abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 januari 2010 @ 18:18:02 #101
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_77217354
Doorsfan meldt zich
Ik wil dolgraag een t-shirt van The Doors hebben, maar bij Large hebben ze niets. Bestaat er een ander bedrijf waar een t-shirt kan bestellen?
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
pi_77218302
Kijk eens rond op eBay. Shirtshops zat daar.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:47:12 #103
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_77218426
Op http://www.attitudeholland.nl hebben ze er ook een paar.
  zondag 24 januari 2010 @ 19:45:22 #104
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_77220694
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:47 schreef morgane het volgende:
Op http://www.attitudeholland.nl hebben ze er ook een paar.
Thanks! Morgen even bestellen .
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
pi_77378948
Een T-shirt van The Doors zou ook wel passen bij m'n schoenen <3


Laatste tijd niet zo veel meer naar ze geluisterd, even verandering in brengen.
pi_81865826
weinig Doors fans hier op dit forum zo te zien

desalniettemin toch even een linkje naar het Haagse Filmhuis waar de tot mijn grote verrassing --onder fans-- veel besproken documentaire When Your Strange draait!

http://www.filmhuisdenhaag.nl/film/3167/when-youre-strange.aspx

  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:55:09 #107
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_81866458
k ga ook even kijken waar die draait
pi_81866487
Ik hoop dat de documentaire ook nog richting brabant komt, geen zin om naar de randstad te gaan, maar ik wil deze wel gaan kijken.

Ik ga wel een bospopkaartje voor de zondag halen dan staan namelijk onder andere manzarek en krieger op het programma. Maar ook billy idol en dwezel zappa die dan ook komen stonden ook nog op mijn te zien lijstje
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:32:43 #109
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_81867763
De eerste recencies zijn niet zo heel positief
pi_81868160
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:32 schreef Ziewoarut het volgende:
De eerste recencies zijn niet zo heel positief
is ook meer een documentaire voor de hardcore fan. gebaseerd op HWY.
zeker geen oliver stone sprookjesachtig sex drugs en rock n roll verzinsel voor het grote publiek
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:46:55 #111
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_81868274
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:43 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

is ook meer een documentaire voor de hardcore fan. gebaseerd op HWY.
zeker geen oliver stone sprookjesachtig sex drugs en rock n roll verzinsel voor het grote publiek
Het dunkt mij dat een gemiddelde recencent dat ook wel weet voordat hij gaat kijken.
pi_81868355
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:46 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Het dunkt mij dat een gemiddelde recencent dat ook wel weet voordat hij gaat kijken.
heb er al 2 gelezen waarin volkomen foutieve informatie en halve waarheden over de doors staan. echt slecht. verdiep je een beetje in de materie voordat je zo´n stukje schrijft, denk ik dan.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:51:35 #113
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_81868436
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:49 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

heb er al 2 gelezen waarin volkomen foutieve informatie en halve waarheden over de doors staan. echt slecht. verdiep je een beetje in de materie voordat je zo´n stukje schrijft, denk ik dan.
Klopt, aan de galg er mee!
pi_81868795
Volgens het NRC is het meer een Jim Morisson show dan The Doors, en is de liefde van de makers voor Jim wel heel erg duidelijk merkbaar.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_81869713
http://www.whenyourestrange.nl/

De website van de docu zelf met de data dat deze ook in andere plaatsen gaat draaien.
pi_81870689
Het wordt weer eens tijd om mijn grijs gedraaide platen nog grijzer te maken
Dit jaar waarschijnlijk weer naar bospop, zie ik ze voor de 5de keer

Ben overigens ook erg benieuwd naar die nieuwe docu!



Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_82865011
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:36 schreef HaagsPietje het volgende:
weinig Doors fans hier op dit forum zo te zien

desalniettemin toch even een linkje naar het Haagse Filmhuis waar de tot mijn grote verrassing --onder fans-- veel besproken documentaire When Your Strange draait!

http://www.filmhuisdenhaag.nl/film/3167/when-youre-strange.aspx


Vanavond WYS gezien in het filmhuis!
En hoewel ik 80% van al het beeldmateriaal en bijna alle feitjes en verhaaltjes al kende, vond ik het een prima vermakelijke docu over The Doors c.q. Jim Morrison (waar veruit de meeste aandacht naar uitgaat).

M.b.v. beelden uit HWY, Feast of Friends en de Collection DVD, begeleid door diverse Doors nummers en de relaxte stem van Johny Depp wordt eigenlijk redelijk chronologisch het verhaal van de Doors verteld vanaf het eerste moment op Venice Beach tot aan Parijs - Pere Lachaise. Uiteraard inclusief arrestatie in New Haven en het Miami incident. Allemaal redelijk voorspelbaar, beetje een soort gefilmde bio over de band. Voor een hardcore fan niks nieuws onder de zon en voor de gewone liefhebber een leuke overzichtelijke documentaire met mooie beelden en af en toe een interviewtje etc. En in ieder geval realistisch zonder opsmuk met de bedoeling om een vrij objectief beeld te schetsen van de muziek en het tijdsbeeld waarin zich alles afspeelde!
Lekker 80 minuutjes onderuit gezakt gezeten met een pilsje en me prima vermaakt met de beste band ever
  zaterdag 19 juni 2010 @ 01:39:48 #118
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_83010158
Ik ben nu When You Are Strange aan het downloaden

Ik wou eigenlijk 'vroeg' naar bed gaan, maar hij is zo klaar dus ik ga die eerst maar even kijken.
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
pi_83068214
Nog een Doors fan meldt zich!

Wat is jullie favoriete album?
pi_83068385
quote:
Op zondag 20 juni 2010 20:08 schreef MooiHoofd het volgende:
Nog een Doors fan meldt zich!

Wat is jullie favoriete album?
2 bootlegs: Live in Honolulu en Live in Dallas 1970....staan een paar heerlijke nummers op! Waaronder bijvoorbeeld Changeling en L.A. Woman die erg zeldzaam zijn...live dan...

@ halloweenjack: wat vond je van WYS?
  zondag 20 juni 2010 @ 20:26:32 #121
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_83069006
quote:
Op zondag 20 juni 2010 20:12 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

2 bootlegs: Live in Honolulu en Live in Dallas 1970....staan een paar heerlijke nummers op! Waaronder bijvoorbeeld Changeling en L.A. Woman die erg zeldzaam zijn...live dan...

@ halloweenjack: wat vond je van WYS?
In een woord gaaf.
Er is zoals adere mensen al hebben vermeld weinig nieuws aan, ook de meeste beelden had ik wel al gezien, maar toch is het wel leuk om het eens allemaal bij elkaar te zien.
Eigenlijk best schandalig dat het zo lang heeft moeten duren om een docu over The Doors te maken die alle feiten op een rijtje zet en geen fabeltjes en/of onvolledige informatie bevat.
Voor al die mensen die nu een jaar of zestig zijn en dus vanaf het begin af aan fan zijn geweest moet dat echt een hel zijn geweest..
De voiceover van Johnny Depp is ook wel fijn.

Ik wist trouwens niet dat Jim ook Cocaine heeft gebruikt. Daar was ik wel enigsinds verbaasd over. Dat hij vanaf 68/69 vooral heel erg veel dronk wist ik uiteraard wel.
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
pi_83069440
quote:
Op zondag 20 juni 2010 20:26 schreef HalloweenJack het volgende:

[..]

In een woord gaaf.
Er is zoals adere mensen al hebben vermeld weinig nieuws aan, ook de meeste beelden had ik wel al gezien, maar toch is het wel leuk om het eens allemaal bij elkaar te zien.
Eigenlijk best schandalig dat het zo lang heeft moeten duren om een docu over The Doors te maken die alle feiten op een rijtje zet en geen fabeltjes en/of onvolledige informatie bevat.
Voor al die mensen die nu een jaar of zestig zijn en dus vanaf het begin af aan fan zijn geweest moet dat echt een hel zijn geweest..
De voiceover van Johnny Depp is ook wel fijn.

Ik wist trouwens niet dat Jim ook Cocaine heeft gebruikt. Daar was ik wel enigsinds verbaasd over. Dat hij vanaf 68/69 vooral heel erg veel dronk wist ik uiteraard wel.
ja en het einde vond ik wel een beetje raar, want hoewel de officiele versie al sinds 1971 luidt dat ie na een bioscoop bezoek in zn badkuip in z'n woning is overleden zijn de meeste mensen inmiddels overtuigd dat ie na een overdosis heroine in het toilet van de Parijse nachtclub Rock n Roll Circus gestorven is en door portiers van die club naar huis is gebracht.....

desalniettemin inderdaad een toffe docu! Misschien ga ik er nog wel een keertje naar toe.
pi_83130017
quote:
Op zondag 20 juni 2010 20:08 schreef MooiHoofd het volgende:
Nog een Doors fan meldt zich!

Wat is jullie favoriete album?
Waiting for the sun..

Vooral met dit weer
Heb de cd zelfs 2 x.
op de deluxe versie staat de Celebration of the lizard king onbeschrijfelijk
Tiocfaidh ár lá
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:14:09 #124
497 Maja
Ja denk!?!
pi_83132316
When you're strange vorige jaar gezien op de IDFA in Amsterdam. Inderdaad veel bekende beelden, maar toch vermakelijk, zeker met die heerlijke muziek op de achtergrond.

Ik ben in juli ook van plan om naar Bospop te gaan. De vorige keer dat ze bij Bospop waren zal ik nooit, maar dan ook nooit meer vergeten:

'Riders on the Storm' in de stromende regen
pi_83132541
quote:
Op zondag 20 juni 2010 20:08 schreef MooiHoofd het volgende:
Nog een Doors fan meldt zich!

Wat is jullie favoriete album?
The Doors Box Set is een absolute must have voor de echte Doors fan (live, demo's, alternatieve versies en de favoriete nrs van de band)
Mijn favoriete cd blijft de eerste cd die ik aanschafte, The Doors: The Doors
Absolutely Live is ook een favoriet
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:14 schreef Maja het volgende:
De vorige keer dat ze bij Bospop waren zal ik nooit, maar dan ook nooit meer vergeten:

'Riders on the Storm' in de stromende regen
Inderdaad onvergetelijk, een van de tofste optredens die ik heb gezien
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_86824431
voor de liefhebber: WYS ligt sinds vorige week in de winkels ^O^
pi_87877076
quote:
1.gif Op zaterdag 25 september 2010 12:48 schreef HaagsPietje het volgende:
voor de liefhebber: WYS ligt sinds vorige week in de winkels ^O^
Heb hem niet gewonnen met de FOK!actie, dus ik zal hem van de week eens kopen.

Love Street O+ , Hyacinth House en Queen of the Highway zijn echt ondergewaardeerde nummers trouwens. :o
pi_88212169
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:49 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Heb hem niet gewonnen met de FOK!actie, dus ik zal hem van de week eens kopen.

Love Street O+ , Hyacinth House en Queen of the Highway zijn echt ondergewaardeerde nummers trouwens. :o
Hyacinth House is inderdaad echt een geniaal nummer, een van mn favorieten.....

....geldt overigens ook voor We Could Be So Good Together, End of the Night en Strange Days! ^O^
pi_88260350
Wat dachten jullie van Wishful Sinful? Heel mooi, maar zo onbekend. Krieger kon er ook wat van eigenlijk.
"Actually I don't remember being born, it must have happened during one of my black outs."
Jim Morrison
pi_88273565
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 19:50 schreef Laurens-Alex het volgende:
Wat dachten jullie van Wishful Sinful? Heel mooi, maar zo onbekend. Krieger kon er ook wat van eigenlijk.
mwah, Light my Fire was idd niet onaardig...... :D
Wishful Sinful is inderdaad relaxed.

Overigens vind ik Full Circle serieus een lekkere plaat om af en toe eens op te zetten......Piano Bird ^O^
Toch eens serieus naar gaan luisteren en hoewel het meer "gedateerd" klinkt dan het tijdperk met JDM erbij, viel het me alleszins mee eigenlijk....
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:39:59 #131
4734 MacBright
virtual travels
pi_98278002
De uitgebreide When you're strange docu was net op Canvas.
Niets nieuws natuurlijk, maar wel leuk om op de achtergrond aan te hebben.

Dat jullie weten wat je gemist hebt. :P

3 juli is hij alweer 40 jaar dood, dus de komende weken zijn er misschien wel meer Doors specials.
virtual anything is possible
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:54:50 #132
4734 MacBright
virtual travels
pi_98278521
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:28 schreef Beregd het volgende:
tv-tip: When you’re strange- vanavond op canvas om 23u15



Iemand al gezien? aanrader?
quote:
Documentaire van Tom DiCillo (2010) over de iconische 60ies-band The Doors, naar aanleiding van de 40ste verjaardag van het overlijden van hun legendarische frontman Jim Morrison (8.12.1943 – 3.7.1971). Het commentaar wordt ingesproken door Johnny Depp.

The Doors waren in grote mate een band van hun tijd. Hun muziek reflecteert de sociale en politieke bewogenheid van de late jaren ’60 en het begin van de jaren ’70. Toch heeft de groep ook nu nog een grote aantrekkingskracht, dankzij zijn hypnotiserende sound en de charismatische persoonlijkheid van leadzanger Jim Morrison, de rebelse profeet en ‘počte maudit’ van de seks, drugs & rock ‘n roll.

Morrison richtte The Doors in 1965 op, samen met gitarist Robby Krieger, toetsenist Ray Manzarek en drummer John Densmore. De eerste plaat kwam er in 1967 en toen ging het razend hard. Maar het was al even snel voorbij: door het overlijden van Jim Morrison in Parijs in 1971 was de band als het ware onthoofd en twee jaar later hield de groep ermee op.

Aan de hand van zeldzame archiefbeelden reconstrueert de documentaire het verhaal van The Doors, van de wandelgangen in de filmschool van Los Angeles, waar Morrison en Manzarek elkaar in het midden van de jaren ’60 ontmoetten, tot de coulissen van de uitverkochte concertzalen waar de groep in het begin van de jaren ’70 zijn glorietijd beleefde.
virtual anything is possible
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:55:33 #133
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_98278557
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:39 schreef MacBright het volgende:
De uitgebreide When you're strange docu was net op Canvas.
Niets nieuws natuurlijk, maar wel leuk om op de achtergrond aan te hebben.

Dat jullie weten wat je gemist hebt. :P

3 juli is hij alweer 40 jaar dood, dus de komende weken zijn er misschien wel meer Doors specials.
Deze heb ik pas geleden een keer zitten kijken, best leuk om te zien.

Ben zelf ook een behoorlijke Doors liefhebber.
De volgende cd's heb ik in de kast staan:

Albums/cd's
1967 - The Doors
1967 - Strange Days
1968 - Waiting for the Sun
1969 - The Soft Parade
1970 - Morrison Hotel
1971 - L.A. Woman (Laatste album met Jim Morrison)
1978 - An American Prayer: Jim Morrison (eerder opgenomen poëzie van Jim Morrison)
1991 - The Doors (soundtrack van de film over The Doors)
pi_98281579
http://www.013.nl/event/3(...)krieger_of_the_doors

Voor wie nog 2 doors leden en wat aanvulling qau bandleden toch nog wil zien optreden. 16 juli in 013.
pi_98281862
Hoe ik dit soort dingen tot het laatste toe kan missen elke keer is me een raadsel... :D.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_98282925
When You're Strange, the documentary about The Doors, won a Grammy for Best Long Form Video, and Robby Krieger says the success is due to the work of the directors, producers and Johnny Depp
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_98282949
Die docu heb ik ook pas zitten kijken, lag hier nog helemaal in seal in de kast :@. Vond 'm erg okay, mooi materiaal wat ik nog niet eerder gezien had.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_98309935
Kaartjes besteld voor 013. Toch te mooi om niet te gaan. HMH ook geweest (Riders On The Storm) dus deze ook maar ff meepikken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_99310087
Zaterdag a.s. in 013 dus. Wie is erbij?

Ray en Robbie icm Dave Brock. Recensies van deze tour zijn tot nu toe erg positief dus ben benieuwd. Altijd gaaf om deze legendes (iig 2 van de 4 ;) ) in het echt te zien.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_99310262
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2011 08:19 schreef Jarno het volgende:
Zaterdag a.s. in 013 dus. Wie is erbij?

Ray en Robbie icm Dave Brock. Recensies van deze tour zijn tot nu toe erg positief dus ben benieuwd. Altijd gaaf om deze legendes (iig 2 van de 4 ;) ) in het echt te zien.
IS EVERYBODY IN?
THE CEREMONY IS ABOUT TO BEGIN
I'M IN :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_99310274
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 08:39 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

IS EVERYBODY IN?
THE CEREMONY IS ABOUT TO BEGIN
I'M IN :)
Haha gezien het tijdstip had ik natuurlijk ook met een WAKE UP!!!!! kunnen beginnen ;).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_99310285
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 08:40 schreef Jarno het volgende:

[..]

Haha gezien het tijdstip had ik natuurlijk ook met een WAKE UP!!!!! kunnen beginnen ;).
^O^
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_99310381
Show me the way to the next whisky bar.

Ha ha die zit er zover ik weet niet in tilburg, maar ik ben er wel bij. :D
pi_99569092
Het was een geweldig optreden!!!
_O_
(Maar wat een drukte zeg, 013 over-overcrowded)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_99569116
Was een leuk optreden ik miste alleen de drive van jimmie had het idee dat de zanger zich verplicht moest inhouden.
  zondag 17 juli 2011 @ 11:04:42 #146
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_99572407
Ben gisteren ook geweest. Ik vond het echt vet! We stonden helemaal vooral en bijna het hele concert meegeschreeuwd. En ook nog een drumstok gevangen :)
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  zondag 17 juli 2011 @ 12:48:07 #147
1762 YPPY
Yppiaans
pi_99574751
Ze waren leuk! En dat was dus een drumstok door de lucht. :D De drukte vond ik ontzettend meevallen, ook vooraan genoeg ruimte om te staan. Schattig ook, broer mee op stap en als sexmachines!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_99577976
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 12:48 schreef YPPY het volgende:
Ze waren leuk! En dat was dus een drumstok door de lucht. :D De drukte vond ik ontzettend meevallen, ook vooraan genoeg ruimte om te staan. Schattig ook, broer mee op stap en als sexmachines!
De drukte meevallen??? In welke zaal stond jij? :) Je zult wel in hogere sferen zijn geweest dat je niet eens iets van die drukte hebt meegkregen ;) Wij stonden halverwege op de trappen. Toen het concert eenmaal aan de gang was had je wel een beetje plaats om te staan, maar voor het concert was niet meer normaal. Iedereen wilt vooraan staan, het bleef maar binnenstromen tot we gewoon allemaal op elkaar gepakt waren. Maar non the less, ik heb genoten.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zondag 17 juli 2011 @ 14:32:13 #149
1762 YPPY
Yppiaans
pi_99578145
Wij stonden op de eerste tree van de trap. Paar weken terug waren we bij Kyuss, dat vond ik veel drukker. Was nu ook zo van beneden naar boven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_99874271
A.s. vrijdag (29 juli) komt 'When Your Strange' weer op tv
Ned 2 (23:10 - 00:50): Het Uur van de Wolf: The Doors - When you're strange

Documentaire. The Doors was een van de invloedrijkste rockbands van de jaren zestig. Aan de hand van historisch, nooit eerder vertoond beeldmateriaal werpt de documentaire een nieuwe blik op leven en werk van The Doors en de revolutionaire impact die het tot op de dag van vandaag heeft. De begeleidende teksten zijn ingesproken door Doors-fan Johnny Depp.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')