Ik ben op z'n zachts gezegd ook geen fan van haar.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:40 schreef LXIV het volgende:
Sharon Dijkstra. Die was het.
Jongen. Wat haatte ik dat mens vanuit de grond van mijn hart toen ze dat zei, met die zelfvoldane grijns op haar vette varkenssmoel.

Maar goed trolletje, je reageerd niet inhoudelijk.quote:Op zondag 22 juli 2007 14:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, PietVerdriet weer op zijn best en altijd weer zwaar op de man spelen ipv op de bal. Jij dacht zo dat ik je zo ga belonen met ene inhoudelijk antwoord?
Je verdient gewoon geen antwoord. Je gedraagt je hier als een klein kind. Ben jij werkelijk van 1965?![]()
Leer je eerst maar eens fatsoenlijk op te stellen hier! Neem een voorbeeld aan Kees22. Die is het ook bijna altijd oneens met mij, maar daar neem ik alle moeite voor om die van repliek te dienen. Zoals het in een fatsoenlijk discussie betaamd. Jij hebt nog veel te leren.![]()

Het gaat er klaarblijkelijk dus niet om wat de vrouwen zelf willen, maar veel eerder om wat Femke wil. Want die weet het wel beter voor ons allemaal. Dat is links.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Femke Halsema![]()
Echt een triest figuur. Als je nu nog denkt dat het aantal vrouwen dat fulltime iets zegt over emancipatie, dan loop je pas jaren achter.
Het feit dat slechts 39% van de Nederlandse vrouwen full-time werkt geeft al aan dat ze dus niet zo graag full-time werken. Overigens betreft het hier Nederlandse vrouwen in het algemeen, dus ook vrouwen zonder relatie/kinderen.
Ik vraag me af wat Femke nou wilt, de overige 61% van de vrouwen dwingen full-time te gaan werken? Nee dat is lekker geėmancipeerd zeg, vroeger moesten ze thuis, nu moeten ze werken, principieel geen enkele vooruitgang dus, o ja, toch wel, nog minder keuzevrijheid voor de vrouwen dus. Nu zul je denken, maar minder keuzevrijheid is toch geen vooruitgang? Dat klopt helemaal, dat is het ook niet, maar wel volgens Femke Halsema, want die heeft haar eigen definitie van emancipatie. Dat heeft niets te maken met gelijke kansen en rechten tussen mannen en vrouwen, nee het percentage vrouwen dat fulltime werkt bepaalt dat![]()
Femke en haar emancipatie-offensief![]()

Aha, en nu je inhoudelijke repliek?quote:Op zondag 22 juli 2007 14:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, PietVerdriet weer op zijn best en altijd weer zwaar op de man spelen ipv op de bal. Jij dacht zo dat ik je zo ga belonen met ene inhoudelijk antwoord?
Je verdient gewoon geen antwoord. Je gedraagt je hier als een klein kind. Ben jij werkelijk van 1965?![]()
Leer je eerst maar eens fatsoenlijk op te stellen hier! Neem een voorbeeld aan Kees22. Die is het ook bijna altijd oneens met mij, maar daar neem ik alle moeite voor om die van repliek te dienen. Zoals het in een fatsoenlijk discussie betaamd. Jij hebt nog veel te leren.![]()

Tot nu toe reageerd TS niet inhoudelijk op kritiek, duidelijk gevan van trollen.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:48 schreef Slaw het volgende:
Ik werd nieuwsgierig van de titel van deze discussie. Is dat een serieuze oproep of een filosofische aanzet tot discussie?

Hij bedoelt het wel serieus? Dat de vrouw weer achter het aanrecht moet?quote:Op zondag 22 juli 2007 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tot nu toe reageerd TS niet inhoudelijk op kritiek, duidelijk gevan van trollen.

Nee, TS is een trol die wat vuurwerk in een kippenhok gooit en van het gekakel geniet. Als je hem echter inhoudelijk onderuitschoffeld is hij niet thuis.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:03 schreef Slaw het volgende:
[..]
Hij bedoelt het wel serieus? Dat de vrouw weer achter het aanrecht moet?
Ik ben man en ben dol op kokerellen, wil ik graag zou houden![]()

Een haantje?quote:Op zondag 22 juli 2007 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, TS is een trol die wat vuurwerk in een kippenhok gooit en van het gekakel geniet. Als je hem echter inhoudelijk onderuitschoffeld is hij niet thuis.

En die kids hoeven je toch niet meer te zien, die zien ma liever gaan, zodat zei -14 jaar oud- voor een breezertje te koop zijn.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
En dan gaat manlief er vandoor met de langbenige secretaresse omdat jij als huisvrouw door de jaren heen bent uitgezakt als een uitgelubberde sherrydrinkende wibrajurk.......en daar sta je dan met de kids. Op de bijstand aangewezen.

Heb je ook nog wat te nueken, toch?quote:Op maandag 23 juli 2007 18:20 schreef Tup het volgende:
[..]
En die kids hoeven je toch niet meer te zien, die zien ma liever gaan, zodat zei -14 jaar oud- voor een breezertje te koop zijn.

Dan claimt hij dat politiek incorrectionisme niet meer wordt gedoogd door politiek correctionelen, 5 jaar na de dood van Fortuin.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, TS is een trol die wat vuurwerk in een kippenhok gooit en van het gekakel geniet. Als je hem echter inhoudelijk onderuitschoffeld is hij niet thuis.

Alleen verdienen vrouwen nog steeds minder dan mannen volledig onterecht trouwensquote:Op maandag 23 juli 2007 19:14 schreef Mutant01 het volgende:
Niks vrouw achter het aanrecht. Kids samen opvoeden en ook samen voor het huishouden zorgen. Net zoals dat je samen voor het inkomen gaat zorgen. De man als kostwinnaar is allang achterhaald, en maar goed ook.

Ik las het laatst inderdaad weer, vind dat onuitstaanbaar, in mijn professie komt dat niet voor.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Alleen verdienen vrouwen nog steeds minder dan mannen volledig onterecht trouwens

Dat is natuurlijk volstrekt belachelijk. Als men evenveel uren maakt is het niet goed te praten.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Alleen verdienen vrouwen nog steeds minder dan mannen volledig onterecht trouwens

Ik heb wel vaak het idee dat er dan wel veel 'gelijk' wordt gesteld. Ik zie het in werkelijkheid nooit, dat bij hetzelfde werk onder dezelfde omstandigheden, vrouwen minder verdienen dan mannen.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk volstrekt belachelijk. Als men evenveel uren maakt is het niet goed te praten.

Er zijn misschien banen waarbij dit dus wel gebeurt, ik ben ook benieuwd bij welke banen.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb wel vaak het idee dat er dan wel veel 'gelijk' wordt gesteld. Ik zie het in werkelijkheid nooit, dat bij hetzelfde werk onder dezelfde omstandigheden, vrouwen minder verdienen dan mannen.

Zeker welquote:Op maandag 23 juli 2007 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb wel vaak het idee dat er dan wel veel 'gelijk' wordt gesteld. Ik zie het in werkelijkheid nooit, dat bij hetzelfde werk onder dezelfde omstandigheden, vrouwen minder verdienen dan mannen.

En inzet, ambitie, genomen risico en dergelijke. Die zaken staan niet in de functieomschrijving, maar vertalen zich wel door in beloning, bij de iets meer onderhandelbare lonen.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:39 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Er zijn misschien banen waarbij dit dus wel gebeurt, ik ben ook benieuwd bij welke banen.
Verschillen kunnen wel veroorzaakt worden door diploma's en ervaring, niet door sekse, is mijn ervaring.

Welk werk, en hoe worden salarisverschillen gemotiveerd? En hoe wordt opslag verkregen?quote:Op maandag 23 juli 2007 19:41 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zeker welMijn werkgever doet het ook

Het is algemeen bekend dat vrouwen slechter onderhandelen.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:41 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zeker welMijn werkgever doet het ook
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |