abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 februari 2007 @ 00:17:35 #51
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_46546154
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:15 schreef zhe-devilll het volgende:
een gemaal is echtgenoot

Ik denk dat ts genoeg waarschuwingen via internet heeft gelezen
dus nu is het op de blaren zitten
have fun!
Vind ik ook ja, overal staan waarschuwingen over het zorgvuldig omgaan met dit soort dingen.
Zoals je het beschrijft lijkt het een soort slapstick scene... Als ik een geest was zou ik je alleen daarom al gek maken
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  donderdag 22 februari 2007 @ 00:25:20 #52
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_46546404
Wtf, je doolt al jaren alleen rond over de kille koude aardkloot, ineens vind je ergens iemand die met je wil praten en dan gaan ze vet flauw en lacherig doen
Wedden dat ik je ging terugpakken..

Nee maar serieus, verdiep je wat meer erin voordat je zo lukraak gaat glaasje draaien joh. Je deed dit thuis, waar ook anderen moeten wonen? Broertjes, zusjes, ouders. huisdieren? Toch erg onverantwoord hoor. Je weet gewoon niet wat je in huis haalt.
pi_46550109
Opgeruimd.

Alle bagger mag vanaf nu achterwege blijven.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  donderdag 22 februari 2007 @ 09:07:12 #54
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_46550142
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:03 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Opgeruimd.

Alle bagger mag vanaf nu achterwege blijven.
Uhhh...weet je dat zeker?... volgens mij het je net een post van me verwijderd met een compleet normale vraag hoe ze de afgelopen nacht is doorgekomen!
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_46550177
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:07 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

Uhhh...weet je dat zeker?... volgens mij het je net een post van me verwijderd met een compleet normale vraag hoe ze de afgelopen nacht is doorgekomen!
Klopt, maar boven die vraag stond een of andere kinderachtige opmerking.

Dus stel je vraag gewoon opnieuw, zonder kinderachtig gedoe.
  donderdag 22 februari 2007 @ 09:25:56 #56
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_46550379
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:07 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

En Q_B?? Nog nachtelijk bezoek gehad?
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_46550965
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 17:14 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Kijk, ik geloof niet echt in geesten, met of zonder glaasje draaien. Maar ik heb wel zoiets als "What if.." Misschien zit ik er wel naast. Want s nachts 2 uur lang geklop op een deur is niet echt normaal huh.

Omdat het voorgevallen is met glaasje draaien kan ik nu wel zeggen dat ik het dan nog vreemd had gevonden, maar dat geloof je dan toch niet.
Wat zou jij denken als midden in de nacht het ineens begint te kloppen wat maar doorgaat?

Wat ik hierboven niet verteld heb is dat ik bij de badkamerdeur bleef staan kijken waar het vandaan kwam, en toen ik erachter kwam dat dit die kamer was en ik hoorde dat het op de deur was heb ik nog naar de deur gekeken, die bewoog niet. Het kloppen op de deur was ondertussen nog niet gestopt.
Ik heb 's nachts wel eens een heel erg luid gezoem gehoord. Leek net vlak boven ons dak. Mijn vriendin en ik hadden echt zoiets van WTF. Omdat we niet van te voren hebben geglaasjedraait, hebben we er nooit aan gedacht dat het misschien wel een "entiteit" zou kunnen zijn, maar eerder een UFO. Dus het hangt er een beetje vanaf waar je je mee bezighoudt, eerdere ervaringen, enz.

Ik geloof best dat het ergens vandaan is gekomen, maar dat nog niet zeker is waarvandaan.

Een aantal jaar geleden, ergens in Clonee, Ierland, stond een huis in the middle of nowhere.
Er woonden 8 mensen, het was een enorm huis namelijk.

Tevens bleek de vorige eigenaar, eigenaardig om het leven gekomen te zijn.
Dit huis, Aylesbury House, bezat een geest. Volgens de inwoners van het dorpje.
Door de enorme drukte in dit huis, waren er weinige rustige momenten, waarop je kon denken dat je misschien niet alleen zou zijn in dit huis. De nodige voorzorgsmaatregelen waren getroffen door kruisjes boven de deur, door een schilderij, waarop een tunnel in kleuren van donker naar licht werd getoond, door de zegeningen van een priester , enz. Ik was sceptisch, en dat ben ik nog steeds, maar iets minder.

We hebben zelfs met onze dronken harses een keer besloten om daar, in de serre, te gaan glaasjedraaien. Mijn sceptische blik bleef niet lang sceptisch, nadat we erachter kwamen dat we inderdaad niet alleen waren. Er zijn een aantal hele specifieke antwoorden gegeven op vragen waar wij nog niet eens het antwoord op wisten, maar moesten navragen om het te verifiëren. Sinds die dag is er iets veranderd in mij, door een stukje bewustwording, dat er meer is tussen hemel en aarde dat onze geest ons bewustzijn kan laten weten. Dat heeft zich ook gemanifesteerd in een aantal rare situaties. Na onze "seance" met de "geest" hebben we een fantastsiche tijd in dat huis gehad met zijn allen. Mede doordat niemand van ons vieren een vervelend gevoel aan het gesprek heeft overgehouden, vond ook niemand meer de merkwaardigheden van het huis merkwaardig.

Eindresultaat:
Ik ben heel nieuwsgierig om erachter te komen wat er allemaal de oorzaak van kan zijn, maar ik blijf wel in de realiteit.
Om maar lukkraak dit soort "evenementen" te gaan doen, zonder bij de gevolgen na te denken, kan verkeerd aflopen. Net als met drugs, alleen heeft dit niet een chemische invloed op de hersenen, maar een geestelijke.

Stel je voor dat een labiel persoon, die aan het glaasjedraaien is, een vreemd geluid hoort die dat persoon op dat moment niet kan plaatsen. Dan schiet die persoon uit de realiteit en blijft gemakkelijker in de waanzin leven, die op dat moment in het hoofd van dat persoon gemanifesteerd is.
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:13:22 #58
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_46561949
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:25 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

En Q_B?? Nog nachtelijk bezoek gehad?
Ik ben alleen wakker geworden van doffe zware klappen. Alsof er zware dingen omgegooid werden, duurde zo'n half uur. Geen geklop tho
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:19:43 #59
150152 Queen_Bee
pi_46562150
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:58 schreef tontorico het volgende:

[..]
Hoo, ik heb liever spoken dan aliens

En als ik dacht dat dit zeker geesten moeten zijn waren mijn posts wel heel anders geweest. Ik vind het frappant als hier werkelijk een geest zou zitten Het is alleen dat ik niet kan verklaren wat het dan wél zou zijn, en dan is een spook een kleine optie. Net zoals realistische oplossingen opties zijn, meer nog.

Ja, of 't was toch je mind en je hebt jezelf wijs gemaakt dat deze "geest" niets kwaads in de zin heeft waardoor jij toch van je vakantie kon genieten.

Oh maar we hebben erover nagedacht.
Ja, mijn visie van glaasje draaien is je mind, onderbewustzijn. Geef het een naam.
Ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat labiele mensen gek kunnen worden en misschien zelfmoord plegen en what not.
Maar dat dit door geesten komt, nee. Gewoon zwakke mensen

Oeh, zit ik hier nu te vertellen dat ik zwak ben?
Noh, ik vind mezelf één van de sterkste mensen die ik ken.
I'm super sonic man
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:48:05 #60
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46563146
Domme actie aan te beginnen.. ik ken zat mensen die sceptisch waren eerst, en later het bord afzwoeren.
Maar als je nieuwsgierig bent, en jezelf echt wat op de hals wilt halen, be my quest hoor.. loop meteen over de richel van hoog flatgebouw en kom dat vol trots vertellen... net zo dom.
The truth was in here.
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:48:17 #61
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_46563157
Dus je beweert dat jou o zo sterke onderbewustzijn de doffe klappen en het geklop genereert?

Je hebt je duidelijk niet verdiept in het paranormale als je het mij vraagt. Je praat erover met een kinderlijke naiviteit die gemaskeert moet worden door een 'mij kan niets gebeuren' instelling. Een zeer gevaarlijke combinatie en juist datgene waar experts voor waarschuwen.

Anyway, uiteindelijk snap ik nu niet meer wat je standpunt is. Na het glaasje draaien merk je bepaalde geluiden op die je daarvoor nooit eerder waren opgevallen. Tegelijkertijd schrijf je dit soort ervaringen af als mindfucks van labiele mensen.
Ben je nu dan slachtoffer van je eigen onderbwustzijn of is er 'iets' aangetrokken door jullie sessietje glaasjedraaien?

enlighten me
pi_46563361
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:19 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja, of 't was toch je mind en je hebt jezelf wijs gemaakt dat deze "geest" niets kwaads in de zin heeft waardoor jij toch van je vakantie kon genieten.
Dat was geen vakantie, ik heb anderhalf jaar daar in dat huis gewoond.
En Ierland is al een land vol met spookverhalen, legendes, mythes en urban legends.

Glaasjedraaien is mmer dan alleen maar je "mind" gebruiken door middel van een medium in de vorm van een oujibord.
Het is nog niet bewezen wat er uiteindelijk mogelijk mee is, en dat is ook nog niet bewezen met de menselijke psyche.

Maar als je het mij vraagt, dan denk ik dat het correleert.
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:05:19 #63
150152 Queen_Bee
pi_46563869
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:48 schreef VaLkyRie het volgende:
Dus je beweert dat jou o zo sterke onderbewustzijn de doffe klappen en het geklop genereert?

Je hebt je duidelijk niet verdiept in het paranormale als je het mij vraagt. Je praat erover met een kinderlijke naiviteit die gemaskeert moet worden door een 'mij kan niets gebeuren' instelling. Een zeer gevaarlijke combinatie en juist datgene waar experts voor waarschuwen.

Anyway, uiteindelijk snap ik nu niet meer wat je standpunt is. Na het glaasje draaien merk je bepaalde geluiden op die je daarvoor nooit eerder waren opgevallen. Tegelijkertijd schrijf je dit soort ervaringen af als mindfucks van labiele mensen.
Ben je nu dan slachtoffer van je eigen onderbwustzijn of is er 'iets' aangetrokken door jullie sessietje glaasjedraaien?

enlighten me
Nee, ik vind dat aannemelijker dan dat er verveelde geesten langskomen om met mensen te fucken. En daar hoeft je onderbewustzijn niet o z sterk voor te zijn. Er zijn tests gedaan hierover. Het frappante is dat dat wel op de video te zien is, en de geesten van de andere helft niet.

Ook zeg ik niets van er kan mij niets gebeuren. Ik zeg dat ik niet zo labiel ben dat ik mijn verstand er niet bij houd.

Die geluiden waren me eerder nooit opgevallen omdat ze er niet waren. Ik heb ook al gezegd dat ik mindfucks als een optie zie, evenals geesten entiteiten whatever. Dus leg me nu geen woorden in de mond, dank.
I'm super sonic man
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:07:35 #64
150152 Queen_Bee
pi_46563961
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:52 schreef tontorico het volgende:

[..]

Dat was geen vakantie, ik heb anderhalf jaar daar in dat huis gewoond.
En Ierland is al een land vol met spookverhalen, legendes, mythes en urban legends.

Glaasjedraaien is mmer dan alleen maar je "mind" gebruiken door middel van een medium in de vorm van een oujibord.
Het is nog niet bewezen wat er uiteindelijk mogelijk mee is, en dat is ook nog niet bewezen met de menselijke psyche.

Maar als je het mij vraagt, dan denk ik dat het correleert.
Oh, maar ik zeg ook niet dat het dat per se moet zijn, ik zeg of. Ik wil er niet zomaar vanuitgaan dat het per se geest whatever moet zijn, net zo min als dat ik er gelijk van uit wil gaan dat het iets verklaarbaars moet zijn.
Wel weet ik dat er onderzoeken zijn gedaan over ouija en the mind. Ook zeg ik daarover dat dat niet in alle gevallen zo hoeft te zijn.
I'm super sonic man
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:29:05 #65
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_46564675
Dus eigenlijk ben je kwa wetenschap nog geen steek verder dan voor het glaasje draaien? Het enige dat je er rijker aan bent geworden zijn rare geluiden...

Nou, ik weet ook niet wat waarheid is, en wat niet, dus mijn mening is net zoveel waard als die van ieder ander. Ik ben wel ontzettend benieuwd of dit al dan niet geestelijke muisje een staartje gaat krijgen. Keep us posted...
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:02:35 #66
150152 Queen_Bee
pi_46567789
Ach, er waren mensen die zeiden "Oh ja, ga jij maar eens glaasje draaien en zus en zo en erg dit en WW3 dat"
Maar ik vind het nog wel meevallen Het doet alleen mn slaap geen goed.
I'm super sonic man
pi_46569048
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:02 schreef Queen_Bee het volgende:
Ach, er waren mensen die zeiden "Oh ja, ga jij maar eens glaasje draaien en zus en zo en erg dit en WW3 dat"
Maar ik vind het nog wel meevallen Het doet alleen mn slaap geen goed.
Een slechte nachtrust kan wel degelijk van invloed zijn op je geestelijke gesteldheid op den duur
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:39:45 #68
150152 Queen_Bee
pi_46569130
Op den duur wel ja.

Ja, toen ik vannacht ook wakker werd dus door deze geluiden en net mn ogen open deed zag k ook van alles voorbij flitsen. Maar goed, dat is natuurlijk omdat ik net mn ogen open doe en moe ben.
Zulke dingen post ik hier dan ook niet
I'm super sonic man
pi_46569567
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:39 schreef Queen_Bee het volgende:
Op den duur wel ja.

Ja, toen ik vannacht ook wakker werd dus door deze geluiden en net mn ogen open deed zag k ook van alles voorbij flitsen. Maar goed, dat is natuurlijk omdat ik net mn ogen open doe en moe ben.
Zou een verklaring kunnen zijn ja, maar in combinatie met die geluiden zou het ook zomaar iets anders kunnen zijn.
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:56:54 #70
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46569713
Wat heb je uiteindelijk met het glas gedaan?
The truth was in here.
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:09:21 #71
150152 Queen_Bee
pi_46570170
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:52 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Zou een verklaring kunnen zijn ja, maar in combinatie met die geluiden zou het ook zomaar iets anders kunnen zijn.
Iets geestigs?
I'm super sonic man
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:09:37 #72
150152 Queen_Bee
pi_46570182
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:56 schreef Bastard het volgende:
Wat heb je uiteindelijk met het glas gedaan?
In de vaatwasser gezet
I'm super sonic man
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:37:15 #73
118683 Siriusje
www.lolman.tk ^^
pi_46571349
- - jaja, die kennen we al, bagger, dus stoppen - -

[ Bericht 78% gewijzigd door Lilith-Wicca op 22-02-2007 22:49:40 ]
I swear I hear your voice, driving me insane
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:48:54 #74
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_46571818
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:39 schreef Queen_Bee het volgende:
Op den duur wel ja.

Je verteld het wel lekker smeuig
joyridin' with police cars
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:52:48 #75
147235 Bombardier
The artillery man
pi_46571982
Wat een onzin.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_46572622
quote:
Het glas ging naar de G, E, M, A stopte toen even en toen nog een A en een L.
Niemand van ons had ooit een gemaal in het echt gezien, maar afijn, als de geest het zegt.
“Wanneer gebeurt dat dan?”
Wederom, niets.
Weer een paar keer herhalen, maar dan met z’n allen en toen bewoog het glas weer nadat de hond begon te piepen.
5, 8, 2, 0, 1, 3
Ik zet deze wel in mijn bookmarks voor 2013.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  donderdag 22 februari 2007 @ 21:14:41 #77
150152 Queen_Bee
pi_46573122
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:48 schreef InProduction het volgende:

[..]

Je verteld het wel lekker smeuig
Nou
I'm super sonic man
  donderdag 22 februari 2007 @ 21:15:20 #78
150152 Queen_Bee
pi_46573160
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 21:05 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Ik zet deze wel in mijn bookmarks voor 2013.
Ja geef dan even een gil als t zover is, dan bel ik F op, kijken of die nog opneemt
I'm super sonic man
pi_46576718
5 augustus 2013

Tenzij de geest amerikaans was... dan is het 8 mei 2013.

Nog maar 6 jaartjes.
pi_46578123
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:09 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Iets geestigs?
Bijvoorbeeld...........
  vrijdag 23 februari 2007 @ 08:29:12 #81
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_46585063
Lees eerst een paar goeie boeken voordat je glaasje gaat draaien.
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
pi_46585485
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 08:29 schreef gijsje79 het volgende:
Lees eerst een paar goeie boeken voordat je glaasje gaat draaien.
Beter nog...verkrijg eerst eens een beetje meer kennis over jezelf voordat je gaat glaasje draaien...ken Uwe zelven en U kent Uwe vijand....
  Moderator vrijdag 23 februari 2007 @ 09:17:24 #83
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_46585779
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 18:16 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

neehee, iedereen moet er een keer in blazen, dus het zit vol adem
Is dat echt zo? Dat is echt een regel? Ik vind dat hele glaasjedraaien namelijk bullshit, maar ik vind het nog belachelijker dat je alelmaal in dat glas moet gaan liggen blazen. Want als je dat met bv 6 mensen doet en 1tje die blaast niet in dat glas dan denkt die geest "ja dag jan, een van jullie blies niet in dat glas dus ik ga me niet aan jullie manifesteren want jullie moeten allemaal een keer in dat glas blazen stelletje kuttekoppen, dat zijn de regels"

Echt..
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 23 februari 2007 @ 09:37:53 #84
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_46586129
Ik hoop niet voor je dat je met de avonden meer geluiden hoort.
Zou namelijk kunnen dat je er steeds meer open voor gaat staan. En als dat gebeurt kan je dingen gaan zien en horen die je normaal niet merkt.. of er niet zijn.

Jij noemt het mindfuck... ik noem het, het verleden wat tot leven komt.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  Moderator vrijdag 23 februari 2007 @ 09:58:05 #85
16180 crew  CoolGuy
pi_46586493
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 09:37 schreef Ticker het volgende:
Ik hoop niet voor je dat je met de avonden meer geluiden hoort.
Zou namelijk kunnen dat je er steeds meer open voor gaat staan. En als dat gebeurt kan je dingen gaan zien en horen die je normaal niet merkt.. of er niet zijn.

Jij noemt het mindfuck... ik noem het, het verleden wat tot leven komt.
Hoe...het verleden wat tot leven komt? Je zegt net dat je dingen gaat zien en horen die je normaal niet merkt...tot zover kan ik je nog volgen, maar je vervolgt met: "of die er niet zijn". Dingen die er niet zijn en die jij toch ziet of hoort...dat is jouw probleem, want dan ben je aan het hallucineren. Dingen die er niet zijn zijn er gewoon niet, dat is geen verleden wat tot leven komt m.i. want in het verleden was datgene er ook niet.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 10:28:27 #86
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_46587100
Kijk Coolguy dat is een punt waar jij en ik elkaar nooit zullen kruisen omdat we beide in andere dingen geloven.
Uit paranormaal (kutwoord) oogpunt, kan je zeggen dat je naarmate je meer gaat openstaan voor bijvoorbeeld geesten.. oftewel de andere zijde. Je meer gaat zien en horen. Het manifesteerd zich als het ware sterker.
De paranormale reden hiervoor weet ik niet zo 1.2.3. maar heeft volgens mij te maken met een soort energie die je afgeeft hiervoor. Vergelijkbaar met E.V.P. komen stemmen duidelijker door als er een lichte 'storings'bron is. Zoals een radio die zachtjes op ruis mee draait, de stemmen gebruiken dit om het geluid te vervormen.. of te eigenen.

Maargoed zoals ik al zei, als je hier niet in geloofd snap je niet waar ik over praat.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  Moderator vrijdag 23 februari 2007 @ 11:11:55 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_46588106
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 10:28 schreef Ticker het volgende:
Kijk Coolguy dat is een punt waar jij en ik elkaar nooit zullen kruisen omdat we beide in andere dingen geloven.
Uit paranormaal (kutwoord) oogpunt, kan je zeggen dat je naarmate je meer gaat openstaan voor bijvoorbeeld geesten.. oftewel de andere zijde. Je meer gaat zien en horen. Het manifesteerd zich als het ware sterker.
De paranormale reden hiervoor weet ik niet zo 1.2.3. maar heeft volgens mij te maken met een soort energie die je afgeeft hiervoor. Vergelijkbaar met E.V.P. komen stemmen duidelijker door als er een lichte 'storings'bron is. Zoals een radio die zachtjes op ruis mee draait, de stemmen gebruiken dit om het geluid te vervormen.. of te eigenen.

Maargoed zoals ik al zei, als je hier niet in geloofd snap je niet waar ik over praat.
Ja, ik zei dan ook als je goed hebt gelezen dat ik je wat betreft het eerste gedeelte van die betreffende zin heel goed kan volgen.

Het gaat me meer om het 2e gedeelte 'dingen die er niet zijn'. Dingen die er niet zijn zijn er niet. Dus ook niet stiekem wel, of 'ergens' aanwezig. Als je definieert dat die dingen er NIET zijn, dan zijn ze er ook niet. Er is dus niets om waar te nemen, of je nou gelooft of niet. Ze zijn er niet.

Maar vervolgens laat je daar op volgen dat dat het verleden is dat tot leven komt. Maar iets dat er niet is, kan ook niet het verleden zijn. Het is er gewoon niet. Dat je meer open gaat staan voor geluiden/gebeurtenissen/etc als je gelooft, dat geloof ik zonder meer, maar daar ging het dus ook niet om

Het ging me om het stukje 'dingen die er niet zijn'. Dingen die er niet zijn zijn er niet, en kun je dus ook niet waarnemen. Als je dan TOCH iets waarneemt, dan hallucineer je. Je kunt wel meer openstaan voor dingen, maar ook al sta je volledig open en ontvang je alles, iets wat er niet is ontvang je ook niet. Als je dus een geval hebt waar er niets is en je ontvangt toch iets, dan hallucineer je.

Dat bedoelde ik, en dat stukje (alleen dat stukje) kon ik dus niet rijmen met je vervolguitspraak dat dat volgens jou het verleden is...
  vrijdag 23 februari 2007 @ 11:15:45 #88
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_46588197
Je vergist je met dingen die je niet ziet.
Dat is heel wat anders dan dingen die er niet zijn.

Ik zei het misschien wat anders dan ik bedoelde.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:03:30 #89
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46589474
Iemand als Coolguy moet zich toch zo alleen voelen op de aardbol.. als je denkt dat er niemand is boven die om je geeft, je na de dood ook echt dood bent. Lijkt me zo'n eenzaam gevoel.. maar dat terzijde.
Er is wel degelijk een hele wereld hierna, vol liefde en mooie sferen, thuis. Er zijn alleen een hele hoop 'lage' geesten die zich niet kunnen of willen losmaken van de aarde. Die zo dol zijn op geld, of machtspelletjes, die ook na hun dood liefst zo dicht mogelijk hierblijven en graag van zich laten horen.
Via het glaasje draaien maak je een opening naar de andere wereld, waardoor ze je van alles kunnen vertellen en je dan grappige dingen kunnen vertellen, of feitjes die je na kunt zoeken als bewijs. Maar ze zijn er ook om je te plagen, en daar hebben ze lol om, je bang maken, of van alles op de mouw spelden.
Zo voor 'de lol' glaasje draaien kan niet, althans niet als het niet vanuit het juiste gevoel word gedaan. Als je al zou willen draaien, doe dit dan met een gevoel van liefde, een gevoel van respect voor de ander, niet uit nieuwsgierigheid of baldadigheid dit trekt de verkeerde 'entiteiten' aan, en die willen soms ook maar moeilijk afscheid nemen weer... of erger.

Ieder boek wat ik heb gelezen over esotherie, over geesten, over paranormale manifestaties.. als het al werd genoemd het glaasje draaien, werd het ALTIJD afgeraden om te doen.. omdat je niet weet wat je je allemaal op de hals kan halen.
The truth was in here.
  Moderator vrijdag 23 februari 2007 @ 12:11:43 #90
16180 crew  CoolGuy
pi_46589716
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:03 schreef Bastard het volgende:
Iemand als Coolguy moet zich toch zo alleen voelen op de aardbol.. als je denkt dat er niemand is boven die om je geeft, je na de dood ook echt dood bent. Lijkt me zo'n eenzaam gevoel.. maar dat terzijde.
Er is wel degelijk een hele wereld hierna, vol liefde en mooie sferen, thuis. Er zijn alleen een hele hoop 'lage' geesten die zich niet kunnen of willen losmaken van de aarde. Die zo dol zijn op geld, of machtspelletjes, die ook na hun dood liefst zo dicht mogelijk hierblijven en graag van zich laten horen.
Via het glaasje draaien maak je een opening naar de andere wereld, waardoor ze je van alles kunnen vertellen en je dan grappige dingen kunnen vertellen, of feitjes die je na kunt zoeken als bewijs. Maar ze zijn er ook om je te plagen, en daar hebben ze lol om, je bang maken, of van alles op de mouw spelden.
Zo voor 'de lol' glaasje draaien kan niet, althans niet als het niet vanuit het juiste gevoel word gedaan. Als je al zou willen draaien, doe dit dan met een gevoel van liefde, een gevoel van respect voor de ander, niet uit nieuwsgierigheid of baldadigheid dit trekt de verkeerde 'entiteiten' aan, en die willen soms ook maar moeilijk afscheid nemen weer... of erger.

Ieder boek wat ik heb gelezen over esotherie, over geesten, over paranormale manifestaties.. als het al werd genoemd het glaasje draaien, werd het ALTIJD afgeraden om te doen.. omdat je niet weet wat je je allemaal op de hals kan halen.
Sjonge sjonge zeg, wat een emotionele reactie weer. Ik val je niet aan hoor Je hoeft je over mij gelukkig geen zorgen te maken, doe dat maar over jezelf En dan 'maar dat terzijde' ook. Zo van, ik doe het alsof ik het niet wil zeggen, maar ik zeg het stiekem toch maar wel want eigenlijk wil ik dat gewoon.

Jongen doe kalm aan, lees de reactie nog een keer, vooral in context nu, en verbaas jezelf over hoe jouw reactie op mij totaal niet van toepassing is
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:17:19 #91
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46589871
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Sjonge sjonge zeg, wat een emotionele reactie weer. Ik val je niet aan hoor Je hoeft je over mij gelukkig geen zorgen te maken, doe dat maar over jezelf En dan 'maar dat terzijde' ook. Zo van, ik doe het alsof ik het niet wil zeggen, maar ik zeg het stiekem toch maar wel want eigenlijk wil ik dat gewoon.

Jongen doe kalm aan, lees de reactie nog een keer, vooral in context nu, en verbaas jezelf over hoe jouw reactie op mij totaal niet van toepassing is
Oh mijn reactie was ook niet persoonlijk voor jou bedoeld hoor anders had ik gequote, meer voor het topic algemeen, voor de mensen die het afdoen als onzin en degene die er maar mee gaan kloten. Ik noemde jou naam omdat je eigenlijk de laatste poster was hier.

Don't take all the credit
The truth was in here.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:21:51 #92
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46589979
Spannend, straks wordt Queen_Bee ontvoerd door spoken en dan moet heel fok! op spoken-jacht

Moeten we allemaal glaasje draaien om de herkomst te achterhalen van het duivelse spook
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:31:45 #93
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46590265
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:21 schreef Dromenvanger het volgende:
Spannend, straks wordt Queen_Bee ontvoerd door spoken en dan moet heel fok! op spoken-jacht

Moeten we allemaal glaasje draaien om de herkomst te achterhalen van het duivelse spook
Klinkt als een leuke film
The truth was in here.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:22:55 #94
150152 Queen_Bee
pi_46599699
Dromenvanger
I'm super sonic man
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:37:30 #95
150152 Queen_Bee
pi_46600113
Oh ja, update over vannacht

Fijn geslapen Geen geluiden
Alleen werd ik wel wakker omdat ik dacht dat mn moeder aan mn voet zat te trekken die buiten de dekens lag, alleen was mn moeder niet in mijn kamer toen ik mijn ogen opendeed.

Ja, toen kreeg ik wel even de rillingen
I'm super sonic man
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:44:31 #96
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_46600297
Dus 5 augustus 2013 wordt je maat vermalen? Zet het in mn agenda.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_46600419
Gelukkig maar dat je konijn niet bezeten is!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:51:17 #98
150152 Queen_Bee
pi_46600482
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 17:48 schreef vosss het volgende:
Gelukkig maar dat je konijn niet bezeten is!
Ja, was ik erg blij mee Heb soms wel eens dromen dat mn konijn evil is
I'm super sonic man
pi_46623371
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:03 schreef Bastard het volgende:
Datzelfde gevoel dat je hebt als kind wanneer je je bewust wordt dat Sinterklaas niet bestaat, bedoel je?

Ik ben erg benieuwd naar de afloop van vrijdagavond trouwens, vind het erg interessant allemaal
Zou er zelf niet aan beginnen, maar het zou erg tov zijn als zo'n avond ook es gefilmd werd ofzo. Misschien een leuk TRU-projectje
pi_46625986
Ik vraag me opeens iets af, is er ooit wel eens glaasje gedraaid onder invloed van LSD of psychedelische paddestoelen, misschien een idee voor de volgende keer, aangezien de TS er vrij koel onder blijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')