In Rotterdam, Den Haag en Amsterdam kan ik anders prima uit de voeten met het OV.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:47 schreef Swetsenegger het volgende:
In Londen HEBBEN ze tenminste nog goed openbaar vervoer. In nederlandse steden kan je ook niet meer rijden of heeft het in ieder geval geen nut (niet door de heffingen maar omdat je simpelweg je auto niet kan parkeren en als dat wel kan betaal je meer dan de londense superheffing), is het OV ook schreeuwend duur en brengt die je nergens.
Daarover worden dan ook niet zoveel huiltopics geopend dan over auto's.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als jij je zo drukt maakt over de negatieve impact van auto's ben ik benieuwd of je dat ook op andere gebieden vindt en dat de prijs moeten worden verekend voor de ellende die het veroorzaakt. Neem het alcohol gebruik.
[..]
[..]
Dat wordt een duur biertje. Vreemd dat ik je daar nooit over hoor. Wellicht selectief verontwaardigd?
Dus toch selectief verontwaardigd.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:57 schreef du_ke het volgende:
Daarover worden dan ook niet zoveel huiltopics geopend dan over auto's.
Maar ga je mijn vraag nog beantwoorden?
Ik wacht nog steeds op een antwoord op m'n vraagquote:Op donderdag 22 februari 2007 15:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dus toch selectief verontwaardigd.
Dat jij het huiltopics noemt zegt waarschijnlijk genoeg over je instelling. Ondertussen zit je gratis in het OV zonder er voor te betalen en dan vind je het vreemd dat mensen klagen als ze ergens teveel voor moeten betalen. Als je het over echte huilie's hebt zijn dat wel de OV reizigers. Er moet meer "geïnvesteerd" worden zolang je het zelf maar niet hoeft te betalen. Toch weinig vertrouwen in de "investering".
quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In Rotterdam, Den Haag en Amsterdam kan ik anders prima uit de voeten met het OV.
En anders is er altijd de fiets.
Rotterdam-Amsterdam is drie kwartier met de trein.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:06 schreef Swetsenegger het volgende:Je wilt het OV in de randstad toch niet vergelijken met het superieure metro netwerk in Londen?
Ik moet straks van capelle aan den ijssel naar rotterdam airport: in de spits 30 minuten met de auto, 3 kwartier op de fiets minimaal 5 kwartier met OV. En wat als ik naar Delft moet, of god verhoedde naar Amsterdam.
Een stukkie van 70KM waar je zowel met de auto als OV uuuuuuuuuuuuuren over doet.
Je reist altijd 1ste klas met een enkeltje?quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:05 schreef du_ke het volgende:
Ik wacht nog steeds op een antwoord op m'n vraag. Dus niet er omheen dralen maar gewoon antwoorden. Welk gezondheidseffect op anderen mag jouw zogenaamde 'vrijheid' hebben?
[quote]
En ik zit niet gratis in het OV. Betaal netjes m'n kaartje.
Jij als postbode mag gewoon auto blijven rijden hoor.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:12 schreef MrX1982 het volgende:
Je reist altijd 1ste klas met een enkeltje?
Ik rijd inderdaad weleens auto. Zoals morgen als ik post moet ophalen bij klanten. Moet ik dat met de fiets doen? Kortom wil je de economie volledig lam leggen doordat klanten geen post meer kunnen versturen en ontvangen of dat het ergens volgend jaar aankomt?
Wat fijnquote:Op donderdag 22 februari 2007 15:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Jij als postbode mag gewoon auto blijven rijden hoor..
Ja inderdaad, het OV is, als je in de Randstad woont en dan niet in Rijnsaterwoude ofzo maar gewoon een normale plaats best goed te noemen. Het vergt wat planning als je er niet vaak gebruik van maakt of met de bus moet, maar ik weet zeker dat een groot aantal trajecten sneller is dan met de auto.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Rotterdam-Amsterdam is drie kwartier met de trein.
CS - CS jaquote:Op donderdag 22 februari 2007 15:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Rotterdam-Amsterdam is drie kwartier met de trein.
Is het nou echt zo bijzonder moeilijk om antwoord te geven op mijn vraag?quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je reist altijd 1ste klas met een enkeltje?
Ik rijd inderdaad weleens auto. Zoals morgen als ik post moet ophalen bij klanten. Moet ik dat met de fiets doen? Kortom wil je de economie volledig lam leggen doordat klanten geen post meer kunnen versturen en ontvangen of dat het ergens volgend jaar aankomt?
Dat gaat heel eenvoudig hoor, je kunt binnen Rotterdam met de trein, de tram en metro je vrij snel verplaatsen. Overigens moet je dan wel goed het OV netwerk (inclusief vertrektijdenquote:Op donderdag 22 februari 2007 15:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Moet ik eerst nog op Rdam CS zien te komen.
Zijn ze nu ook mee bezig, nu is Randstadrail door een stel prutsers niet zo'n mooi voorbeeld maar dat is het principe waar je inderdaad naar toe moet. Ook de NS springt daar op in, de dienstregeling krijgt een meer metroachtig karakter.quote:In de randstad had natuurlijk elk metro/sneltram/tram/lightrail () traject allang op elkaar aangesloten moeten zijn natuurlijk.
Qua metronet heb je denk ik wel gelijk, maar Nederland is weer kampioen op het spoor. Nergens ter wereld wordt het spoorwegennet zo intensief bereden.quote:En zelfs dan kan het de vergelijking met het Londense metrostelsel niet aan.
Tot het punt dat mensen zelf en weloverwogen in een stad gaan wonen. Daarnaast is de luchtkwaliteit al sterk verbeterd de afgelopen decennia dus ik denk niet dat we zoveel te klagen hebben.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:26 schreef du_ke het volgende:
Is het nou echt zo bijzonder moeilijk om antwoord te geven op mijn vraag?
Ik woon hier al 36 jaar. Dat gaat helemaal niet eenvoudig. En zeker niet snel in vergelijking met de auto. Capelle schiedam doe ik toch echt sneller met de auto dan met OV hoor.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat gaat heel eenvoudig hoor, je kunt binnen Rotterdam met de trein, de tram en metro je vrij snel verplaatsen. Overigens moet je dan wel goed het OV netwerk (inclusief vertrektijden) in je hoofd hebbben zitten, maar met een auto rij je ook verkeerd als je de weg niet kent.
quote:Zijn ze nu ook mee bezig, nu is Randstadrail door een stel prutsers niet zo'n mooi voorbeeld maar dat is het principe waar je inderdaad naar toe moet. Ook de NS springt daar op in, de dienstregeling krijgt een meer metroachtig karakter.
Maar het is toch op geen enkele manier te vergelijken met het OV in Londen?quote:Qua metronet heb je denk ik wel gelijk, maar Nederland is weer kampioen op het spoor. Nergens ter wereld wordt het spoorwegennet zo intensief bereden.
Dat het niet het antwoord is dat jij graag wilt daar kan ik ook niets aandoen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:26 schreef du_ke het volgende:
Is het nou echt zo bijzonder moeilijk om antwoord te geven op mijn vraag?
Denk je echt dat er buiten het centrum van london op elke hoek van de straat een metroingang isquote:Op donderdag 22 februari 2007 15:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar het is toch op geen enkele manier te vergelijken met het OV in Londen?
Daar gaat het hier om. Londen biedt in ieder geval een behoorlijk alternatief dat in de regel SNELLER zal zijn dan de auto en mbt comfort niet gek veel onder doet, omdat je op bijna elke hoek van de straat een station heb. Ik moet hier al 10 minuten lopen om bij het dichtsbijzijnde station te komen. En dan woon ik nog midden in de randstad.
Het centrum van londen is al groter dan groot-rottardam. Plus dat capelle een stad is met 70.000 inwoners. Een behoorlijk OV lijkt me dus niet veel gevraagd ALS je mensen uit de auto wil hebben.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Denk je echt dat er buiten het centrum van london op elke hoek van de straat een metroingang is
Nee er reden hier 2 bussen, maar hee... de metro is 'maar' 10 minuten lopen.quote:
Maar waarscshijnlijk zal er wel een bushalte op 2 minuten lopen zijn waarmee je je kan verplaasten naar de metro/trein.
quote:Dat deze 2 vervoerssystemen dan niet op elkaar aansluiten komt door de zogenaamd martkwerking die iedereen wil.
Elke 10 minuten een metro is hier geen probleem. Het probleem is dat ik er dan nog minimaal 2 maal zo lang over doe als met de auto (capelle -rdam airport)quote:Daardoor kan men niet zoveel vervoer inzetten. Wanneer mensen weten dat ze gewoon naar een halte kunnen lopen en er binnen 10 minuten altijd wel een bus/trein/metro aankomt , zijn mensen veel eerder geneigd om van het ov gebruik te maken.
Nee je geeft geen antwoord op een relatief simpele en duidelijke vraag. Maar als ik een duidelijk antwoord op die vraag gemist heb, kan je mij daar dan nog even op wijzen?quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat het niet het antwoord is dat jij graag wilt daar kan ik ook niets aandoen.
Of je wel of niet vrijwillig in de stad gaat wonen maakt niet zoveel uit. Er zijn overal wegen en auto's. Het gaat om de vraag in hoeverre het toegestaan is om in het belang van jouw vrijheid die van een ander te beknotten.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:29 schreef FJD het volgende:
[..]
Tot het punt dat mensen zelf en weloverwogen in een stad gaan wonen. Daarnaast is de luchtkwaliteit al sterk verbeterd de afgelopen decennia dus ik denk niet dat we zoveel te klagen hebben.
Jazeker, in het bericht wordt heel populistisch over terrein- en sportwagens gesproken, zo in de trant van ja, ja we pakken alleen de echte rijke asociale stinkers.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Poepoe! 3 liter v6 motoren al? Schandalig!!!!![]()
Jan met de pet rijdt niet in V6 met 3 liter motorinhoud rond doorgaans...quote:Op donderdag 22 februari 2007 17:13 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Jazeker, in het bericht wordt heel populistisch over terrein- en sportwagens gesproken, zo in de trant van ja, ja we pakken alleen de echte rijke asociale stinkers.Terwijl Jan met de pet met zijn auto ook al dik moet betalen.
Nee maar die auto's die ik als voorbeeld nam zijn ook geen terrein wagens of sportwagens.quote:Op donderdag 22 februari 2007 17:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jan met de pet rijdt niet in V6 met 3 liter motorinhoud rond doorgaans...
Als ik hier in de buurt rondkijk kan ik geen 3 liter v6jes ontdekken iig en de meeste mensen hier verdienen toch echt bovenmodaal...
Dan ligt er een veel te dikke motor in en vallen ze dus geheel terecht onder de genoemde regelingquote:Op donderdag 22 februari 2007 17:31 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Nee maar die auto's die ik als voorbeeld nam zijn ook geen terrein wagens of sportwagens.
Grote motor is stiller en je kunt er ook veel sportiever mee rijden, waarom zou je dan extra moeten betalen?quote:Op donderdag 22 februari 2007 17:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dan ligt er een veel te dikke motor in en vallen ze dus geheel terecht onder de genoemde regeling.
Jij hebt inzage in de salarissen van je buurtbewoners???quote:Op donderdag 22 februari 2007 17:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jan met de pet rijdt niet in V6 met 3 liter motorinhoud rond doorgaans...
Als ik hier in de buurt rondkijk kan ik geen 3 liter v6jes ontdekken iig en de meeste mensen hier verdienen toch echt bovenmodaal...
Ja!quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:00 schreef more het volgende:
[..]
Jij hebt inzage in de salarissen van je buurtbewoners???
Gelukkig mag ik met mijn Volvo XC90 D5 wel goedkoper de stad in. Is zeker geen terrein auto.quote:Op donderdag 22 februari 2007 17:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan ligt er een veel te dikke motor in en vallen ze dus geheel terecht onder de genoemde regeling.
Gewoon een kwestie van de juiste auto, mijn V8 5.4l met LPi installatie stoot maar 210 gr/km CO2 uit.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 08:49 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Gelukkig mag ik met mijn Volvo XC90 D5 wel goedkoper de stad in. Is zeker geen terrein auto.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |