abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46559175
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:47 schreef Swetsenegger het volgende:
In Londen HEBBEN ze tenminste nog goed openbaar vervoer. In nederlandse steden kan je ook niet meer rijden of heeft het in ieder geval geen nut (niet door de heffingen maar omdat je simpelweg je auto niet kan parkeren en als dat wel kan betaal je meer dan de londense superheffing), is het OV ook schreeuwend duur en brengt die je nergens.
In Rotterdam, Den Haag en Amsterdam kan ik anders prima uit de voeten met het OV.
En anders is er altijd de fiets.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_46559281
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als jij je zo drukt maakt over de negatieve impact van auto's ben ik benieuwd of je dat ook op andere gebieden vindt en dat de prijs moeten worden verekend voor de ellende die het veroorzaakt. Neem het alcohol gebruik.
[..]


[..]

Dat wordt een duur biertje. Vreemd dat ik je daar nooit over hoor. Wellicht selectief verontwaardigd?
Daarover worden dan ook niet zoveel huiltopics geopend dan over auto's.

Maar ga je mijn vraag nog beantwoorden?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46559398
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:57 schreef du_ke het volgende:
Daarover worden dan ook niet zoveel huiltopics geopend dan over auto's.

Maar ga je mijn vraag nog beantwoorden?
Dus toch selectief verontwaardigd.

Dat jij het huiltopics noemt zegt waarschijnlijk genoeg over je instelling. Ondertussen zit je gratis in het OV zonder er voor te betalen en dan vind je het vreemd dat mensen klagen als ze ergens teveel voor moeten betalen. Als je het over echte huilie's hebt zijn dat wel de OV reizigers. Er moet meer "geïnvesteerd" worden zolang je het zelf maar niet hoeft te betalen. Toch weinig vertrouwen in de "investering".
pi_46559500
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dus toch selectief verontwaardigd.

Dat jij het huiltopics noemt zegt waarschijnlijk genoeg over je instelling. Ondertussen zit je gratis in het OV zonder er voor te betalen en dan vind je het vreemd dat mensen klagen als ze ergens teveel voor moeten betalen. Als je het over echte huilie's hebt zijn dat wel de OV reizigers. Er moet meer "geïnvesteerd" worden zolang je het zelf maar niet hoeft te betalen. Toch weinig vertrouwen in de "investering".
Ik wacht nog steeds op een antwoord op m'n vraag . Dus niet er omheen dralen maar gewoon antwoorden. Welk gezondheidseffect op anderen mag jouw zogenaamde 'vrijheid' hebben?

En ik zit niet gratis in het OV. Betaal netjes m'n kaartje .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 februari 2007 @ 15:06:44 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46559536
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

In Rotterdam, Den Haag en Amsterdam kan ik anders prima uit de voeten met het OV.
En anders is er altijd de fiets.
Je wilt het OV in de randstad toch niet vergelijken met het superieure metro netwerk in Londen?
Ik moet straks van capelle aan den ijssel naar rotterdam airport: in de spits 30 minuten met de auto, 3 kwartier op de fiets minimaal 5 kwartier met OV. En wat als ik naar Delft moet, of god verhoedde naar Amsterdam.

Een stukkie van 70KM waar je zowel met de auto als OV uuuuuuuuuuuuuren over doet.
pi_46559683
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Je wilt het OV in de randstad toch niet vergelijken met het superieure metro netwerk in Londen?
Ik moet straks van capelle aan den ijssel naar rotterdam airport: in de spits 30 minuten met de auto, 3 kwartier op de fiets minimaal 5 kwartier met OV. En wat als ik naar Delft moet, of god verhoedde naar Amsterdam.

Een stukkie van 70KM waar je zowel met de auto als OV uuuuuuuuuuuuuren over doet.
Rotterdam-Amsterdam is drie kwartier met de trein.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_46559703
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:05 schreef du_ke het volgende:
Ik wacht nog steeds op een antwoord op m'n vraag . Dus niet er omheen dralen maar gewoon antwoorden. Welk gezondheidseffect op anderen mag jouw zogenaamde 'vrijheid' hebben?

[quote]
En ik zit niet gratis in het OV. Betaal netjes m'n kaartje .
Je reist altijd 1ste klas met een enkeltje?

Ik rijd inderdaad weleens auto. Zoals morgen als ik post moet ophalen bij klanten. Moet ik dat met de fiets doen? Kortom wil je de economie volledig lam leggen doordat klanten geen post meer kunnen versturen en ontvangen of dat het ergens volgend jaar aankomt?
pi_46559753
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:12 schreef MrX1982 het volgende:
Je reist altijd 1ste klas met een enkeltje?

Ik rijd inderdaad weleens auto. Zoals morgen als ik post moet ophalen bij klanten. Moet ik dat met de fiets doen? Kortom wil je de economie volledig lam leggen doordat klanten geen post meer kunnen versturen en ontvangen of dat het ergens volgend jaar aankomt?
Jij als postbode mag gewoon auto blijven rijden hoor. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_46559827
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Jij als postbode mag gewoon auto blijven rijden hoor. .
Wat fijn .
pi_46559836
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Rotterdam-Amsterdam is drie kwartier met de trein.
Ja inderdaad, het OV is, als je in de Randstad woont en dan niet in Rijnsaterwoude ofzo maar gewoon een normale plaats best goed te noemen. Het vergt wat planning als je er niet vaak gebruik van maakt of met de bus moet, maar ik weet zeker dat een groot aantal trajecten sneller is dan met de auto.

Ik moet bijna iedere dag in de ochtend van Amersfoort naar Rotterdam en op het eind van de middag weer terug. Ik rij altijd met 140 km/u (nou ja 80 km/u ofzo is het verschil maar dan nog) de file voorbij. En op het traject Zwolle/Apeldoorn - Amersfoort is de trein zelfs altijd sneller, ook al kun je prima doorrijden op de weg. Voordeel vind ik vaak ook dat je in de trein nog een college kan voorbereiden terwijl je in de auto je tijd gewoon echt kwijt bent aan het besturen van de auto.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 februari 2007 @ 15:18:36 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46559911
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Rotterdam-Amsterdam is drie kwartier met de trein.
CS - CS ja

Moet ik eerst nog op Rdam CS zien te komen. En dan sta ik op Amsterdam CS..., dan ben ik nog niet op de plaats van m'n bestemming...

In de randstad had natuurlijk elk metro/sneltram/tram/lightrail ( ) traject allang op elkaar aangesloten moeten zijn natuurlijk. En zelfs dan kan het de vergelijking met het Londense metrostelsel niet aan.
pi_46560202
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:12 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je reist altijd 1ste klas met een enkeltje?

Ik rijd inderdaad weleens auto. Zoals morgen als ik post moet ophalen bij klanten. Moet ik dat met de fiets doen? Kortom wil je de economie volledig lam leggen doordat klanten geen post meer kunnen versturen en ontvangen of dat het ergens volgend jaar aankomt?
Is het nou echt zo bijzonder moeilijk om antwoord te geven op mijn vraag?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46560231
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Moet ik eerst nog op Rdam CS zien te komen.
Dat gaat heel eenvoudig hoor, je kunt binnen Rotterdam met de trein, de tram en metro je vrij snel verplaatsen. Overigens moet je dan wel goed het OV netwerk (inclusief vertrektijden ) in je hoofd hebbben zitten, maar met een auto rij je ook verkeerd als je de weg niet kent.
quote:
In de randstad had natuurlijk elk metro/sneltram/tram/lightrail ( ) traject allang op elkaar aangesloten moeten zijn natuurlijk.
Zijn ze nu ook mee bezig, nu is Randstadrail door een stel prutsers niet zo'n mooi voorbeeld maar dat is het principe waar je inderdaad naar toe moet. Ook de NS springt daar op in, de dienstregeling krijgt een meer metroachtig karakter.
quote:
En zelfs dan kan het de vergelijking met het Londense metrostelsel niet aan.
Qua metronet heb je denk ik wel gelijk, maar Nederland is weer kampioen op het spoor. Nergens ter wereld wordt het spoorwegennet zo intensief bereden.
pi_46560303
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:26 schreef du_ke het volgende:
Is het nou echt zo bijzonder moeilijk om antwoord te geven op mijn vraag?
Tot het punt dat mensen zelf en weloverwogen in een stad gaan wonen. Daarnaast is de luchtkwaliteit al sterk verbeterd de afgelopen decennia dus ik denk niet dat we zoveel te klagen hebben.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 februari 2007 @ 15:32:18 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46560420
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat gaat heel eenvoudig hoor, je kunt binnen Rotterdam met de trein, de tram en metro je vrij snel verplaatsen. Overigens moet je dan wel goed het OV netwerk (inclusief vertrektijden ) in je hoofd hebbben zitten, maar met een auto rij je ook verkeerd als je de weg niet kent.
Ik woon hier al 36 jaar. Dat gaat helemaal niet eenvoudig. En zeker niet snel in vergelijking met de auto. Capelle schiedam doe ik toch echt sneller met de auto dan met OV hoor.
quote:
Zijn ze nu ook mee bezig, nu is Randstadrail door een stel prutsers niet zo'n mooi voorbeeld maar dat is het principe waar je inderdaad naar toe moet. Ook de NS springt daar op in, de dienstregeling krijgt een meer metroachtig karakter.

Randstadrail werd al over gepraat toen ik 20 jaar geleden elke dag naar Delft moest. En nog rijdt dat kreng niet.
quote:
Qua metronet heb je denk ik wel gelijk, maar Nederland is weer kampioen op het spoor. Nergens ter wereld wordt het spoorwegennet zo intensief bereden.
Maar het is toch op geen enkele manier te vergelijken met het OV in Londen?

Daar gaat het hier om. Londen biedt in ieder geval een behoorlijk alternatief dat in de regel SNELLER zal zijn dan de auto en mbt comfort niet gek veel onder doet, omdat je op bijna elke hoek van de straat een station heb. Ik moet hier al 10 minuten lopen om bij het dichtsbijzijnde station te komen. En dan woon ik nog midden in de randstad.
pi_46560451
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:26 schreef du_ke het volgende:
Is het nou echt zo bijzonder moeilijk om antwoord te geven op mijn vraag?
Dat het niet het antwoord is dat jij graag wilt daar kan ik ook niets aandoen.
pi_46561695
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:32 schreef Swetsenegger het volgende:


Maar het is toch op geen enkele manier te vergelijken met het OV in Londen?

Daar gaat het hier om. Londen biedt in ieder geval een behoorlijk alternatief dat in de regel SNELLER zal zijn dan de auto en mbt comfort niet gek veel onder doet, omdat je op bijna elke hoek van de straat een station heb. Ik moet hier al 10 minuten lopen om bij het dichtsbijzijnde station te komen. En dan woon ik nog midden in de randstad.
Denk je echt dat er buiten het centrum van london op elke hoek van de straat een metroingang is

Maar waarscshijnlijk zal er wel een bushalte op 2 minuten lopen zijn waarmee je je kan verplaasten naar de metro/trein. Dat deze 2 vervoerssystemen dan niet op elkaar aansluiten komt door de zogenaamd martkwerking die iedereen wil. Daardoor kan men niet zoveel vervoer inzetten. Wanneer mensen weten dat ze gewoon naar een halte kunnen lopen en er binnen 10 minuten altijd wel een bus/trein/metro aankomt , zijn mensen veel eerder geneigd om van het ov gebruik te maken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 februari 2007 @ 16:15:54 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46562040
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Denk je echt dat er buiten het centrum van london op elke hoek van de straat een metroingang is
Het centrum van londen is al groter dan groot-rottardam. Plus dat capelle een stad is met 70.000 inwoners. Een behoorlijk OV lijkt me dus niet veel gevraagd ALS je mensen uit de auto wil hebben.
quote:


Maar waarscshijnlijk zal er wel een bushalte op 2 minuten lopen zijn waarmee je je kan verplaasten naar de metro/trein.
Nee er reden hier 2 bussen, maar hee... de metro is 'maar' 10 minuten lopen.
quote:
Dat deze 2 vervoerssystemen dan niet op elkaar aansluiten komt door de zogenaamd martkwerking die iedereen wil.
Dat wil niemand. 'Wij' willen gewoon betaalbaar OV, wat me op de tijden dat ik wil naar de plekken brengt waar ik naar toe moet. Zeker wanneer het als alternatief voor mijn smerige auto moet gaan gelden.
quote:
Daardoor kan men niet zoveel vervoer inzetten. Wanneer mensen weten dat ze gewoon naar een halte kunnen lopen en er binnen 10 minuten altijd wel een bus/trein/metro aankomt , zijn mensen veel eerder geneigd om van het ov gebruik te maken.
Elke 10 minuten een metro is hier geen probleem. Het probleem is dat ik er dan nog minimaal 2 maal zo lang over doe als met de auto (capelle -rdam airport)
pi_46562320
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat het niet het antwoord is dat jij graag wilt daar kan ik ook niets aandoen.
Nee je geeft geen antwoord op een relatief simpele en duidelijke vraag. Maar als ik een duidelijk antwoord op die vraag gemist heb, kan je mij daar dan nog even op wijzen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46562368
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:29 schreef FJD het volgende:

[..]

Tot het punt dat mensen zelf en weloverwogen in een stad gaan wonen. Daarnaast is de luchtkwaliteit al sterk verbeterd de afgelopen decennia dus ik denk niet dat we zoveel te klagen hebben.
Of je wel of niet vrijwillig in de stad gaat wonen maakt niet zoveel uit. Er zijn overal wegen en auto's. Het gaat om de vraag in hoeverre het toegestaan is om in het belang van jouw vrijheid die van een ander te beknotten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:13:22 #111
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_46564156
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Poepoe! 3 liter v6 motoren al? Schandalig!!!!
Jazeker, in het bericht wordt heel populistisch over terrein- en sportwagens gesproken, zo in de trant van ja, ja we pakken alleen de echte rijke asociale stinkers. Terwijl Jan met de pet met zijn auto ook al dik moet betalen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_46564497
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:13 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Jazeker, in het bericht wordt heel populistisch over terrein- en sportwagens gesproken, zo in de trant van ja, ja we pakken alleen de echte rijke asociale stinkers. Terwijl Jan met de pet met zijn auto ook al dik moet betalen.
Jan met de pet rijdt niet in V6 met 3 liter motorinhoud rond doorgaans...

Als ik hier in de buurt rondkijk kan ik geen 3 liter v6jes ontdekken iig en de meeste mensen hier verdienen toch echt bovenmodaal...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:31:34 #113
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_46564735
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jan met de pet rijdt niet in V6 met 3 liter motorinhoud rond doorgaans...

Als ik hier in de buurt rondkijk kan ik geen 3 liter v6jes ontdekken iig en de meeste mensen hier verdienen toch echt bovenmodaal...
Nee maar die auto's die ik als voorbeeld nam zijn ook geen terrein wagens of sportwagens.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_46564844
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:31 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Nee maar die auto's die ik als voorbeeld nam zijn ook geen terrein wagens of sportwagens.
Dan ligt er een veel te dikke motor in en vallen ze dus geheel terecht onder de genoemde regeling .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46565573
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dan ligt er een veel te dikke motor in en vallen ze dus geheel terecht onder de genoemde regeling .
Grote motor is stiller en je kunt er ook veel sportiever mee rijden, waarom zou je dan extra moeten betalen?
pi_46565645
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jan met de pet rijdt niet in V6 met 3 liter motorinhoud rond doorgaans...

Als ik hier in de buurt rondkijk kan ik geen 3 liter v6jes ontdekken iig en de meeste mensen hier verdienen toch echt bovenmodaal...
Jij hebt inzage in de salarissen van je buurtbewoners???
pi_46566139
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:00 schreef more het volgende:

[..]

Jij hebt inzage in de salarissen van je buurtbewoners???
Ja!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46568918
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja!
Een V6 is overigens zo gewoon.


Pas met een V8 wordt het leuk.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 08:49:40 #119
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_46585309
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan ligt er een veel te dikke motor in en vallen ze dus geheel terecht onder de genoemde regeling .
Gelukkig mag ik met mijn Volvo XC90 D5 wel goedkoper de stad in. Is zeker geen terrein auto.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_46585624
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 08:49 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Gelukkig mag ik met mijn Volvo XC90 D5 wel goedkoper de stad in. Is zeker geen terrein auto.
Gewoon een kwestie van de juiste auto, mijn V8 5.4l met LPi installatie stoot maar 210 gr/km CO2 uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')