Dat is pas het begin..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:07 schreef T1andonly het volgende:
Op het eerste gezicht vind ik dit werkelijk een schokkend lage straf. Als ik die vader was dan brandde het huis van m'n aardige overbuurman nog vandaag tot de grond toe af.
Da's dan ook weer jammer.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 01:01 schreef __Saviour__ het volgende:
in sommige amerikaanse staten krijg je hier dus de doodstraf voor
euhm .. ik durf het bijna niet te vragen .. maar .. is de nederlandse agent een beetje bang of is in de greep van het quotum ?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:12 schreef ouderejongere het volgende:
Welkom in Nederland.
De dader die een eigenaar van een avondwinkel doodschoot loopt nog steeds vrij rond.
Een kinderverkrachter krijgt een taakstraf.
Iemand die 5 kilometer te hard rijdt wordt door een team van 30 politiewagens en 60 agenten overmeesterd en bestraft.
Ehm..quote:Op zaterdag 3 maart 2007 01:09 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm .. ik durf het bijna niet te vragen .. maar .. is de nederlandse agent een beetje bang of is in de greep van het quotum ?
Allebei wel iets denk ik.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 01:09 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm .. ik durf het bijna niet te vragen .. maar .. is de nederlandse agent een beetje bang of is in de greep van het quotum ?
Je overdrijft een tikkeltje nietwaar?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:12 schreef ouderejongere het volgende:
Welkom in Nederland.
De dader die een eigenaar van een avondwinkel doodschoot loopt nog steeds vrij rond.
Een kinderverkrachter krijgt een taakstraf.
Iemand die 5 kilometer te hard rijdt wordt door een team van 30 politiewagens en 60 agenten overmeesterd en bestraft.
je hebt helemaal gelijk .. mijn excuses aan de heren met het petje dat ons allemaal past .. niet jullie fout ..quote:Op zaterdag 3 maart 2007 01:13 schreef kevin85 het volgende:
Waarom kun jij, en met jou velen, dat onderscheid niet maken?
Dat is algemeen bekend en ze trekken zich ook niks aan van dat wat rechtvaardig is........quote:Op zondag 25 februari 2007 10:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het volk kan hier niet over oordelen. Zie deze draad. Gelukkig trekken rechters zich dan ook geen donder aan van het volk.
Nog veeel te weinig!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:07 schreef babba het volgende:
Kleuterverkrachter krijgt 240 uur werkstraf
Het is uiteindelijk 240 uur geworden
En behandeling neem ik aan, alleen zo jammer dat dergelijke figuren maar al te vaak genieten van het navertellen van hun seksuele wandaden. Vandaar ik dat bekennen niet erg geweldig vind. Voor het zelfde geld heeft die vent dáár ook van (na)genotenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:07 schreef babba het volgende:
Dit gaat wel erg ver , om te stellen dat behandelaars daar plezier aan belevenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Behandelen van dergelijke mensen is zelden een succes, de enigen die er wél plezier aan beleven zijn de daders en de behandelaars.![]()
Dat zal hem leren de deugniet !quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:07 schreef babba het volgende:
Volgens mij heeft hij 240 uur en zes maanden voorwaardelijk gekregen ipv de geëiste 180 uur en drie maanden voorwaardelijk. Wie moet er in hoger beroep gaan, de veroordeelde?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 07:24 schreef popolon het volgende:
Komt er nog een vervolg? Hoger beroep?
Dit kan toch niet definitief zijn?
quote:Forse werkstraf voor ontucht met meisje
Gepubliceerd op 02 maart 2007, 16:43
Laatst bijgewerkt op 02 maart 2007, 17:51
purmerend -
Een 39-jarige Amsterdammer is vrijdag tot 240 uur werkstraf en een voorwaardelijke gevangenisstraf van een half jaar veroordeeld. De man kreeg de straf omdat hij in december van het afgelopen jaar in zijn toenmalige woning in Purmerend ontucht heeft gepleegd met een vierjarig meisje.
Met deze strafmaat gaat de Haarlemse rechtbank duidelijk verder dan het Openbaar Ministerie. Officier van justitie H. Tillart had twee weken geleden namelijk 180 uur werkstraf en drie maanden voorwaardelijke gevangenisstraf geëist, maar de rechtbank vond die eis duidelijk te laag.
De rechters in Haarlem vinden bewezen dat de man het kind niet alleen betastte, maar ook verder ging. De man moet zich van de rechtbank verplicht laten behandelen om herhaling te voorkomen. De rechtbank sprak van een ernstig misdrijf, waarbij normaal gesproken een langdurige celstraf zou passen. De rechters hielden er echter rekening mee dat de man geen strafblad heeft en volgens deskundigen ook enigszins verminderd toerekeningsvatbaar is.
Het vierjarige slachtoffer was een vriendinnetje van het vijfjarige zoontje van de Amsterdammer. De vader van het meisje las twee weken geleden bij de rechtbank een emotionele verklaring voor. Daaruit bleek dat het hele gezin veel last heeft van wat er is gebeurd. Het kind slaapt slecht, heeft nachtmerries en last van agressieve buien. ,,Als ouders gaan we door een hel. Ons leven is voorgoed veranderd.''
Dat ze achterhaald zijn, dat wil zeggen: ze zijn niet volledig juist, betekent niet dat ze niet meer gebruikt kunnen worden.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:59 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Dat ze een zet in de goede richting hebben gegeven wil niet zeggen dat het inmiddels niet achterhaald is.
Of misschien weet jij het verschil gewoon niet? En kom nou niet met woordenboekdefinities eh. Trouwens, 'ontucht' betekent niet dat er geen 'verkrachting' heeft plaatsgevonden. Nee, jij wil liever dat alles nog 100x wordt aangedikt met allemaal keiharde termen. Dat maakt het een beter artikel, nietwaar.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:31 schreef popolon het volgende:
Ok, we noemen verkrachten nu gewoon ontucht.
Nee daar wordt lekker diep ingaan op de juridische kant v.d zaakquote:Op donderdag 22 februari 2007 19:45 schreef babba het volgende:
[..]
Er staat natuurlijk ook niet voor niets "Bekijk video" onder
Heb je ook gelezen dat deze vader in eerste instantie werd afgeraden door een agent om aangifte te doen?quote:Op maandag 26 februari 2007 19:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
In Nederland zijn de straffen (naar Europees gemiddelde bezien) hoog.
Voordat je gaat klagen: weinig landen waar zo weinig criminaliteit is als in EU landen.
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:22 schreef Bep het volgende:
[..]
Dit gaat wel erg ver , om te stellen dat behandelaars daar plezier aan beleven![]()
Nee laten we 't inderdaad het niet bij de naam noemen want dat is nogal schokkend.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 15:30 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Of misschien weet jij het verschil gewoon niet? En kom nou niet met woordenboekdefinities eh. Trouwens, 'ontucht' betekent niet dat er geen 'verkrachting' heeft plaatsgevonden. Nee, jij wil liever dat alles nog 100x wordt aangedikt met allemaal keiharde termen. Dat maakt het een beter artikel, nietwaar.
Yay telegraafmentaliteit.
De fatsoenlijke burgers worden extreem zwaar bestraft als ze het * recht in eigen hand nemen* , dat pikken de rechters namelijk niet. Ze zullen het wel als kritiek zien ofsowquote:Op maandag 5 maart 2007 09:43 schreef Rnej het volgende:
maar als die straffen zo laag zijn
wat belet die vader dan om die verkrachter eens goed te verminken?
ik zou t wel weten....
quote:Op maandag 26 februari 2007 10:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet alleen te zwaar, maar ook nog eens belachelijk. Wij hoeven ons niet te verlagen naar het niveau van een of andere bananenrepubliek om mensen te straffen. Bovendien word ik een beetje moe van al die mensen die op fora schreeuwen dat ze (kinder)misbruikers wel even gaan vermoorden, ophangen, doodstenigen en weet ik veel wat, terwijl het in de praktijk altijd zal blijven bij het posten van berichtjes.
Een jaar of 10 a 15 cel, plus gedwongen chemische castratie (als dat kan) is wat mij betreft genoeg.
Als je de belasting ontduikt krijg je een veel hogere straf.quote:Op maandag 5 maart 2007 10:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De fatsoenlijke burgers worden extreem zwaar bestraft als ze het * recht in eigen hand nemen* , dat pikken de rechters namelijk niet. Ze zullen het wel als kritiek zien ofsow![]()
Criminelen word echter wel de hand boven het hoofd gehouden want, die kunnen er niks aan doen. dat ze slecht zijn.
Criminaltiteit schijnt tegenwoordig een anders woord voor ziekte te zijnTenzij je en bank berooft of een rechter voor zijn raap schiet
![]()
Enne zieken moet je niet straffen maar * beter * maken![]()
![]()
Ik kon beter ook geen aangifte doen volgens jeugdzorg,ze wilden eerst meer bewijs zien...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Heb je ook gelezen dat deze vader in eerste instantie werd afgeraden door een agent om aangifte te doen?
Ik vraag me serieus wel eens af hoeveel mensen gewoon geen aangifte doen omdat het ze word afgeraden of omdat ze er het nut niet van inzien.
Ja, en wat denk je van een officeel onderzoek dat bij zo'n klein slachtoffertje moet gebeuren voor het "bewijs".quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:34 schreef Cattara het volgende:
[..]
Ik kon beter ook geen aangifte doen volgens jeugdzorg,ze wilden eerst meer bewijs zien...![]()
De zeden politie hier in Groningen stond er versteld van...
Er zijn zat mensen die zich zo klein voelen omdat er geen mede werking word verleend...
Je word gewoon ontmoedigd.
Eerst moet er nog iets ergers gebeuren.....
En dan ?is het voor velen te laat !![]()
O wat vreselijk voor jequote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:01 schreef Cattara het volgende:
Ik weet uit ervaring wat het met je doet....![]()
Ik was 6..... ,hij op proefverlof,en heeft daar goed gebruik van gemaakt![]()
Wanneer ziet justitie nou eens in dat deze mensen niet te genezen zijn en gewoon weer in hun oude patroon vervallen!
Ja inderdaad.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:36 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Kop eraf! Voor eeuwig in het hellevuur! De overheid is crimineel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |