abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46564449
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
k open zo wel een apart topic maar alles is te reverse engineren voor een fractie van de kosten
Dat zeg ik, je jaagt de consument op hoge kosten door dat te verbieden.
pi_46564487
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat zeg ik, je jaagt de consument op hoge kosten door dat te verbieden.
hier verder.
Libertaliers hoe staan jullie tegenover patenten/octrooien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46566387
Ik heb sowiezo het idee dat de laatste jaren de boetebedragen in de EU flink omhoog zijn gegaan.

En terecht. Laten we eerlijk zijn; de Nederlandse bouwbedrijven liggen nog steeds dubbel..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_46567082
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:21 schreef Napalm het volgende:
Ik heb sowiezo het idee dat de laatste jaren de boetebedragen in de EU flink omhoog zijn gegaan.

En terecht. Laten we eerlijk zijn; de Nederlandse bouwbedrijven liggen nog steeds dubbel..
idd 50 miljoen frauderen 12 miljoen moeten betalen dit schiet wel op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 22 februari 2007 @ 18:56:02 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46567576
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:34 schreef Radonir het volgende:
Kartelvorming is per definitie NIET een vrije markt! De klant wordt wel degelijk gedwongen wanneer iedereen deelneemt aan het kartel. De enige optie is om het produkt in het geheel niet af te nemen. Kun jij je een ziekenhuis voorstellen zonder lift? Of enig ander gebouw dat voor invaliden geschikt gemaakt moet worden? Van mij mag er flink op die kartels gehakt worden, hoe sneller hoe beter.
Dat.

Kartelvorming staat totaal in de weg van het huidige systeem. Als men naar een liberaler systeem wil gaan moet men eerst andere dingen aanpakken, niet het eind, zoals dit.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_46567885
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat.

Kartelvorming staat totaal in de weg van het huidige systeem. Als men naar een liberaler systeem wil gaan moet men eerst andere dingen aanpakken, niet het eind, zoals dit.
het lijkt elkaar nogal tegen te spreken wat je zegt
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:11:07 #57
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46568102
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het lijkt elkaar nogal tegen te spreken wat je zegt
Nou, ik kan me best vinden in een vrijer systeem. Maar dat is het nu eenmaal niet. Om nu de aanpak van kartels te gaan dwarsbomen met het argument 'vrijere markt' lijkt mij frustrerend voor diezelfde zogenaamde vrije markt.

Als laatste stap in het worden van de ultieme vrije markt zou de aanpak van kartels afgeschaft kunnen worden, zo bedoel ik het.
pi_46568267
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, ik kan me best vinden in een vrijer systeem. Maar dat is het nu eenmaal niet. Om nu de aanpak van kartels te gaan dwarsbomen met het argument 'vrijere markt' lijkt mij frustrerend voor diezelfde zogenaamde vrije markt.

Als laatste stap in het worden van de ultieme vrije markt zou de aanpak van kartels afgeschaft kunnen worden, zo bedoel ik het.
ah ok ik las het anders dat je liever de oorzaak van kartels wilde aanpakken en ze daarna pas gaan bestraffen
pi_46568567
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:11 schreef Yildiz het volgende:

Alweer een laatste stap, net als in het octrooien-topic. Mag ik vragen wat je wél als eerste stap richting een vrijer systeem ziet?
pi_46568631
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:23 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Alweer een laatste stap, net als in het octrooien-topic. Mag ik vragen wat je wél als eerste stap richting een vrijer systeem ziet?
geleidelijke privatisering.

maar ik ben zowieso tegen algehele liberalisering dus
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:28:37 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46568738
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:23 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

ja dat klopt, ik haalde de topics zelfs door de war, maar kwam er met de preview net op tijd achter. Daarom lijkt de reactie er ook op. Lang verhaal.

Als eerste stap richting een vrijer systeem zie ik bijvoorbeeld gelijke milieumaatregelen.
Een praktijkvoorbeeld:

A maakt een product, maar moet wel een installatie aanschaffen om schoon voor het milieu te zijn.
B woont in een ander land, maakt hetzelfde product, en hoeft niet zo'n installatie te hebben.

Fijn, tot zover, maar B kan wel het product afzetten in de woonplaats van A.

Zoiets vind ik erg krom, en komt erg vaak voor.
pi_46568903
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:28 schreef Yildiz het volgende:
ja dat klopt, ik haalde de topics zelfs door de war, maar kwam er met de preview net op tijd achter. Daarom lijkt de reactie er ook op. Lang verhaal.

Als eerste stap richting een vrijer systeem zie ik bijvoorbeeld gelijke milieumaatregelen.
Een praktijkvoorbeeld:

A maakt een product, maar moet wel een installatie aanschaffen om schoon voor het milieu te zijn.
B woont in een ander land, maakt hetzelfde product, en hoeft niet zo'n installatie te hebben.

Fijn, tot zover, maar B kan wel het product afzetten in de woonplaats van A.

Zoiets vind ik erg krom, en komt erg vaak voor.
Maar wil je nu dat A niet verplicht wordt om die installatie aan te schaffen, of dat B er óók toe verplicht wordt? In het laatste geval pleit je namelijk niet voor een vrijer systeem maar voor het tegenovergestelde

De oplossing is natuurlijk dat zowel A als B volledige compensatie verschuldigd zouden moeten zijn aan degenen wiens milieu zij vervuilen en dus in zullen zien dat het op de lange termijn voordeliger is om een installatie aan te schaffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door HenriOsewoudt op 23-02-2007 01:39:05 ]
pi_46569151
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Maar wil je nu dat A niet verplicht wordt om die installatie aan te schaffen, of dat B er óók toe verplicht wordt? In het laatste geval pleit je namelijk niet voor een vrijer systeem maar voor het tegenovergestelde

De oplossing is natuurlijk dat zowel A als B volledige compensatie verschuldigt zouden moeten zijn aan degenen wiens milieu zij vervuilen en dus in zullen zien dat het op de lange termijn voordeliger is om een installatie aan te schaffen.
maar wie legt dat op
De overheid
pi_46569439
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar wie legt dat op
De overheid
Liever niet, ook politionele taken kunnen in principe aan de markt overgelaten worden, dan worden er misschien weer 'ns boeven gepakt in plaats van mensen zonder autogordel bekeurd.

Maar als er dan één taak is waarvan het misschien te verdedigen is dat zij door een 'overheid' zou moeten worden uitgevoerd dan is het wel deze. De bescherming van de burger.
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:52:19 #65
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46569544
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de wiskundige benadering. Ik vind best dat er wat gedacht mag worden aan het milieu, maar hou het wel normaal, en niet extreem. Gelijktrekking is vooral mijn punt. Dus geen giftige stoffen dumpen op plaatsen waar grondwater gewonnen wordt, gewoon normale maatregelen.
quote:
De oplossing is natuurlijk dat zowel A als B volledige compensatie verschuldigt zouden moeten zijn aan degenen wiens milieu zij vervuilen en dus in zullen zien dat het op de lange termijn voordeliger is om een installatie aan te schaffen.
Jup, dat is in veel gevallen wel zo. Niet op alle locaties waar personeel 'vervangbaar' is.

Maar on-topic vind ik het goed dat er in dit huidige systeem kartelvorming aangepakt wordt.
pi_46569588
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:52 schreef Yildiz het volgende:
Dat is inderdaad de wiskundige benadering. Ik vind best dat er wat gedacht mag worden aan het milieu, maar hou het wel normaal, en niet extreem. Gelijktrekking is vooral mijn punt. Dus geen giftige stoffen dumpen op plaatsen waar grondwater gewonnen wordt, gewoon normale maatregelen.
Zorg ervoor dat dat grondwater een eigenaar heeft en niet 'van iedereen' is en je probleem is opgelost.
pi_46569834
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:48 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Liever niet, ook politionele taken kunnen in principe aan de markt overgelaten worden, dan worden er misschien weer 'ns boeven gepakt in plaats van mensen zonder autogordel bekeurd.

Maar als er dan één taak is waarvan het misschien te verdedigen is dat zij door een 'overheid' zou moeten worden uitgevoerd dan is het wel deze. De bescherming van de burger.
je wilt dus liberaliseren door meer overheids invloed

Verder weet ik niet wat er fout is aan het bekeuren van mensen die zich niet aan de regels houden
pi_46569860
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
je wilt dus liberaliseren door meer overheids invloed
Huh? Whatever gave you that idea?
pi_46569909
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Verder weet ik niet wat er fout is aan het bekeuren van mensen die zich niet aan de regels houden
Iemand die zijn autogordel niet draagt doet niemand kwaad en hoort dus niet gestraft te worden.
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:06:00 #70
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_46570038
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Bron: Nu.nl
[..]

Neelie haalt dus een miljard euro binnen voor het allergrootste kartel ter wereld, de EU, ten koste van een paar argeloze lift- en roltrapfabrikantjes. Een goeie zaak? Een mooi voorbeeld van streng overheidsoptreden tegen een vermeend marktfalen? Natuurlijk niet. Het enige dat Neelie ermee bereikt is dat de fabrikanten de boetes in de prijzen van hun produkten aan de klant doorberekenen en deze dus meer gaat betalen voor zijn lift of roltrap. Volgens Neelie vloeit dat geld echter weer terug naar de consument doordat zij minder hoeven af te dragen aan de EU. Een argument om van je stoel te rollen van het lachen natuurlijk. De overheid die na een meevaller haar belastingen verlaagt moet nog worden uitgevonden, zij schroeft in dergelijke gevallen simpelweg haar kosten (nog) verder op.

Verder is opvallend aan het bericht dat dit 'kartel' niet aan het licht is gekomen door de oplettendheid van onze Europese kartelwaakhonden maar dankzij de informatie die Otis verschafte. In plaats van naar de schooljuffrouw te lopen had Otis natuurlijk ook gewoon haar prijzen kunnen verlagen om zo het kartel effectief te breken.

Al met al een prachtvoorbeeld van de dagelijkse praktijk bij de EU, pure afpersing van uw en mijn centen ter meerdere eer en glorie van een ondemocratische elite.
Ja eens, maar kartelvorming is natuurlijk het zoveelste voorbeeld voor de illusie van vrije markt werking. Als Otis niet aan de bel had getrokken was ze waarschijnlijk failliet gegaan. Dit lijkt me meer een taak voor vakbonden of iets dergelijks
pi_46570462
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Iemand die zijn autogordel niet draagt doet niemand kwaad en hoort dus niet gestraft te worden.
familie
pi_46570571
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
familie
Ik doe mijn familie erg veel verdriet omdat ik geen advocaat of chirurg ben geworden. Ben ik nu ook strafbaar?

Bovendien heb je puur door de gordel niet te dragen uberhaupt nog niemand kwaad gedaan.
pi_46570890
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ik doe mijn familie erg veel verdriet omdat ik geen advocaat of chirurg ben geworden. Ben ik nu ook strafbaar?

Bovendien heb je puur door de gordel niet te dragen uberhaupt nog niemand kwaad gedaan.
gordel mischien verkeerde voorbeeld maar wat zeg je van een boete wanneer je je knipperlichten niet gebruikt.
pi_46571022
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
gordel mischien verkeerde voorbeeld maar wat zeg je van een boete wanneer je je knipperlichten niet gebruikt.
Het niet gebruiken van knipperlichten kan een direkte bedreiging vormen voor anderen. Dat zou op mijn weg niet mogen inderdaad. Op andermans weg misschien wel maar daar zou ik mij niet op begeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')