? Gauw, doorrijden, anders zijn we die auto met dat kapotte linkerremlicht kwijt, dat scheelt weer een hoop geld.quote:Op zondag 25 februari 2007 11:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De arrogantie.
Volgens mij is de rechtspraak er voor het volk. Als het volk consequent oordeelt dat uitspraken niet in verhouding staan tot de vergrijpen is er iets serieus mis met de wetgeving en de rechtspraak in Nederland.
Kijk dan ook niet gek op wanneer, och iemand een tasjesdief dood rijdt ofzo.
Hetgeen in de VS blijkt, want daar zijn de misdaadcijfers veel lager...quote:Op zondag 18 maart 2007 09:43 schreef CarDani het volgende:
Door deze sanctie in te voeren, bedenken de mensen zich wel een paar keer voordat ze overgaan tot zo'n smerige laffe daad.
Als een kip zonder kop? Ik verwacht van niet hoor...quote:Op zondag 18 maart 2007 09:48 schreef CarDani het volgende:
Laat ik het zo zeggen: dan zul je wellicht met een heel ander perspectief naar de zaken gaan kijken ja.
Zoek eens op wat generaliseren betekent...quote:Nee hoor, want nu generaliseer JIJ. Ik niet.
Zo'n zwaktebod kan ik best hebben. Ik wijs je alleen op het feit dat het een zwaktebod is.quote:Maar dat bewijst maar weer eens dat je er niet tegen kunt als het jouw persoontje betreft. Komt al wat dichterbij he?
Je begint wartaal uit te slaan.quote:Je valt uit je rol DS4. Dat past niet bij een ambtenaar of jurist whatever.,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |