quote:
Op woensdag 21 februari 2007 17:14 schreef Queen_Bee het volgende:[..]
Kijk, ik geloof niet echt in geesten, met of zonder glaasje draaien. Maar ik heb wel zoiets als "What if.." Misschien zit ik er wel naast. Want s nachts 2 uur lang geklop op een deur is niet echt normaal huh.
Omdat het voorgevallen is met glaasje draaien kan ik nu wel zeggen dat ik het dan nog vreemd had gevonden, maar dat geloof je dan toch niet.
Wat zou jij denken als midden in de nacht het ineens begint te kloppen wat maar doorgaat?
Wat ik hierboven niet verteld heb is dat ik bij de badkamerdeur bleef staan kijken waar het vandaan kwam, en toen ik erachter kwam dat dit die kamer was en ik hoorde dat het op de deur was heb ik nog naar de deur gekeken, die bewoog niet. Het kloppen op de deur was ondertussen nog niet gestopt.
Ik heb 's nachts wel eens een heel erg luid gezoem gehoord. Leek net vlak boven ons dak. Mijn vriendin en ik hadden echt zoiets van WTF. Omdat we niet van te voren hebben geglaasjedraait, hebben we er nooit aan gedacht dat het misschien wel een "entiteit" zou kunnen zijn, maar eerder een UFO. Dus het hangt er een beetje vanaf waar je je mee bezighoudt, eerdere ervaringen, enz.
Ik geloof best dat het ergens vandaan is gekomen, maar dat nog niet zeker is waarvandaan.
Een aantal jaar geleden, ergens in Clonee, Ierland, stond een huis in the middle of nowhere.
Er woonden 8 mensen, het was een enorm huis namelijk.
Tevens bleek de vorige eigenaar, eigenaardig om het leven gekomen te zijn.
Dit huis, Aylesbury House, bezat een geest. Volgens de inwoners van het dorpje.
Door de enorme drukte in dit huis, waren er weinige rustige momenten, waarop je kon denken dat je misschien niet alleen zou zijn in dit huis. De nodige voorzorgsmaatregelen waren getroffen door kruisjes boven de deur, door een schilderij, waarop een tunnel in kleuren van donker naar licht werd getoond, door de zegeningen van een priester
![]()
, enz. Ik was sceptisch, en dat ben ik nog steeds, maar iets minder.
We hebben zelfs met onze dronken harses een keer besloten om daar, in de serre, te gaan glaasjedraaien. Mijn sceptische blik bleef niet lang sceptisch, nadat we erachter kwamen dat we inderdaad niet alleen waren. Er zijn een aantal hele specifieke antwoorden gegeven op vragen waar wij nog niet eens het antwoord op wisten, maar moesten navragen om het te verifiëren. Sinds die dag is er iets veranderd in mij, door een stukje bewustwording, dat er meer is tussen hemel en aarde dat onze geest ons bewustzijn kan laten weten. Dat heeft zich ook gemanifesteerd in een aantal rare situaties. Na onze "seance" met de "geest" hebben we een fantastsiche tijd in dat huis gehad met zijn allen. Mede doordat niemand van ons vieren een vervelend gevoel aan het gesprek heeft overgehouden, vond ook niemand meer de merkwaardigheden van het huis merkwaardig.
Eindresultaat:
Ik ben heel nieuwsgierig om erachter te komen wat er allemaal de oorzaak van kan zijn, maar ik blijf wel in de realiteit.
Om maar lukkraak dit soort "evenementen" te gaan doen, zonder bij de gevolgen na te denken, kan verkeerd aflopen. Net als met drugs, alleen heeft dit niet een chemische invloed op de hersenen, maar een geestelijke.
Stel je voor dat een labiel persoon, die aan het glaasjedraaien is, een vreemd geluid hoort die dat persoon op dat moment niet kan plaatsen. Dan schiet die persoon uit de realiteit en blijft gemakkelijker in de waanzin leven, die op dat moment in het hoofd van dat persoon gemanifesteerd is.