Zeker niet als geoordeeld wordt dat herhaling zeer voor de hand liggend is.quote:Op zondag 25 februari 2007 10:58 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een onzin? Omdat ik vind dat 180 uur werkstraf een belachelijke straf is voor het vernielen van het gevoel van veiligheid, inbreuk doen op de intimiteit van een klein meisje, ben ik meteen voor barbaarse rechtspraak? Ik praat nergens over opknopen aan de hoogste boom, niet over een doodstraf, sterker nog, ik heb nog niet eens aangedragen wat ik wel een gepaste straf zou vinden. Misschien moet je zelf minder snel oordelen. Wat ik wel weet, is dat een verkrachting niet goed is, ongezond is, geestelijk ziek is. En dat een beetje therapie en 180 uur schoffelen, daar niet mee in verhouding staat.
Inderdaadquote:Op zondag 25 februari 2007 12:09 schreef Strolie75 het volgende:
Nou, dit land kan dus ook best zonder Pedopartij.l
Kijk, dat een ouder dat doet kan ik ook begrijpen (wat iets anders is dan goedkeuren). Ik verwacht alleen van mensen die er verder vanaf staan dat ze niet alleen maar emotioneel wat roepen.quote:Op zondag 25 februari 2007 10:48 schreef senesta het volgende:
Nee, maar uiteindelijk dan ook niet raar opkijken als mensen het recht in eigen hand nemen.
Ik zou een dergelijke straf als ouder ook niet kunnen verkroppen![]()
Kijk, dat bedoel ik nu. Er IS nog geen straf vastgesteld. Dat gaat op 2 maart 2007 gebeuren en we leven nu in februari 2007...quote:Op zondag 25 februari 2007 10:58 schreef djenneke het volgende:
Wat is dat nou voor een onzin? Omdat ik vind dat 180 uur werkstraf een belachelijke straf is voor het vernielen van het gevoel van veiligheid, inbreuk doen op de intimiteit van een klein meisje, ben ik meteen voor barbaarse rechtspraak? Ik praat nergens over opknopen aan de hoogste boom, niet over een doodstraf, sterker nog, ik heb nog niet eens aangedragen wat ik wel een gepaste straf zou vinden. Misschien moet je zelf minder snel oordelen. Wat ik wel weet, is dat een verkrachting niet goed is, ongezond is, geestelijk ziek is. En dat een beetje therapie en 180 uur schoffelen, daar niet mee in verhouding staat.
Terug naar de middeleeuwen. Waar verdachten bij voorbaat schuldig waren.quote:Op zondag 25 februari 2007 11:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens mij is de rechtspraak er voor het volk. Als het volk consequent oordeelt dat uitspraken niet in verhouding staan tot de vergrijpen is er iets serieus mis met de wetgeving en de rechtspraak in Nederland.
Ik heb helemaal niet gezegd dat er al een straf is vastgesteld. Ik zeg alleen dat ik de straf die nu geëist wordt, belachelijk vind. Ik hoop dat de rechter er dan ook anders over denkt. Hou eens op met al die onzin.quote:Op zondag 25 februari 2007 12:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik nu. Er IS nog geen straf vastgesteld. Dat gaat op 2 maart 2007 gebeuren en we leven nu in februari 2007...
Klagen over het feit dat de straf te laag is, terwijl deze nog niet is vastgesteld is per definitie een te vroeg oordeel.
Klagen over het feit dat de straf te laag is, terwijl deze wel is vastgesteld zonder de feiten te kennen is ook nog steeds te vroeg overigens, maar daar gaat het niet over.
Nee gewoon vooruit naar gerechtigheid. Je bent wel erg goed in oordelen he? Ik dacht dat 'jullie' rechtsgeleerden daar genuanceerd in warenquote:Op zondag 25 februari 2007 12:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Terug naar de middeleeuwen. Waar verdachten bij voorbaat schuldig waren.
En de maatschappij is.... juist.quote:De rechtspraak is er niet voor het volk. De rechtspraak is er voor de maatschappij.
De maximumstraf is 12 jaar...quote:Op zondag 25 februari 2007 12:05 schreef draaijer het volgende:
WTF, wat is dit nou weer voor "straf". Het slaat werkelijk nergens op. Ze hadden een voorbeeld moeten stellen en hem gewoon 20 jaar + TBS moeten geven.
Wat jij gerechtigheid vindt, heeft niets met gerechtigheid te maken.quote:Op zondag 25 februari 2007 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee gewoon vooruit naar gerechtigheid.
Ik kan deze reactie dan toch moeilijk plaatsen:quote:Op zondag 25 februari 2007 12:52 schreef djenneke het volgende:
Ik heb helemaal niet gezegd dat er al een straf is vastgesteld. Ik zeg alleen dat ik de straf die nu geëist wordt, belachelijk vind. Ik hoop dat de rechter er dan ook anders over denkt. Hou eens op met al die onzin.
Terwijl ik slechts opmerk dat er nog helemaal geen straf is uitgesproken (hetgeen anders staat vermeld in TT en door velen ook WEL expliciet wordt gesproken over de belachelijk lage straf die zou zijn opgelegd) en dat het wat lastig oordelen is zonder de feiten te kennen.quote:Op zondag 25 februari 2007 10:58 schreef djenneke het volgende:
Omdat ik vind dat 180 uur werkstraf een belachelijke straf is
Wat ik al zei: Al kreeg hij maar 2 jaar, dan zou het al beter te verkroppen zijn. Dan heeft hij namelijk ook iets wat hij zijn hele leven meedraagt. Want reken maar dat het in dit geval zeker geen pretje is in de bak als je medegevangenen erachter komen waar je voor zit.quote:
Wie bepaalt datquote:Op zondag 25 februari 2007 12:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat jij gerechtigheid vindt, heeft niets met gerechtigheid te maken.
Als blijkt dat meer patienten overlijden op de operatie tafel dan dat er daadwerkelijk geholpen worden denk ik dat het volk ook gaat morren, denk je niet?quote:Net zoals ik het aan artsen overlaat hoe een operatie uitgevoerd dient te worden, zou het handig zijn als we de rechtspraak ook overlaten aan deskundigen. Lekenrechtspraak heeft nog nooit goed gewerkt.
Het IS ook naar mijn mening een belachelijke straf voor een dergelijk delict. Ik zeg alleen echt nergens dat deze al is vastgesteld. Dat jij daar moeite mee hebt, kan ik helaas helemaal niks aan doen.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan deze reactie dan toch moeilijk plaatsen:
Ik heb het dus iig helemaal niet gehad over een straf die reeds is opgelegd. Laten we wel zijn: de man heeft toegegeven "dat hij de kleuter had betast en strelende bewegingen over haar vagina had gemaakt". En: "Hij ontkende dat hij met zijn duim in haar vagina was geweest, maar had dit eerder wel toegegeven bij de politie". Misschien dat sommige mensen dit normaal vinden, of niet zo ernstig. Ik weet het niet. Maar persoonlijk vind ik het een behoorlijk zieke manier van omgaan met een 4 -jarig meisje.quote:Terwijl ik slechts opmerk dat er nog helemaal geen straf is uitgesproken (hetgeen anders staat vermeld in TT en door velen ook WEL expliciet wordt gesproken over de belachelijk lage straf die zou zijn opgelegd) en dat het wat lastig oordelen is zonder de feiten te kennen.
Maar ja, genuanceerd oordelen... dat wordt ten aanzien van dit soort zaken je niet in dank afgenomen. Nee, dan de Fok!-methode TM... Er staats iets over sex, meisje, minderjarig en dan is het: keihard straffen en wel NU!
Persoonlijk hou ik daar niet zo van.
Toch weer dat barbaarse: dan wordt hij lekker in elkaar geslagen, of misschien zelf wel verkracht...quote:Op zondag 25 februari 2007 13:03 schreef Gia het volgende:
Wat ik al zei: Al kreeg hij maar 2 jaar, dan zou het al beter te verkroppen zijn. Dan heeft hij namelijk ook iets wat hij zijn hele leven meedraagt. Want reken maar dat het in dit geval zeker geen pretje is in de bak als je medegevangenen erachter komen waar je voor zit.
Jij pleit hier niet voor democratie, maar dictatuur van de meerderheid. Ik vraag mij af in hoeverre jij jouw stelling onderschrijft indien de meerderheid de Sharia wil...quote:Op zondag 25 februari 2007 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Laat ik het even jip en janneke uitleggen. De regering stelt wetten voor. De tweede kamer en de senaat (het volk) keuren deze goed (dan wel af). De rechterlijke macht heeft dit maar uit te voeren.
Dus wat 'het volk' gerechtheid vind heeft wel degelijk alles met gerechtigheid te maken. Dat de wens van het volk min of meer stelselmatig genegeerd wordt doet niets af aan dit simpele grondbeginsel.
Heb je inhoudelijke klachten over de rechterlijke macht dan?quote:Als blijkt dat meer patienten overlijden op de operatie tafel dan dat er daadwerkelijk geholpen worden denk ik dat het volk ook gaat morren, denk je niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |