Dat hebbenw e gedaan de EU leiders waren allerminst blij met bushquote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:02 schreef huupia het volgende:
laat ze nu eerst eens met echte bewijzen komen dat iran een atoomwapen ontwikkeld. want die zijn er gewoon niet.
bush wil gewoon doordrukken voordat hij in 2008 zelf wordt vervangen door een democraat.
het wordt de hoogste tijd dat wij in europa eens afstand gaan nemen van die neocon kliek
niet echt blij en een standpunt innemen zijn 2 verschillende dingen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat hebbenw e gedaan de EU leiders waren allerminst blij met bush![]()
ja, net als jaap de hoop schefferquote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:27 schreef Pakspul het volgende:
Balkenende zit tot z'n schouders bij Bush in z'n reet
Says it all,quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:54 schreef Hallulama het volgende:
` Israël wil van de Verenigde Staten
toestemming om over Irak te vliegen.In
de Britse krant The Daily Telegraph
staat dat er geheime onderhandelingen
zijn tussen Jeruzalem en het Pentagon.
Hilary of Obama zeker.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:02 schreef huupia het volgende:
laat ze nu eerst eens met echte bewijzen komen dat iran een atoomwapen ontwikkeld. want die zijn er gewoon niet.
bush wil gewoon doordrukken voordat hij in 2008 zelf wordt vervangen door een democraat.
het wordt de hoogste tijd dat wij in europa eens afstand gaan nemen van die neocon kliek
ik ga er niet vanuitquote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:59 schreef robin_A het volgende:
[..]
Hilary of Obama zeker.volgende Amerikaanse president word weer een republikein ga daar maar van uit.
zou goed kut zijn als dat eind maart gebeuren uitkomt want 30 maart vertrek ik naar NYquote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:46 schreef gronk het volgende:
Gaat lekker zo.
succes manquote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zou goed kut zijn als dat eind maart gebeuren uitkomt want 30 maart vertrek ik naar NY![]()
sorry ik bedoel nieuw amsterdam.quote:
Ik heb Nova naar aanleiding van die uitzending, afgelopen maandag geloof ik, een nette mail gestuurd met de vraag hoe ze de gemaakte claims verantwoorden.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:09 schreef Tirion het volgende:
Het ophitsen is week in volle gang. We zien de laatste tijd ook weer lekker veel "genuanceerde" en "objectieve" Israëlische "reportages" op TV bij programma's als NOVA. Goed bezig.
Hè, de Nederlandse media zijn links! Die kunnen helemaal geen pro-Amerikaanse uitzendingen maken!quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb Nova naar aanleiding van die uitzending, afgelopen maandag geloof ik, een nette mail gestuurd met de vraag hoe ze de gemaakte claims verantwoorden.
- Waaruit zou blijken dat Iran aan kernwapens werkt?
- Waaruit zou blijken dat Iran kernwapens ambieert?
- Waar precies heeft Ahmadinejad (of anderen) gezegd Israel te willen vernietigen?
Verder heb ik ze gefeliciteerd met het bijdragen aan een eventuele aanval op Iran en dat ze net als bij de Irak-oorlog medeverantwoordelijk zijn voor de gevolgen, middels het klakkeloos herhalen van de leugens en propaganda.
Uiteraard geen antwoord gehad.
Dat heb je heel goed.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:59 schreef retteketet het volgende:
[..]
Hè, de Nederlandse media zijn links! Die kunnen helemaal geen pro-Amerikaanse uitzendingen maken!
Huldequote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb Nova naar aanleiding van die uitzending, afgelopen maandag geloof ik, een nette mail gestuurd met de vraag hoe ze de gemaakte claims verantwoorden.
- Waar precies heeft Ahmadinejad (of anderen) gezegd Israel te willen vernietigen?
Verder heb ik ze gefeliciteerd met het bijdragen aan een eventuele aanval op Iran en dat ze net als bij de Irak-oorlog medeverantwoordelijk zijn voor de gevolgen, middels het klakkeloos herhalen van de leugens en propaganda.
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Bronquote:Nucleair programma: Iran 'klaar voor oorlog
Iran is 'klaar voor een oorlog' als de rel rondom het nucleaire programma van het land niet wordt opgelost.
Dat heeft Manouchehr Mohammadi, de Iraanse onderminister van Buitenlandse Zaken vandaag gezegd, meldt het Britse Sky News. 'We hebben ons voorbereid op elke situatie, zelfs op oorlog,' aldus Mohammadi.
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zei dat het land niet zal stoppen met zijn nucleaire programma, ook niet als de Verenigde Naties met een uitgebreidere resolutie komen.
Eerder zei de Iraanse geestelijk leider ayatollah Ali Khamenei dat Iran Amerikaanse doelen over de hele wereld zal aanvallen, als Amerika het islamitische land binnenvalt vanwege zijn nucleaire programma. Amerika zei daarop te streven naar een diplomatieke oplossing van het conflict.
Ruimteraket
Verder heeft Iran vandaag met succes zijn eerste ruimteraket gelanceerd, meldt de Iraanse staatstelevisie. 'De raket droeg materiaal met zich mee voor onderzoek voor de ministeries van Wetenschap en Defensie,' aldus dr. Bahrami, het hoofd van het Iraanse onderzoekscentrum voor luchtvaart.
Het islamitische land werkt al jaren aan een ruimtevaartprogramma. In 2005 werd de eerste Iraanse satelliet, de Sina-1, gelanceerd. De satelliet doet officieel dienst als onderzoeks- en communicatiesatelliet. Iran heeft aangegeven de komende jaren nog meer satellieten te willen lanceren.
coupe d`etatquote:Op zondag 25 februari 2007 13:52 schreef Slayage het volgende:
US generals ‘will quit’ if Bush orders Iran attack
Michael Smith and Sarah Baxter, Washington
SOME of America’s most senior military commanders are prepared to resign if the White House orders a military strike against Iran, according to highly placed defence and intelligence sources.
...
But General Peter Pace, chairman of the joint chiefs of staff, said recently there was “zero chance” of a war with Iran. He played down claims by US intelligence that the Iranian government was responsible for supplying insurgents in Iraq, forcing Bush on the defensive.
wtf is er eigenlijk gaande daar in washington![]()
http://www.telegraph.co.u(...)07/02/25/wiran25.xmlquote:In the past year there has been a wave of unrest in ethnic minority border areas of Iran, with bombing and assassination campaigns against soldiers and government officials.
Such incidents have been carried out by the Kurds in the west, the Azeris in the north-west, the Ahwazi Arabs in the south-west, and the Baluchis in the south-east. Non-Persians make up nearly 40 per cent of Iran's 69 million population, with around 16 million Azeris, seven million Kurds, five million Ahwazis and one million Baluchis. Most Baluchis live over the border in Pakistan.
Funding for their separatist causes comes directly from the CIA's classified budget but is now "no great secret", according to one former high-ranking CIA official in Washington who spoke anonymously to The Sunday Telegraph.
His claims were backed by Fred Burton, a former US state department counter-terrorism agent, who said: "The latest attacks inside Iran fall in line with US efforts to supply and train Iran's ethnic minorities to destabilise the Iranian regime."
Dit lijkt mij een verstandiger plan dan het bombarderen van iranquote:Op zondag 25 februari 2007 16:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)07/02/25/wiran25.xml
klassieke cia tactieken, niets nieuws iddquote:Op zondag 25 februari 2007 16:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)07/02/25/wiran25.xml
http://www.newyorker.com/printables/fact/070305fa_fact_hershquote:To undermine Iran, which is predominantly Shiite, the Bush Administration has decided, in effect, to reconfigure its priorities in the Middle East. In Lebanon, the Administration has coöperated with Saudi Arabia’s government, which is Sunni, in clandestine operations that are intended to weaken Hezbollah, the Shiite organization that is backed by Iran. The U.S. has also taken part in clandestine operations aimed at Iran and its ally Syria. A by-product of these activities has been the bolstering of Sunni extremist groups that espouse a militant vision of Islam and are hostile to America and sympathetic to Al Qaeda.
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8664quote:Iran beschuldigt Westen van steun aan soennitische separatisten
Kimia Sanati
TEHERAN, 20 februari (IPS) - Na een aanslag op de Iraanse Revolutionaire Wacht heeft de spanning tussen soennieten en sjiieten in de straatarme provincie Sistan va Beloetsjistan in het zuidoosten van Iran een nieuw hoogtepunt bereikt. De soennitische Jundullah-militie streeft er met geweld naar de afscheiding van een onafhankelijk Beloetsjistan. Volgens Teheran krijgen de separatisten wapens en geld van het Westen.
Vorige week vielen 11 doden en 18 gewonden bij een bomaanslag op een voertuig van de Iraanse Revolutionaire Wacht. De aanslag werd opgeëist door de Jundallah-militie, het "leger van God", dat streeft naar een onafhankelijk Beloetsjistan, los van Iran en Pakistan. Beide landen beschouwen de groep als een terroristische organisatie.
Een van de vier gearresteerde bommenleggers, Nasrollah Shanbezehi, werd maandag opgehangen op de plaats van de aanslag. Nasrollah bekende dat hij drie maanden geleden lid was geworden van de Jundallah en dat hij de grens was overgestoken uit Pakistan, waar hij drie maanden werd opgeleid door Engelstalige lesgevers. Hij beweerde enkel aan de aanslag te hebben deelgenomen om de 1.000 dollar te verdienen die hem waren beloofd.
De Jundallah-militie voerde eerder al aanslagen en ontvoeringen uit met Iraanse politiemannen of geestelijken als doelwit. In januari 2006 ontvoerde ze negen leden van de Revolutionaire Wacht naar Pakistan. Ze doodde een officier en liet de rest vrij na onderhandelingen. Teheran ontkent dat er een losgeld werd betaald. In maart 2006 doodden als politieman verklede militieleden 22 mensen bij een aanslag op de motorkaravaan van de provinciegouverneur.
Aan het hoofd van Jundallah staat de Abdul Malik Rigi. De 24-jarige uit Beloetsjistaanse Rigi-stam laat zich graag "Emir Abdul Mali Beloetsj" noemen. "Geconfronteerd met de gewelddadige reactie van het regime op vreedzame protesten, hebben we geen andere keuze dan de wapens op te nemen", verklaarde Rigi in het persbericht waarin hij de jongste aanslag opeiste.
De Iraanse autoriteiten beschuldigen de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Pakistan ervan de Jundallah-militie vrij spel te geven. "Ze zijn Iran binnengedrongen vanuit Pakistan en hebben hun aanval uitgevoerd met de volle steun het Westen. Het zijn sjiieten noch soennieten, maar huurlingen van arrogante machten", verklaarde een veiligheidsofficier tegenover het Iraanse nieuwsagentschap INRA.
Sistan va Beloetsjistan ligt op een drukke route voor drugssmokkel tussen Afghanistan en Europa. De bevolking heeft er nauwelijks genoeg te eten en probeert de eindjes aan elkaar te knopen door drugs te smokkelen. De meeste mensen zijn soennieten en hebben het gevoel dat de regering in Teheran geen rekening met hen houdt.
"Zolang het armoedeprobleem onopgelost blijft, zal een militie als die van Rigi aanhangers kunnen ronselen onder de gefrustreerde lokale bevolking", zegt een politieke analist in Teheran, die anoniem wenst te blijven, "Het religieuze aspect speelt ook een rol, maar de meeste militieleden die werden gearresteerd, behoren tot verarmde groepen uit Beloetsjistan en genieten weinig steun bij soennitische intellectuelen." IPS (MC/PD) x(EINDE/2007)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |